معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

یک برنامه زمانی انعطاف پذیر امتیاز بزرگی است. اما همچنین می‌تواند یک چالش باشد. در اینجا نکتات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان آورده شده است.

45
0
معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

داشتن یک برنامه زمانی انعطاف پذیر امتیاز بزرگی است برای زمانی که برای خود کار می‌کنید، اما همچنین می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. در اینجا ۵ نکته برای تسلط بر مدیریت زمان برای کارآفرینان آورده شده است.

استقلال برای کار کردن در فضایی که خودتان می‌خواهید، مزایا و معایب زیادی دارد.

گاهی، می‌بینید که ساعت پنج شده و خیلی مطمئن نیستید که آن روز چه کارهایی را انجام داده‌اید. به نظر می‌رسد قبل از اتمام مهلت مقرر، حتی در حالتی که این مهلت توسط خودتان مشخص شده باشد، در تلاش برای به پایان رساندن کارها هستید.

اما وقتی یاد گرفتید که چگونه زمان خود را مدیریت کنید، می‌توانید این انعطاف پذیری را به یک مزیت عمده تبدیل کنید. بهره وری خود را افزایش دهید و به شما کمک کند تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید.

امروز، ما پنج نکته مدیریت زمان را برای کارآفرینان و هر کس دیگری که ساعات کاری خود را خودش تعیین می‌کند، بیان خواهیم کرد. زمان مهم است، بنابراین بیایید بررسی را شروع کنیم.

معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

مدیریت زمان برای کارآفرینان | یک روتین تنظیم کنید و به آن پایبند باشید

تعیین ساعات کاری خود، یکی از بزرگ‌ترین مزایای کارآفرینی است، خصوصاً اگر بتوانید از راه دور کار کنید.

۴۰٪ از کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند گفتند که بزرگ‌ترین مزیت کار از راه دور، داشتن یک برنامه زمانی انعطاف پذیر است:

1 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

با توجه به این موضوع، تنظیم و پایبند بودن به یک برنامه روتین ممکن است عجیب و غیرعادی به نظر برسد. به هر حال روتین و انعطاف پذیری چیزهایی نیستند که معمولاً با هم اتفاق بیفتند.

اما تنظیم یک روتین برای یک روز کاری می‌تواند انعطاف پذیری بیش‌تری برای گذراندن وقت با خانواده، استراحت در طول روز و تمرین مراقبت از خود، ایجاد کند.

Minessa Konecky، که یک تجارت پر رونق و موفق را اداره می‌کند، این موضوع را اینگونه بیان کرد:

“برای داشتن یک زندگی بدون هیاهو، باید به نوعی اصول برای زندگی خود داشته باشید. شما باید بدانید که می‌خواهید با وقت خود چه کار کنید و باید این کار را به صورت هدفمند و با آگاهی کامل انجام دهید. “

به علاوه، وقتی مرتباً کار خود را در یک ساعت از روز و در همان مکان انجام می‌دهید، به بدن و ذهن خود علامت می‌دهید که زمان کار فرا رسیده است.

تنظیم روتین و داشتن یک فضای کاری مشخص، باعث می‌شود که در ساعات کاری بازده بیش‌تری داشته باشید. Robert Boice، در مطالعه خود درباره بهره وری برای نویسندگان، دریافت که افرادی که برنامه زمانی منظمی برای نوشتن خود تعیین می‌کنند، بهره وری بیش‌تری دارند. اگر از خانه کار می‌کنید، راهی پیدا کنید تا فضای کار خود را از فضای زندگی متمایز کنید.

یک فضای کاری اختصاصی برای خود مشخص کنید. حتی اگر این بدان معنی باشد که میزتان را در گوشه اتاق نشیمن خود قرار دهید. این محیط کاری فعلی من است Andrea Fomera، یکی از توسعه دهندگان Podia، نکاتی که برای او مفید بوده است را به اشتراک گذاشته است:

“قبل از اینکه نقل مکان کنم، از اتاق نشیمن خانه‌ام کار می‌کردم، و داشتن تلویزیون در همان مکان و فضای کارم، حواسم را پرت می‌کرد. وقتی جابجا شدم، یک فضایی به عنوان دفتر کار برای خودم پیدا کردم که می‌توانستم از آن استفاده کنم و این کار به من این امکان را داد که زمان کارم را از زمان شخصی‌ام جدا کنم. “

مهم نیست که چه فضایی را برای کار کردن خود مشخص می‌کنید، ولی آن فضا را فقط به کار اختصاص دهید و سعی کنید از انجام چند کار به صورت همزمان خودداری کنید. به این ترتیب، وقتی از میز کار خود فاصله می‌گیرید، ذهن شما نیز می‌تواند از کار دور شود.

و فاصله گرفتن از میز کار برای استراحت در طول روز، کاری حیاتی است. نه اینکه استراحت خود را به ساعت ۵ بعد از ظهر موکول کنید و تا آن زمان مرتبا کار کنید.

در یک بررسی درباره Frontiers in Human Neuroscience که توسط Simone Ritter انجام شد، مشخص شد که مغز ما هنگامی که از یک کاری فاصله می‌گیریم و استراحت می‌کنیم، همچنان به فعالیت خود روی آن پروژه ادامه می‌دهد. مطالعه دیگر نشان داد که استراحت کوتاه در بعد از ظهر باعث افزایش اشتیاق و تعهد در کار می‌شود.

در اینجا چند ایده‌ی برنامه ریزی زمانی برای داشتن یک روتین روزانه آورده شده است

  • هر روز صبح یک فنجان چای درست کنید.
  • در زمان ناهار چیزی بپزید، حتی اگر این به معنای جوشیدن آب برای نودل باشد.
  • هر روز بعد از ظهر در یک ساعت مشخص سگ خود را برای قدم زدن بیرون ببرید. (مزیت این کار: اگر سگ شما به پیاده روی در ساعت مشخصی عادت کند، زمان استراحت برای پیاده روی را به شما یادآوری خواهد کرد. به من اعتماد کنید).
  • با همسر یا بچه‌های خود شام بخورید.
  • به مدت ۲۰ دقیقه با بچه‌ها یا حیوانات خانگی خود بازی کنید.
  • بعد از ظهر ۱۵ دقیقه مدیتیشن کنید. برنامه‌هایی مانند Headspace و Calm برای این کار بسیار مفیدند.

2 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

به جز استراحت‌های کوتاه در بین کار، روز کاری شما باید یک نقطه توقف مشخص داشته باشد، مگر اینکه روی یک پروژه مهم با موعد مقرر بسیار محدود کار کنید. همیشه ساعات کاری بیش‌تر به معنای تمام شدن کارها نیست.

وقتی بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنیم، بهره وری به شدت کاهش می‌یابد. و بعد از ۵۵ ساعت کار یا بیش‌تر، بهره وری به قدری پایین می‌آید که کار بیش‌تر هیچ منفعتی ندارد.

3 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

چه در ساعت ۵ کار خود را متوقف کنید و چه یک برنامه زمانی شبانه را انتخاب کنید، بدانید که تنظیم ساعت و پایبند بودن به یک روتین ممکن است در ابتدا سخت باشد و این اصلا اشکالی ندارد.

به طور متوسط​​، بیش از دو ماه طول می‌کشد تا یک رفتار جدید به یک عادت تبدیل شود. بنابراین اگر گاهی از روتین زندگی خود خارج شدید به خود سخت نگیرید و با خود مهربان باشید. اگر با گذشت زمان، متوجه شدید که برنامه زمانی شما برایتان مناسب نیست، آن را متناسب با خود تغییر دهید. این یک فرآیند آزمون و خطا است که قرار است در طی آن متوجه شوید که چه چیزی برای شما بهتر است.

البته، شاید شما سعی کرده‌اید یک روتین برای خود تنظیم کنید و هنوز هم اجرای آن را به پایان روز، هفته یا ماه موکول می‌کنید و آن را به تعویق می‌اندازید.

پشت گوش انداختن ممکن است دشمن شما به نظر برسد. اما نیاز نیست اینگونه باشد. نکته بعدی ما را بخوانید تا منظورم را متوجه شوید.

با عادت‌های اهمال کاری خود کار کنید، نه بر خلاف آن‌ها

اگر تکنیک‌های مدیریت زمان را دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد مطالب زیادی را دیده اید که به شما کمک می‌کند تا یک بار و برای همیشه بر اهمال کاری خود غلبه کنید.

اما اگر اهمال کاری غول مرحله آخر در این بازی بازده و بهره روی نباشد، چه باید کرد؟

بگذارید توضیح دهم.

روانشناسان می‌گویند برخی از دلایل عمده اهمال کاری عبارتند از:

  • بی تفاوتی
  • فراموشی
  • نمی‌دانید که برای انجام این کار چه چیزهایی را لازم دارید
  • عدم اطمینان در مورد توانایی خود در انجام این کار (یا مقابله با سندرم خود ویرانگری)
  • صرفا نمی‌خواهید این کار را انجام دهید

اما اگر شما مثل من فردی هستید که در طول عمر خود همیشه کارها را به تعویق می‌اندازید، هر دوی ما می‌دانیم که این دلایل ذکر شده در بالا تصویر کاملی از اهمال کاری را ترسیم نمی‌کنند.

شما می‌خواهید کار را به پایان برسانید، و دقیقاً می‌دانید که چه کاری باید انجام دهید، اما شروع کار برایتان دشوار است. و اهمال کاری یک شیب لغزنده است: هرچه بیشتر کارها را به تعویق بیاندازید، احساس اضطراب بیشتری می‌کنید. اما به محض اینکه شروع کنید، کارهای سخت آسانتر می‌شوند.

4 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

James Clear، متخصص بهره وری، با استفاده از قوانین فیزیک نیوتن دلیل این کار را توضیح می‌دهد:

“اشیا در حالت استراحت و سکون تمایل به حفظ حالت سکون خود دارند. خبر خوب؟ از سوی دیگر اجسام در حال حرکت نیز تمایل به حفظ حرکت خود دارند. وقتی صحبت از بازده و بهره وری می‌شود، این یک معنی دارد: مهم‌ترین چیز یافتن راهی برای شروع کار است. پس از شروع کار، حرکت کردن بسیار راحت‌تر است.”

پایان دادن به اهمال کاری و سستی، گفتنش آسان‌تر از انجام دادنش است. چگونه باید خود را تشویق کنید که زمان کمتری را به تعویق بیاندازید و زمان بیشتری را صرف شروع کار کنید؟

یک راه مفید برای انجام این کار، استفاده از علاقه خود به لذت‌های لحظه‌ای است. مطالعات نشان داده است که، وقتی صحبت از دنبال کردن اهدافمان به میان می‌آید، لذت بردن لحظه‌ای از انجام آن بسیار مهمتر از اهمیت احتمالی هدف است.

به عبارت دیگر، افرادی که اهداف بلند مدت خود را تعیین می‌کنند، به طور قابل توجهی کمتر از کسانی که رضایت سریع و کوتاه مدت را دنبال می‌کنند، به کارشان ادامه می‌دهند.

مغز ما پاداش دوست دارد. وقتی کاری لذت بخش انجام می‌دهیم، مغز ما با ترشح کمی دوپامین برای تقویت و تاکید بر این رفتار، مسیرهای به سمت پاداش را به وجود می‌آورد.

و هنگامی که آن پاداش را دریافت می‌کنیم، رفتار را به حافظه خود می‌سپاریم، و این موضوع باعث می‌شود که احتمال انتخاب آن رفتار در آینده بیش‌تر از گزینه‌های کم پاداش باشد.

5 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

اگر می‌خواهید کمتر کارهایتان را پشت گوش بیاندازید، با پاداش دادن به خود هنگام انجام یک کار، لیست کارهای روزانه خود را لذت بخش‌تر کنید. به عنوان مثال، برای پاداش دادن به خود یک میان وعده خوشمزه بخورید، چای مورد علاقه خود را بنوشید یا یک قسمت پادکست جدید را پس از اتمام کارتان گوش دهید.

در کوتاه مدت، پاداش‌های لحظه ای باعث جذاب شدن بیشتر کارها می‌شود. در طولانی مدت، این کار باعث ایجاد یک عادت جدید می‌شود، و همچنین رفتارهایی که اهمال کاری شما را کاهش می‌دهد را تقویت می‌کند.

اگر هنوز درگیرید که چگونه شروع کنید، بهتر است تکنیک Pomodoro را امتحان کنید که به خاطر تایمر آشپزخانه که به شکل گوجه فرنگی است، نامگذاری شده است.

نحوه کار تکنیک Pomodoro برای مدیریت زمان کارآفرینان

۱. تایمر را روی ۲۵ دقیقه تنظیم کنید.

۲. کارهای خود را انجام دهید تا زمانی که تایمر خاموش شود.

۳. پنج دقیقه استراحت کنید.

۴. این کار را چهار بار تکرار کنید.

۵. طولانی‌تر استراحت کنید.

تکنیک Pomodoro به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاه تا آنجا که می‌توانید کار بیش‌تری انجام دهید و به این ترتیب بر اهمال کاری غلبه کنید. به هر حال، وقتی فقط ۲۵ دقیقه برای کار کردن زمان دارید، تعلل کردن سخت می‌شود.

6 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

و اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که تحت فشار پیشرفت می‌کنید، تعیین زمان محدود برای انجام کارها می‌تواند به شما کمک می‌کند کارهایتان را با انرژِی بیشتری انجام دهید. علاوه بر این، شما هنوز هم در ازای انجام کارها، به خودتان استراحت می‌دهید و همچنان آن مسیر پاداش را در مغز خود تحریک می‌کنید.

در مجموع، اگر می‌دانید اهل پشت گوش انداختن هستید، می‌توانید روی مدیریت زمان و عادات برنامه ریزی خود کار کنید و حتی مغز خود را آموزش دهید تا کمتر تعلل کند.

ولی اگر نمی‌دانید ابتدا باید کار خود را با کار کردن روی چه موضوعاتی شروع کنید، نمی‌توانید مثمر ثمر باشید، که این امر ما را به نکته بعدی مدیریت زمان می‌رساند. دانستن اینکه چه کارهایی را باید در اولویت قرار دهید.

مدیریت زمان برای کارآفرینان | کارهای خود را اولویت بندی کنید

احتمالا داستان زیر برایتان آشنا باشد: هر روز، شما فهرستی از کارهای روزانه خود تهیه می‌کنید و تمام تلاش خود را می‌کنید تا همه کارهای موجود در آن انجام شود. اما در پایان روز، ناچارا یک کار (یا دو یا سه) وجود دارد که به روز بعد موکول می‌شود… سپس روز بعد از آن نیز به همین شکل پیش می‌رود… و این داستان ادامه دارد.

چه می‌شود که این اتفاق می‌افتد: همه کارها برابر نیستند.

جمع آوری محتوا برای ایجاد دوره جدید آنلاین خود، ارزشمندتر از مرتب کردن اینباکس شما است. یا شاید شما واقعاً عاشق نوشتن محتوای وبلاگ هستید اما همیشه نوشتن پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی را به بعد موکول می‌کنید.

وقتی شما از قبل کارهایتان را اولویت بندی می‌کنید، می‌توانید بفهمید کدام کارها “کم رشد” هستند. کارهای کم رشد، آن‌هایی هستند که وقت زیادی از شما می‌گیرند، از آن‌ها لذت نمی‌برید و تأثیر زیادی نیز در پیشرفت شما ندارند.

یک روش محبوب برای شناسایی کارهایی با رشد کم و اولویت بندی حجم کلی کارتان ماتریس Eisenhower (بله، بعد از خود رئیس جمهور Eisenhower نام گذاری شده)، است.

7 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

ماتریس Eisenhower به شما کمک می‌کند تا کارهای خود را بر اساس سطح اهمیت و فوریت آن‌ها به چهار بخش تقسیم کنید. سپس، بر اساس اینکه هر کار در کدام بخش قرار می‌گیرد، شما یکی از چهار کار را انجام خواهید داد:

۱. مهم و فوری: ابتدا این کارها را انجام دهید.

۲. مهم است و فوری نیست: بعد از اتمام کارها در بخش اول، برای انجام این کارها برنامه ریزی کنید.

۳. مهم نیست و فوری است: این کارها را به یک فریلنسر یا دستیار مجازی محول کنید، یا آن‌ها را خودکار کنید.

۴. مهم نیست و فوری نیست: این کارهای وقت گیر را به کلی از لیست کارهای خود خارج کنید.

بخش چهارم فوق العاده مهم است. به ندرت پیش می‌آید که کسی همه کارهایی را که در فهرست کارهایش نوشته را انجام دهد. اما اگر واقعاً از انجام کاری متنفر هستید و آن کار به رشد شغلی شما کمکی نمی‌کند، آن کار را انجام ندهید حتی اگر کاری باشد که اکثر هم سن و سالان شما انجام می‌دهند.

به عنوان مثال Gillian Perkins، استراتژیست بازاریابی و کارآفرین فردی را در نظر بگیرید. به عنوان مهمان در برنامه Moms Make Cents ،Gillian توضیح داد که رسانه‌های اجتماعی را به عنوان ابزاری برای پیشبرد برندش در اولویت خود قرار نداد، زیرا آنقدرها به انجام این کار مشتاق نبود.

“برای چندین سال، من زمان زیادی را برای داشتن حضور پررنگ در توییتر، اینستاگرام و فیس بوک صرف کردم.

اما صادقانه بگویم، من یک انسان درونگرا هستم (یک درونگرای اهل بیرون رفتن از خانه، و بی‌باک، اما با اینحال هنوز هم یک درونگرا هستم) و به اشتراک گذاشتن آپدیت‌های منظم با دنیا فعالیت مورد علاقه‌ام نبود. متوجه شدم که این امر انرژی‌ام را تخلیه می‌کند، حواسم را پرت می‌کند و در عین حال بازدهی ندارد.”

در عرض شش ماه پس از کناره گیری از شبکه‌های اجتماعی، تجارت وی رشد چشمگیری داشت.

مانند Gillian، شما باید کارهایی را که در انجام آنها فوق العاده هستید و باعث رشد تجارت شما می‌شود را در اولویت قرار دهید، بنابراین می‌توانید تجارت خود را به صورتی پایدار و لذت بخش بنا کنید.

روش دیگر برای اولویت بندی کارهای روزمره، روش Ivy Lee است که بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط مشاور Ivy Lee ایجاد شده است.

در ادامه نحوه کار اولویت بندی Ivy Lee برای مدیریت زمان کارآفرینان را بررسی می‌کنیم:

۱. در پایان هر روز، شش کار مهم خود را برای فردا یادداشت کنید.

۲. کارها را از بیش‌ترین اهمیت به کمترین اهمیت مرتب کنید.

۳. روز بعد، با مهم‌ترین کار خود شروع کنید.

۴. همزمان فقط روی یک کار کار کنید.

۵. کارهایی که در پایان امروز ناتمام مانده است، را به لیست کارهای خود برای روز بعد منتقل کنید.

۶. این روند را در هر روز کاری تکرار کنید.

این تکنیک به شما کمک می‌کند تا روی مهمترین کارهای خود تمرکز کنید و در عین حال کارهای کوچک‌تر را از یاد نبردید. بعلاوه، موارد کمی وجود دارد که رضایت بخش تر (حداقل برای من) از عبور از یک آیتم از فهرست کارهای روزانه باشد.

(برای تکنیک‌های بیشتر از این قبیل، این مقاله را در مورد چگونگی اولویت بندی کارها مطالعه کنید.)

دانستن اولویت‌هایتان همچنین به شما کمک می‌کند بفهمید کدام کارها را باید به بقیه بسپارید یا آن‌ها را اتوماتیک کنید و این دقیقاً همان نکته بعدی ما است.

برای کمتر کردن کارهایتان از برون سپاری یا خودکار کردن استفاده کنید

به طور متوسط ​​صاحبان مشاغل کوچک مسئول ۴/۲ نقش است، اما شما فقط یک نفر هستید. نمی‌توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید.

و این موضوع به ویژه هنگامی درست است که این آمار گیج کننده را نیز در نظر بگیرید: کارمندان تمایل دارند روزانه ۲/۸ ساعت را برای کارهای مفید صرف کنند.

8 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

به عنوان یک صاحب مشاغل تمام وقت، این تعداد احتمالاً (قطعاً) برای شما بیش‌تر است.

اما احتمالا شما هنوز در حال انجام برخی از کارهایی هستید که با انجام دادنشان بهترین استفاده را از وقت ارزشمندتان نمی‌کنید.

می‌توانید انجام چنین کارهایی با رشد کم و تکراری را به فریلنسرها یا یک دستیار مجازی (VA) اختصاص دهید. کارهای مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید انجامشان را به بیرون و افراد خارج از شرکت بسپارید مثلا کارهای ادمین و مدیریت رسانه‌های اجتماعی یا کارهای طراحی و تولید محتوا.

در حقیقت، ۷۰٪ از مشاغل کوچک و متوسط ​​(SMBها) یک فریلنسر استخدام کرده اند و ۸۱٪ از این SMB‌ها قصد همکاری مجدد با یکدیگر را دارند.

9 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

استخدام فریلنسر یا کار با دستیار مجازی ممکن است یک هزینه غیرضروری به نظر برسد، اما مزایای آن اغلب بیش‌تر از هزینه‌های آن است:

  • برای انجام کارهایی که وقتشان را ندارید (یا واقعاً از انجام آنها لذت نمی‌برید) یک متخصص می‌آورید
  • وقت خود را برای تمرکز بر رشد تجارت خود آزاد می‌کنید
  • در هزینه و زمان خود به جای استخدام کارمند رسمی، صرفه جویی کنید.

علاوه بر اینکه کارهایتان را به شخص دیگری می‌سپارید، تکنولوژی مناسب می‌تواند به شما کمک کند بدون افزودن کارهایی به فهرست کارهای روزانه خود، کارهای بیشتری انجام دهید.

به عنوان مثال Zapier را در نظر بگیرید. Zapier به شما امکان می‌دهد برنامه هایی را که روزانه استفاده می‌کنید برای خودکار کردن روند کار با “zaps” متصل کنید. و با داشتن بیش از ۲۰۰۰ برنامه در فهرست برنامه‌هایش، احتمال اینکه بتوانید تقریباً هر برنامه‌ای را که استفاده می کنید در آن پیدا کنید و به آن متصل شوید زیاد است.

فرض کنید شما یک سری دانلودهای دیجیتالی را در سایت Podia خود می‌فروشید و می‌خواهید برخی از کارهای خود را به صورت خودکار انجام دهید. می‌توانید اتوماسیون‌ها را به صورت زیر تنظیم کنید…

  • هر زمان که فروش داشتید، SMS دریافت کنید
  • ثبت نام‌های جدید را در Trello ،Airtable یا Google Sheets ذخیره کنید
  • با ثبت نام مشتری جدید، توییت کنید
  • فروش‌های جدید Podia را به عنوان فاکتورهای پرداخت شده در FreshBooks ثبت کنید
  • خیلی بیش‌تر کار کنید

(ابتدا چگونگی کمک Podia به شما در صرفه جویی در وقت و ایجاد تجارت آنلاین پربارتر را تجربه کنید. با ثبت نام در یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه رایگان.)

ابزارهای مدیریت پروژه یکی دیگر از روش‌های عالی است که برای استفاده از تکنولوژِی برای مدیریت زمان موثر است.

ابزارهایی مانند Trello ،Asana ،Monday و Todoist همه به شما کمک می‌کنند کارهای خود را تجسم کنید و سازمان دهید. آنها همچنین همکاری و هماهنگی کار با هم تیمی‌ها، VA‌ها و فریلنسرها را آسان می‌کند.

11 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

اگر نمی‌دانید تمام وقت شما صرف چه کارهایی می‌شود، می توانید از RescueTime نیز استفاده کنید که روی کامپیوترتان به شما نشان می‌دهد که کجا و چند ساعت زمان خود را صرف کرده‌اید.

RescueTime به شما نمره بازده روزانه می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید بهره وری فعلی خود را در برابر عملکرد قبلی خودتان ببینید و مقایسه کنید که یک روش عالی برای سنجش موفقیت روش‌های جدید مدیریت زمان برای کارآفرینان است.

برای توصیه‌های بیش‌تر، به راهنمای ما برای دستیابی به بهترین ابزارهای بهره وری برای کار در خانه مراجعه کنید.

خوب، با وجود تمام نکات ذکر شده حال می‌توانیم به نکته آخر خود (که بسیار مورد علاقه من است) برویم مراقبت از خود.

مدیریت زمان برای کارآفرینان | مراقب خود باشید

اگر قرار باشد تنها به یکی از نکات این مقاله گوش دهید، امیدوارم این نکته باشد. وقتی با خود مهربان باشید، احتمال موفقیت شما بیش‌تر است.

مسئله این است که، افرادی که تجارت خود را دارند، گزارش می‌کنند که تعادل در زندگی و کارشان در مقایسه با افرادی که اینگونه نیستند، کمتر است.

ما درباره کارآفرینان موفقی که با ذهنیت “کار بدون تعطیلات” و یا “سختگیری بیش‌تر” زندگی خود را جلو می‌برند، چیزهای زیادی می شنویم. اما این طرز تفکر می‌تواند برای شما و تجارت شما بد باشد.

یک کارآفرین به نام Minessa Konecky، این ذهنیت را “زندان‌های تجاری” می‌نامد:

“من متوجه شدم که ما در واقع زندان‌های تجاری خودمان را می‌ساختیم، آن جایی که ما دستورالعمل مشخصی را در زندگی‌های خود ایجاد کردیم، و تنها نتیجه ممکن شکست و خستگی بود زیرا ما از خود مراقبت نمی‌کنیم.”

هرچه “فشار” را بیش‌تر کنید و نیازهای خود را نادیده بگیرید اجتناب از فرسودگی شغلی سخت‌تر می‌شود.

و وقتی احساس خستگی و فرسودگی کنید، مدیریت زمان و بهره وری ۱۰۰ برابر سخت تر به نظر می‌رسد. ۹۱٪ از متخصصان می‌گویند که فرسودگی شغلی بر کیفیت کار آن‌ها تأثیر می‌گذارد، در حالی که ۸۳٪ از همان گروه می‌گویند که این موضوع به روابط شخصی آنها نیز لطمه می‌زند.

10 معرفی نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

به همین دلیل مراقبت از خود برای کارآفرینان بسیار مهم است.

در حقیقت، مراقبت از خود می‌تواند باعث بهره وری بیش‌تر شما شود. دکتر Russell Thackeray، با مدرک روانشناسی بالینی، توضیح می‌دهد:

“افرادی که از خود مراقبت می‌کنند [و برای مراقبت از خود تلاش می‌کنند] توانایی شناختی بهتری دارند. آن‌ها دقت و تمرکز بیش‌تری دارند… همچنین آن‌ها تمایل به تولید بیش‌تر دارند.”

به علاوه، خوشبختی باعث می‌شود که شما ۱۲ درصد از هم سن و سالان خود که کمتر شاد هستند، بهره وری بیش‌تری داشته باشید.

روش‌های مختلفی برای تمرین خود مراقبتی وجود دارد و آنچه برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخص دیگر مفید نباشد. برای ایده گرفتن، نکات مراقبت از خود برای کارمندان مشغول به کار از راه دور را بررسی کنید.

ممکن است مجبور شوید بارها تلاش کنید، اما وقتی یاد می‌گیرید که چگونه می‌توانید از خود مراقبت بیش‌تری کنید، افزایش بهره وری و مهارت‌های بهتر مدیریت زمان نیز به همراه آن خواهد آمد.

نکاتی درباره مدیریت زمان برای کارآفرینان پر مشغله

رئیس خود بودن با مقدار آزادی زیادی همراه است، که دلیل مهمی است تا افراد بسیاری به سمت کارآفرینی سوق داده شوند.

اما چه یک فرد معتاد به کار باشید، چه اهل این باشید که کارها را پشت گوش بیاندازید، یا حتی جایی در این بین باشید، خودمختاری در تنظیم ساعات کاری خود می‌تواند مجموعه چالش‌های خاص خود را به همراه داشته باشد.

در اینجا پنج نکته مهم برای مدیریت زمان کارآفرینان وجود دارد:

  • یک روتین مشخص تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. اطمینان حاصل کنید که فضای کاری اختصاصی دارید و مرتباً استراحت می‌کنید تا ذهن و بدن شما را شاد نگه دارد.
  • با انتخاب تکنیک‌هایی که به بازده پاداش می‌دهند، مانند روش Pomodoro، کاری کنید اهمال کاری شما مانع کارتان نشود.
  • وظایف خود را براساس اهمیت و فوری بودن آنها در اولویت قرار دهید. اگر یک کار با رشد کم وجود دارد که از انجام آن متنفر هستید، مجبور نیستید آن را انجام دهید حتی اگر دیگران این کار را انجام می‌دهند.
  • درخواست کمک کنید. خواه انسانی باشد یا فنی. VA، فریلنسرها، اتوماسیون و ابزارهای بهره وری همه منابع خوبی برای کمک به شما در مدیریت وقت هستند.
  • مراقب خود باشید. می‌تواند برای هر یک از شما یک معنی داشته باشد و به شکلی متفاوت انجام گیرد. اگر با فرسودگی شغلی دست و پنجه نرم می‌کنید، نمی‌توانید مثمر ثمر باشید، بنابراین مطمئن شوید که همان TLC که برای تجارت خود در نظر می‌گیرید به خودتان دهید.

و به یاد داشته باشید، مدیریت زمان مانند عضله است. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در روز اول حضور خود در ورزشگاه وزنه ۱۰۰ پوند بزنید پس احتمالاً در اولین تلاش خود نمی‌توانید به مدیریت زمان و برنامه ریزی کامل و بی‌نقصی برسید.

اما به تمرین ادامه دهید، خواهید دید که ساخت مهارت‌های مدیریت زمان با گذشت زمان آسان‌تر می‌شود. تجارت و سلامتی شما با وجود آن بهتر خواهد شد.

حال که نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس