Monarch Tractor استارت آپی که ۲۰ میلیون دلار برای تراکتور های برقی خودران بدست آورد

Monarch Tractor استارتاپی است که از فناوری باتری‌های تسلا و کامیون‌های خودران Waymo برای ساخت ربات تراکتور های برقی رباتیک استفاده می‌کند.

71
0
Monarch Tractor استارت آپی که ۲۰ میلیون دلار برای تراکتور های برقی خودران بدست آورد

Monarch Tractor استارتاپی است که توسط یکی از اعضای خانواده Mondavi تأسیس شده است. این استارتاپ از فناوری باتری‌های تسلا و کامیون‌های خودران Waymo برای ساخت ربات تراکتور های برقی رباتیک استفاده می‌کند که به گفته‌ی این شرکت این فناوری جدید می‌تواند کشاورزی را ایمن‌تر و برای محیط زیست پایدارتر کند. این شرکت مستقر در سیلیکون ولی در حالی که آماده شروع تحویل این نوع از تراکتورها است فقط ۲۰ میلیون دلار سرمایه بدست آورده است.

تراکتور های برقی شرکت Monarch Tractor

1 Monarch Tractor استارت آپی که ۲۰ میلیون دلار برای تراکتور های برقی خودران بدست آورد

Monarch در اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که بودجه حاصل از سری A به این شرکت کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را به خارج از ایالات متحده به بازارهای بین المللی گسترش دهد. تحویل اولین تراکتورهای آن با قیمت ۵۰ هزار دلار از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. از جمله سرمایه گذاران این بخش می‌توان به تولیدکنندگان قطعات خودروی ژاپنی Musashi Seimitsu Industry، سازندگان خودروی کشاورزی و تجاری اروپایی CNH Industrial و شرکت VST Tillers Tractors هند اشاره کرد. At One Ventures مستقر در Silicon Valley و گروه سرمایه خصوصی MUUS نیز در این دور سرمایه گذاری کردند.

“مدیرعامل و موسس بنیانگذار Praveen Penmetsa گفت: “اکوسیستم غذایی آماده‌ی استفاده از تقاضای کشاورزان از ابزارهای پایدار برای کشاورزی است که بتوانند کارایی و سودآوری مزرعه را افزایش دهند. ما شاهد تقاضای باورنکردنی و افزایشی برای تراکتور خودران برقی “Monarch Tractor” بوده‌ایم.”

شرکت Monarch مستقر در شهر لیورمور کالیفرنیا، همراه با غول‌های صنعتی مانند جان دیر (John (Deere، فرصت‌های بزرگی برای کارآمدتر کردن کشاورزی و ارائه گزینه‌های جدید برای کشاورزان در مناطقی که ممکن است دچار کمبود نیروی کار انسانی جهت استفاده از سنسورهای پیشرفته، نرم افزار و قدرت محاسباتی باشد، می‌بینند. برخلاف وسایل نقلیه خودران که در شهرها و جاده‌های عمومی کار می‌کنند، تجهیزات کم سرعت خودران برای استفاده در خارج از کشور و در زمین‌های خصوصی به تأیید دولت فدرال یا ایالت احتیاج ندارند.

ویژگی‌های تراکتور Monarch

2 Monarch Tractor استارت آپی که ۲۰ میلیون دلار برای تراکتور های برقی خودران بدست آورد

مونارچ تراکتور خود را “driver optional” می‌نامد، زیرا می‌توان آن را به عنوان یک وسیله نقلیه معمولی به کار گرفت. این تراکتور میتواند وظایف برنامه ریزی شده را بدون راننده انجام می‌دهد و یا یک اپراتور می‌تواند از حالت‌های تعاملی “Gesture” و “Shadow” استفاده کند تا تراکتور کارگران را در زمین کشاورزی دنبال کند. این تراکتور با رول و سیستم جلوگیری از برخورد طراحی شده و میدان دید ۳۶۰ درجه دارد و می‌تواند روزانه بیش از ۲۴۰ گیگابایت داده محصول را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند. از این اطلاعات می‌توان برای ایجاد تنظیمات در انواع وسایل نقلیه استفاده کرد و کارهایی مانند برآورد عملکرد طولانی مدت، مراحل رشد محصول و معیارهای سلامت گیاه را انجام داد. سیستم باتری خودرو همچنین می‌تواند به عنوان منبع تغذیه ریموت یا از راه دور عمل کند.

Penmetsa که شرکت ارائه دهنده خدمات مهندسی Motivo را اداره می‌کند، Carlo Mondavi، عضو نسل چهارم از خانواده موندوی که کارخانه نوشیدنی Raen خود را اداره می‌کند، Monarch را تأسیس کردند و در حاضر مدیر ارشد کشاورزی Monarch است. مهندس سابق تسلا Mark Schwager، رئیس مونارچ و موسس CTO Zachary Omohundro، دانشمند علوم رایانه كه در Motivo نیز فعالیت می‌كند، یكی از بنیانگذاران آن است.

اسکات وین، مدیرعامل CNH Industrial گفت: “Monarch در زمینه فناوری تراکتور پیشگام است که شامل ترکیب فناوری‌های الکتریکی کردن، تجهیزات بی‌نیاز از کاربر و مدیریت داده است. این شرکت از سه رکن اساسی پایداری، بهره وری و سودآوری پشتیبانی می‌کند که هم برای CNH Industrial است و هم برای مشتریان کشاورزی ما.” طبق گفته Pitchbook، این شرکت کمتر از ۲ میلیون دلار بودجه برای سرمایه گذاری اولیه قبل از سری A جمع کرده بود.

حال که با تراکتور های برقی شرکت Monarch آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس