آیا Windows Defender آنتی ویروسی است که شما نیاز دارید؟

25
0
Windows Defender آنتی ویروس
  • Windows Defender یک برنامه آنتی ویروس با کارایی بالا است که از استانداردهای صنعتی بهتر عمل می کند. 
  •   لیست آنتی ویروس ویندوز AV-Test عملکرد قوی Windows Defender را در حفاظت گزارش می دهد. 
  •   در حالی که Windows Defender کارآمد است، گزینه های شخص ثالث را بر اساس نیازهای فردی مانند نرم افزار منبع باز در نظر بگیرید. 

در دنیایی با انبوهی از برنامه‌های آنتی‌ویروس رایگان عالی، می‌توان به سختی به یکی از آن‌ها دست یافت. Windows Defender با تمام کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز عرضه می شود، اما چگونه با رقبا مقایسه می شود و آیا Windows Defender برای محافظت از شما کافی است؟ 

Windows Defender چیست؟ 

استفاده از رایانه ویندوزی بدون اینکه بدانید Windows Defender چیست، بسیار آسان است. برنامه آنتی ویروس داخلی این سیستم عامل با هر سیستم عامل ویندوز مدرن رایگان است. اگر آنتی ویروس شخص ثالث را روی رایانه شخصی خود نصب نکرده اید، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که Windows Defender در حال حاضر رایانه شما را ایمن نگه دارد. 

در گذشته، پیشنهادات آنتی ویروس مایکروسافت بسیار پایین بود و مردم توصیه می کردند به جای آن یک برنامه آنتی ویروس شخص ثالث را دانلود کنید. با این حال، در سال های اخیر، مایکروسافت Windows Defender را به یک رقیب جدی در صحنه آنتی ویروس تبدیل کرده است، به طوری که برخی تا آنجا پیش می روند که می گویند شما به نرم افزار امنیتی دیگری بر روی رایانه شخصی خود نیاز ندارید. 

Windows Defender چقدر خوب است؟ 

بنابراین، آیا Windows Defender امن است؟ خوشبختانه، نیازی نیست هر آنتی ویروسی را دانلود کنید و به صورت دستی تست کنید که چقدر در دفاع از رایانه خود خوب است. تیم های تحقیقاتی در زمینه آنتی ویروس تخصص دارند و داده هایی را در اختیار عموم قرار می دهند که کدام مجموعه بهترین است. 

یکی از منابع مورد علاقه من لیست آنتی ویروس ویندوز AV-Test است. AV-Test مدت زیادی است که نرم افزار آنتی ویروس ویندوز را آزمایش می کند و هر کدام را تحت آزمایش های سخت قرار می دهد تا ببیند کدام یک برای رایانه شما مناسب است. 

در زمان نگارش، آخرین گزارش AV-Test مربوط به Windows Defender دسامبر 2023 است. در این گزارش، Windows Defender اعداد شگفت انگیزی را ارائه می دهد. این می تواند بیشتر میانگین های صنعت آنتی ویروس را برای عوامل مختلف بهتر کند. 

به عنوان مثال، یک آزمایش واقعی یک آنتی ویروس مسلماً این است که در تشخیص و متوقف کردن آسیب‌پذیری‌های روز صفر چقدر خوب است. در حالی که میانگین صنعت 97.6 درصد از حملات روز صفر را گرفت، Windows Defender هر یک را گرفت. همچنین سابقه ای عالی در محافظت از مردم در برابر ویروس های شناخته شده داشت. 

با این حال، اگر یک آنتی ویروس خوب باعث مشکلات عملکرد رایانه شما شود، مفید نیست. خوشبختانه، Windows Defender موفق شد از نظر عملکرد کمتر از میانگین صنعت باشد. تنها عاملی که فاقد آن بود، بررسی نصب برنامه‌های معروف بود، که چیز مهمی نیست. 

Windows Defender همچنین در مورد موارد مثبت کاذب رکورد کاملی داشت. به این ترتیب، Windows Defender به طور تصادفی یک برنامه قانونی را به عنوان ویروس علامت گذاری نمی کند یا شما را از بازدید از یک وب سایت ایمن باز نمی دارد. 

یکی از بزرگترین شکایات مردم در مورد Windows Defender رابط کاربری آن است که ممکن است به اندازه سایر برنامه های شخص ثالث بصری نباشد. خوشبختانه، شما می توانید از DefenderUI برای تنظیم ویندوز دیفندر به دلخواه خود استفاده کنید. 

آیا Windows Defender کافی است؟ 

اگر به دنبال یک آنتی ویروس امن هستید، نمی توانید با Windows Defender اشتباه کنید. روزهایی که اولین کاری که روی رایانه شخصی جدید انجام می‌دادید، دانلود یک آنتی ویروس شخص ثالث برای دریافت محافظت مناسب گذشته است. اکنون می توانید به راحتی از رایانه شخصی خود با Windows Defender استفاده کنید و از محافظت بالاتری برخوردار شوید. 

با این حال، این بدان معنا نیست که همه برنامه های آنتی ویروس شخص ثالث بی فایده هستند. برنامه‌های مختلف ویژگی‌های متفاوتی خواهند داشت، بنابراین ممکن است بخواهید چیزی را خریداری کنید که بهترین نیازهای شما را دارد. 

به عنوان مثال، در حالی که Windows Defender بسیار کارآمد است، منبع باز نیست. به این ترتیب، افرادی که به اعتماد نرم افزار منبع باز علاقه دارند، برنامه های آنتی ویروس بهتری را در جاهای دیگر پیدا می کنند. سایر مجموعه ها آنتی ویروس را با VPN یکپارچه ارائه می دهند که برای افرادی که به حفظ حریم خصوصی علاقه بیشتری دارند وسوسه انگیز است. اگر تصمیم به ادامه این مسیر دارید، مطمئن شوید که چگونه می توانید از مسدود کردن نرم افزار آنتی ویروس شخص ثالث جلوگیری کنید. 

به این ترتیب، اگر به دنبال یک مجموعه آنتی ویروس هستید که هم قدرتمند و هم آسان در سیستم باشد، نمی توانید با Windows Defender اشتباه کنید. این برنامه هم در حفاظت و هم از نظر کارایی استانداردهای صنعت را شکست می دهد و می توانید با خوشحالی بدون نگرانی از برنامه استفاده کنید. با این حال، با توجه به کارهایی که سایر برنامه‌های آنتی ویروس انجام می‌دهند، هنوز هم ارزش دارد که رقبا را بررسی کنیم تا ببینیم آیا هر یک از آنها دارای ابزارهایی هستند که Windows Defender فاقد آن هستند یا خیر. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس