گزارش: درآمد LinkedIn در سال مالی گذشته به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است

LinkedIn یک سرویس آنلاین تجاری و شغل یابی آمریکایی است. در ادامه به درآمد LinkedIn در سال مالی گذشته می‌پردازیم.

58
0
گزارش درآمد LinkedIn در سال مالی گذشته به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است

LinkedIn یک سرویس آنلاین تجاری و شغل یابی آمریکایی است که از طریق وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ءهای تلفن همراه کار می‌کند. این پلتفرم که در ۵ مه ۲۰۰۳ راه اندازی شد و به جویندگان کار اجازه می‌دهد CV (رزومه) خود را ارسال کنند و کارفرمایان فرد مورد نظر را استخدام کنند. از سال ۲۰۱۵، بیش‌تر درآمد شرکت از فروش دسترسی اطلاعات مربوط به اعضای آن، به استخدام کنندگان و متخصصان حاصل شد. در سال ۲۰۱۶ مایکروسافت این شرکت را با قیمت ۲۶/۲ میلیارد دلار خریداری کرد و LinkedIn تبدیل به گران‌ترین خرید مایکروسافت شد، LinkedIn تقریبا ۷۵۶ میلیون کاربر دارد و بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی کاریابی است. در ادامه به درآمد LinkedIn در سال مالی گذشته می‌پردازیم.

درآمد LinkedIn به بیش از 10 میلیارد دلار در سال رسید

1 گزارش درآمد LinkedIn در سال مالی گذشته به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است

Microsoft از انتظارات سهام داران وال استریت برای سال ۲۰۲۱ بسیار فراتر رفت. این غول فناوری از افزایش ۲۱ درصدی درآمد (۴۶/۲ میلیارد دلار) در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل خبر داد. همچنین اعلام کرد که درآمد عملیاتی آن ۴۲ درصد افزایش یافته و به ۱۶/۵ میلیارد دلار رسیده است. از دیگر اطلاعاتی که مایکروسافت منتشر کرد این بود که LinkedIn اکنون سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد دارد.

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا گفت (تأکید شده است):

“ما در زمینه فناوری به نوبه خود در حال نوآوری هستیم تا به سازمان‌ها کمک کنیم سطوح جدیدی از فناوری را در سراسر کسب و کار خود پیش ببرند. نتایج ما نشان می‌دهد که وقتی به خوبی عمل می‌کنیم، نیازهای مشتریان را در بازارهای بزرگ و رو به رشد برآورده می‌کنیم.”

او در ادامه اضافه کرد که در صنعت گیم، امنیت و LinkedIn به درآمدی بیش از ۱۰ میلیارد دلار دست یافته‌اند. که عدد بسیار بزرگی است. این درآمد نشان می‌دهد مایکروسافت بر خلاف خرید‌های بزرگی که در آن سال‌ها داشته (مانند Nokia و Skype) که اغلب با شکست مواجه شدن با LinkedIn به موفقیت بزرگی دست یافته.

در سال‌های اخیر خرید در بین شرکت‌های بزرگ بسیار رایج شده است، برای مثال گوگل چند وقت پیش شرکت تولید کننده‌ی فیلم و سریال MGM را خریداری کرد و مایکروسافت شرکت هوش مصنوعی Nuance را با قیمت ۱۶ میلیارد دلار خرید. حال با درآمد بالای LinkedIn احتمال دارد مایکروسافت دوباره به سراغ خرید شرکت در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی برود.

حال که با درآمد LinkedIn در سال مالی گذشته آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس