نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

برای کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک باید با پول زیاد شروع کنید. اگر با بودجه کمی شروع کنید، مقدار کمی پول به دست خواهید آورد.

43
0
7 نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

برای کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک باید با پول زیاد شروع کنید. اگر با بودجه کمی شروع کنید، مقدار کمی پول به دست خواهید آورد، اما اگر با بودجه بیشتری شروع کنید، درآمد بسیار بیش‌تری خواهید داشت. ما برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری از APR (نرخ درصد سالانه) یا APY (درصد عملکرد سالانه) استفاده می‌کنیم. تفاوت بین آنها این است که آخرین ترکیبات برای محاسبه عملکرد برگشت داده می‌شوند. در ادامه به نحوه درآمد از کریپتو بدون ریسک می‌پردازیم.

نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

این همه تئوری‌هایی است که فکر می‌کنم برای درک ایده‌های اصلی ارائه شده در این مقاله به آن نیاز دارید. فرض کنید شما به عنوان یک سرمایه گذار، قبل از سرمایه گذاری مجموعه‌ای از محدودیت‌ها را پیشنهاد کرده‌اید:

  • شما تمایلی ندارید که دارایی‌های خود را در معرض بی‌ثباتی بازار قرار دهید، یعنی فقط استیبل کوین‌ها را نگه خواهید داشت (دارایی‌های کریپتو ۱:۱ با پول فیات جفت می‌شوند).
  • شما تمایلی ندارید حتی یک پنی از دارایی خود را از دست بدهید، یعنی شما به دنبال استراتژی‌هایی هستید که فقط ارزش زمانی موقعیت شما را در طول زمان افزایش دهد.

اکنون بیایید در مورد برخی از احتمال‌های سرمایه گذاری بحث کنیم.

گزینه شماره ۱: استخرهای نرخ ثابت در صرافی های بزرگ

1 نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

شما مقداری کریپتو خریداری کرده‌اید. شما دارایی‌های خود را در یک استیبل کوین مانند، USDT نگه می‌دارید (که ۱:۱ با دلار آمریکا جفت شده است). اولین گزینه ساده‌ترین و اساسی‌ترین این است که پس انداز خود را در یک استخر با نرخ ثابت در یک صرافی متمرکز سهیم شوید. به عنوان مثال، در Binance، می‌توانید USDT یا BUSD را در پرداخت محصولات Flexible Savings و Locked Savings سهیم شوید. مورد دوم مانند یک سپرده بانکی کلاسیک با مدت ثابت عمل می‌کند و اولین مورد، امکان برداشت وجوه را در هر زمان، بدون از دست دادن درآمد فراهم می‌کند. APY معمولی در این نوع محصولات: بین ۱ تا ۲ درصد است.

درآمد از کریپتو بدون ریسک ۲: وام دهی APY در پلتفرم‌های متمرکز

2 نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

این فرصت نیاز به یک گام اضافی دارد. هنگامی که کریپتوی خود را خریداری کردید، باید آنها را از صرافی خارج کرده و در یک پلتفرم وام دهی مانند، Nexo یا Celsius سپرده گذاری کنید. این پلتفرم‌ها خطوط اعتباری فوری کریپتو را به کاربران ارائه می‌دهند. با سپرده گذاری پس انداز خود در اینجا می‌توانید سود پس انداز خود را بدست آورید. Nexo پرداخت‌های سود روزانه و پرداخت‌های هفتگی سلسیوس را پردازش می‌کند. در این پلتفرم‌ها، می‌توانید انتظار APY بین ۸ تا ۱۲ درصد روی استیبل کوین‌های خود را داشته باشید.

گزینه شماره ۳: وام دهی APY در پلتفرم‌های غیرمتمرکز

این احتمال پیچیده‌تر است. برای مدیریت برنامه‌های غیر متمرکز، باید دانش فنی داشته باشید. پلتفرم‌هایی مانند Aave و Compound از وام‌های غیرمتمرکز (همتا به همتا) پشتیبانی می‌کنند. در این پلتفرم‌ها می‌توانید از استیبل کوین‌های خود بین ۲ تا ۱۰ درصد APY انتظار داشته باشید. مزایای آن در مقایسه با احتمال شماره ۲ چیست؟ عدم تمرکز، به این معنی که هیچ شرکتی دارایی‌های شما را به نام شما نگه نمی‌دارد. فقط قراردادهای هوشمند در وسط (کد شفاف، حسابرسی شده و غیر متعلق).

گزینه شماره ۴: ارائه نقدینگی در مبادلات غیر متمرکز APY

4 نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

برخی از پلتفرم‌های غیر متمرکز مانند Uniswap ،Sushiswap و Pancakeswap، به کاربران این امکان را می‌دهند که بین دارایی‌ها مبادله کنند. این پلتفرم‌ها با استفاده از استخر‌های نقدینگی غیرمتمرکز در وسط کار می‌کنند. فرض کنید یک کاربر می‌خواهد USDT را در ازای DA مبادله کند، او از استخر USDT-DAI برای سپرده گذاری USDT و برداشتن DAI به قیمت بازار استفاده می‌کند (تقریباً ۱:۱). اگر استخر دارای نقدینگی DAI نبود، این مبادله امکان پذیر نبود. اینجاست که ارائه دهندگان نقدینگی به معادله می‌رسند: آنها با ارائه نقدینگی در این استخر‌های مبادله، از دارایی‌های خود سود می‌برند. چگونه؟ به سادگی، در ازای هر دارایی مبادله تجاری، هزینه کمی از کاربران دریافت می‌شود. اگر شما تبدیل به تامین کننده نقدینگی شوید، بسته به نقدینگی فعلی استخر و دفعات استفاده از آن، می‌توانید بین ۲ تا ۲۵ درصد یا بیشتر انتظار APY داشته باشید: انتظار می‌رود که اکثر استخرهای محبوب هزینه‌های بیشتری دریافت کنند (اما استخرهای محبوب نیز به دلیل قفل شدن ارزش بیشتر رقابتی نیستند).

با ارائه نقدینگی، توکن‌های LP دریافت می‌کنید. آنها را نگه دارید! هنگامی که می‌خواهید موقعیت را ببندید، می‌توانید از آنها برای مطالبه دارایی استفاده کنید.

درآمد از کریپتو بدون ریسک ۵: فارمینگ APY توکن‌های LP

5 نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

این گزینه فقط یک مرحله اضافه‌تر از گزینه قبلی دارد: قرار دادن توکن‌های LP در یک فارم، مانند Pancake Swap یا Biswap. فارم‌ها معمولاً به کاربرانی که توکن‌های LP را استیک می‌کنند (دریافت کردن سود، در ازای گرو گذاشتن ارز دیجیتال) از طریق ماین کردن توکن‌های پروتکل آنها، پاداش می‌دهند. این توکن‌ها باید به محض دریافت یک استیبل کوین فروخته شوند تا APY وعده داده شده توسط فارم ثابت شود. بسته به بلاکچین و پلتفرم فارمینگ، عملکرد مورد انتظار بین ۸ تا ۲۵ درصد است. به دنبال اتوماسیون برداشت هستید؟ با ما در Rather Labs تماس بگیرید: ما مجموعه‌ای از ربات‌ها و فرایندها را توسعه داده‌ایم که برخی از عملیات اصلی مانند سپرده گذاری، مبادله، برداشت، باز پس گرفتن و حتی انتخاب بین استخرها را بر اساس مانیتورها انجام می‌دهد.

گزینه شماره ۶: استیک کردن APY در جهش‌ها

6 نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

در این مرحله ممکن است تصور کنید که دنیایی از فرصت‌ها برای استیک کردن وام دادن دارایی‌های خود و یا فارم توکن‌های LP شما وجود دارد، نه تنها به این دلیل که شما باید انتخاب کنید چه استیبل کوینی را نگه دارید، بلکه به این دلیل که باید پلتفرم و استخر مناسب را انتخاب کنید. به نظر می‌رسد مشکل بهینه سازی است، اینطور نیست؟ برخی از پلتفرم‌ها مانند RabbitFinance یا Autofarm بهینه کننده عملکرد هستند. شما دارایی‌های خود را روی یک جهش استیک می‌کنید و پلتفرم آنها را به صورت غیر متمرکز مدیریت می‌کند و از استراتژی‌های غیر متمرکز بهینه سازی از پیش تعریف شده استفاده می‌کند.

بسته به شبکه، دارایی‌ها، پلتفرم و چیزهای دیگری که انتخاب می‌کنید، می توانید در آن جهش ها بین ۵ تا ۲۵ درصد APY انتظار داشته باشید.

درآمد از کریپتو بدون ریسک ۷: وام‌های فوری به آربیتراژ

01 نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک کردن حتی یک پنی

این استراتژی در بین همه پیچیده‌ترین است. اگر با آربیتراژ آشنا نیستید، می‌توانید برای درک نحوه عملکرد آن به این مقاله مراجعه کنید و به این مقاله که در آن من یک استراتژی آربیتراژ سودآور را ارائه داده‌ام، مراجعه کنید. این مقالات چندین سال پیش زمانی که DeFi هنوز در فضای کریپتو تازه بود نوشته شد بنابراین استراتژی‌های معمولی با استفاده از نقاط انتهایی API از صرافی‌های متمرکز اجرا می‌شد. امروزه، با یک اکوسیستم DeFi، می‌توانیم از وام‌های سریع برای دسترسی به نقدینگی استفاده کنیم و در کسری از ثانیه عمل کنیم: در همان تراکنش بلاکچین ما تقاضای قرضه (تامین مالی وام) می‌کنیم، از این وجوه در استراتژی آربیتراژ استفاده می‌کنیم، و وام را پس می‌دهیم. همه اینها بدون نیاز به ارائه وثیقه انجام می‌شود! این احتمال به طرز شگفت انگیزی قدرتمند است، اما اجرای آن بسیار پیچیده است، بنابراین من به شما توصیه می‌کنم که تنها در صورت داشتن تجربه توسعه قرارداد هوشمند (یا اگر مایل به یادگیری هستید!) این کار را ادامه دهید.

امیدوارم این مقاله برای کسانی که فعالیت خود را در دنیای سرمایه گذاری کریپتو آغاز کرده‌اند، مفید باشد. قصد من اصلاً ارائه مشاوره مالی نیست، اما اگر هنوز با فضای کریپتو ناآشنا هستید، این دنیای هیجان انگیز و پرشور جدید را موشکافی کنید.

حال که با نحوه کسب درآمد از کریپتو بدون ریسک آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس