آشنایی با 5 زبان برنامه نویسی بلاک چین

بلاک چین پایه انقلاب ارزهای رمزنگاری شده است این صنعت تبدیل به یک میلیارد دلار شده در ادامه به معرفی زبان برنامه نویسی بلاک چین می‌پردازیم

43
0
آشنایی با 5 زبان برنامه نویسی بلاک چین

بلاک چین پایه و اساس انقلاب ارزهای رمزنگاری شده است. این صنعت تبدیل به یک میلیارد دلار شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های ناشناس را به صورت امن و غیر متمرکز انجام دهند. بلاک چین مجموعه‌ای از اطلاعات دیجیتالی است که در پایگاه داده عمومی ذخیره می‌شود. داده‌ها به عنوان بلوک شناخته می‌شوند در حالی که پایگاه داده زنجیره‌ای است. در ادامه به معرفی ۵ زبان برنامه نویسی بلاک چین می‌پردازیم.

بلوک‌ها اطلاعات کلیدی مانند تاریخ معامله، زمان معامله و مقدار پول منتقل شده در آن لحظه را ذخیره می‌کنند. سپس یک امضای دیجیتالی قبل از ذخیره آن در یک بلوک اضافه می‌شود. این امضای دیجیتالی متعلق به شماست، در قالب نام کاربری شما، اطمینان حاصل کنید که داده‌های موجود در بلوک متعلق به شما است.

به هر بلوک یک کد رمزنگاری منحصر به فرد داده که به آن Hash گفته می‌شود. این به شما و سایر کاربران اجازه می‌دهد تا بلوک‌ها را از یکدیگر متمایز کنید.

آشنایی با 5 زبان برنامه نویسی بلاک چین

++C

1 آشنایی با 5 زبان برنامه نویسی بلاک چین

++C یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در جهان است و به یکی از زبان‌های اصلی در صنعت بلاک چین تبدیل شده است. علاوه بر مفید بودن آن به عنوان یک زبان در توسعه بلاک چین، از اصول یکسانی نیز برخوردار است. چنین اصولی شامل چند شکلی، پنهان کردن داده‌ها، انتزاع و کپسوله سازی برای جلوگیری از تغییر داده‌ها است.

اولین پیاده سازی بلاک چین، بیت کوین، در ابتدا به زبان ++C نوشته شد. این زبان برنامه نویسی خوبی برای بلاک چین است زیرا دارای قابلیت‌های چند رشته‌ای پیشرفته و کنترل اولیه بر حافظه است. ویژگی‌های شی گرا این زبان به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که داده‌ها و روش‌هایی را که برای کنار هم قرار دادن آنها متصل است، به هم متصل کنند. این شبیه نحوه استفاده بلاک چین از زنجیره‌های رمزنگاری برای اتصال بلوک‌ها به یکدیگر است.

 

Solidity برای توسعه بلاک چین ایجاد شده است و یکی از سریع‌ترین زبان‌های برنامه نویسی بلاک چین محسوب می‌شود. بیشتر توسط توسعه دهندگان اتریوم برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود. مشابه JavaScript است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز با کیفیت ایجاد کنند.

توسعه دهندگان بلاک چین ترجیح می‌دهند از Solidity برای شبکه بلاک چین اتریوم استفاده کنند زیرا به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد با ایجاد قراردادهای هوشمند بین مشاغل از دفتر کل معاملات دیجیتالی اتریوم استفاده کنند.

برای ساده سازی فرایند توسعه، Solidity از پیش شرط‌ها و متغیرها استفاده می‌کند. این امر همچنین فرآیند ایجاد قرارداد را برای کاربران بسیار ساده‌تر می‌کند.

3 آشنایی با 5 زبان برنامه نویسی بلاک چین

جاوا، مبتنی بر کلاس است. این مورد در بین توسعه دهندگان محبوب بوده است زیرا می‌تواند به راحتی بر روی هر رایانه‌ای که Java Runtime Environment (JRE) روی آن نصب است اجرا شود.

در برنامه نویسی بلاک چین، جاوا برای ایجاد صفحات وب تعاملی مفید است. می‌توانید از آن برای ایجاد بلاک چین‌های ساده و تغییرناپذیر استفاده کنید. با این تغییرناپذیری، غیرممکن است که کسی محتویات یا اطلاعات را در یک بلوک تغییر دهد.

توسعه دهندگان بلاک چین ترجیح می‌دهند از جاوا استفاده کنند زیرا قابلیت حمل آن زیاد است. برنامه‌هایی که به زبان جاوا نوشته می‌شوند تقریباً در همه دستگاه‌های محاسباتی قابل حمل هستند زیرا به معماری خاص سیستم متکی نیستند. در عوض، آنها از ماشین مجازی جاوا برای اجرا استفاده می‌کنند.

4 آشنایی با 5 زبان برنامه نویسی بلاک چین

Simplicity یک زبان برنامه نویسی است که برای بلاک چین ساخته شده است. این برنامه چندین مولفه منطقی را از توسعه دهندگان به منظور افزایش بهره وری آنها پنهان می‌کند. Simplicity یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای نوشتن قرارداد هوشمند است. قابلیت تغییر کد قرارداد هوشمند پس از فعال سازی را دارد. این یکی از مزایای استفاده از سادگی بر جامدادی است. سادگی دارای ویژگی‌های شی گرا است و از اصولی مشابه بلاک چین برای جلوگیری از تغییر داده‌ها استفاده می‌کند. این برنامه توانایی سازماندهی برنامه‌ها به درختان را دارد و نیاز به فضای بلوک را کاهش می‌دهد و اندازه معاملات کوچک را امکان پذیر می‌کند.

5 آشنایی با 5 زبان برنامه نویسی بلاک چین

در ابتدا، توسعه دهندگان استفاده از جاوا اسکریپت برای توسعه بلاک چین را دشوار می‌دانستند. با این حال، با ایجاد Node.js، توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از جاوا اسکریپت برنامه‌های بلاک چین با کیفیت بسازند.

مزیت بزرگ استفاده از جاوا اسکریپت این است که هنگام استفاده از آن برای توسعه بلاک چین لازم نیست نگران یکپارچگی باشید. Node.js به شما این امکان را می‌دهد که تلاش‌های خود را به عنوان توسعه دهنده کاملاً بر منطق برنامه متمرکز کنید.

JavasScript همچنین در توسعه بلاک چین محبوبیت بیش‌تری پیدا می‌کند زیرا می‌تواند کد ناهمزمان را اداره کند. این قابلیت برای بلاک چین بسیار مهم است زیرا امکان انجام میلیون‌ها تراکنش به طور همزمان وجود دارد. ماهیت ناهمزمان جاوا اسکریپت به برنامه اجازه می‌دهد تا چندین عمل را همزمان انجام دهد، بنابراین عملکرد برنامه را بهبود می‌بخشد و پاسخگویی نرم افزار را افزایش می‌دهد.

با افزایش محبوبیت بلاک چین ، زبان های برنامه نویسی که برای ایجاد بلاک چین استفاده می‌شوند با آن بهبود یافته و رشد می‌کنند! اینها تنها تعدادی از بسیاری از زبان‌های مورد استفاده در این فضا هستند. قبل از ایجاد بلاک چین خود، زبان خود را بر اساس آنچه می‌دانید و می‌خواهید بلاک چین انجام دهد، عاقلانه انتخاب کنید، ایده‌های خود را آزمایش کرده و به تمرین ادامه دهید. به احتمال زیاد زبان‌های جدیدی در این فضا ظهور می‌کند، بنابراین به تحقیق ادامه دهید و از همه مهمتر با آن سرگرم شوید.

حال که با زبان برنامه نویسی بلاک چین آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس