رتبه‌بندی 7 شخصیت نمادین کپکام بر اساس قدرت

149
0
رتبه‌بندی 7 شخصیت نمادین کپکام بر اساس قدرت

کپکام نامی آشنا در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی است. این شرکت با سابقه شخصیت‌های نمادین فراوانی را خلق کرده است. آن‌ها پیش از پیدایش کنسول‌های بازی و کامپیوترهای خانگی به ساخت بازی مشغول بوده‌اند. دستگاه‌های آرکید، کامپیوترها و انواع پلتفرم‌های میزبان شاهکارهای کپکام بوده‌اند. در این فهرست جذاب قرار است به رتبه‌بندی 7 شخصیت نمادین کپکام بر اساس قدرت بپردازیم. شخصیت‌های توانمندی که شکست نمی‌خورند و فوق‌العاده ماهر هستند. با اول نیوز همراه شوید.

 

رتبه‌بندی 7 شخصیت نمادین کپکام بر اساس قدرت

7. Phoenix Wright, Ace Attorney

حتی نامش هم نمادین است، این‌طور نیست؟ اگر واقعاً قلم قوی‌تر از شمشیر باشد، بنابراین باید او را در رتبه‌های بالاتری قرار دهیم. ترکیبی کشنده از هوش و جذابیت Phoenix Wright را به وکیل مدافعی استثنایی بدل کرده است. او شخصیت اصلی 3 شماره‌ی نخست Ace Attorney است و در همه‌ی دنباله‌ها به عنوان شخصیت مکمل حاضر بوده است.

جالب است بدانید که فونیکس رایت در چندین بازی مبارزه‌ای مختلف نیز حضور افتخاری داشته است. به عنوان مثال در Ultimate Marvel vs. Capcom 3. البته حضور او چندان خشونت آمیز نبوده و جناب وکیل از قدرت‌های ویژه‌ی خود برای کشف نقاط ضعف حریفان استفاده می‌کرد. هر چه نباشد، دانش قدرت است.

 

رتبه‌بندی 7 شخصیت نمادین کپکام بر اساس قدرت

6. Claire Redfield, Resident Evil/Biohazard

تنها ژاکت نیست که این خانم خوش پوش را جذاب کرده است. کلر سلاح‌های گرم را مثل موم در دست دارد و هنرهای رزمی را از برادرش کریس به ارث برده است. این دانشجوی افسری نیروی هوایی سرگرمی‌های دیگری هم دارد، از جمله موتور سواری و شکستن قفل‌ها. توانایی‌های ویژه‌ی کلر ردفیلد در استفاده از سلاح‌های گرم و بقا او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی بدل کرده است.

کلر ردفیلد برای پیدا کردن برادرش به راکون سیتی رفته بود. او نه تنها برادرش را پیدا کرد و به همراهش فرار کرد، بلکه چندین هیولا را سر راه از بین برد و چندین بچه را نیز نجات داد. اگر بگوییم کلر یک تنه آمبرلا را به خاک سیاه نشاند اغراق نکرده‌ایم.

 

رتبه‌بندی 7 شخصیت نمادین کپکام بر اساس قدرت

5. Ryū, Street Fighter

مجموعه‌ی استریت فایتر سال 1987 خلق شد و ریو نیز در همان نسخه معرفی شد. این مجموعه به نوعی نماد کپکام به شمار می‌رود و نقش مهمی در شکوفایی آن‌ها ایفا کرده است. معنای نام این شخصیت در زبان ژاپنی می‌شود «اژدها». سازندگان با این نام‌گذاری قصد داشتند مشخص کنند که ریو توانایی اژدها را دارد. او یک انسان است ولی قدرت‌های فراطبیعی دارد. کپکام این شخصیت را بر اساس استاد هنرهای رزمی Mas Oyama خلق کرده است. حرکت‌های ریو ترکیبی از کاراته و قدرت‌های فراطبیعی است.

 

رتبه‌بندی 7 شخصیت نمادین کپکام بر اساس قدرت

4. Dante, Devil May Cry

نسخه‌ی اول فرانچایز سال 2001 عرضه شد و پس از گذشت بیش از 20 سال هنوز شاهد درخشش این مجموعه‌ی شاهکار هستیم. یکی از دلایل اصلی درخشش این مجموعه بازی شخصیت اصلی آن یعنی دانته است. استاد هیدکی کامیا این شخصیت را بر اساس ستاره‌ی دهه‌ی 80 میلادی کبرا طراحی کرده است. به همان اندازه جذاب، قدرتمند و دلفریب.

دانته یک شکارچی هیولاست. دلیل این‌که او فوق‌العاده در کارش خبره است برمی‌گردد به قدرت‌های فراطبیعی‌اش. دانته در اصل فرمانروای دنیای شياطين است. و این موضوع به ریشه‌اش بازمی‌گردد. در اصل پدر او…

 

اماتراسو

3. Amaterasu, Ōkami

این شخصیت اقتباس گرفته شده از ایزد ژاپنی است. طبق افسانه‌ها او از ساکنین جهان سماوی بوده است ولی برای نبرد با اوروچی مار هشت سر به زمین آمده است. نبرد با اوروچی فوق‌العاده نفس‌گیر است. آماتراسو رفته رفته قدرت‌هایش را بازپس‌گیری می‌کند و در نهایت به جهان بالا می‌رود. او پلیدی‌ها را در بازی از بین می‌برد و جهان را از نابودی نجات می‌دهد.

 

2. Sir Arthur, Ghosts ‘N Goblins

کی؟ سر آرتور؟ بله، سِر آرتور از Ghosts n’ Goblins یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کپکام و هنرصنعت است. این بازی سال 1985 میلادی برای NES عرضه شد و یکی از سخت‌ترین عناوین تاریخ است. بازی‌های دارک سولز در برابر این بازی یک اثر کودکانه بیش نیستند. داستان ناراحت کننده و گیم پلی روی اعصاب بازی در یاد بازی‌بازان قدیمی مانده است.

شوالیه آرتور می‌بایست با دشمنان فوق‌العاده قدرتمند مواجه می‌شد و برای شکست دادنشان تنها 2 شانس داشت. هر کس که این بازی را تجربه کرده است قطعاََ با شنیدن نام سر آرتور درد انگشتانش را به یاد خواهد آورد. فقط یک شخصیت است که از سر آرتور قوی‌تر است. و آن کسی نیست جز؟

 

مگامن

1. Mega Man, Mega Man

مگامن را همه می‌شناسند. حتی افرادی که علاقه‌ای به بازی‌های ویدئویی ندارند هم نام او را شنیده‌اند. انیمیشن جذاب دوران کودکی را یادتان می‌آید؟ مگامن یکی از نخستین ساخته‌های کپکام به شمار می‌رود و به شکل دیوانه واری محبوب است. به نظرم این فهرست برای مگامن کوچک است. او را باید در فهرست قدرتمندترین شخصیت‌های تاریخ هنرصنعت بازی‌های ویدئویی قرار دهیم.

مجموعه بازی‌های فرانچایز مگامن فوق‌العاده وسیع است. یکی از پیشگامان متروییدوانیا می‌باشد و گیم پلی اکشن و در عین حال دشواری را ارائه می‌داد. این سری نخست سال 1987 میلادی خلق شد و نامش قرار بود راکتمن باشد.

داستان از این قرار است که مگامن به عنوان یک ربات ساده توسط 2 دانشمند خلق شد که در کارهای آزمایشگاه به آن‌ها کمک کند. ولی وقتی یکی از دانشمندان به دیگری خیانت می‌کند، این ربات داوطلب می‌شود که به یک ربات جنگی تبدیل شود. مگامن به وسیله‌ی اسلحه‌ی مگا بوسترش هر چیزی را ذوب می‌کند. ولی قدرت اصلی او در کپی کردن توانایی‌های دشمنان شکست خورده‌اش نهفته است.

خب عزیزان نظرتان چیست؟ فهرست رتبه‌بندی 7 شخصیت نمادین کپکام بر اساس قدرت را چطور دیدید؟ با این فهرست موافقید؟ لطفاً فهرست خودتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس