تهدید های سایبری نگران کننده برای شرکت ها در 2021

تهدیدات سایبری همچنان به عنوان یک خطربزرگ برای شرکت‌های جهانی باقی مانده و چشم انداز سال ۲۰۲۱، بسیار غم انگیز است.

25
0
0 تهدید های سایبری نگران کننده برای شرکت ها در 2021

تهدید های سایبری همچنان به عنوان یک خطربزرگ برای شرکت‌های جهانی باقی مانده و چشم انداز سال ۲۰۲۱، بسیار غم انگیز است. نتیجه یک نظر سنجی جدید که توسط Trend Micro منتشر شده است، نشان می‌دهد تقریباً یک چهارم (۲۳٪) از پاسخ دهندگان اقرار کرده‌اند که هکرها در سال ۲۰۲۰، با هفت حمله یا بیش‌تر به شبکه‌ها یا سیستم‌هایشان نفوذ کرده‌اند.

تهدید های سایبری نگران کننده برای شرکت ها

1 تهدیدات سایبری نگران کننده برای شرکت ها در 2021

بیش‌تر پاسخ دهندگان (۸۳٪) بیان کردند که احتمال موفقیت حملات سایبری در ۱۲ ماه آینده بسیار محتمل است. نظرسنجی Trend Micro، که همراه با موسسه Ponemon انجام شده است، از شاخص خطر سایبری پشتیبانی می‌کند، ابزاری برای اندازه گیری با هدف ارزیابی توانایی یا آمادگی شرکت، برای پاسخگویی به انواع حملات سایبری.

آخرین نتایج نظرسنجی بر اساس پاسخ‌های ارائه شده با همکاری نزدیک به ۲۸۰۰ مدیر IT و هم چنین پزشکان از ایالات متحده، اروپا، آسیا و اقیانوسیه است.

ساختمان‌های خودکار بیش‌تر در معرض خطر هستند

2 تهدید های سایبری نگران کننده برای شرکت ها در 2021

برای مدیران تاسیسات، نتیجه این نظرسنجی، تهدیدی را عنوان می‌کند که همه آن‌ها با آن آشنا هستند. Max Gilg، یک مدیر ارشد دیجیتال در Tripwire، خاطرنشان می‌کند که ساختمان‌های خودکار بیش‌تر آسیب پذیر هستند:

هر سیستم و یا دستگاهی، خطرات سایبری خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

سخنان وی در پی گزارش جداگانه‌ای از Forescout Technologies که آسیب پذیری نرم افزارهای پرکاربرد موجود در میلیون‌ها دستگاه متصل به اینترنت را شناسایی می‌کند، درست به نظر می‌رسد.

هکرهایی که قصد نفوذ و آسیب رساندن به سیستم‌های تجاری و خانگی را دارند می‌توانند از این نقص‌ها استفاده کنند. در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر سو استفاده هکرها از این آسیب پذیری‌ها وجود ندارد، که AMNESIA نامیده می‌شود.

این تهدید های، آژانس امنیت سایبری ایالات متحده را وادار به ارائه مشاوره در این زمینه کرده است.

دستگاه‌هایی که می‌توانند تحت تأثیر AMNESIA قرار بگیرند: ۳۳ دستگاه که توسط ۱۵۰ تولید کننده ساخته شده‌اند و شامل سوئیچ شبکه، سنسورهای محیطی، دوربین‌های امنیتی، چاپگرهای هوشمند، کیوسک‌های خودآزمایی، منبع تغذیه اضطراری و خوانندگان نشان fob هستند.

مشکلات احتمالی می‌تواند عملکرد یک دستگاه را به خطر بیندازد و یک هکر را قادر به اجرای کد مخرب، انجام حملات یا سرقت اطلاعات حساس کند.

سهامداران و رهبران باید از سیستم‌های خود محافظت کنند

3 تهدیدات سایبری نگران کننده برای شرکت ها در 2021

نه تنها مشاغل و شبکه‌های خانگی در معرض تهدید های امنیت سایبری هستند بلکه سازمان‌های دولتی نیز آسیب‌پذیر هستند. اخیراً مشخص شد که به وزارت خزانه داری ایالات متحده و وزارت بازرگانی توسط دولت‌های خارجی نفوذ کرده‌اند، این کار به مدت چند ماه از اوایل مارس ۲۰۲۰ آغاز شد.

مدیران تاسیسات، مانند بسیاری دیگر از مدیران شرکت‌ها، باید در این راه برای محافظت از ساختمان‌ها، دارایی‌ها و افراد هوشیار باشند. در مسیر دستیابی به تحول دیجیتال، نفوذ به سیستم‌ها بسیار آسان است.

مدیران و مستاجران برای دستیابی به سطح بالای امنیت باید تولیدکنندگان دستگاه‌ها و ارائه دهندگان سیستم شبکه را تحت فشار قرار دهند. اگر گام‌های محکم‌تری برای ایمن سازی دستگاه‌ها و سیستم‌ها برداشته نشود، تعداد حملات موفقیت آمیز افزایش می‌یابد. اختصاص منابع برای امنیت بیش‌تر به مراتب به صرفه‌تر از جبران خسارت‌های ناشی از حملات سایبری می‌باشد.

حال که با تهدید های سایبری نگران کننده برای شرکت ها در 2021 آشنا شدید پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات سایت اول نیوز هم دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس