8 بازی معمایی تخیلی جدید که شما را باهوش‌تر می‌کنند

85
0
8 بازی معمایی تخیلی جدید که شما را باهوش‌تر می‌کنند

بازی‌های معمایی راهی عالی برای به چالش کشیدن ذهن بازیکنان در عین لذت بردن از داستان‌های معنادار و ماجراجویی‌های جذاب هستند. فهرست 8 بازی معمایی تخیلی جدید که شما را باهوش‌تر می‌کنند را در اول نیوز بخوانید.

بازی‌های معمایی می‌توانند بیشتر از بازی‌های فکری ساده و زیبا باشند. بسیاری از این بازی‌های جدید هیجان‌انگیز دارای داستان‌های معنادار و شخصیت‌های خوش ساخت هستند که همگی به بازیکنان کمک می‌کنند تا هوش هیجانی خود را بهبود بخشند و در عین حال به آن‌ها کمک می‌کنند تا مهارت‌های استدلال، حافظه و حتی دایره لغات خود را تقویت کنند. گیمرها می‌توانند از بین عناوین تک‌نفره انتخاب کنند یا اگر ترجیح می‌دهند به تنهایی بازی نکنند، بازی‌های پازلی هیجان‌انگیز و چندنفره را امتحان کنند.

این بازی‌های پازل هیجان‌انگیز جدید، داستان‌های منحصربه‌فردی دارند و در جهان‌های بصری جذاب پر از رمز و راز و اسرار پیچیده‌ای که طرفداران باید کشف کنند، جریان دارند. از ماجراجویی‌های آرام و آرامش‌بخش گرفته تا بازی‌های معمایی حیرت‌انگیز، بازیکنان می‌توانند بازی‌های متنوعی را امتحان کنند. عناوینی که توانایی‌های عاطفی و ذهنی آن‌ها را آزمایش می‌کنند.

8 بازی معمایی تخیلی جدید که شما را باهوش‌تر می‌کنند

8. Wanderer

بازی Wanderer یک ماجراجویی معمایی هیجان‌انگیز است که برای گیمرهایی که عاشق بازی‌های سفر در زمان هستند، یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. این بازی خیره‌کننده همچنین یکی از بهترین تجربه‌های واقعیت مجازی را به لطف داستان‌های جذاب، مکان‌ها و جهان‌های پیچیده‌اش ارائه می‌کند که همیشه با آهنگ‌های ارکستری اتمسفریک مطابقت دارند. بازیکنان در نقش آشر بازی می‌کنند، شخصیتی که باید به ماجراجویی حماسی در زمان و مکان بپردازد تا از فروپاشی تمدن جلوگیری کند.

این بازی معمایی غنی از داستان، دارای پازل‌های محیطی مبتکرانه‌ای است و بازیکنان آن می‌توانند به دوره‌های هیجان انگیز گذشته و آینده تله پورت کنند تا با برخی از بزرگترین مخترعان، مهاجمان نبرد کار کنند و کدهای مخفی و اسرار تاریک را برای نجات زمین حل کنند. با این‌که این عنوان بازی‌های فکری سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌دهد، بازیکنان آن همچنین می‌توانند درباره گذشته و آینده احتمالی بشریت اطلاعات بیشتری کسب کنند.

8 بازی معمایی تخیلی جدید که شما را باهوش‌تر می‌کنند

7. We Were Here Forever

بازی We Were Here Forever بازیکنان خود را به یک ماجراجویی معمایی شبح وار و در عین حال اتمسفریک در قطب جنوب می‌برد. این بازی پازل هیجان انگیز همکاری در یک قلعه مرموز و پر از اسرار تاریک است که در آن دو بازیکن خود را به دام می‌اندازند. برای فرار از قلمرو اسرارآمیز Castle Rock، بازیکنان باید برای حل معماها، پازل‌ها و کشف اسرار با هم کار کنند.

بازی We Were Here Forever یک تجربه اول شخص را ارائه می‌دهد و به دو بازیکن نیاز دارد زیرا برخی از معماهای آن توسط دو بازیکن قابل حل است. این یک بازی چالش برانگیزتر نسبت به بقیه است، اما مبتدیان می‌توانند نکات مفیدی برای تجربه We Were Here Forever پیدا کنند تا تجربه بازی خود را لذت بخش‌تر کنند. این بازی دارای گرافیک عالی، داستان سرگرم کننده و پازل‌های خلاقانه است که به بازیکنان کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه روی مهارت‌های ارتباطی خود کار کنند و با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنند.

8 بازی معمایی تخیلی جدید که شما را باهوش‌تر می‌کنند

6. Cat Museum

موزه گربه یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین ماجراجویی‌های گاه به گاه پازل مستقل با آثار هنری به سبک تصویرسازی عجیب و غریب و داستانی احساسی است. این بازی پازل مبتنی بر روایت، بازیکنان خود را به یک موزه گربه‌ها پر از آثار هنری سورئال و درگیر کننده، موجودات و دیگر شخصیت‌های عجیب و غریب که همگی تاریخ تاریک و اسرار خود را دارند منتقل می‌کند.

بازیکنان شخصیت پسر جوانی را کنترل خواهند کرد که ناگهان خود را در این موزه عجیب و غریب می‌بیند و مدیر این مکان مرموز می‌شود. در حین کاوش در این مکان درگیر کننده و جادویی، بازیکنان باید سرنخ‌ها و پازل‌های پنهانی را پیدا کرده و حل کنند و با یک گربه نسبتاً بدجنس مقابله کنند. با این‌که بازی به موضوعات تاریکی مانند بیماری روانی، آسیب‌های گذشته و غم و اندوه می‌پردازد، اما پیامی امیدوارکننده دارد و می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا روی مشکلات عاطفی خود کار کنند.

8 بازی معمایی تخیلی جدید که شما را باهوش‌تر می‌کنند

5. Eternal Threads

بازی Eternal Threads یک عنوان معمایی ماجراجویی جدید است که در آن بازیکنان می‌توانند به کارآگاهان سفر در زمان تبدیل شوند و اسرار را حل کنند و اسرار تاریک را کشف نمایند. این بازی اول شخص داستان محور در یک ساختمان آپارتمانی سوخته می‌گذرد و برای کسانی که بازی‌های دستکاری زمان را به خصوص جذاب می‌دانند عالی است.

بازیکنان باید به عنوان ماموران ویژه در زمان به سال 2015 سفر کنند و آتش سوزی مرموز خانه و مرگ ساکنان آن را حل کنند. با حل پازل ها و کشف حقیقت پشت این حوادث وحشتناک، بازیکنان می‌توانند جلوی فساد در جریان زمانی را بگیرند. این یکی از تامل برانگیزترین بازی‌های معمایی غنی از داستان است که بازیکنان تا مدت‌ها پس از پایان بازی در مورد انتخاب‌ها و عواقب آن فکر می‌کنند.

8 بازی معمایی تخیلی جدید که شما را باهوش‌تر می‌کنند

4. Planet Of Lana

بازی Planet of Lana یکی از موردانتظارترین بازی‌های معمایی ماجراجویی جدید 2022 است. داستان الهام‌بخش این بازی علمی تخیلی سینمایی خیره‌کننده، قرن‌ها و کهکشان‌ها را در بر می‌گیرد. بازیکنان می‌توانند در عین حل چالش‌های مختلف و پیچش‌های عجیب و غریب این داستان همه‌جانبه، دنیای نفس گیر نقاشی شده آن را کشف کنند. گیمرها به جای یک دختر جوان شجاع قدم می‌گذارند و با یک دوست وفادار به یک ماموریت نجات حماسی می‌روند.

در حین کاوش در دنیای پر جنب و جوش بازی، بازیکنان با ماشین‌های باشکوه و موجودات غول پیکر نیز ملاقات خواهند کرد. با این حال، این بازی زیبا با پیام‌های مثبت احساسی خوبی دارد و بازیکنان زمان زیادی برای استراحت و لذت بردن از دنیای نفس گیر و منحصر به فرد آن خواهند داشت. همانطور که بازیکنان به سفر خود برای ایمن نگه داشتن این سیاره صلح آمیز می‌روند، در مورد تاریخچه آن و اینکه چرا تعادل بین انسان و طبیعت به هم خورد و منجر به جنگ شد، یاد خواهند گرفت. Planet of Lana مطمئناً بازیکنان خود را وادار خواهد کرد که در مورد هماهنگی محیطی و اجتماعی در سیاره ما بیشتر فکر کنند و بخواهند کارهای بیشتری انجام دهند.

فرار

3. Escape Academy

بازی Escape Academy یکی از چالش برانگیزترین بازی‌های معمایی جدید با بیش از دوازده اتاق دست ساز است که حتی دوستداران باتجربه اتاق فرار و بازی‌های پازل را به چالش می‌کشد. بازیکنان می‌توانند آکادمی فرار را کشف کنند، مکانی ویژه برای دانش آموزان با استعدادی که باید برای تبدیل شدن به استاد اتاق فرار آموزش ببینند.

با این‌که این بازی واقعا منحصر به فرد است، چند بازی مشابه برای دوستدارانی وجود دارد که پس از اتمام این ماجراجویی هیجان انگیز چالش بیشتری می‌خواهند. اتاق‌ها و پازل‌های بازی توسط متخصصان اتاق فرار واقعی ساخته شده‌اند و مطمئناً همین کار را برای بازیکنان آن سخت‌تر می‌کند و مهارت‌های خود را بهبود می‌بخشد. در حین حل معماها، بازیکنان با شخصیت‌های عجیب و غریب آشنا می‌شوند، سرورها را هک می‌کنند و می‌توانند به صورت تک‌نفره یا با یک دوست به این ماجراجویی بروند.

گیاه

2. Strange Horticulture

اگرچه Strange Horticulture ممکن است یک بازی ساده به نظر برسد، اما در واقع یکی از شگفت‌انگیزترین بازی‌های شبیه‌سازی است. این بازی جدید معمایی مخفی‌کاری یکی از بازی‌های با بالاترین امتیاز در سال 2022 است که در آن بازیکنان می‌توانند صاحب یک فروشگاه گیاهی محلی جذاب و عجیب شوند. بازی دارای سبک هنری فریبنده و اتمسفریک است و در شهر کوچک پر رمز و راز Undermere اتفاق می‌افتد.

بازیکنان باید گیاهان جدید را بررسی، شناسایی و فهرست‌نویسی کنند، با یک خانواده صحبت کنند و حتی به یک فرقه بپیوندند تا رازها و اسرار تاریک شهر را کشف کنند. این بازی مهیج می‌تواند به ویژه در بهبود حافظه به شیوه‌ای سرگرم کننده و تخیلی مفید باشد.

بازی معمایی

1. Supraland Six Inches Under

بازی Supraland Six Inches Under یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی برای عاشقان پازل است. این بازی پازل اول شخص جدید Metroidvania دارای داستانی سرگرم کننده، گرافیک زیبا و جهان سازی عالی است و نقدهای بسیار مثبتی هم از طرف طرفداران و هم از منتقدان بازی دریافت کرده است.

بازیکنان می‌توانند سرگرمی‌ها و دنیای خلاقانه بازی را کشف کنند و در عین حال پازل‌های تخیلی را حل کنند و مهارت‌های خود را در برخی از مبارزات امتحان کنند. دنیای اتمسفریک آن همچنین دارای سورپرایزهای خنده‌دار زیادی است که به بازیکنان کمک می‌کند بفهمند چگونه روی کارهای دشوارتر به راحتی کار کنند و از چیزهای چالش‌برانگیزتر لذت ببرند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست جذاب 8 بازی معمایی تخیلی جدید که شما را باهوش‌تر می‌کنند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس