مچ بند تست قند خون بدون سوزن در نمایشگاه CES 2021

کمپانی اینترنت اشیاء ژاپنی به نام Quantum Operation اولین مچ بند تست قند خون بدون نیاز به سوزن را در نمایشگاه CES 2021 رونمایی کرد.

103
0
مچ بند تست قند خون بدون سوزن

کمپانی اینترنت اشیاء ژاپنی به نام Quantum Operation اولین مچ بند تست قند خون بدون نیاز به سوزن را در نمایشگاه CES 2021 رونمایی کرد.

امروزه تعداد بیماران دیابتی در دنیا بسیار زیاد هستند و این بیماران نیاز دارند که به طور لحظه‌ای قند خونشان و میزان تغییرات آن مدام بررسی شود و در صورت نیاز انسولین را تزریق کنند. یکی از مشکلات دستگاه‌های تست قند خون کنونی، استفاده از سوزن، تحمل درد و استفاده از قطره خون است. اما فناوری جدید این مشکلات را رفع خواهد کرد.

مطالب زیر را بخوانید:

راهنمای خرید ساعت و مچ‌بند هوشمند 

می بند 7 جدیدترین مچ بند هوشمند شیائومی

کنترل فشار خون با اپلیکیشن Hello Heart

مزایای مچ بند تست قند خون بدون سوزن

مچ بند تست قند خون بدون سوزن در نمایشگاه CES 2021

این گجت پوشیدنی از فناوری طیفی مخصوص این شرکت ژاپنی برای اندازه‌گیری دقیق گلوکز درون جریان خون از طریق پوست استفاده می‌کند و دیگر برای اطلاع از میزان قند خون خود نیازی به سوزن نخواهند داشت. یعنی این مچ‌بند نه تنها بدون نیاز به سوزن می‌تواند قند خود را اندازه بگیرد، بلکه بصورت تمام وقت در ۷ روز هفته قادر به انجام چنین کاری است.

از دیگر مزایای این نوع مچ بند، انتقال داده‌ها روی سیستم یا ارسال داده‌های کلی و تحلیلی برای پزشک بیمار می‌باشد. پزشک می‌تواند با آنالیز داده‌های هفتگی، تصمیم بگیرد که چه برنامه غذایی و دارویی برای بیمار تنظیم کند تا شرایط بدن و سلامتی بیمار در حالت استیبل و پایدار باقی بماند.

شاخص تغییرات لحظه‌ای قند خون و بررسی نمودار آن، به بیمار کمک می‌کند که شرایط خود را قبل از وخیمتر شدن اوضاع ارزیابی کند و در صورت نیاز، برای تزریق انسولین اقدام نماید. از سوی دیگر تاثییرات تغذییه بیمار بر میزان قند خون خود را تحت یک نمودار دقیق مشاهده می‌کند و می‌تواند به مرور زمان، الگوهای تغذیه، ورزش و سبک زندگی خود را به نحو احسنت تنظیم کند.

امنیت مچ بند تست قند خون

مچ بند تست قند خون بدون سوزن در نمایشگاه

این مچ بند قادر است در صورت وضعیت اضطراری، به خانواده فرد دیابتی تماس گیرد و اعلام وضعیت کند. حتی اگر یکی از اعضای خانواده کیلومترها دورتر باشد، باز هم این کار از طریق اتصال به اینترنت قابل اجرا خواهد بود.

گمان می‌رود در آینده نزدیک، این مچ بند بتواند به صورت تعاملی با پج پوستی برای تزریق اتوماتیک انسولین همراه شود و حتی، میزان تزریق انسولین کاملا غیر خودکار شود و با استانداردهای آنالیز قند خون، تزریق انجام گیرد.

احتمالا مچ بند تست قند خون بدون سوزن در نمایشگاه CES 2021 گامی عالی برای بهبود شرایط بیماران دیابتی خواهد بود. پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات مربوط به اختراعات سایت اول نیوز بازدید نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس