10 ویژگی و قابلیت های مخفی یوتیوب که باید از آنها استفاده کنید

30
0
قابلیت های مخفی یوتیوب

یوتیوب از سال 2005 وجود داشته است و یکی از پربازدیدترین وب سایت ها در جهان است. چندین ویژگی در طول سال ها به وب سایت و برنامه های YouTube اضافه شده است. ما مواردی را که ممکن است درباره آنها ندانید به اشتراک می گذاریم. قابلیت های مخفی یوتیوب را در ادامه بررسی میکنیم.

قابلیت های مخفی یوتیوب: رونوشت یک ویدیوی YouTube را مشاهده کنید

زیرنویس‌های بسته به‌صورت هم‌زمان هنگام پخش ویدیو ظاهر می‌شوند. بدیهی است که هدف اصلی زیرنویس‌ها این است، اما می‌توانید متن کامل متن را نیز بازخوانی کنید.

اگر می‌خواهید زیرنویس‌ها را با سرعت خود بخوانید، متن را کپی کنید یا حتی کلماتی را که در یک ویدیو گفته می‌شود جستجو کنید، بسیار مفید است. می‌توانید رونوشت‌ها را در سایت دسکتاپ YouTube و برنامه‌های iPhone و Android انجام دهید.

قابلیت های مخفی یوتیوب: همه نظرات خود را پیدا کنید

اگر یک نظر دهنده فعال در YouTube هستید، نظرات شما در ده ها ویدیو مختلف پخش می شود. با این حال، واقعاً راه خوبی برای مشاهده همه نظرات شما در یک مکان وجود ندارد. مگر اینکه بدانی کجا می روند.

تاریخچه نظرات YouTube شما در واقع در پورتال “فعالیت من” Google ذخیره می شود. می توانید مستقیماً به بخش نظرات YouTube بروید و همه آنها را در لیست زمانی مشاهده کنید.

ویدیوها را ذخیره کنید تا بعداً تماشا کنید

احتمالاً در حال گشت و گذار در یوتیوب بوده اید و به ویدیویی برخورد کرده اید که جالب به نظر می رسد. اگر در آن لحظه زمان تماشای آن را نداشته باشید چه؟ ویژگی «تماشا در فرصتی دیگر» برای این کار عالی است.

«تماشا در فرصتی دیگر» اساساً فقط یک لیست پخش است که می‌توانید ویدیوها را به آن اضافه کنید، درست حدس زدید که بعداً تماشا کنید. برای ذخیره ویدیوهایی که نمی خواهید فراموش کنید عالی است و در هر جایی که بتوانید به وب سایت یا برنامه YouTube دسترسی داشته باشید کار می کند.

کاری کنید که ویدیوهای YouTube همیشه صفحه گوشی شما را پر کند

بسیار معمول است که نمایشگر گوشی شما نسبت ابعاد متفاوتی نسبت به ویدیوهای YouTube داشته باشد. می‌توانید هنگام تماشای ویدیو، برای پر کردن تمام صفحه، زوم کنید، اما باید این کار را هر بار انجام دهید.

در واقع می توانید آن را بسازید تا ویدیوها همیشه تمام صفحه را پر کنند. شما مجبور نیستید هر بار زوم کنید، اما اگر مقدار زیادی از ویدیو قطع شود، می‌توانید بزرگنمایی کنید.

برای پرش به جلو و عقب دو ضربه سریع بزنید

در اینجا یک نکته سریع وجود دارد که باعث می شود زمان زیادی برای تماشای ویدیوها در برنامه تلفن همراه YouTube صرفه جویی کنید. به جای استفاده از نوار جستجو برای پرش به جلو و عقب در ویدیو، کافی است روی سمت چپ یا راست ویدیو دوبار ضربه بزنید.

قابلیت های مخفی یوتیوب: زمان پرش با دو ضربه را تغییر دهید

در مورد دوبار ضربه زدن برای پرش به جلو یا عقب در یک ویدیو، می‌توانید طول این پرش‌ها را تنظیم کنید. به طور پیش فرض، 10 ثانیه است. می توانید این طول را از پنج تا 60 ثانیه سفارشی کنید. اگر متوجه شدید که بیش از حد روی ویدیو ضربه می زنید، این کار بسیار خوبی است.

برای رد شدن از فصل ها، با دو انگشت دو ضربه بزنید

بیایید به حرکات دوبار ضربه زدن پایبند باشیم. یک انگشت به جلو یا عقب پرش می شود، اما ضربه زدن با دو انگشت هدف متفاوتی دارد. برخی از ویدیوهای طولانی تر در YouTube به «فصل» تقسیم می شوند. با استفاده از دو انگشت برای ضربه زدن به سمت چپ یا راست صفحه، می توانید بین فصل ها رد شوید.

یک کلیپ خاص از یک ویدیوی YouTube را به اشتراک بگذارید

احتمالاً یک ویدیوی YouTube را به اشتراک گذاشته اید و به آن شخص گفته اید که «از ساعت 3:21 شروع کنید» یا چیزی شبیه به آن. راه بهتر این است که لینکی را به اشتراک بگذارید که از یک زمان خاص شروع می شود، اما یک ترفند کمتر شناخته شده حتی بهتر از آن وجود دارد.

وب ‌سایت و برنامه‌های YouTube از ویژگی به نام «کلیپ‌ها» پشتیبانی می‌کنند. این به شما امکان می دهد زمان شروع و پایان را انتخاب کنید و آن را به عنوان یک “کلیپ” به اشتراک بگذارید. می توانید کلیپ را عنوان کنید و سپس آن را به طور معمول به اشتراک بگذارید. تنها نکته این است که برای استفاده از این ویژگی باید یک کانال YouTube داشته باشید.

افزایش یا کاهش سرعت یک ویدیوی YouTube

ویدیوهای YouTube لازم نیست با سرعت آپلود آنها پخش شوند. می‌توانید هر ویدیویی را که می‌خواهید افزایش یا کاهش دهید. این برای تماشای مجدد لحظات در حرکت آهسته یا دریافت ویدیوهای طولانی کمی سریع تر بسیار مفید است.

کنترل‌های «سرعت پخش» را می‌توان در وب و برنامه‌های تلفن همراه مشاهده کرد. می توانید سرعتی را بین 0.25 تا 2 برابر سرعت معمولی انتخاب کنید که “1” سرعت عادی است.

از میانبرهای کیبورد استفاده کنید

آخرین ویژگی شامل یک دسته از ترفندهای کوچک مفید است. YouTube در وب در ویندوز، مک، لینوکس و سیستم عامل Chrome از طیف وسیعی از میانبرهای کیبورد پشتیبانی می کند.

این میانبرهای کیبورد را می توان برای جهت یابی (navigation) ویدیو، کنترل های پخش و حتی پیمایش در رابط یوتیوب استفاده کرد. لیست کامل را بررسی کنید تا ببینید آیا مواردی وجود دارد که می تواند تجربه YouTube شما را بهبود بخشد.

یوتیوب یکی از آن سرویس هایی است که برای کاربران معمولی و کاربران قدرتمند چیزی دارد. خواه هر چند وقت یکبار ویدیویی را تماشا کنید یا از YouTube به عنوان سرگرمی اصلی خود استفاده کنید، یک ویژگی برای شما وجود دارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس