9 روشی که اپلیکیشن گوگل مپ می تواند در سفر به شما کمک کند

45
0
اپلیکیشن گوگل مپ

دانستن این نکات در مورد اپلیکیشن گوگل مپ به شما کمک می‌کند تا زمانی که در جاده هستید بیشترین استفاده را از برنامه ببرید.

اپلیکیشن گوگل مپ ابزار ناوبری پیش فرض برای کاربران اندروید است و به ویژه برای مسافران مفید است. این برنامه جدا از عملکرد اصلی خود برای نشان دادن مسیرها به سوی مقصد، دارای ویژگی های مفید دیگری نیز می باشد.

در این راهنما، 9 تا از بهترین راه را که اپلیکیشن گوگل مپ می تواند در سفر به شما کمک کند را به شما نشان خواهیم داد.

1. نقشه های آفلاین را به عنوان پشتیبان دانلود کنید

اگر به یک مکان خارج شهر یا مکانی با پوشش شبکه بد سفر می‌کنید، ممکن است در وسط راه اتصال اینترنت را قطع کنید. با نقشه های آفلاین، میتوانید خطر گم شدن را کاهش دهید و مطمئن شوید که با خیال راحت به مقصد میرسید.

برای نتیجه دقیق، نحوه بارگیری نقشه های آفلاین را در Google Maps برای منطقه مورد نظر خود بررسی کنید. توجه داشته باشید که برخی از ویژگی ها مانند داده های ترافیک زنده و مسیرهای جایگزین با نقشه های آفلاین کار نمی‌کنند زیرا به اتصال اینترنتی فعال نیاز دارند. با این حال، GPS و ناوبری گام به گام همچنان به خوبی کار خواهند کرد.

2. مکان واقعی خود را به اشتراک بگذارید

اگر به تنهایی یا با یک گروه کوچک سفر می‌کنید، بهتر است محتاط باشید و به دلایل واضح موقعیت مکانی خود را به طور منظم به عزیزان خود اطلاع دهید. می‌توانید انتخاب کنید که مکان بی‌درنگ خود را با دیگران به مدت 15 دقیقه تا یک روز به اشتراک بگذارید، یا زمانی که اشتراک گذاری موقعیت مکانی را به صورت دستی خاموش کنید.

با ضربه زدن روی عکس نمایه خود و انتخاب اشتراک گذاری موقعیت مکانی، این ویژگی را فعال کنید. از آنجا، انتخاب کنید برای چه مدت و با چه کسی می خواهید مکان خود را به اشتراک بگذارید. شخص یا اشخاصی که در اینجا انتخاب می کنید، مکان واقعی شما را بر این اساس دریافت خواهند کرد.

توصیه می‌کنیم برای حداکثر احتیاط، تنظیم «تا زمانی که این را خاموش نکنید» انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هرچه زمان بیشتری موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید، باتری گوشی را سریع ‌تر خالی می‌کنید، بنابراین به یاد داشته باشید در مواقعی که لازم نیست، این ویژگی را خاموش کنید.

3. برای جلوگیری از پارازیت، داده های ترافیک زنده را مشاهده کنید

هیچ کس دوست ندارد در ترافیک گیر کند، به خصوص زمانی که در سفر هستید. در بهترین حالت، می توانید مکان های زیبایی را که برای دیدن آنها برنامه ریزی کرده اید از دست بدهید. در بدترین حالت، می توانید پرواز بازگشت به خانه را از دست بدهید. این فاجعه ای است که هیچ کس نباید با آن روبرو شود.

وقتی مقصدی را در Google Maps تعیین می‌کنید، برنامه به طور خودکار داده های ترافیکی زنده را برای هر مسیر به شما نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که برای جلوگیری از گیر کردن و رسیدن سریع به مقصد، کدام راه را انتخاب کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال داده فعال است.

4. پمپ بنزین را در طول مسیر خود اضافه کنید

می دانید چه چیزی بدتر از گیر کردن در ترافیک است؟ گیر افتادن در وسط ناکجاآباد با یک باک خالی. برای جلوگیری از بروز چنین وضعیتی، حتماً در طول سفر به طور مرتب پمپ بنزین ها را در مسیر خود پیدا کرده و سوخت اضافه کنید.

همراه با مسافت و زمان تخمینی رسیدن، Google Maps قیمت تخمینی یک پمپ بنزین خاص را نیز به شما نشان می‌دهد تا تصمیم بگیرید در کدام پمپ بنزین سوخت گیری کنید.

5. قیمت عوارض و مسیرهای جایگزین را بررسی کنید

اگر قصد یک سفر جاده ای را دارید، ایده خوبی است که هزینه عوارضی را که ممکن است مجبور شوید در میانه سفر خود بپردازید، در نظر بگیرید. با Google Maps می‌توانید تعداد عوارض در مسیر خود و قیمت های تخمینی که هر کدام از آنها دریافت می‌کنند را بررسی کنید.

اگر به نظر سرگرم کننده نیست و با انتخاب مسیر طولانی تر مشکلی ندارید، می توانید Google Maps را طوری تنظیم کنید که مسیرهای جایگزین را بدون عوارض به شما نشان دهد. تفاوت فاصله را مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که آیا ارزش دارد مسیر طولانی تری را برای اجتناب از عوارضی انتخاب کنید یا نه.

6. از نمای خیابان گوگل برای پیمایش بهتر استفاده کنید

به همان اندازه که اپلیکیشن گوگل مپ خوب است، باز هم بدون خطا نیست و گاهی اوقات می تواند کاملا گیج کننده باشد. مطمئنا، در بیشتر مواقع دقیق است، اما گاهی اوقات برای رسیدن به مقصد نیاز دارید که فراتر از خطوط نمایش داده شده در صفحه بروید.

اگر در پیمایش صحیح اطراف خود با مشکل مواجه هستید، می توانید نمای خیابان مکان های اطراف مانند مکان های دیدنی یا تقاطع های محبوب را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که مسیر درست را طی می کنید. برای شروع، روی هر نقطه از نقشه ضربه بزنید و نگه دارید و تصویر کوچک نمای خیابان را انتخاب کنید.

7. یک میز رستوران را از برنامه رزرو کنید

بعد از پرواز شاید گرسنه شوید، نه؟ چرا زمانی که در راه فرودگاه هستید میز رستوران رزرو نمی‌کنید؟ اگرچه این ویژگی توسط همه رستوران ها پشتیبانی نمی‌شود، اما برخی به شما اجازه می‌دهند مستقیماً از برنامه میز رزرو کنید. علاوه بر این، آنها ممکن است منوی خود را آپلود کرده باشند، بنابراین شما میتوانید به سرعت تصمیم بگیرید.

همه رستوران ها اجازه رزرو خودکار درون برنامه ای را نمی‌دهند، به خصوص آنهایی که در مناطق حومه شهر هستند، بنابراین ممکن است لازم باشد به رستورانی که دوست دارید پیامک ارسال کنید یا با آن تماس بگیرید و به صورت دستی میز رزرو کنید. با این وجود، این یک ویژگی مفید است.

8. از ابزارک نقشه های گوگل برای یافتن مکان ها استفاده کنید

یکی از کاربردی ترین ابزارک های Google، یافتن سریع مکان های نزدیک توسط Google Maps است. ویجت دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که نامش نشان می دهد: کاشی هایی از مکان های توصیه شده از جمله خانه، رستوران ها، هتل ها، جاذبه ها و موارد دیگر را به شما نشان می دهد.

به سادگی روی کاشی مکانی که می خواهید پیدا کنید ضربه بزنید، برنامه نتایج مناسبی را برای شما به نمایش می گذارد. این یک صرفه جویی عالی در زمان برای وقتی است که در سفر هستید و اغلب نیاز دارید که مکان تاسیسات عمومی نزدیک، فروشگاه های محلی، مراکز خرید و موارد مشابه را پیدا کنید.

9. جدول زمانی سفر خود را ببینید

پس از اتمام سفر، ممکن است بخواهید نگاهی به تمام مکان هایی که بازدید کرده‌اید بیندازید. برای انجام این کار در اپلیکیشن گوگل مپ، روی عکس نمایه خود ضربه بزنید و خط زمانی خود را انتخاب کنید. در اینجا، می‌توانید همه مکان هایی را که رفته‌اید به همراه جزئیات مرتبط مانند مسیری که طی کرده‌اید، زمان رسیدن به مقصد و عکس هایی که در یک مکان گرفته‌اید، ببینید.

منوی Timeline سفر شما را در دسته های مختلف سازماندهی می‌کند و اطلاعاتی را درباره سفرتان به شما نشان می‌دهد، مانند مدت زمانی که برای پیاده‌روی، رانندگی، در هتل، در جاذبه ها، انتظار در ایستگاه راه‌آهن و موارد دیگر سپری کرده‌اید. این مانند یک خلاصه تصویری از سفر شما است.

با Google Maps سفر خود را موفقیت آمیز کنید

نقشه های گوگل با توجه به تعداد زیادی از ویژگی هایی که ارائه می دهد مانند یک ناجی برای مسافران است. آیا نگران از دست دادن اتصال اینترنت خود هستید؟ دانلود نقشه های آفلاین راهکار شماست. آیا نیاز دارید که عزیزان خود را در مورد مکان خود مطلع کنید؟ مکان زنده خود را به اشتراک بگذارید. می خواهید نوشیدنی بخورید؟ نزدیکترین کافی شاپ را پیدا کنید.

بسیاری از ویژگی های دیگر در اپلیکیشن گوگل مپ وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند سریع تر و ایمن تر به مقصد خود برسید، بدون هیچ زحمتی با غافلگیری های ناخواسته مواجه شوید. مطمئن شوید که برنامه را بررسی کرده‌اید و با تمام ویژگی های آن برای سفر بعدی خود آشنا شده‌اید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس