آموزش ساخت قیف فروش | نکات مهم که باید بدانید

میزان بازدید از وب سایت و ترافیک بالا خوب است! اما بعد از آن باید چیکار کرد؟ در ادامه به آموزش ساخت قیف فروش می‌پردازیم.

36
0
آموزش ساخت قیف فروش نکات مهم که باید بدانید

یک قیف فروش ایجاد کنید، نه یک وب سایت. برای همه کارآفرینان با انگیزه و مشتاق وقتی در نهایت وب سایتشان به ترافیک مورد نظر دست یابد سوالی پیش می‌آید که چگونه می‌توان بازدید کنندگان وب سایت را به خرید خدمات یا محصولات ترغیب کرد؟ میزان بازدید از وب سایت و ترافیک بالا خوب است! اما بعد از آن باید چه کاری انجام داد؟ در ادامه به آموزش ساخت قیف فروش می‌پردازیم.

پاسخ این مسئله در یکی از قوانین اساسی بازاریابی نهفته است. مردم وقت و هزینه زیادی در بازاریابی و توسعه وب سایت سرمایه گذاری می‌کنند، با این وجود هنوز هم تلاش می‌کنند که نرخ تبدیل وب سایت خود را به یک سطح سودآور برسانند. در ادامه تفاوت‌های بین ساخت یک قیف فروش و یک وب سایت را بررسی خواهیم کرد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا مشکلاتی که ممکن است مانع از رونق کسب و کار شما را برطرف کنید.

آموزش ساخت قیف فروش | یک قیف فروش دارای استراتژی است

2 آموزش ساخت قیف فروش نکات مهم که باید بدانید

هنگامی که وب سایت‌ها برای اولین بار ساخته و وارد عرصه بازاریابی و فروش شدند، تقریباً هیچ استراتژی‌ در این زمینه وجود نداشت. افراد واقعاً نمی‌دانستند که چگونه باید از آن‌ها استفاده کنند و طراحان آن وب سایت‌ها فقط می‌خواستند چیزی زیبا بسازند. ظاهر وب سایت‌ها بسیار عالی به نظر می‌رسیدند و به همه چیز پیوند داشتند، با این حال فقط شبیه یک بروشور مجلل بودند.

دقیقا شبیه استخدام یک فروشنده بود، اینکه افراد در خارج از فروشگاه شما بایستند و بروشورهایی را برای مردمی که از آنجا می‌گذرند پخش کنند، تنها استراتژی فروش این است که مردم به بروشور نگاه کنند، چیزی را که دوست دارند در آن پیدا کنند و سپس برگردند تا چیزی بخرند.

از نگاه بیرونی ممکن است یک قیف مانند یک وب سایت به نظر برسد. اما خواهید دید که هر صفحه و هر مرحله فقط یک دکمه فراخوان CTA (Call To Action) دارد. یک استراتژی در پشت این است که افراد چه صفحه‌ای را ابتدا می‌بیند و کدام صفحه را بعد از آن می‌بیند. در نتیجه با استفاده از این استراژی مشتری دیگر گیج نمی‌شود و دقیقاً همان چیزی را پیدا می‌کند که بدنبال آن است.

قیف فروش این امکان را می‌دهد که برای هر مشتری ارزش و سرویس مورد نظر را ارائه دهید

1 آموزش ساخت قیف فروش نکات مهم که باید بدانید

در یک دنیای ایده آل، شاید بلافاصله بتوانید بهترین و گران‌ترین خدمات خود را به مشتری ارائه دهید، اما این تقریباً غیرممکن است. شما هنوز ارزشی را ارائه نکرده‌اید و دقیقاً به همین دلیل است که شما به یک قیف احتیاج دارید.

قیف فروش به محض ورود مشتری به عنوان مشتری بالقوه، آن‌ها را در مسیر خرید سوق می‌دهد. وظیفه شما این است که با فروش محصولات در هر سطح از قیف، تعداد زیادی از آن افراد را به مشتری حقیقی تبدیل کنید.

بالای قیف نشان دهنده خدمات ارائه در front-end یک وب سایت است. در واقع به معنای هر آنچه در یک سایت مشاهده می‌کنید و به بازدیدکنندگان محصولاتی را پیشنهاد و معرفی می‌کنید. به محض خرید مشتری، کالایی به روزتر، گران‌تر یا باکیفیت‌تر به او پیشنهاد می‌شود و درصدی از آن افراد این محصولات را انتخاب می‌کنند. و هرچه بیشتر در مسیر قیف پیش بروید محصول یا خدمات بعدی خود را با ارزش بالاتر و قیمت بالاتر معرفی می‌کنید.

خواهید دید که درصدی از افراد که محصولات اصلی را خریداری می‌کنند، پیشنهادات بعدی را نیز خریداری می‌کنند. وقتی این کار را در تمام سطوح ادامه داید، در نهایت تعدادی از افراد خدمات پیشرفته شما را می‌خرند یا ممکن است مایل به خرید باشند. هرچه محصولات بیشتری بتوانید به مشتریان خود ارائه دهید، هر مشتری برای شما ارزش بیشتری خواهد داشت و می‌توانید برای به دست آوردن آنها بیشتر هزینه کنید.

“در نهایت، بیزنسی که بتواند برای به دست آوردن مشتری، بیش‌ترین هزینه را صرف کند، برنده است.” دن کندی

یک کانال فروش چندین فرصت خرید ایجاد می‌کند

4 آموزش ساخت قیف فروش نکات مهم که باید بدانید

شما می‌توانید با شروع کمترین قیمت و رفته رفته افزایش تدریجی به سمت قیمت مورد نظر، اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید. در هر یک از این مراحل بخشی از بازدیدکنندگان وب سایت شما خدمات شما را خریداری می‌کند و بقیه از سیستم خارج می‌شوند تا زمانی که شما با مشتریان بالقوه خود که مایل به خرید محصولات پیشنهادی شما با ارزش بالاتر هستند، باقی بمانید.

هنگامی که شما پیشنهادات را با قیمت پایین‌تر شروع کنید، احتمال خرید پیشنهادات گران‌تر بالاتر می‌رود.

در واقع بعد از خرید یک محصول ۲۰ دلاری توسط یک مشتری باید پیشنهادات بعدی را با قیمت ۴۰ دلار و سپس ۱۰۰ دلار ارائه دهید پس با یک پیشنهاد ۱۰۰۰ دلاری شروع نکنید. نکته اصلی این است که بازدیدکننده خود را با ارائه ارزش گیر بیندازید تا آن‌ها از شما بیش‌تر بخواهند. در واقع شما ارزش عمر ماندن هر مشتری را به حداکثر می‌رسانید. برخلاف یک وب سایت سنتی که ممکن است شما فقط یک فرصت برای خرید هر بازدید کننده داشته باشید. این یک روش قدرتمند برای رشد کسب و کار شما است.

نکات کلیدی برای ساخت قیف فروش

3 آموزش ساخت قیف فروش نکات مهم که باید بدانید

یک قیف فروش باعث می‌شود دو چیز شگفت انگیز را به دست آورید:

۱. با ارائه دقیقاً آنچه بازدیدکنندگان می‌خواهند و قیمتی که برای مشتری مناسب است، تجربه بهتری را در اختیار مشتری احتمالی خود قرار دهید.

۲. در حالی که در سطح سودهی قرار دارید، برای به دست آوردن مشتریان، پول بیش‌تری هزینه کنید.

وظیفه شما ساختن نردبانی است که از طریق آن پیشنهادات ارزشمند مختلفی را ارائه دهید و مشتریان را از طریق آن حرکت دهید، یعنی پایین‌ترین قیمت را در قسمت جلویی قرار می‌دهید و به دنبال آن قیمت‌های بالاتر را قرار دهید. بله! در نهایت با درصد کمی از ترافیک اولیه مواجه می‌شوید، اما نرخ تبدیل شما صفر نیست. برخلاف وب سایت‌هایی که بازدیدکنندگان به دلیل سردرگمی به بن بست برخورد می‌کنند و در نهایت صفحه را به کلی ترک می‌کنند.

همیشه به یاد داشته باشید که مردم باهوش هستند. آن‌ها به سادگی چیزی از کسی خریداری نمی‌کنند، مگر اینکه احساس کنند ارزش زیادی برایشان داشته باشد.

حال که ساخت قیف فروش را آموختید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس