5 تا از بدنام ترین هکرهای کامپیوتری در تمام دوران

119
0
بدنام ترین هکرهای کامپیوتری

هکرها اکثراً خارج از آگاهی عمومی وجود دارند – فقط کار خود را انجام می دهند و دروغ می گویند. هر از چند گاهی اتفاقی به اندازه کافی بزرگ می افتد که همه متوجه می شوند. گاهی اوقات خوب است، گاهی اوقات بد است. بیایید نگاهی به پنج هکر بدنام بیندازیم. بدنام ترین هکرهای کامپیوتری را بشناسید.

مطالب درباره هک و امنیت:

9 نشانه هک شدن حساب شبکه اجتماعی شما

معرفی بهترین ابزار ها و اپلیکیشن های هک برای اندروید

بدنام ترین هکرهای کامپیوتری: Anonymous

در حالی که “Anonymous” یک نفر نیست، ممکن است شناخته شده ترین گروه هکر در جهان باشد. احتمالاً ماسک گای فاکس را دیده اید که برخی از اعضای جامعه از فیلم V for Vendetta الهام گرفته شده است.

Anonymous در سال 2003 با 4chan شروع به کار کرد و از آن زمان به اهداف بزرگ متعددی حمله کرده است. برخی از آنها عبارتند از آمازون، کلیسای ساینتولوژی، پی پال و چندین دولت در سراسر جهان. ده ها نفر به دلیل مشارکت در این گروه دستگیر شده اند.

شناخته شده ترین: در سال 2011، Anonymous شبکه پلی استیشن را برای یک ماه کامل به عنوان تلافی برای سونی در تلاش برای جلوگیری از هک پلی استیشن 3 حذف کرد. در این فرآیند بیش از 100 میلیون حساب سونی در معرض خطر قرار گرفت.

Kevin Mitnick

کوین میتنیک یک هکر آمریکایی است که از نوجوانی شروع کرد. او در سن 16 سالگی وارد شبکه کامپیوتری Digital Equipment Corporation (DEC) شد و نرم افزار شرکت را کپی کرد. او بعداً در سن 25 سالگی به دلیل این جنایت محکوم شد.

میتنیک در حالی که دو سال و نیم فراری بود، ده ها شبکه کامپیوتری را هک کرد. یکی از تاکتیک‌های مورد علاقه او شبیه‌سازی تلفن‌های همراه برای مخفی کردن مکان خود و سپس کپی کردن نرم‌افزار اختصاصی بسیار محافظت شده از اپراتورها و شرکت‌های کامپیوتری بود.

معروف ترین: شاید بزرگترین هک نباشد، اما یکی از هک های میتنیک الهام بخش یک فیلم بود. فیلم War Games محصول 1983 از هک NORAD در سال 1982 الهام گرفته شد. او فقط 17 سال داشت.

بدنام ترین هکرهای کامپیوتری: Edward Snowden

از نظر فنی، ادوارد اسنودن یک “هکر” نیست. او از امتیازات خود به عنوان مدیر سیستم برای NSA برای افشای 20000 سند بسیار محرمانه که برنامه های نظارتی جهانی متعددی را فاش می کرد، استفاده کرد.

اسنودن توانست بدون برجای گذاشتن ردی به این اسناد دسترسی پیدا کند. NSA سیستم را از نظر نشت نظارت نمی کرد و اسنودن از این امنیت ضعیف استفاده کرد. او به سادگی فایل ها را روی یک درایو USB گذاشت و با خود برد.

معروف ترین: افشای اسناد NSA توسط اسنودن تأثیری ماندگار بر افکار عمومی در مورد نظارت دولت داشته است. بسیاری از مردم قبل از افشای گسترده اسنودن (علیرغم وجود مواردی مانند اتاق 641A که قبلاً گزارش شده بود) هیچ ایده ای در مورد نظارت اینترنتی داخلی آژانس امنیت ملی آمریکا نداشتند.

Julian Assange

جولیان آسانژ از 16 سالگی شروع به هک کردن با نام “منداکس” کرد. در همان روزهای اولیه، او توانست به شبکه های بزرگی مانند ناسا، لاکهید مارتین و پنتاگون دسترسی پیدا کند.

با این حال، آسانژ به دلیل ایجاد ویکی لیکس در سال 2006 شناخته شده است. ویکی لیکس پلت فرمی برای انتشار اسناد طبقه بندی شده از منابع ناشناس بود. یکی از بزرگترین منابع، چلسی منینگ، تحلیلگر اطلاعاتی ارتش ایالات متحده بود.

معروف ترین: ویکی لیکس در سال 2015 ادعا کرد که از زمان آغاز به کارش در سال 2006، 10 میلیون سند منتشر کرده است. بسیاری از این اسناد نقض عمده حقوق بشر را برای مردم ایالات متحده و بین المللی فاش کردند.

بدنام ترین هکرهای کامپیوتری: Adrian Lamo

آدریان لامو یک هکر معروف به “هکر بی خانمان” بود. او این نام مستعار را با هک کردن شرکت‌ها از لپ‌تاپ خود در کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌ها و سایر مکان‌های دوردست به دست آورد.

برخی از شرکت‌های مطرحی که او هک کرد عبارتند از: گوگل، مایکروسافت، نیویورک تایمز و یاهو. زمانی که در سال 2002 NYT را هک کرد، خود را به فهرست منابع خبره شبکه اضافه کرد و از حساب LexisNexis برای انجام تحقیقات در مورد موضوعات پرمخاطب استفاده کرد.

معروف ترین: لامو در نهایت دستگیر شد و به عنوان تحلیلگر تهدید با دولت ایالات متحده همکاری کرد. او شاید بیشتر به خاطر حضور در چلسی منینگ به عنوان منبع اسناد ویکی لیکس شناخته شده باشد.

 

هکرها ذاتا بد یا خوب نیستند. این به نیت شخص (یا گروه) هک کننده بستگی دارد. به عنوان مثال، ادوارد اسنودن بسیار بحث برانگیز است و به دلیل عقب کشیدن پرده NSA هم قهرمان و هم برای افشای همان اطلاعات یک خائن خوانده می شود. هر جا که سیستم‌هایی با امنیت بالا وجود داشته باشد، هکرهایی وجود خواهند داشت که سعی می‌کنند وارد آنها شوند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس