آیا ترک تحصیل شما را میلیاردر می کند؟

همه ما شنیده‌ایم: یك فرد با استعداد ترک تحصیل می‌كند، ایده خود را به یك تجارت تبدیل می‌كند و در نهایت تبدیل به یك میلیاردر می‌شود.

44
0
1 آیا ترک تحصیل شما را میلیاردر می کنید ؟

همه ما ده‌ها بار این داستان را شنیده‌ایم: یك فرد با استعداد ترک تحصیل می‌كند، ایده خود را به یك تجارت تبدیل می‌كند و در نهایت تبدیل به یك میلیاردر می‌شود.

می‌توانم Bill Gates را مثال بزنم، بیل گیتس از بنیان‌گذاران مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. حتما می‌گویید: خودمان می‌دانیم، اما شاید نمی‌دانید که بیل گیتس در سال‌های اول دانشگاه هاروارد را به‌همراه دوستش پُل آلن ترک کرد تا به برنامه‌نویسی نرم‌افزار بپردازند و مایکروسافت را بنیان‌گذاری کنند. در داستانی کم و بیش شبیه به این، Mark Zuckerberg در سال ۲۰۰۴ برای تمرکز بر ساخت فیس بوک از دانشگاه هاروارد انصراف داد و طی یک دهه به یک میلیاردر تبدیل شد.

اما آیا واقعاً این نوع داستان‌ها به همان اندازه که به نظر می‌رسد واقعی هستند؟

آمار واقعی

2 آیا ترک تحصیل شما را میلیاردر می کنید ؟

لازم است برای درک بهتر این قضیه نگاهی به آمار و ارقام بیاندازیم. براساس گزارشی از سوی بانک سوئیس UBS، در دنیا ۱۵۴۲ میلیاردر وجود دارد. طبق گزارش National Center for Education Statistics، میزان فارغ التحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی تمام وقت که به دنبال لیسانس ۴ ساله هستند، ۵۹ درصد بود. ۲۰/۴ میلیون دانشجو وجود دارد که تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۷ در دانشگاه تحصیل کرده باشند.

داده‌های دریافت شده توسط National Student Clearinghouse تخمین می‌زند که بیش از ۳۱ میلیون بزرگسال وجود داشته که در برخی از کالج‌ها تحصیل کرده‌اند اما بدون دریافت مدرک، دانشگاه را ترک کرده‌اند. حتی اگر تصور کنیم که همه میلیاردرها تحصیلات دانشگاهی را ترک می‌کنند (نکته: که همه آن‌ها اینطور نیستند)، با این وجود شما تنها ۰/۰۰۵ درصد شانس دارید، تا به این سطح از موفقیت مالی پس از ترک تحصیل دست پیدا کنید.

در یک مطالعه گزارش شده است که در میان میلیاردرهای فوربس، ۴۴/۸ درصد در یک مدرسه نمونه یک دوره آموزشی را انتخاب و آن را تکمیل کرده‌اند. ۴۴/۳ درصد دیگر تحصیلات دانشگاهی داشتند و ۱۰/۹ درصد یا تحصیلات دانشگاهی نداشتند، یا اطلاعات خاصی را گزارش نکرده‌اند.

همان مطالعه نسبت مشابهی را در میان سایر مشاغل مهم و سطح بالا و موفق پیدا کرد. به عنوان مثال، در میان ۳۰ میلیونر، ۳۳/۸ درصد به یک مدرسه عالی، ۴۶/۱ درصد تحصیلات دانشگاهی و ۲۰ درصد فاقد دانشکده یا بدون گزارش بودند. در میان مدیران عامل Fortune 500 ،۴۱ درصد به مدرسه عالی، ۵۳ درصد تحصیلات دانشگاهی و تنها ۵/۸ درصد بدون تحصیلات دانشگاهی یا فاقد اطلاعات داشتند.

از طرفی دیگر، ترک تحصیل در دانشگاه به طور معمول آینده درخشانی ندارد. طبق روایتی در The Atlantic، ترک تحصیل کنندگان از دانشگاه که بالای ۲۵ سال داشتند، ۷۱ درصد بیکار هستند و ۴ برابر بیش‌تر از وام‌های دانشجویی استفاده می‌کنند. به طور میانگین، آنها ۳۲ درصد کمتر از هم دوره‌ای‌های دانشگاهی خود درآمد دارند.

چرا میلیاردرهایی که از دانشگاه ترک تحصیل کرده اند بیش‌تر به چشم می‌آیند؟

3 آیا ترک تحصیل شما را میلیاردر می کنید ؟

با اینکه موفقیت بعد از ترک تحصیل از دانشگاه بسیار نادر است، چرا به نظر می‌رسد که این همه رایج باشد و چرا ترک تحصیل برای شروع کارآفرینی یک ایده هیجان انگیز به نظر می‌رسد؟

اینجاست که باید دید خود را وسیع تر کنید، ما داستان میلیاردرهایی را می‌شنویم که بعد از ترک تحصیل در دانشگاه کسب و کار خود را آغاز کرده‌اند، اما چند بار داستان میلیون‌ها فرد ترک تحصیل کرده، که اکنون بیکار هستند را می‌شنویم؟ ما ناخواسته چشم خود را روی بخش عمده‌ای از مردم و داستان زندگی آن‌ها می‌بندیم، زیرا آن‌ها چیز باارزش و هیجان انگیزی در طول زندگی خود کسب نکرده‌اند، در اصل ما اصلا به این قسمت از قضیه توجه نمی‌کنیم.ما به عنوان یک انسان کمال طلب نمی‌توانیم در برابر داستان‌های ناخوشایند مقاومت کنیم. ما دوست داریم باور کنیم که در هر شرایطی امکان موفقیت برای هر کسی وجود دارد.

آنچه در مورد کارآفرینانی که از دانشگاه ترک تحصیل کرده‌اند، نمی‌دانیم!

4 آیا ترک تحصیل شما را میلیاردر می کنید ؟

ما همچنین در حال تحریف داستان انسانی‌های موفقی که از دانشگاه ترک تحصیل کرده‌اند، هستیم. به عنوان مثال، بیل گیتس، پس از انصراف از دانشگاه و تلاش برای شروع مایکروسافت، گویا قبل از رسیدن به موفقیت، به مدت ۵ سال و روزانه ۱۶ ساعت کار کرده است (براساس کتاب Walter Isaacson’s ،The Innovators).

آن‌ها همچنین ممکن است امتیازاتی کسب کرده باشند. به عنوان مثال، بورس تحصیلی Peter Thiel را در نظر بگیرید که ۱۰۰۰۰۰ دلار و دو سال خارج از دانشگاه برای دریافت ایده‌های جذاب در زمینه کارآفرینانی به دریافت کنندگان اعطا می‌کند.

واقعیت این است که، ترک تحصیل کارآفرینان در واقع آنطور که ما تصور می‌کنیم رایج نیست. گاهی اوقات داستان‌هایی از نوابغ جوان وجود دارد که برای آوردن ایده‌ای انقلابی به بازار هنجارشکنی می‌کنند (البته که آن‌ها واقعاً الهام بخش هستند)، اما این داستان‌ها نسبت به اکثریت یک استثنا می‌باشند.

محققان در پژوهش خود دریافته‌اند که ترک تحصیل تبعات گسترده‌ای در پی دارد. به طور مثال نیمی از این افراد اعلام کرده‌اند که پس از ترک دانشگاه اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند. از هر ۱۰ نفر، چهار نفر دیگر احساس خجالت و شرم می‌کنند و درصد قابل توجهی از آن‌ها نیز دچار افسردگی شده‌اند. ترک تحصیل در مقطع دانشگاه حتی تبعات مالی سنگینی نیز به همراه دارد، به طور کلی بهتر است ابتدا تحصیلات خود را به پایان برسانید و بعداً کار خود را شروع کنید.

حال که با ترک تحصیل آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس