چگونه خود را به بهترین شکل برای استارتاپ جدید آماده کنیم

ممکن است ایده‌ای جالب به ذهن شما رسیده باشد و تا اجرا فرصت کمی باشد و از خود بپرسید چگونه شرایط خود را برای استارتاپ جدید آماده کنیم !

82
0
چطور استارتاپ جدید آماده کنیم

ممکن است ایده‌ای خلاقانه و جالب به ذهن شما رسیده باشد و این ایده تا اجرا تنها یک ماه فاصله داشته باشد و از خود بپرسید چگونه شرایط خود را برای استارتاپ جدید آماده کنیم !

تولید و عرضه اولین محصول به بازار یک نقطه عطف محسوب می‌شود، اما ممکن است در سال‌های ابتدایی عرضه محصول، آن چنان استقبالی از آن نشود و این چند سال پر از کشمکش و سختی برای شما باشد. درست مانند تعهدات بزرگ زندگی که نیازمند فکر و برنامه‌ریزی است، شروع یک کار موفق هم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

مطالب زیر را هم بخوانید:

اهمیت فضای ابری برای استارتاپ ها و کسب و کار ها

آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

آشنایی با 4 اشتباه بنیانگذاران استارتاپ ها که در مراحل اولیه مرتکب می شوند

جمله معروفی هست که می‌گوید: بهترین زمان برای شروع دیروز بود، پس تنبلی و تعلل بیش از حد درست نیست، در اولین فرصت شروع کنید.

راهکاری که خود را برای استارتاپ جدید آماده کنیم

بهترین شکل برای استارتاپ جدید آماده کنیم

اعتقاد بر این است که هر کسی می‌تواند در نهایت یک استارتاپ موفق حتی پس از چند بار شکست ایجاد کند. نکته کلیدی آن، تلاش و کوشش مداوم است. هیچ کسی نمی‌تواند موفقیت‌های بزرگ و چند ساله را در یک شب بدست بیاورد. قدم اول این است که به خودتان و توانایی‌های‌تان ایمان داشته باشید. این کار با آمادگی و درک انگیزه‌های شما همراه است.

قبل از ایجاد کسب و کارتان، سه مرحله‌ای که در ادامه مقاله نوشتیم برای بهبود موقعیت خود‌، مطالعه و یادداشت کنید:

۱) اصول اولیه را بیاموزید

من استارتاپ جدید آماده کنیم

تجربه بهترین همراه یک کارآفرین در ایجاد یک استارتاپ است. بعد از شروع کسب و کار جدید، تصمیمات شما، تاثیرات واقعی دارند، باید دقت کنید. هیچ مدرک دانشگاهی به شما ضمانت موفقیت نخواهد داد.

در مرحله آماده‌سازی، شما فقط باید اصول را یاد بگیرید و با یک گروه پشتیبانی قوی در ارتباط باشید. برخی از مباحث شامل اعتبار سنجی ایده، راه اندازی خط تولید، ساخت محصول، استخدام و مدیریت تیم، قیمت گذاری را باید بررسی کنید.

۲) دلایل خود را بازبینی کنید

ایران استارتاپ جدید آماده کنیم

هر آن چیزی که شما را برای ادامه کار ترغیب می‌کند دلیل نهایی موفقیت شما در کارآفرینی است. چرا می‌خواهید یک استارت آپ بسازید و چه چیزی شما را به ادامه کار تشویق می‌کند؟

دلایل شما می‌تواند تغییر کند. بسیاری از موفق‌ترین بنیان گذاران امروز، فعالیت خود را فقط برای کسب تجربه، لذت بردن از هیجان و رضایت از تبدیل ایده به یک راه حل مفید آغاز کردند. به نظر من، این موضوع باید انگیزه اصلی هر کارآفرینی باشد. گرفتن این تصمیم شما را در معرض موفقیت و شکست قرار می‌دهد.

۳) بشنوید و ببینید

استارتاپ جدید آماده کنیم
استارتاپ جدید آماده کنیم

سایر بنیانگذاران را ملاقات کنید، به داستان‌های آنها گوش دهید، با آنها مصاحبه کنید و رقبای خود را بسنجید، با مشتریان آنها صحبت کنید و در به اشتراک گذاشتن ایده‌های خود نترسید و از نظرسنجی در مورد آن غفلت نکنید. این مرحله پیش از اجرا می‌تواند اساساً یک تحقیق جامع و سنجش بازار قبل از ورود به آن باشد.

اگر ایده‌ای را برای شروع یک استارتاپ بررسی می‌کنید، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید مصاحبه با بنیانگذاران محصولات یا شرکت‌های رقیب است تا اطلاعاتی در مورد بازار، مشتریان، ابتکارات، بازاریابی، چالش‌های پیشرو، برنامه‌ها و چشم انداز آنها به دست آورید. این مصاحبه‌ها می‌توانند ایده نهایی شما را ایجاد کند.

تا زمانی که ایده شما اجرایی نشده باشد نمی‌توان در مورد موفقیت یا شکست آن صحبت کرد. اگرچه تجربیاتی که برای یک شرکت دیگر مفید بود تضمینی برای موفقیت استارتاپ شما نیست، اما آموخته‌ها و تجربیات آنها مطمئنا کمک زیادی به شما برای گرفتن تصمیمات درست خواهد کرد.

بیشتر استارت آپ‌ها به دلیل عدم نیاز بازار شکست می‌خورند. منظور از نیاز بازار، خرید مردم است. مردم هر چیزی نمی‌خرند شما یا باید بازاریابی کنید و محصول مورد علاقه مردم را تولید کنید و یا بازار سازی کنید تا محصول شما به فروش برسد.

گام مهم دیگری که کارآفرینان می‌توانند انجام دهند، مصاحبه و نظرسنجی از مردم است. نظر آنها را در مورد محصول خودتان بپرسید. پیشنهادات و انتقادات آنها را یادداشت کنید.

حتی اگر به طور فعال به دنبال بازخورد نیستید و به زودی قصد شروع فعالیت خود را ندارید باز هم این کار را انجام دهید اگر ماهانه با یک نفر صحبت کنید، تا پایان سال دوازده مکالمه دارید که به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت محصولات خود را از نظر مشتریان بدانید. نیازها و انتظارات آنها را بدانید و مطابق آن تولید کنید.

حالا که متوجه شدید چگونه خود را برای استارتاپ جدید آماده کنیم ، با کنار هم گذاشتن این قوانین ابتدایی، می‌توانید برنامه دقیقی را ایجاد کنید و شاید باعث شود سریع‌تر به تولید محصول برسید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس