داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom

Kevin Systrom گوگل را با ناامیدی ترک کرد. در ادامه به داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom می‌پردازیم.

55
0
داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom

Kevin Systrom گوگل را با ناامیدی ترک کرد. Kevin پس از گذراندن سه سال در سمت مدیر محصول در این شرکت، مشتاق بود که مسئولیت بیش‌تری را بر عهده بگیرد. در ادامه به داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom می‌پردازیم.

توقف بعدی او در NEXTSTOP بود، این برنامه توصیه‌هایی برای ایجاد کارآفرینی می‌دهد. یک شرکت تازه تاسیس در دهه ۲۰۰۰ میلادی شاید زیاد چنگی به دل نمی‌زد، اما کار کردن در این تیم کوچک به معنای اختیار عمل بیش‌تر Kevin بود. او انتخاب کرد و این کار را انجام داد. پس از یک سال و افزایش مهارت‌های او در برنامه نویسی، تصمیم گرفت تا برنامه خود را ایجاد کند.

او در این باره می‌گوید: “من یک ایده خاص در ذهن نداشتم. منظورم این است که هدف کلی برنامه را می‌دانستم اما چگونه باید این کار را می‌کردم؟ و پرسشی که بار‌ها با آن روبرو شدم این بود که آیا این ایده قبل از من به ذهن کس دیگری نرسیده است؟ این احتمالا بدترین ایده‌ای بود که می‌شد بر روی آن وقت گذاشت. خوابگاه دانشگاهی در مکزیک مطمئنا یک مکان جالب برای دنبال کردن یک ایده نیست، بنابراین کوین وسایل خود را بسته بندی کرده و دو بلیط کالیفرنیا خریداری کرد یکی برای خود، یکی برای دوست دخترش. این بلیط دوم به بهترین سرمایه گذاری Kevin Systrom تبدیل شده است.

داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom

1 داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom

بر خلاف سایر برنامه‌های مشابه، Burbn به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و فیلم‌ها را همراه با متن‌های خود ارسال کنند. سرمایه گذاران این ایده را دوست داشتند و کوین دو چک از سرمایه گذاران دریافت کرد، یکی از سوی سرمایه گذار‌های پایه، و دیگری از Andreessen Horowitz مجموع ۵۰۰،۰۰۰ دلار بود. او می‌گوید: ما ۶۰،۰۰۰ دلار برای راه اندازی Burbn صرف کردیم. و ۵۰۰،۰۰۰ دلار پول اضافه داشتیم.

در طول ۹ ماه تنها ۸۱ نفر به عضویت برنامه او درآمدند، او برای افزایش کاربران با تمام دوستان قدیمی و فامیل‌هایی که مدت‌ها بود از آن‌ها خبری نداشت، ارتباط برقرار کرد! او برنامه را به “Outsiders- A.K.A” نشان داد، برنامه در میان کاربران بالقوه تبلیغ شد اما توفیقی حاصل نشد. باید یک تغییر محسوس ایجاد می‌شد. ما فهرستی از [ویژگی‌های Burbn] را ایجاد کردیم و از خودمان پرسیدیم: چه چیزی برنامه‌ما را خاص می‌کند؟ چرا باید مردم از این برنامه استفاده کنند؟ برنامه‌های چت گروهی و ارسال پیام و عکس فراوانی وجود دارد، اما یک برنامه اختصاصی برای نمایش عکس و فیلم وجود ندارد.

کوین در مسافرت به مکزیک، از دوست دختر خود پرسید که چرا او هیچ عکسی بر روی Burbn ارسال نکرده است. او گفت که عکس‌های آیفون ۴ او به خوبی عکس‌های دوستان کوین به نظر نمی‌رسند. او توضیح داد که دوستانش از فیلتر عکس استفاده می‌کنند. دوست دختر او جواب داد: خوب، شما باید فیلتر‌ها را اضافه کنید. ما از این پیاده روی برگشتیم، من مستقیم به اتاق رفتم، لپ تاپ را برداشتم و اولین فیلتر را ساختم که X-Pro II بود. در عرض چند هفته، Burbn به یک برنامه بسیار متفاوت تبدیل شد. نسخه Gotted در روز اول ۲۵،۰۰۰ بار دانلود شد. می‌خواهید یک عکس به سرعت گرفته و منتشر کنید؟ پس Instagram را نصب کنید. داستان خلق اینستاگرام اینگونه بود و او از بنیان گذاران اصلی Instagram است.

نقل قول‌هایی از Kevin Systrom بنیان گذار اینستاگرام

3 داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom

۱. “فقط آن قدر بیاموزید که مفید باشید.” کوین یک برنامه نویس خودآموز است، اما اعتراف می‌کند بدون کمک افراد دیگر هرگز قادر به ساخت اینستاگرام نخواهد بود. در عوض، او طرفدار یادگیری کافی در مورد یک موضوع است، او می‌گوید وقتی مطمئن هستید تقاضا برای کاری وجود دارد، در مورد آن یاد بگیرید، اطلاعات بیهوده وارد مغز خود نکنید.

۲. “شما هرگز آماده نیستید، اما این قسمت جالب است.” شما یک میلیارد دلار را براحتی به دست نمی‌آورید، زحمت می‌کشید و در نهایت از سود آن لذت می‌برید.

۳. “سخت‌ترین قسمت حل مسئله یافتن راه حل آن است. راه حل‌ها بسیار آسان پیدا می‌شوند”. مشکلات را واضح بنویسید و سپس بدنبال جواب برای آنها باشید.

۴. “ایده‌های عالی یعنی ویرایش ایده‌های بد.”

۵. “یک روز کار و آزمون و خطا، بیش از یک سال کتاب‌ خواندن بی هدف مفید است.”

اگر مجبور بودم فقط دو کتاب بخوانم، این دو کتاب را می‌خوانم

4 داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom

کوین خود را کسی توصیف می‌کند که در درجه اول با خواندن یاد می‌گیرد.

  • اول از همه، او پیشنهاد می‌کند که ابتدا هدف مشخصی داشته باشید و سپس کتاب مناسب را انتخاب کنید از این طریق، کار شما واقعاً مفید خواهد بود. این نکته مهم است که کوین اصلا رمان و داستان نمی‌خواند.
  • مفهومی بخوانید و لذت ببرید
  • همچنین نحوه خواندن کتاب‌های غیر داستانی جالب است: او کار را با تجزیه و تحلیل فهرست شروع می‌کند.
  • مقداری از مطالب به همراه آخرین پاراگراف هر فصل را می‌خواند.

و اینجا کتاب‌های مورد علاقه او است:

Principles اثر Ray Dalio

Principle یک اثر کلاسیک است. در کتاب Principle نویسنده آن Dalio به زندگی شخصی خود می‌پردازد، از نمرات پایین در مدرسه و مرگ مادرش می‌گوید و سپس به درس‌هایی که از زندگی گرفته است می‌پردازد.

اینها نکاتی هستند که کوین از این کتاب نکته برداری کرده است:

۱. بین درستی خواسته‌هایت و درستی واقعیت فکر نکن.

۲. از خوش بینی نترس، جز در راه رسیدن به اهداف.

۳. یک اشتباه را چند بار تکرار نکن.

۴. به درد اجازه ادامه فعالیت نده.

۵. در شکست‌ها هیچکس را جز خودت مقصر ندان.

این کتاب بر اساس داستان و طرز فکر یک انسان واقعی نوشته شده است، کوین توصیه می‌کند این کتاب را بخوانید.

The Lean Startup اثر Eric Ries

یک کتاب کلاسیک دیگر. کتاب بیش از ۳۰۰ صفحه است، و در آن داستان‌هایی از کسب و کار آورده شده است.

کوین می‌گوید Startup Lean یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌های زندگی او بوده است.

کوین به یک فرد محبوب در سیلیکون ولی تبدیل شده است، داستان موفقیت او همه جا پخش شده است.

داستان خلق اینستاگرام | چهار دلیل که اینستاگرام طی دو سال به یک شرکت ۱ میلیارد دلاری تبدیل شد

5 داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom

شماره ۱: عملکرد اینستاگرام به طرز مضحکی ساده بود.

بیش‌تر برنامه‌ها سعی می‌کنند با منوی گسترده‌ای از ویژگی‌های خود، کاربران را فریب دهند و به طور مداوم ویژگی‌های جدید اضافه کنند. آن‌ها، پیشرفت نمی‌کنند بلکه در حال پس رفت هستند. اینستاگرام به معنای واقعی کلمه ساده و لذت بخش است. شما نباید از داشتن راه حل‌های ساده برای مشکلات ساده ترس داشته باشید.

مردم معتقدند شما باید مسائل را به روشی کاملاً پیچیده حل کنید. اما شما می‌توانید با یک راه حل ساده مردم را خوشحال کنید.

شماره ۲: اینستاگرام خارج از محوطه تست به وجود آمد.

لازم نیست برای موفقیت دنبال ایده‌های دور از دسترس باشید، ایده‌های ساده هم می‌توانند موفقیت آمیز باشند. برای مثال او یوتیوب را مثال می‌زند که از ابتدا برای نمایش ویدیو ساخته شد و بسیار موفقیت آمیز هم بود.

مشکلی که در Burbn کوین با آن مواجه شد این بود که مردم قصد داشتند عکس‌های خود را منتشر کنند در حالی که از کیفیت آن اطمینان نداشتند. باید اشاره کرد در زمانی که iPhone 4 به تازگی رونمایی شده بود، مشکل کیفیت پایین عکس یک مشکل همگانی بود.

اما اینستاگرام این مشکل را حل کرد زیرا اجازه می‌داد با استفاده از فیلتر‌ها عکس‌های بهتری بسازند، و یک پلتفرم تخصصی برای منتشر کردن عکس بود.

اما در صورتی که عکس‌ها دیده نشوند، چه کسی به کیفیت آن اهمیت می‌دهد؟

شماره ۳: اینستاگرام مناسب سبک زندگی مدرن است

2 داستان خلق اینستاگرام و خالق آن آقای Kevin Systrom

قبل از آنکه اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی تبدیل شود، یک برنامه عکاسی مخصوص عکاسان تازه کار بود. چیزی که باعث شد اینستاگرام به یک برنامه جهانی تبدیل شود، یکی شدن آن با فیسبوک بود، که این تصمیم را کوین اتخاذ کرد.

امروزه همکاری کردن با شرکت‌های بزرگ جهت پیشرفت، یک تصمیم کاملا عادی است. شما می‌توانید برنامه‌هایتان را از طریق فیسبوک یا گوگل جهانی کنید.

البته که در سال ۲۰۱۰ اصلا عادی نبود که کاربران را به یک پلتفرم بزرگ‌تر هدایت کنید. کوین در آن زمان از کاربران خواست تا حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام خود را بهم متصل کنند.

شماره ۴: کوین به توصیه ها گوش کرد، اما تصمیمات خودش را گرفت.

توصیه و مشاوره در خانه Systrom‌ها بسیار متفاوت هستند هم سودمند هستند و هم اشتباهاتی دارند. خانواده کوین به او گفته بودند گوگل را ترک نکند، اما او ترک کرد و برنامه موفق اینستاگرام را ساخت، همچنین کار او در برنامه جدید گره خورده بود، که با توصیه فیلتر اضافه کرد و به موفقیت رسید.

شما نباید به پیشنهاد‌های دیگران چشم و گوش بسته عمل کنید. آنها از دید خودشان به شما مشاوره می‌دهند، و شاید در این راه اشتباه کرده باشند. البته این را هم باید گفت توصیه‌های خانواده از روی دلسوزی است.

حال که با داستان خلق اینستاگرام و بنیان گذار آن آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس