استارتاپ تریلیون دلاری بعدی در بازار آموزشی خواهد بود

به گفته کلیتون کریستنسن اکثر اخلالگران با تمرکز بر اختلال در سطح پایین برنده می‌شوند. در ادامه به استارتاپ تریلیون دلاری بعدی می‌پردازیم.

85
0

به گفته کلیتون کریستنسن Clayton Christensen، که نظریه نوآوری اخلالگر را شرح داده است، اکثر اخلالگران با تمرکز بر اختلال در سطح پایین برنده می‌شوند. آمازون به این شکل ایجاد شد. در ادامه به احتمالات استارتاپ تریلیون دلاری بعدی می‌پردازیم.

متصدیان فعلی بر مشتریان بزرگ تمرکز می‌کنند. آنها کسب و کار‌های کوچک را نادیده می‌گیرند، زیرا این برای آنها به یک اصل تبدیل شده است که برای رشد ۱۰ درصدی یک شرکت ۱۰۰ میلیارد دلاری، باید سرمایه‌ای به ارزش ۱۰ میلیارد دلار پیدا کرد.

با یافتن راهی سودآور برای ارائه خدمات به مشتریان، شما رقابت را شروع می‌کنید. شما یک “اقیانوس آب” را پیدا می‌کنید. با گذشت زمان توانایی شما برای مدیریت سرمایه‌های اندک، به شما کمک می‌کند تا شرکت‌های برتر را به زیر بکشانید. یکی از بازارهای آماده برای راه اندازی یک کسب و کار با سرمایه‌ی اندک، بازار آموزش است.

استارتاپ تریلیون دلاری بعدی در بازار آموزشی خواهد بود

4 استارتاپ تریلیون دلاری بعدی در بازار آموزشی خواهد بود

در سال ۲۰۳۰ ارزش بازار جهانی آموزش به ۱۰ تریلیون دلار می‌رسد. همان طور که می‌دانید از گذشته، تحصیل بسیار گران بوده است (ایالات متحده آمریکا را می‌توان مثال زد زیرا اکثر مردم توانایی تحصیل در دانشگاه را ندارند). دلیلی وجود دارد که بیشتر آموزش‌ها توسط دولت‌ها و در مکان‌هایی که آشفته نیست انجام می‌شود. همانطور که در The Rational Optimist، Matt Ridley برجسته کرده است:

مراقبت‌های بهداشتی و آموزش جزو معدود چیز‌هایی هستند که از نظر ساعت کار در حال حاضر هزینه بیش‌تری نسبت به دهه ۱۹۵۰ دارند.

در سال ۲۰۲۱، ۰/۸ میلیارد بزرگسال در سراسر جهان بی‌سواد هستند و ۷/۴ میلیارد نفر دارای مدرک کارشناسی نیستند. این افراد نیز فقیر هستند. افرادی که در ۵۰ درصد جامعه کم درآمد هستند فقط ۱۲ تا ۱۳ درصد از ثروت جهان را در اختیار دارند.

ارزان کردن آموزش یک فرصت بزرگ است. این کار فقط مربوط به فقیر‌ترین مردم جهان نیست. تحصیل حتی برای افرادی که جزو ۱۰ درصد ثروتمند جهان هستند هم گران است. من مدیرعامل استارتاپی هستم که مربیگری را با Chatbot Coach به شیوه دموکراتیک ارائه می‌دهد. شاید تعجب کنید، اما قیمت مربیگری می‌تواند تا ۲۵۰ دلار در ساعت باشد. حتی افرادی در دنیای غرب با دستمزد متوسط ​​۳۶۰۰۰ دلار در سال نمی‌توانند به طور معمول از مربیگری یا مشاوره استفاده کنند.

آموزش AI هوش مصنوعی

5 استارتاپ تریلیون دلاری بعدی در بازار آموزشی خواهد بود

استارتاپ من نمونه خوبی از این کار است. فناوری هوش مصنوعی در حال رشد است و برای اولین بار به ما امکان می‌دهد یک یادگیری واقعاً شخصی را با حداقل هزینه در مقیاس بزرگ ارائه دهیم.

اگر این مسئله برای شما چندان مهم به نظر نمی‌رسد، بگذارید برای شما مثالی بزنم. ظرف چند سال می‌توانیم هزینه مربیگری را به ۱ دلار در ساعت کاهش دهیم. این یک جهش ۲۵۰ برابری است.

آیا Coachimg Bot به خوبی مربیگری سنتی خواهد بود؟ با مشاهده بازخورد کاربران و درک قابلیت‌های تکنولوژی، اطمینان زیادی دارم که در واقع می‌تواند بهتر هم باشد. این فناوری بسیار پیشرفته با جادو قابل تشخیص نیست!

مربی گری تنها یک مثال است. معلمان هوش مصنوعی، روانشناسان و روان پزشکان هوش مصنوعی، اساتید هوش مصنوعی را تصور کنید.

یادگیری همتا به همتا

استارتاپ تریلیون دلاری بعدی در بازار آموزشی خواهد بود

یادگیری همسالان یکی دیگر از راه‌هایی است که نیاز معلمان را کمتر می‌کند. این ایده بسیار ساده است، مردم می‌توانند از یکدیگر یاد بگیرند و با همکاری با همسالان خود بدون راهنمای اختصاصی یاد بگیرند.

در اینجا نیز من با تجربه صحبت می‌کنم، زیرا یک پلتفرم برای جلسات ویدئویی همتا به همتا، ایجاد کرده‌ام. آنچه ما با ساختن این استارتاپ آموختیم این است که قرار دادن افراد همفکر در یک اتاق برای هر دو ارزش ایجاد می‌کند.

Y Combinator روند شتابدهنده‌ها را در حمایت از بنیانگذاران استارتاپ آغاز کرد. با این وجود، تنها ۱ درصد از استارتاپ‌ها وارد شتاب دهنده‌های با کیفیت می‌شوند. شاید شتاب دهنده آینده همتا به همتا باشد.

آموزش شرکتی، یک بازار بکر است

1 استارتاپ تریلیون دلاری بعدی در بازار آموزشی خواهد بود

تنها ۶ درصد از بازار جهانی آموزش مربوط به آموزش شرکتی است. پتانسیل یادگیری به این روش کمتر مورد توجه قرار گرفته است. افراد مهم‌ترین منبع هر شرکت هستند، اما تعداد کمی از مدیران آن را جدی می‌گیرند. پس از صحبت با هزاران نفر از منابع انسانی و نمایندگان اجرایی، نتیجه گیری من این است که تصور نادرستی وجود دارد.

از یک سو مدیران منابع انسانی را ضروری می‌دانند. اما از سوی ديگر آنها اعتقادی به سرمایه گذاری روی مردم ندارند، بلکه آن را به عنوان هزینه در نظر می‌گیرند. در نتیجه منابع انسانی فاقد قدرت و بودجه برای ارائه نتایج است. این باعث می‌شود که آنها گاهی از نوآوری‌های تکنولوژی بترسند، زیرا جایگاه آنها را بیشتر تهدید می‌کند. این یک تصور غلط است.

نشانه‌هایی از امید وجود دارد. به عنوان مثال در کنار توسعه نرم افزار، مربیگری یکی از سریع‌ترین مشاغل در حال رشد در سراسر جهان است. اگر منصف باشیم، مدیران دلایل محکمی برای تردید دارند. من شخصا سخت تلاش می‌کنم تا ابزار‌هایی را ایجاد کنم که بازده سرمایه گذاری ۱۰۰ برابری را برای مردم فراهم کند. این کار باعث می‌شود حتی نابینایان هم پتانسیل افراد را داشته باشند.

خودآگاهی نکته‌ی کلیدی است

3 استارتاپ تریلیون دلاری بعدی در بازار آموزشی خواهد بود

در نهایت، یک یادداشت شخصی در مورد ارزش امر آموزش می‌نویسم. این چیزی است که اثبات آن دشوار است، اما تجربه شخصی ارزش خودآگاهی را به من یاد داد. تولد دوم من زمانی اتفاق افتاد که از من خواسته شد تا در یک کنفرانس توسعه مدیریت، درباره ترس‌ها، ارزش‌ها و رویا‌هایم صحبت کنم. قدرت خودآگاهی حتی ۱۰۰ برابر هم نیست، بلکه بی‌نهایت است. تفاوت بین زندگی به شیوه خلبان خودکار و خودآگاهی، همانطور که استیو جابز گفت، این است که:

همه‌ی چیز‌هایی که در اطراف شما وجود دارد و از آنها استفاده می‌کنید توسط افراد باهوش‌تر از شما ساخته نشده است. می‌توانید آن را تغییر دهید، می‌توانید بر آن تأثیر بگذارید.

بازار آموزش برای شروع کردن از پایین‌ترین سطح آماده است. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به یادگیری هوش مصنوعی، یادگیری همتا به همتا و آموزش شرکتی فکر کنید. امیدوارم این ایده‌ها به شما انگیزه دهد تا ایده‌های خود را نیز مورد توجه قرار دهید.

حال که با احتمالات استارتاپ تریلیون دلاری آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس