آموزش تمرین های ذهنی برای کنترل بحران مدیریت

تمرین های ذهنی و هوشیاری مواردی مانند انعطاف پذیری، ظرفیت همکاری و توانایی هدایت در شرایط پیچیده را بهبود می‌بخشد.

52
0
0 آموزش تمرین های ذهنی برای کنترل بحران مدیریت

ذهن آگاهی و هوشیاری مواردی مانند انعطاف پذیری، ظرفیت همکاری و توانایی هدایت در شرایط پیچیده را بهبود می‌بخشد. اما برای کار کردن باید متعهد باشید. در ادامه‌ی آموزش تمرین های ذهنی برای کنترل بحران مدیریت با ما همراه باشید.

اگر تمرین ذهن آگاهی یکی از تصمیمات شما در سال جدید است، یا حتی اگر در مورد این موضوع کنجکاو هستید، تنها نیستید. امروزه مدیران برای کمک به توسعه ظرفیت رهبری خود به دنبال روش‌های آگاهی از ذهن هستند. ما متوجه شده‌ایم که انجام فعالیت‌های ذهن آگاهانه می‌تواند تا حد زیادی باعث تمرکز بیش‌تر بر زندگی شخصی و شغلی شما باشد.

تمرین های ذهنی برای کنترل بحران مدیریت

1 آموزش تمرین های ذهنی برای کنترل بحران مدیریت

ما به احتمال زیاد در تعهدات بزرگ شکست خواهیم خورد. پس برای جلوگیری از این اتفاق باید تعهدات را به اندازه قدرت فکری خود انتخاب کنیم. تمرین را با ۱۵ دقیقه در هر هفته برای ماه آینده شروع کنید. یک قرار ملاقات را در تقویم خود قرار دهید و یکی از تمرینات زیر را در تقویم خود بنویسید، بنابراین شما برنامه‌ای خواهید داشت که چطور از این تمرینات در زمان معین استفاده کنید.

قبل از شروع، یک دقیقه را به نوشتن در مورد چیزهایی که در ذهن شما است، اختصاص دهید. سپس یادداشت را کنار بگذارید، با اطمینان از اینکه می‌توانید پس از اتمام کار به آن برگردید. با ذهنیت روشن، در را ببندید و فعالیت انتخابی خود را شروع کنید.

راه‌های تمرین ذهنی برای مدیران

آموزش تمرین های ذهنی برای کنترل بحران مدیریت

۱. مدیتیشن: شاید بدیهی‌ترین تمرین ذهن اگاهی مدیتیشن باشد. برنامه‌های محبوبی مانند Headspace برای مدیتیشن وجود دارد. برخی از شرکت‌ها حتی به عنوان بخشی از برنامه‌های سلامتی خود، اشتراک رایگان برنامه‌های مدیتیشن را ارائه می‌دهند. اگر مدیتیشن‌های سنتی برای شما بسیار دشوار بوده است، مدیتیشن‌های همدردی می‌توانند شروع خوبی برای این کار باشد؛ زیرا با تمرکز بر دیگران انجام می‌شوند. مدیتیشن ارائه شده توسط دکتر باربارا فردریکسون، محقق برجسته‌ای را که تأثیر مدیتیشن را بر سلامت جسمی و عاطفی مطالعه می‌کند، یک از بهترین روش‌های مدیتیشن است. مدیتیشن “compassionate love” او رایگان است و ۱۴ دقیقه طول می‌کشد.

۲. Lectio Divina :Lectio divina یک روش رهبانی برای مدیتیشن است. فقط چند خط از متن کتاب مقدس را انتخاب کنید و آن را به آرامی بخوانید. کلمه یا عبارتی را پیدا کنید که شما را به خود جذب می‌کند و آن را آرام تکرار کنید و به خود اجازه دهید در مورد معنای آن کنجکاو شوید. اگر فردی باایمان هستید، می‌توانید از خدا بخواهید که پیام آن را برای شما آشکار کند. یا به سادگی در مورد معنای متنی که می‌خوانید، تأمل کنید. کل متن را چند بار بخوانید. بار آخری که متن را خواندید از خود بپرسید “براساس این اطلاعات اکنون چه کاری باید انجام دهم؟” اگر برای تمرین lectio divina به متن نیاز دارید، یکی از متن‌های کوتاه از پارکر پالمر را انتخاب کنید.

3 آموزش تمرین های ذهنی برای کنترل بحران مدیریت

۳. هزارتوی انگشتی (Finger labyrinth): قدم زدن در هزارتوی یک باغ یک روش مدیتیشن است که بیش از ۴۰۰۰ سال توسط دانشمندان و زائران مذهبی استفاده شده است. هزارتوهای انگشتی یک نسخه‌ی قابل چاپ هزارتو است که با نوک انگشت مسیر را ردیابی می‌کنید و می‌توانید این تمرین را روی میز کار خود انجام دهید. در نگاه اول، هزارتو مانند یک مسیر پر پیچ و خم به نظر می‌رسد، اما پیچ و خم‌ها بن بست دارند و به گونه‌ای طراحی شده اند که گیج کننده باشند. هزارتو ورودی و خروجی مشخصی دارد و مسیری پیچ در پیچ را دنبال می‌کند که در این مسیر هیچ مانعی وجود ندارد. هدف این است که در حالی که ذهن شما روی فعالیتی متمرکز است، مسیر را با انگشت خود دنبال کنید. دکتر نانسی سایر از مشاور InterConnexion دوست دارد که هزارتوها را با گوشه‌ها به اشتراک بگذارد. او شرکت کنندگان را ترغیب می‌کند تا با سرعت خیلی کم انگشتان خود را با ذهن در هزارتو حرکت دهند و آن را مدیریت کنند. در هر گوشه نانسی سایر پیشنهاد میکند که دم و بازدم عمیق انجام دهید، در حالی که می‌پرسد مانترا برای رهبری شما چه معنایی دارد.

۴. نفس كشيدن: با انجام دم و بازدم عمیق، می‌توانید ذهن خود را از اضطراب رها و آرام کنید. با روش ۴-۷-۸ شروع کنید، ۴ ثانیه نفس بکشید، ۷ دقیقه نفس را نگه دارید و ۸ ثانیه نفس را بیرون دهید. (انجام آن دشوارتر از آنچه به نظر می‌رسد است.) یا یک مدیتیشن تنفسی پنج دقیقه‌ای در YouTube پیدا کنید.

حال که با تمرین های ذهنی برای کنترل بحران مدیریت آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس