آموزش کاریابی در لینکدین و ارتباط با استخدام کنندگان

LinkedIn یک شبکه حرفه‌ای جهانی با بیش از ۷۵۶ میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور است. در ادامه به کاریابی در لینکدین می‌پردازیم.

58
0
5 آموزش کاریابی در لینکدین و ارتباط با استخدام کنندگان

LinkedIn یک شبکه حرفه‌ای جهانی با بیش از ۷۵۶ میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور است. و بیش از ۵۷ میلیون شرکت از این پلتفرم برای تبلیغ ده‌ها میلیون آگهی استخدام، استفاده می‌کنند. در ادامه به کاریابی در لینکدین و ارتباط با استخدام کنندگان (کاریابان) می‌پردازیم.

اما LinkedIn چیزی فراتر از یک فضای ایده آل برای جویندگان کار برای ایجاد روابط حرفه‌ای، شبکه سازی و یافتن فرصت‌های شغلی است. همچنین به عنوان یک فضا برای برقراری ارتباط با کاریابانی است که می‌توانند به شما کمک کنند مسیر شغلی خود را ایجاد کرده و پیش ببرید.

کاریابی در لینکدین | نقش یک کاریاب و استخدام کننده

آموزش کاریابی در لینکدین و ارتباط با استخدام کنندگان

اگر شما به دنبال شغل هستید، باید بتوانید با کاریابان مربوطه ارتباط برقرار کنید. کاریابان در درجه اول وظیفه دارند که ابتدا موقعیت‌های شغلی را تکمیل کنند، اما آن‌ها می‌توانند در این بین نقش مشاور نیز برای جویندگان کار داشته باشند. آن‌ها می‌توانند با شما همکاری کنند تا از آمادگی شما برای رویارویی با کارفرمایان مطمئن شوند. به عنوان مثال، آنها ممکن است راهنمایی‌هایی در مورد آداب مصاحبه، مذاکرات مربوط به حقوق و دستمزد، فرهنگ و انتظارات محل کار و لباس مناسب کار به شما ارائه دهند.

انواع استخدام کنندگان برای کاریابی در لینکدین

قبل از تصمیم گیری برای کار با یک کاریاب، درک این سه نکته بسیار مهم است:

  • کاریاب حق الوکاله‌ای: این نوع کاریاب به عنوان مشاور شخص ثالث فعالیت می‌کند و برای یافتن کاندیدا ابتدا حق الزحمه‌ای می‌گیرد. غالباً، کاندیداهایی که آن‌ها به دنبالشان می‌گردند، تجارت‌های سطح بالایی هستند که به دنبال یافتن افرادی با شرایط شغلی خاص هستند.
  • کاریاب‌های اقتضایی: این نوع کاریاب می‌تواند از یک کارگزینی یا موسسه کاریابی موقتی باشد که برای انجام جستجوی خاص برای پر کردن نقش‌های موقتی استخدام شده است. معمولاً نقشی که آن‌ها به دنبال کارمند برای آن هستند کمتر از ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال دریافت می‌کند. کاریابان اقتضایی با شرکت‌های دیگر برای معرفی کاندیداهای مناسب برای فرصت‌های شغلی رقابت می‌کنند و تنها در صورت استخدام کاندیدای خود حقوق دریافت می‌کنند.
  • کاریاب شرکتی: این کاریاب به صورت درون سازمانی، کار می‌کند. آنها وظیفه توزیع آگهی شغلی، تأمین منابع داوطلبان، بررسی رزومه‌ها و کاندیداهای انتخابی برای معرفی به مدیر استخدام را بر عهده دارند.

چرا باید با یک کاریاب در LinkedIn ارتباط برقرار کنید؟

طبق نظرسنجی Jobvite’s 2020 Recruiter Nation ،۷۲٪ از کاریابان قصد دارند برای فعالیت‌های خود در زمینه استخدام کردن از LinkedIn استفاده کنند. این پلتفرم همچنان به عنوان مرکز اصلی سرمایه گذاری برای استخدام در شرکت‌های بزرگ‌تر است. بنابراین، صرف نظر از اینکه شما به طور فعال فرصت‌های شغلی را دنبال می‌کنید، باز هم یادگیری نحوه استفاده صحیح از LinkedIn برای ماندن در رادارهای کاریابان می‌تواند ارزشمند باشد.

چه کسانی باید با کاریابان ارتباط برقرار کنند؟

2 آموزش کاریابی در لینکدین و ارتباط با استخدام کنندگان

اگر از کار اخراج شده‌اید یا به دنبال یک برنامه کاری انعطاف‌پذیر هستید، کار با کاریابان می‌تواند برای شما مفید باشد. آن‌ها از اینکه کدام شرکت‌ها، کارمندان دائمی و موقت در صنعت مورد نظر شما استخدام می‌کنند، اطلاع دارند. علاوه بر این، آن‌ها معمولاً از حقوق و مزایایی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند، آگاه هستند و می‌توانند در مورد چگونگی ادامه مذاکرات به شما اطلاع دهند.

نکته: کار با یک کاریاب می‌تواند باعث شود رزومه شما برای یک نوع نقش خاص بیش‌تر دیده شود.

راهکارهایی برای دسترسی به کاریابان مناسب

Dean Kulaweera، یک کاریاب در زمینه فناوری اطلاعات مستقر در تورنتو است، در یک مصاحبه Zoom با The Balance گفت: “جویندگان کار می‌توانند با استفاده از یک استراتژی پسیو و یک استراتژی پیش فعال، با کاریابان در LinkedIn ارتباط برقرار کنند. این استراتژی پسیو زمانی عملی می‌شود که متقاضی کار دارای پروفایلی کامل و متمرکز بر سئو باشد که در هر زمان قابل مشاهده است. Kulaweera افزود: “کاریابان به شدت تحت تأثیر کلمات کلیدی قرار می‌گیرند.”

همچنین، در یک استراتژی پیش فعال، متقاضی کار کاریابانی را که در صنعت خود تخصص دارند را شناسایی می‌کند، پیام واضح و مشخصی را تهیه می‌کند و با آن‌ها تماس می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید بلافاصله توجه کاریاب را به خود جلب کرده و فرایند برقراری ارتباط و شروع کار را آغاز کنید.

کاریابی در لینکدین | ابزارهای پسیو و پیش فعال

یکی از روشهای پسیو جالب توجه برای ارتباط با کاریابان و بهره بردن از پروفایل LinkedIn شما، از طریق عملکرد #OpenToWork این پلتفرم است. این ابزار شامل گزینه “اشتراک گذاری فقط با کاریابان” است. این به اعضایی که هزینه دسترسی به سرویس “LinkedIn Recruiter” را پرداخت کرده‌اند، اطلاع می‌دهد که شما پذیرای دریافت فرصت‌های شغلی جدید هستید. یک عضو LinkedIn با فعال کردن عملکرد #OpenToWork به راحتی قابل شناسایی خواهد شد، زیرا اطراف عکس پروفایلش یک دایره سبز قرار می‌گیرد.

توجه: متقاضیانی که در حال حاضر شاغل هستند باید با احتیاط به این ویژگی نزدیک شوند. LinkedIn سعی می‌کند که کاریابانی که در شرکت شما و شرکت‌های مرتبط با شما فعالیت می‌کنند، وضعیت آماده برای پذیرش کار را در پروفایل شما نبینند. با این حال، نمی‌تواند حفظ حریم خصوصی را به طور کامل تضمین کند.

از دیدگاه پیش فعال، LinkedIn یک تجربه جستجوی پیشرفته را معرفی کرده است. این ویژگی به اعضا اجازه می‌دهد تا نتایج جستجوی افراد، مشاغل، پست‌ها، شرکت‌ها و گروه‌ها را در یک صفحه سازمان یافته، تلفیق شده و با قابلیت فیلتر کردن مشاهده کنند.

استفاده از فیلترهای LinkedIn برای یافتن کاریابان در صنعت مورد نظر شما

4 آموزش کاریابی در لینکدین و ارتباط با استخدام کنندگان

هنگام آماده شدن برای تماس با کاریابان در LinkedIn بین ۵ تا ۱۰ نفر از آن‌ها را با دقت انتخاب کنید. درخواست‌ها را به صورت رندوم برای کسانی که ممکن است در صنعت شما یا مشاغل متناسب با مهارت‌های شما پذیرش نداشته باشند، ارسال نکنید. تلفن هوشمند شما ممکن است تمام گزینه‌های لازم برای این فرآیند را ارائه ندهد، پس بهتر است از لپ تاپ یا تبلت خود استفاده کنید.

در اینجا نحوه استفاده از فیلترهای LinkedIn برای یافتن استخدام کنندگان آورده شده است:

  1. از صفحه اصلی، روی “My Network” کلیک کنید.
  2. روی “Connections” در ستون سمت چپ بالا کلیک کنید.
  3. بر روی “Search with filters” کلیک کنید، سپس “All filters” را انتخاب کنید (در بالا سمت راست با رنگ آبی هایلایت شده است).
  4. در کادر بازشده، اتصالات ۱، ۲ و ۳ را انتخاب کنید.
  5. به بخش “Industry ” بروید (دو بخش در زیر کادر باز شده) و صنعت‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید صنایعی را نیز اضافه کنید. این بخش خیلی مهم است زیرا شما می‌خواهید کاریابی را انتخاب کنید که با افرادی در زمینه‌های منتخب شما کار می‌کند.
  6. به بخش “Keywords” در انتهای کادر بروید. در بخش “Title”، عبارت‌های  Recruiter”، “Headhunter” Talent Acquisition” یا ” Hiring Manager” را تایپ کنید.
  7. برای نمایش نتایج روی “Show Results” کلیک کنید.

در نهایت در میان نتایج جستجوی خود، با کلیک روی دکمه “Connect ” می‌توانید با هر کاریابی که می‌خواهید، تماس بگیرید. سپس گزینه “Add a note” را انتخاب کرده و برای آنها پیام مناسبی ارسال کنید. علاوه بر رابط‌هایی در سطح اولیه، این نتایج جستجو همچنین نام افراد دیگری را در شبکه شما ارائه می‌دهد که ممکن است با آن‌ها آشنا باشید. از این نترسید که از رابط‌های خود معرفی اولیه بخواهید.

کاریابی در لینکدین | نحوه ارسال پیام به کاریابان در LinkedIn

Kulaweera هر روز از طریق LinkedIn پیام هایی دریافت می‌کند، اما اکثر آن‌ها کوتاه و مبهم هستند. وی اضافه کرد: “ما به عنوان کاریاب، هر روز پیام‌های زیادی می‌گیریم، اما پیام شما باید مانند یك ایمیل باشد و نباید مانند پیام‌های WhatsApp یا Facebook Messenger باشد.”

نکته مهم: طبق گفته Kulaweera، پیام شما باید توضیح دهد که چه مهارت‌هایی دارید، از چه ابزاری استفاده می‌کنید و بر روی چه پروژه‌هایی کار کرده‌اید. همچنین پیام شما باید به پست شغلی خاصی که برای آن درخواست داده‌اید و شرایط آن، اشاره کند. وی گفت: “رعایت کردن این موارد به کاریاب می‌گوید که شما تحقیقات خود را انجام داده‌اید و می‌دانید که شرایط مورد نیاز چیست و آیا با شرایط مطابقت دارید یا نه.”

هنگام طراحی پیام خود، از هدفمند بودن آن اطمینان حاصل کنید. آیا به دنبال ایجاد رابطه موثر هستید؟ یا به این دلیل که می‌دانید جایگاهی برای پر کردن وجود دارد و می‌توانید آن نقش را داشته باشید، ارتباط برقرار می‌کنید؟

الگویی برای ارسال پیام به کاریابان

1 آموزش کاریابی در لینکدین و ارتباط با استخدام کنندگان

Jennifer Tardy یکی از پر آوازه ترین‌ها در LinkedIn در سال ۲۰۲۰ و مربی کاریابی بین اقشار متفاوت است. وی در ایمیلی به The Balance دیدگاه خود را در مورد چگونگی نوشتن پیامی ارائه داد که برای کاریابان جذاب باشد و مطمئن باشند که کاریابان پیامشان را بررسی کرده و شانسی به آن می‌دهند. علاوه بر معرفی مختصر خود، به گفته Tardy باید موارد زیر را در تمام پیام‌های خود به کاریابان اضافه کنید:

  • من اخیراً با شماره درخواست [افزودن شماره] برای [عنوان شغلی] درخواست داده‌ام. (این امر باعث می‌شود تا کاریابان راحت‌تر در سیستم پیگیری داوطلبان خود، شغلی پیدا کنند.)
  • من کلیه شرایط لازم برای [عنوان شغلی] از جمله [نام چند شرایط اصلی و مهم] را دارم.
  • بر اساس تحقیقات من، معتقدم که این شغل ممکن است در زمینه فعالیت و کاریابی شما باشد. و اگر اینطور نیست و شما کاریاب این سمت نیستید، آیا ممکن است من را به کاریاب مربوطه متصل کنید؟ (این امر باعث می‌شود که مکالمه ادامه پیدا کند. از آنجا که اکنون کاریاب شماره درخواست شما را دارد، می‌تواند کاریابی را که در آن زمینه شغلی خاص فعالیت می‌کند را پیدا کند و اطلاعات را به آن‌ها منتقل کنند.)

به عنوان مثال پیام شما نباید به صورت زیر باشد:

سلام Dean

من متوجه شدم که شما کاریابی در زمینه فناوری اطلاعات هستید و دوست دارم به من دریافتن شغل مناسب کمک کنید. من تجربه گسترده‌ای در زمینه فناوری اطلاعات دارم و می‌توانم با هر عنوان شغلی که ممکن است داشته باشید خود را وفق دهم.

لطفاً با من تماس بگیرید و من خوشحال می‌شوم که تجربه گسترده‌ام را با شما در میان بگذارم.

با تشکر،

Bob

کاریابی در لینکدین | سخن پایانی

LinkedIn همچنان به عنوان یک سکوی حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بطور منظم توسط کاریابان استفاده می‌شود. اگر به دنبال کار هستید، پروفایل خود را به طور کامل تکمیل کنید و از ابزارهای LinkedIn مانند #OpenToWork استفاده کنید تا کاریابان بتوانند شما را در جستجوهایشان، راحت‌تر پیدا کنند.

لازم به ذکر است، افراد جویای کار هنگام تماس با کاریابان باید انتظارات واقع بینانه‌ای داشته باشند. اگر یک کاریاب به دنبال شخصی با مهارت شما نباشد، احتمالاً شما اولویت او نخواهید بود. این ممکن است باعث شود شما احساس طرد شدن کنید، اما به دل نگیرید. درعوض، آن را بخشی از ایجاد روابط یا سرمایه گذاری بدانید و با اینکه از آن بازده فوری دریافت نمی‌کنید ولی به تلاش خود ادامه دهید.

حال که با کاریابی در لینکدین و و ارتباط با استخدام کنندگان و کاریابان آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس