5 تا از بهترین ابزارهای دانلود ویدیو از تمامی وب سایت های معروف

77
0
بهترین ابزارهای دانلود ویدیو

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین برنامه ها و نرم افزارهایی که می توانند فیلم ها را از وب سایت ها به سرعت و بدون دردسر دانلود کنند، آشنا کنیم.

امروزه بیش از ۷۰ درصد ترافیک اینترنت را ویدیوها تشکیل می دهند. یوتیوب به تنهایی بخش عظیمی از این ترافیک را مصرف می کند. در هر دقیقه نزدیک به ۴۰۰ ساعت ویدیو روی یوتیوب آپلود می‌شود و جمعیت 18 تا 49 ساله بیشتر از تلویزیون کابلی وابسته به این سایت هستند.

ده‌ها سایت استریم ویدیوی دیگر مانند Vimeo ،Dailymotion ،Twitch و غیره نیز در کنار یوتیوب فعالیت کرده و کاربران زیادی را به سمت خود جذب می کنند.

اگر حجم اینترنت شما محدود باشد؛ قطعا به مشکل برخورد می‌کنید. یک راه‌حل این است که فقط ویدیوها را یک بار و به صورت آنلاین و در حال استریم مشاهده کنید.

راه حل دیگر این است که ویدیوهای آنلاین را ضبط یا دانلود کنید تا به صورت آفلاین تماشا کنید، این کار به شما این امکان را می دهد که هر چند بار که می خواهید بدون هدر دادن حجم اینترنت خود، ویدیوها را دوباره تماشا کنید.

در ادامه، می‌خواهیم 5 تا از بهترین ابزارهای دانلود ویدیو از تمامی وب سایت ها را به شما معرفی کنیم:

بهترین ابزارهای دانلود ویدیو : Video DownloadHelper

بهترین ابزارهای دانلود ویدیو : Video DownloadHelper
بهترین ابزارهای دانلود ویدیو : Video DownloadHelper

قابل دسترسی در: فایرفاکس و کروم

سایت‌های پشتیبانی‌کننده: Udemy ،Twitter ،Lynda ،Dailymotion ،Vimeo ،Instagram ،Facebook ،YouTube و صدها سایت دیگر

Video DownloadHelper یکی از ساده‌ترین و مفیدترین افزونه‌های مرورگر وب است که می‌توانید برای دانلود ویدیوها نصب کنید.

روش استفاده از این افزونه بسیار ساده است و تنها محدودیت شما این است که باید این افزونه را روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس نصب و فیلم‌ها را در این مرورگرها مشاهده و دانلود کنید. اگر ویدیوهای زیادی را به صورت روزانه دانلود می کنید، Video DownloadHelper قطعا ارزش نصب کردن را دارد.

پس از نصب، این افزونه یک گزینه به نوار آدرس مرورگر وب شما اضافه می شود. هر زمان که بخواهید یک ویدیوی آنلاین را تماشا کنید؛ کافی است روی این گزینه کلیک کرده تا ویدیوی مورد نظر در صفحه را دانلود کند. از اعلان پاپ آپ برای تصمیم گیری برای محل ذخیره آن در رایانه خود استفاده کنید.

4K Video Downloader

قابل دسترسی در: ویندوز، مک، لینوکس

سایت‌های پشتیبانی‌کننده: Dailymotion ،Vimeo ،Flickr ،Facebook ،YouTube و چندین سایت دیگر

ساده‌ترین ابزار دسکتاپی است که می‌توانید برای دانلود ویدیوهای آنلاین استفاده کنید. اگر به دنبال یک نرم‌افزار بی‌دردسر هستید؛ بهتر است از این گزینه شروع کنید. سریع کار می کند و سرعت شما را کاهش نمی دهد.

کافی است آدرس URL یک ویدیو را در ۴K Video Downloader کپی کنید تا ویدیو به طور کامل روی دسکتاپ شما دانلود شود. می‌توانید لینک دانلود ویدیوها را از روی خود فیلم‌های یوتیوب یا کانال‌هایی که مشترک هستید؛ پیدا کرده و به نرم‌افزار 4K Video Downloader بدهید.

در واقع، حتی می‌توانید در کانال‌های YouTube مشترک شوید و ویدیوهای جدید را به‌طور خودکار دانلود کنید یا زیرنویس‌ها و حاشیه‌نویسی های فیلم هم دانلود شوند.

ویدیوها را می‌توانید در رزولوشن‌های مختلفی از جمله 8K، 4K، 1080p یا 720p دانلود کنید و با فرمت‌های گوناگونی مانند MP4 و MKV و FLV روی سیستم بریزد. یا حتی فقط می‌توانید فایل‌های صوتی با فرمت های MP3 و M4A را هم دانلود کنید.

بهترین ابزارهای دانلود ویدیو: Freemake Video Downloader

بهترین ابزارهای دانلود ویدیو: Freemake Video Downloader
بهترین ابزارهای دانلود ویدیو: Freemake Video Downloader

قابل دسترسی در: ویندوز

سایت‌های پشتیبانی‌کننده: Dailymotion ،Vimeo ،Veoh ،Liveleak ،Facebook ،YouTube و چندین سایت دیگر

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای دنلود ویدیو است. یک ابزار کاملا رایگان و آسان که نسبتا هم انعطاف‌پذیر است. این ابزار به شما امکان می‌دهد ویدیوها را در کیفیت‌های مختلفی دانلود یا گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داشته باشید.

با این حال متاسفانه این ابزار فقط به سیستم‌عامل ویندوز محدود شده است و از فرمت‌های AVI ،FLV ،MKV ،MP4 ،WMV پشتیبانی می‌کند. برای دانلود صدای ویدیوها می‌توانید فیلم‌ها را در فرمت MP3 دانلود کنید.

برای دانلود ویدیو ها باید آدرس URL ویدیوها را به دست آورده و در این نرم‌افزار کپی کنید تا ویدیو دانلود شود.

JDownloader

JDownloader
JDownloader

قابل دسترسی در: ویندوز، مک، لینوکس

سایت‌های پشتیبانی‌کننده: تقریبا هر سایت استریم ویدیو

JDownloader یک دانلود کننده ویدیو های استریمی است، اما با پیچ و تاب های خاص خودش.

شما باید آدرس URL صفحه‌ای که ویدیو در آن است را به این نرم‌افزار بدهید. اما به جای دانلود مستقیم ویدیو؛ فهرستی از ویدیوهای موجود در URL به شما پیشنهاد می‌کند و شما می‌توانید یکی از این ویدیوها را انتخاب کنید تا فرآیند دانلود آغاز شود. بنابراین، شما نیازی به آدرس مستقیم یک ویدیو ندارید و کافی است لینکی یا صفحه‌ای شامل لینک ویدیوی مورد نظرتان داشته باشید تا بتوانید آن را بارگیری کنید.

بهترین ابزارهای دانلود ویدیو: Youtube-dl

بهترین ابزارهای دانلود ویدیو: Youtube-dl
بهترین ابزارهای دانلود ویدیو: Youtube-dl

قابل دسترسی در: ویندوز، مک، لینوکس

سایت‌های پشتیبانی‌کننده: Dailymotion ،Vimeo ،Metacafe ،HBO ،Facebook ،YouTube و هزاران سایت دیگر

 یک ابزار پیشرفته برای کاربران حرفه‌ای و کاربرانی است که با محیط‌های متنی آشنا و راحت هستند.

اگر رابط‌های کاربری گرافیکی را ترجیح می‌دهید؛ بهتر است بی‌خیال youtube-dl شده و گزینه‌های پیشنهادی دیگر در این مقاله را بررسی کنید.

در غیر اینصورت Youtube-dl انعطاف‌پذیری هر ابزار دانلود ویدیوی آنلاین را دارد ولی دستورات آن متنی است و باید در خط فرمان اجرا شوند. در نتیجه این ابزار به اندازه کافی پیچیده است، بنابراین خود را آماده کنید.

البته، یک گزینه پیشنهادی جایگزین برای آن در محیط‌های ویندوز و لینوکس، ابزار youtube-dl-gui است. این ابزار ویژگی‌هایی مانند انتخاب چند ویدیو برای دانلود، انتخاب کیفیت و حجم دانلود، محدودیت سرعت دانلود، دانلود ویدیوها به صورت دسته‌ای و نام‌گذاری خودکار فایل‌ها، گنجاندن تبلیغات و دانلود زیرنویس‌ها (برای سایت‌هایی مانند YouTube) است.

این ابزار از فرمت‌هایی مانند WEBM ،WAV ،OGG ،MP4 ،MP3 ،M4A ،FLV ،AAC و ۳GP پشتیبانی می‌کند.

آخرین راه حل برای ضبط ویدیوهای آنلاین:

اگر با ویدیویی روبرو شدید که توسط هیچ یک از ابزارهای بالا پشتیبانی نمی شود، آخرین راه حل این است که ویدیو را در حالت تمام صفحه پخش کنید و صفحه نمایش خود را در حین پخش در حالت ضبط قرار دهید.

این یک راه حل عالی نیست، اما معمولا زمانی که هیچ روش دیگری کارساز نباشد، میتوان استفاده کرد.  با این حال، به یاد داشته باشید که برخی از سایت‌ها و برنامه‌ها (مخصوصاً سرویس‌های پخش تلویزیونی) به ضبط کننده صفحه اجازه نمی‌دهند فیلم را ضبط کند. بنابراین وقتی هنگام پخش ویدیوی ضبط شده فقط با یک صفحه خالی روبرو می شوید.

اگر می‌توانید URL مستقیم یک ویدیوی آنلاین را پیدا کنید، می‌توانید از VLC برای پخش و ضبط ویدیوهای آنلاین به عنوان نوعی ضبط کننده ی ویدیوی استریم نیز استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس