4 برنامه برد دیجیتال برای همکاری و برنامه ریزی پروژه

80
0
برد دیجیتال

برد دیجیتال ابزار های عالی برای برنامه ریزی هستند که انواع مختلفی دارد. اما از کدام یک باید استفاده کنید؟ در این مقاله بهترین برنامه ها برای همکاری و برنامه ریزی پروژه را معرفی میکنیم.

خوشبختانه، برنامه ها و نرم افزارهای فوق العاده فراوانی برای انتخاب وجود دارد. برنامه ‌های صفحه دیجیتال راه خوبی برای گرد هم آوردن اعضای تیم است.

با این حال، کدام یک از آنها را انتخاب می‌کنید؟ در این مقاله، چهار اپلیکیشن صفحه مجازی، ویژگی‌ های آنها و اینکه چگونه می‌توانید به بهترین نحو از آنها برای ساده‌ سازی در پروژه و کار استفاده کنید را بررسی می‌کنیم.

1. برد دیجیتال Padlet

برد دیجیتال Padlet
برد دیجیتال Padlet

اولین گزینه در لیست Padlet است که احتمالاً بیشترین ویژگی ها را در میان برنامه های این لیست دارد. وقتی یک «Padlet» (یک تخته) ایجاد می‌کنید، می‌توانید از میان هفت طرح ‌بندی متمایز از جمله دیوار، شبکه، قفسه، نقشه، بوم و خط زمانی انتخاب کنید.

هنگامی که الگوی دلخواه خود را انتخاب کردید، می‌توانید با کلیک کردن روی علامت صورتی رنگ Plus در گوشه سمت راست پایین صفحه، پست‌ ها را اضافه کنید.

Padlet یک گزینه عالی برای همکاری و برنامه‌ ریزی آنلاین است، زیرا به شما امکان می‌دهد تقریباً هر نوع فایلی مانند Microsoft Office، فایل‌ های Google، تصاویر، ویدیو ها (و لینک ویدیو های YouTube)، پیوند به سایت ‌ها، GIF و موارد دیگر را آپلود کنید.

با کلیک روی «Share» در سمت راست بالای صفحه‌ نمایش، اشتراک ‌گذاری به راحتی انجام می‌شود. راه‌ های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، از اشتراک ‌گذاری پیوند گرفته تا پست کردن در Google Classroom. همکاران شما می‌توانند پست ‌ها را بی ‌درنگ مشاهده، اضافه و ویرایش کنند، و تمام این کار ها به صورت ناشناس است.

اگر می‌خواهید اعضای خجالتی تیم ایده‌ های خود را بدون ترس از قضاوت به اشتراک بگذارند، Padlet انتخاب خوبی است. همچنین برای مدیریت پروژه های متعدد و در جریان نگه داشتن همه افراد بسیار عالی است.

2. تابلو دیجیتال Wakelet

برد دیجیتال Wakelet
برد دیجیتال Wakelet

Wakelet یک پلتفرم مدیریت محتوا است که به عنوان یک تابلوی مجازی عمل می کند. به طور عمدی برای ایجاد و به اشتراک گذاری کار و ایده طراحی شده است، همچنین تا حد امکان سادگی را حفظ می کند.

Wakelet محتوای خود را در فضاهایی که حاوی مجموعه‌ های شما هستند سازماندهی می‌کند. مجموعه ‌ها تابلوهایی هستند که کارتان را در آن پست می‌کنید. شما از بین پنج طرح ‌بندی، از جمله رسانه، فشرده، نمای شبکه، تابلوی حالت و ستون انتخاب می‌کنید.

جذابیت این برنامه این است که استفاده از آن ساده است، یعنی می‌توانید پیوندها، متن، تصاویر، نشانک ‌ها، فایل ‌های PDF، توییت ‌هایی از توییتر، ویدیو های YouTube و فایل‌هایی از Google Drive و OneDrive را در پستی که ارسال می‌کنید اضافه کنید. این ابزار کار تیم شما را بسیار آسان می‌کند. برای افزودن افراد دیگر به فضا ها یا مجموعه ‌های خود، کافی است روی دکمه آبی رنگ Share در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

استفاده از Wakelet رایگان است و می‌توانید برای حساب شخصی یا حساب Educators ثبت نام کنید که شامل تمام ویژگی ‌های بالا می‌شود. از آنجایی که می توانید از طریق تمام مرورگر های وب و همچنین دستگاه های اندروید و iOS به آن دسترسی داشته باشید، برای دسترسی به آن مشکلی ندارید. برای دسترسی، موقعیت جغرافیایی مشکلی محسوب نمی‌شود.

3. برد دیجیتال Distorming

Dotstorming یک پلتفرم همکاری رایگان است که در آن شما و همکارانتان می توانید روی پروژه ها کار کنید و به ایده ها رأی دهید. می‌توانید یک دیوار، رأی گیری یا کلاژ ایجاد کنید. اگرچه این برنامه به این سه مورد محدود می‌شود، اما آنها به جای اینکه فقط از نظر بصری متفاوت باشند، مبتنی بر هدف هستند.

Distorming با دیوار به شما امکان می‌دهد تا پست ‌های ساده و یادداشت را اضافه کنید، که می‌توانید رنگ آنها را تغییر دهید، متن و تصاویر اضافه کنید. می‌توانید هر یک از این «یادداشت ‌ها» را به هر شکلی که دوست دارید مرتب کنید و برای سازماندهی آنها را روی صفحه بکشید.

رأی ‌گیری به شما امکان می‌دهد کارتی را اضافه کنید که همکارانتان می‌توانند به آن رأی دهند و نظرات خود را به آن اضافه کنند. کارت ‌ها دارای برخی ویژگی ‌های اضافی هستند، از جمله امکان آپلود GIF، افزودن شکلک، و درج پیوند.

پس از پایان رای ‌گیری، می‌توانید کارت‌ ها را با انتخاب رتبه ‌بندی بر اساس رأی، رتبه ‌بندی بر اساس نظرات ساماندهی کنید. یک چت باکس در سمت راست صفحه برای گفتگوی وجود دارد.

کلاژ منحصر به‌ فرد است، زیرا یک تخته سفید مجازی است که می‌توانید آن را بکشید، متن اضافه کنید، تصاویر آپلود کنید و در نهایت چت کنید. یک گزینه عالی برای طراحی های بصری و ایده های طوفان فکری است و محدودیتی هم ندارد.

برای اضافه کردن مشارکت کنندگان به تابلوهای خود، فقط روی نماد اشتراک گذاری در نوار ابزار در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و پیوند را ارسال کنید.

4. تابلو دیجیتال Google Jamboard

برد دیجیتال Google Jamboard
برد دیجیتال Google Jamboard

اگر رویکرد آزادانه را برای همکاری ترجیح می دهید، Google Jamboard یک تخته سفید تعاملی دیجیتالی است. آنچه را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. برای کار با Google Workspace توسعه یافته است. اگر قبلاً با محصولات Google کار کرده باشید، یک انتخاب بسیار قابل دسترس است.

اگر قبلاً یک حساب Google دارید، می‌توانید بلافاصله بدون ثبت ‌نام شروع کنید. اگر چیزی می‌خواهید که واقعاً ساده باشد، این برد دیجیتال بهترین گزینه برای شماست، زیرا می‌توانید از فضای ابری در هر مرورگری به آن دسترسی داشته باشید و هر فایلی را از Google Workspace آپلود کنید، از جمله صفحات گسترده، تصاویر، اسناد، نقشه ‌ها و موارد دیگر.

هنگامی که یک Jamboard جدید ایجاد می کنید، یک تخته سفید خالی به شما نمایش داده می شود. در اینجا، می‌توانید از ابزار طراحی استفاده کنید، که یک قلم، نشانگر، برجسته‌ کننده، قلمو و شش رنگ را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید پاک کنید، انتخاب کنید، یادداشت اضافه کنید، تصویر اضافه کنید، شکل‌ ها را تغییر یدهید و کادر متنی اضافه کنید.

Google Jamboard همچنین دارای چندین پس‌ زمینه برای انتخاب است، می‌توانید پس ‌زمینه خود را آپلود کنید. درست مانند همه فایل ‌های Google، دکمه اشتراک ‌گذاری به شما امکان می‌دهد آن را در اختیار تیم خود قرار دهید، و می‌توانید از طریق Google Hangouts به جلسه ارائه دهید.

تابلوهای همکاری دیجیتال در نوک انگشتان شما قرار دارند.

وقتی صحبت از کار تیمی به میان می آید، ارسال ایمیل دیگر از مد افتاده است، روش های جدیدی برای همکاری و تعامل وجود دارد. درعوض، استفاده از ابزار های جدید مانند تابلوهای همکاری دیجیتال برنامه ریزی پروژه، کار مشترک را لذت بخش می کند.

هر یک از برنامه‌ هایی که در اینجا بررسی کرده‌ایم، ابزارهای متفاوتی هستند که عملکردهای متفاوتی را ارائه می‌دهند، بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدامیک برای نیازهای شما مناسب هستند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس