گوگل قصد افشا سازی درصد بازدید ویدئو‌های ناقض قوانین یوتیوب را دارد

گوگل تصمیم دارد که درصد بازدید ویدئو‌های ناقض قوانین یوتیوب را نشان دهد از هر ۱۰ هزار بازدید ۱۶ تا ۱۸ مورد ویدئو‌های ناقض قوانین بوده‌اند.

25
0
3 گوگل قصد افشا سازی درصد بازدید ویدئو‌های ناقض قوانین یوتیوب را دارد

گوگل تصمیم دارد که درصد بازدید از ویدئو‌های ناقض قوانین یوتیوب را نشان دهد، این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که از هر ۱۰ هزار بازدید ۱۶ تا ۱۸ مورد از بازدیدها مربوط به قبل از حذف شدن فیلم‌هایی بود که قوانین آن را نقض کرده بودند.

هر دقیقه در YouTube ویدیوهای زیادی آپلود می‌شود که بسیاری از دستورالعمل‌های آن را نادیده گرفته است، که عبارتند از پورنوگرافی یا مواردی که دارای کپی رایت هستند یا صحنه‌های بسیار خشن یا اطلاعات غلط خطرناک. این شرکت در سال‌های اخیر سیستم‌های کامپیوتری خود را به گونه‌ای اصلاح کرده است تا از بارگذاری این فیلم‌هایی که بر خلاف قوانین سایت هستند، جلوگیری کند، اما انتشار این ویدیوها همچنان ادامه دارد زیرا هنوز نتوانسته‌اند به طور کامل از انتشار این نوع محتوای خطرناک جلوگیری کنند.

دلیل گوگل و یوتیوب برای این کار

2 گوگل قصد افشا سازی درصد بازدید ویدئو‌های ناقض قوانین یوتیوب را دارد

YouTube در تلاش برای نشان دادن اثربخشی کار خود در یافتن و از بین بردن فیلم‌های نقض کننده قوانین، روز سه شنبه معیار جدیدی را معرفی کرد: نرخ بازدید از ویدیوهای متخلف. که این معیار، درصدی از کل بازدیدها در YouTube است که از میزان بازدید قبل از حذف فیلم‌هایی تهیه می‌شود که با دستورالعمل‌های YouTube مطابقت ندارند.

در یک پست وبلاگ، YouTube اعلام کرده است که فیلم های متخلف، ۰/۱۶ تا ۰/۱۸ درصد از کل بازدیدها را در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده‌اند. یا به عبارت دیگر، از هر ۱۰ هزار بازدید در یوتیوب ۱۶ تا ۱۸ مورد از بازدیدها مربوط به محتوایی است که قوانین یوتیوب را نقض کردند و سرانجام حذف شدند.

Jennifer O’Connor، مدیر تیم اعتماد و امنیت YouTube گفت: “ما پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه داشته‌ایم و البته که این تعداد بازدید بسیار بسیار کمی است، اما مطمئناً ما می‌خواهیم از این نیز کمتر باشد.”

این شرکت گفته است که نرخ بازدید از ویدیوهای متخلف نسبت به سه سال قبل بهبود یافته است: از ۰/۷۲ درصد به ۰/۶۳ درصد، در سه ماهه پایانی ۲۰۱۷ رسیده است.

زیاد بودن ویدئو‌های که قوانین یوتیوب را رعایت نمی‌کنند

4 گوگل قصد افشا سازی درصد بازدید ویدئو‌های ناقض قوانین یوتیوب را دارد

YouTube اعلام کرد که تعداد دفعات مشاهده فیلم‌های نقض کننده قانون را قبل از حذف آن‌ها نشان نمی‌دهد. این عدم تمایل به نشان دادن تعداد، چالش‌های پیش روی پلتفرم‌هایی مانند YouTube و Facebook که متکی به محتوای تولید شده توسط کاربر هستند را بزرگ‌تر می‌کند. به گفته این شرکت، حتی اگر YouTube در زمینه پیدا کردن و حذف کردن محتوای ممنوع پیشرفت کند، رایانه‌ها ۹۴ درصد از فیلم‌های مشکل دار را قبل از بازدید، نشان می‌دهند، تعداد کل بازدیدها به دلیل بزرگ بودن این پلتفرم‌ها، همچنان یک عدد تعجب برانگیز است.

خانم O’Connor گفت، YouTube تصمیم گرفت به جای تعداد کل بازدید‌ها، درصد آن را نشان دهد، زیرا به شما کمک می‌کند تا زمینه‌یابی کنید که این محتوای مشکل دار برای کل پلتفرم تا چه اندازه تاثیرگذار است.

YouTube معیار سنجش خود را، که سال‌ها توسط این شرکت پیگیری شده و انتظار می‌رود با گذشت زمان بهبود یابد را به عنوان بخشی از گزارش سه ماهه، که نحوه اجرای دستورالعمل‌های خود را مشخص می‌کند، منتشر کرد. در این گزارش، YouTube تعداد کل فیلم‌های ناشایست و مشکل دار (۸۳ میلیون) و نظرات (هفت میلیارد) را که از سال ۲۰۱۸ حذف کرده است را ارائه داده است.

در حالی که YouTube اشاره می‌کند که چنین گزارش‌هایی، نوعی پاسخگویی است و مسئولیت خود می‌داند، داده‌های واقعی برای هر ویدیویی که متخلف شناخته می‌شود، براساس قوانین خود YouTube است. اگر YouTube ویدیوهای کمتری را پیدا کند که قوانین را نقض می‌کنند و درنتیجه تعداد ویدیوهای کمتری را حذف کند ممکن است درصد بازدید از ویدیوهایی که متخلفند، کاهش یابد. و در نهایت هیچ یک از داده‌ها تحت بازبینی مستقل قرار نخواهند گرفت، اگرچه این شرکت همچنان از چنین کاری در آینده کناره گیری نکرده است.

خانم O’Connor می‌گوید: “ما با انتشار ساده این اعداد شروع می‌کنیم و داده‌های زیادی را در دسترس قرار می‌دهیم. اما همچنان این کار را انجام می‌دهیم و از آن دست نمی‌کشیم.”

YouTube همچنین اعلام کرد که شمارش بازدیدها خیلی دقیق و سختگیرانه هم نیست. به عنوان مثال، این شرکت اعلام کرده است که حتی اگر کاربر قبل از رسیدن به قسمت نامناسب ویدیو، مشاهده را متوقف كند نیز به تعداد بازدید اضافه می‌شود.

حال که با تصمیم گروگل در مورد ویدئو‌هایی که قوانین یوتیوب را رعایت نمی‌کنند آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس