راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم

برای افزایش بازدید وب سایت خود از خرید ترافیک خودداری کنید! در ادامه به راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت بازدید کم می‌پردازیم.

30
0
0 راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم

برای افزایش بازدید وب سایت خود از خرید ترافیک خودداری کنید! روی تعداد بازدیدکنندگان موجود وب سایت خود کار کنید و آن‌ها را با گفتگوی آنلاین و سایر استراتژی‌های تجارت الکترونیکی به یک مشتری بالقوه تبدیل کنید.  ترافیک یا بازدیدکننده اولین چیزی است که برای فروش آنلاین به آن نیاز دارید. در واقع اگر بتوانید تعداد قابل توجهی بازدیدکننده را جذب کنید در این صورت فروش آنلاین شما افزایش می‌یابد. در ادامه به راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت بازدید کم می‌پردازیم.

اما اگر سایت شما بازدید کم داشته باشد باید چه کار کرد؟ در این صورت هیچ راهی برای فروش آنلاین وجود ندارد؟

دو کار می‌توانید انجام دهید و ما در این مقاله این دو مورد را برای شما شرح خواهیم داد.

اولین مورد افزایش تعداد بازدیدکنندگان است. و مورد دوم اطمینان از تبدیل ترافیکی که تاکنون داشته‌اید. به روندی تبدیل بازدید‌کننده سایت به مشتری، منجر شود، نرخ تبدیل یا Conversion Rate می‌گویند.

اما قبل از اینکه درباره‌ی این دو مورد بحث کنیم، بگذارید چند نکته را روشن کنیم…

آیا برای اطمینان از فروش آنلاین، یک معیار برای میزان ترافیک کافی وجود دارد؟

12 راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم

فرض کنیم شما تجارت الکترونیکی خود را شروع کرده اید و بیش‌تر توصیه‌هایی که به صورت آنلاین می‌خوانید روی “ترافیک زیاد” یا “تعداد بازدیدکنندگان زیاد” تمرکز دارند.

اما این دو مورد چه مفهومی دارند؟ آیا ۱۰۰۰ بازدید کننده در ماه کافی است؟ یا برای اینکه از موفقیت فروشگاه خود اطمینان داشته باشید، باید میزان بازدید شما به پنج یا شش رقم برسد؟ میزان بازدید شما چقدر باید زیاد باشد تا فروش را به راحتی بتوانید شروع کنید؟

خوب بگذارید در این مورد به طور صریح به شما بگوییم که همه این صحبت‌ها درست نیستند. بله برای فروش آنلاین به ترافیک نیاز دارید. اما هیچ معیاری وجود ندارد که سطح ترافیک مناسب را مشخص کند.

هر ترافیکی را می‌توان به فروش تبدیل کرد. مسلماً هرچه بازدید کننده بیش‌تری داشته باشید، فروش بیش‌تری نیز خواهید داشت. اما می‌توانید با ترافیک کم نیز درآمد کسب کنید و استراتژی‌هایی را برای افزایش تبدیل ترافیک‌ها نیز اجرا کنید.

برای مثال اگر در فرآیند پرداخت مشکلی وجود داشته باشد، با حجم بالای ترافیک نیز ممکن است تبدیل کم داشته باشید.

شاید فکر کنید اگر ترافیک بالایی داشته باشید دیگر نیازی نیست که ترافیک جدید ایجاد کنید اما این گونه نیست! در تجارت الکترونیک به هیچ وجه نباید تولید بیش‌تر ترافیک را متوقف کنید. در واقع هیچ سطح برای توقف تولید ترافیک وجود ندارد.

۱. اول از همه سطح ترافیک ثابت نیست و نوسان دارد. نمی‌توانید پیش بینی کنید که امروز یا فردا چه تعداد بازدید کننده جذب خواهید کرد.

۲. تغییرات در کانال‌های بازاریابی نیز ممکن است بر میزان بازدید وب سایت شما تأثیر بگذارد.

۳. رقبای شما همیشه هوشیار هستند. بسیاری از آن‌ها به طور فعال در تلاشند تا میزان بازدید و تبدیل شما را بدزدند.

به طور خلاصه لحظه‌ای که شما متوقف می‌شوید لحظه ای است که به رقبا اجازه می‌دهید از شما پیشی بگیرند.

در ادامه استراتژی‌های مختلفی را برای دستیابی به هر دو هدف یعنی جذب بازدید کننده بیش‌تر و حداکثر میزان تبدیل از ترافیک فعلی را بررسی می‌کنیم.

راهکارهای فروش آنلاین | ایجاد ترافیک بیش‌تر

در این بخش ایده‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای جذب بیش‌تر بازدیدکنندگان هدف بیش‌تر ارائه داده شده است.

۱. ارزیابی کنید که رقبا چگونه ترافیک ایجاد کرده‌اند

صاحبان تجارت الکترونیکی درگیر این سوال هستند که چه کاری باید انجام دهند و از کجا می‌توانند ترافیک جذب کنند و روی چه کانال‌هایی تمرکز کنند. جواب تمام این سوال‌ها را میتوان با بررسی رقبای خود بدست بیاورند.

به شرطی که رقبای شما بیش‌تر از شما در تجارت بوده باشند، می‌توانیم با اطمینان فرض کنیم که آن‌ها گزینه‌های زیادی را برای افزایش ترافیک خود امتحان کرده‌اند و به احتمال زیاد بهترین تصمیمات را در صنعت مشابه شما گرفته‌اند.

آنالیز استراتژی‌های فعلی آن‌ها می‌تواند به شما در استراتژی‌هایی را که می‌توانید در تجارت خود اجرا کنید کمک کند. علاوه بر این هوش رقابتی روند آزمون و خطا را به طور قابل توجهی کوتاه می‌کند و باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود.

با نگاهی به ترافیک وب سایت (مانند نمودار زیر) متوجه می‌شوید که آنها وقت و تلاش خود در کجا صرف می‌کنند. اکثر بازدید کنندگان آنها از موتورهای جستجو در حدود ۳۹٪ و میزان بازدید مستقیم و ریفرال ترافیک(Referral Traffic)  هر کدام ۲۵٪ است.

1 راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم

در بررسی‌های دقیق‌تر می‌توانید ببینید چه کلمات کلیدی منجر به بیش‌ترین میزان بازدید شده است و منابع ارجاع آن‌ها کدامند و در کل دلایل موفقیت فروشگاه‌ها را بررسی کنید. به همین دلیل شما باید از هوش رقابتی برای مهندسی معکوس استراتژی‌های رقبا و استفاده از این استراتژی‌ها در کار خود استفاده کنید.

۲. با استفاده از تبلیغات آنلاین ترافیک وب سایت را افزایش دهید

اکثر کانال‌های ترافیکی برای به نتیجه رسیدن به مدت زمان زیادی نیاز دارند. اما اگر بخواهید ترافیک آنلاین را سریع افزایش دهید، باید چه کرد؟ ممکن است به دلیل نیاز به فروش بیش‌تر و دلایل دیگری بخواهید ترافیک وب سایت خود را سریع افزایش دهید.

بهینه سازی نرخ تبدیل یا به اختصار CRO، علم و هنر تبدیل کاربر به مشتری در هنگام اولین ورود به سایت می‌باشد. افزایش تعداد بازدیدکنندگان به شما کمک می‌کند تا اعتبار وب سایت خود، ارزش پیشنهادی و حتی محصولات خود را بسنجید.

بنابراین از طریق تبلیغات آنلاین بازدید بیش‌تری را بدست خواهید آورد. به عنوان مثال موتورهای جستجو به شما امکان می‌دهند تبلیغات مستقیم را در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص قرار دهید. با استفاده از این روش به سرعت می‌توانید ترافیک دریافت کنید.

نکته: اگر می‌خواهید فوراً ترافیک دریافت کنید Google Ads یکی از راه‌های دریافت ترافیک است. در این روش باید برای هر کلیک مبلغی را پرداخت کنید و ممکن است برای شما به میزان قابل توجهی هزینه بر باشد.

۳. راهکارهای فروش آنلاین | تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی

تبلیغات پولی شبکه‌های اجتماعی روش دیگری برای خرید ترافیک و افزایش سریع تعداد بازدیدکنندگان است. در این روش شما تبلیغات خود را مانند تبلیغ محصول یا محتوایی را برای جذب بازدید کننده بیشتر در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید.

۴. سئو: کلمات کلیدی تجاری بیش‌تری را برای بهبود رتبه وب سایت خود شناسایی کنید

SEO همچنان با ارزش‌ترین کانال برای خرده فروشان آنلاین است. طبق داده‌های امسال Smart Insights، SEO نه تنها بیش‌ترین بازدید را ایجاد می‌کند، بلکه بیش‌ترین درآمد را نیز به همراه دارد!

جدول بازدید:

4 راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم

جدول سود:

42 راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم

متاسفانه دریافت ترافیک با سئو زمان بر است. اما روش‌هایی برای تسریع این روند وجود دارد. در مرحله اول کلمات کلیدی تجاری بیش‌تری را شناسایی کنید که صفحه اصلی وب سایت و محصولات و دسته بندی شما می‌تواند در Google رتبه بندی کند. توصیه می‌کنیم برای انتخاب کلمات کلیدی صفحات دسته‌بندی، سایت‌های بزرگ در حوزه کاری خود را شناسایی و از آن‌ها الگوبرداری کنید. برای درک ارتباط کلیدواژه‌ها توسط موتورهای جستجو از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید، با این کار می‌توانید تعداد کلمات کلیدی بالقوه را که هر صفحه می‌تواند رتبه بندی کند افزایش دهید و بازدید بیش‌تری را به خود جلب کنید.

۵. لیست ایمیل خود را توسعه دهید

شاید فکر کنید افرادی که از قبل در لیست ایمیل شما هستند (یا ارتباطات شخصی شما) به طور منظم از فروشگاه بازدید می‌کنند. اما در واقع اینگونه نیست. شما باید به طور مرتب محصولات یا تبلیغات جدید را اطلاع دهید. بنابراین برای افزایش بهره روی ارسال پیام با هدف جذب مشترکین خود به سایت را در نظر بگیرید.

برای مثال می‌توانید از استراتژی‌های القای حس فوریت برای خرید محصول، ارائه کد‌های تخفیف با زمان محدود و یا حتی تبلیغ یک سری از محصولات جدید استفاده کنید.

۶. استراتژی Guest Posting یا پست مهمان

مزایای Guest Posting قابل انکار نیست و به معنی نوشتن مطلب و محتوایی در وبلاگ یا سایت دیگران است. این استراتژی اگر به خوبی انجام شود می‌تواند باعث ایجاد ترافیک و پیوندها شود و از روش‌های مختلفی به رشد فروشگاه آنلاین شما کمک کند و مشتریان بالقوه‌ی زیادی را جذب کنید.

در این روش شما محتوا و مطالب خود را بر روی در سایت‌هایی قرار می‌دهید که مخاطبان هدف شما بیش‌ترین بازدیدها رو از آن‌ها دارند. شما باید نشریات موردعلاقه مخاطبان هدف، موضوعاتی را که دوست دارند بخوانند و مرتبط با محصولات شما نیز هستند شناسایی کنید و به آن‌ها پیشنهاد دهید تا از فروشگاه شما بازدید کنند.

اگر کالای اختصاصی می‌فروشید استراتژی Guest Posting بسیار خوب عمل خواهد کرد. در این حالت می‌توانید از این استراتژی در قالب مشکلی که این محصول حل می‌کند، استفاده کنید. به طور کلی می‌توانید برای معرفی فروشگاه خود از این استراتژی استفاده کرده و آن را مکانی برای خرید این نوع محصول خاص معرفی کنید.

۷. راهکارهای فروش آنلاین | مسابقه برگزار کنید

مسابقات به ویژه اگر همراه با تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باشد، راهی عالی برای جلب توجه افراد به تجارت شما است. همچنین می تواند باعث افزایش چشمگیری در بازدید از سایت شما شود.

در تجارت الکترونیکی میتوانید سه نوع مسابقه مختلف برگزار کنید:

  • قرعه کشی و دادن جوایز
  • مسابقاتی که بر اساس برخی از معیارهای از پیش تعیین شده برندگان را انتخاب می کنند.
  • قرعه کشی‌هایی که شرکت کنندگان برای ورود به آن باید کاری انجام دهند، معمولاً خرید کنند.

۸. شرکت در انجمن‌ها

این روش متکی به شرکت در انجمن‌هایی است که مخاطبان شما اغلب آن‌ها را تشکیل می‌دهد. با پیوستن به بحث‌های انجمن‌ها ممکن است فرصتی برای ذکر نام فروشگاه خود و جذب سایر اعضای انجمن به سایت پیدا کنید.

البته این روش زمان بر است. با این حال اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به افزایش بازدید کمک کند. برای مثال پیوستن به کانال‌های Slack که مخاطبان شما احتمالاً در این کانال‌ها حضور دارند و فعال هستند و (گاهی اوقات) به فروشگاه یا محصولات خاص شما مراجعه می‌کنند میتواند مفید واقع شود.

۹. بررسی محصول

ارائه محصولات برای بررسی به یک اینفلوئنسر یا بلاگر می‌تواند به جذب مخاطبانی که صفحات این افراد را دنبال می‌کنند کمک کند. حتی می‌توانید با ارائه تخفیف ویژه شانس خود را در افزایش بازدید بیش‌تر کنید. همانطور که گفته شد بررسی محصول توسط یک بلاگر کار ساده‌ای نیست و برای ارتباط و متقاعد کردن شخصی که دارای مخاطب قابل توجهی است که برای بررسی محصول شما وقت بگذارد زمانبر است. اما اگر این کار را انجام دهید مزیت زیادی برای کسب و کار شما خواهد داشت.

راهکارهای فروش آنلاین | از ترافیک موجود استفاده کنید

11 راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم

در زیر استراتژی‌هایی را مشاهده خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا نرخ تبدیل ترافیکی که تاکنون داشته را افزایش دهید.

۱. با استفاده از Live Chat و Chatbots فعال باشید

امروزه قابلیت‌های گفتگوی آنلاین و چت بات برای یک وب سایت تجارت الکترونیکی کاملاً ضروری است. اول از همه هر دو این ویژگی‌ها فروش آنلاین را افزایش می‌دهند. چت بات‌ها باعث می‌شوند بازدیدکنندگان به مدت طولانی‌تری در وب سایت شما حضور داشته باشند و آن‌ها را درگیر می‌کند و ممکن است بازدیدکننده به مشتری یا لید (lead) تبدیل شود.

چت بات‌ها همچنین می‌توانند در ساعات غیر کاری نیز به شما در ارائه خدمات به مشتریان کمک کنند. و در نهایت باعث می‌شود مشتریان و بازدید کنندگان به طور همزمان با شما به طور لحظه‌ای در ارتباط باشند. علاوه بر این وجود گزینه گفتگو با شخصی از شرکت، اعتبار شرکت را بیشتر نشان می‌دهد.

اما داشتن گفتگوی آنلاین در سایت کافی نیست. برای تعامل هر چه بیشتر مشتریان باید از آن به طور پیوسته و فعال استفاده کنید.

برای مثال می‌توانید ایده‌های زیر را اجرا کنید:

  • درگیر کردن مشتری در هنگام ترک سایت
  • ارائه محرک‌هایی مانند کد تخفیف برای بازگشت مشتری
  • القای حس فوریت
  • درگیر کردن مشتریان وقتی با سایت در حال تعامل هستند.

۲. بهینه سازی سایت برای موبایل

خریداران امروزی بیش از هر وسیله دیگری برای خرید آنلاین از تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. طبق Smart Insights ۵۲% از مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین از طریق دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود.

02 راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم

بنابراین زمانی که سایت شما به طور کامل برای ارائه خدمات به بازدید کنندگان تلفن همراه بهینه نشده باشد، احتمالاً نیمی از درآمد خود را از دست خواهید داد. زیرا وقتی بازدیدکنندگان نتوانند صفحه محصولات را به طور کامل مشاهده کنند یا عکس‌های محصول را بررسی کنند، وب سایت شما ترک می‌کنند و از جای دیگری خرید خود را انجام می‌دهند.

۳. استفاده از تأیید اجتماعی (social proof)

تایید اجتماعی نقش زیادی در رفتار خرید مشتری دارد. به طور خلاصه خریداران برای آگاهی از انتخاب محصول و حتی تصمیم خرید، از نظرات دیگران (تایید اجتماعی) استفاده می‌کنند. به خصوص هنگامی که در تصمیم گیری بین تعدادی از گزینه‌ها مردد هستند از نظرات افراد دیگر استفاده می‌کنند. بررسی نظرات دیگران درباره محصول یا مشاهده رتبه بندی‌ها به آنها کمک می‌کند تا انتخاب نهایی خود را انجام دهند.

در نتیجه اگر یک سایت هیچ تایید اجتماعی را به نمایش نگذارد، احتمالاً سفارشات کمتری دریافت می‌کند و وب سایت‌هایی که از این گزینه استفاده می‌کنند شانس بیش‌تری در تبدیل بازدیدکنندگان بیش‌تر به مشتری دارند. زیرا تایید اجتماعی به فروشگاه و محصولات اعتبار می‌بخشد و باعث ایجاد حس اعتماد می‌شود. مکانیسم آن ساده است از آنجا که دیگران به شما امتیاز مطلوبی داده‌اند، می‌توان تصور کرد که شما خدمات عالی ارائه خواهید داد. اما اگر تایید اجتماعی نداشته باشید باید چه کار کرد؟

اگر فروشگاه شما نسبتاً جدید باشد و مشتری کافی نداشته باشید که بتوانید از او نظرخواهی کنید، باید چه کرد؟

می‌توانید از تایید اجتماعی محصول استفاده کنید. تولیدکنندگان محصولات اغلب تایید اجتماعی موجود دارند که می‌توانید در سایت خود قرار دهید. همچنین می‌توانید نظرات موجود در پلتفرم‌های دیگر در مورد محصول را که می‌توانید آنها را مجدداً منتشر کنید در صفحات محصول خود (البته با ذکر مشخصات کامل) قرار دهید.

۴. راهکارهای فروش آنلاین | استفاده از Call To Action یا فراخوان عمل

هدف تبلیغات و پاپ آپ‌هایی که قرار می‌دهید مشابه است. در واقع می‌خواهید بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند، درست است؟

اما هر بازدید کننده در اولین بازدید خود از شما خرید نمی‌کند. بسیاری از آن‌ها حتی پس از بارها و بارها بازگشت به سایت شما باز هم خرید نمی‌کند. ولی به این معنی نیست که هرگز خرید نخواهند کرد. این افراد فقط ممکن است به زمان بیش‌تری نیاز داشته باشند تا شما را بهتر بشناسند.

Call To Action یا فراخوان عمل مانند پیوستن به لیست ایمیل به شما کمک می‌کند تا با آنها ارتباط برقرار کنید و تعامل داشته باشید تا آماده خرید شوند.

۵. صفحات محصول را بهبود ببخشید

صفحه محصولات جایی است که مشتری برای خرید محصولات شما تصمیم می‌گیرد و آن‌ها را انتخاب می‌کند. در نتیجه برای بهینه سازی نرخ تبدیل باید صفحه محصولات را بسیار جذاب طراحی کنید. برخی از موثرترین روش‌ها برای بهینه سازی صفحه محصولات برای تبدیل بالاتر عبارتند از:

  • بهبود تصاویر محصولات
  • تصویر محصول در حال استفاده
  • اضافه کردن تایید اجتماعی
  • افزودن سیگنال‌های اعتماد مانند اعتبارنامه‌ها، سیاست‌های بازگشت و غیره
  • داشتن قسمت گفتگوی آنلاین
  • ذکر اطلاعات ارسال و حمل کالا (یکی از بزرگترین عوامل در تصمیم گیری خرید تجارت الکترونیکی) و موارد دیگر.

۶. فرآیند پرداخت را کوتاه و ساده کنید

آیا می‌دانید فرآیند پرداخت می‌تواند مانع خرید افراد شود؟ متأسفانه درست است موارد زیر در روند پرداخت مانع خرید افراد خواهد شد.

  • هزینه‌های اضافی بالا ( هزینه ارسال کالا، مالیات و…)
  • درخواست سایت از افراد برای ساختن حساب کاربری
  • روند پرداخت طولانی و پیچیده
  • نشان ندادن کل هزینه پرداختی
  • نگرانی‌های امنیتی هنگام پرداخت در وارد کردن اطلاعات کارت
  • خطاهای وب سایت
  • تحویل کند کالا
  • نارضایتی از سیاست بازگشت
  • ناکافی بودن روش‌های پرداخت
  • عدم پذیرش کارت اعتباری برای پرداخت

سه دلیل از پنج دلیل اصلی به مشکلات مربوط به پرداخت مربوط می‌شود: ساختن یک حساب کاربری (۳۴٪)، فرآیند پرداخت طولانی (۲۶٪) و نشان ندادن هزینه کل پرداختی (۲۱٪).

06 راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم

در هر یک از این شرایط روند پرداخت در واقع مانع از تکمیل خرید خواهد شد. طبق آمار موسسه Baymard بهبود فرآیند پرداخت می‌تواند نرخ تبدیل را تا ۳۵٪ افزایش دهد.

۷. راهکارهای فروش آنلاین | ارائه محرک های خرید

شما می‌توانید با ارائه محرک‌هایی برای جلب بازدیدکنندگان برای خرید و ایجاد انگیزه در آن‌ها فروش خود را افزایش دهید. برای مثال می‌توانید مزایایی برای خرید محصولات مانند اشانتیون یا پیشنهادات رد نشدنی را ارائه دهید. محبوب‌ترین و موثرترین محرک خرید ارسال رایگان، تخفیف یا ارائه اشانتیون رایگان همراه با خرید است.

حال که راهکارهای فروش آنلاین با وب سایت ترافیک (بازدید) کم را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس