بررسی امکان فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم های آموزشی به صورت همزمان

سوالی که شاید برای شما پیش آمده باشد، امکان فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم های آموزشی به صورت همزمان است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

89
1
بررسی امکان فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم های آموزشی به صورت همزمان

سوالی که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد این است که آیا می‌توان بصورت همزمان دوره آنلاین خود را در یودمی و پلتفرم‌های دیگر مانند Teachable ،Thinkific یا Podia به فروش رساند؟ در ادامه به بررسی امکان فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم های آموزشی به صورت همزمان می‌پردازیم.

باید در پاسخ گفت که بستگی دارد. در بعضی موارد می‌توانید یک دوره آنلاین را در بیش از یک پلتفرم بفروشید. در برخی موارد نیز نمی‌توانید.

امکان فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم های آموزشی به صورت همزمان

3 بررسی امکان فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم های آموزشی به صورت همزمان

این مسئله مربوط به پلتفرم‌های Teachable ،Thinkific یا Podia نیست. این پلتفرم‌های دوره آنلاین محدودیتی در مورد محل فروش و نحوه فروش دوره‌های شما ندارند. به عنوان مثال هنگام ثبت نام در Teachable هزینه استفاده از نرم افزار دوره آنلاین آنها را پرداخت می‌کنید و به Teachable اجازه فروش مجدد دوره‌های خود را نمی‌دهید. یا هنگامی که دوره‌های خود را در Udemy می‌فروشید، به آنها مجوز فروش مجدد دوره‌های خود را می‌دهید.

انواع مجوزهای یودمی

در مورد مجوز دادن به دوره‌های خود در Udemy دو نوع مجوز وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشید:

  • انحصاری
  • غیرانحصاری

مجوز انحصاری توافقی است که دوره‌های آنلاین خود را فقط از طریق Udemy می‌فروشید. مجوز غیر انحصاری به این معنی است که شما حق قانونی فروش محتوای خود را از طریق هر پلتفرم دیگری از جمله Udemy دارید. نوع مجوزی که برای دوره شما اعمال می‌شود به اینکه بخشی از برنامه Udemy for Business باشد بستگی دارد.

Udemy for Business چیست؟

1 بررسی امکان فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم های آموزشی به صورت همزمان

Udemy for Business یک برنامه اشتراکی است که به شرکت‌ها و گروه‌ها اجازه می‌دهد مجوزی را خریداری کنند که به اعضای آنها اجازه می‌دهد به هزاران دوره در یودمی با پرداخت هزینه ماهانه دسترسی داشته باشند. دوره‌هایی که در برنامه اشتراک Udemy for Business قرار دارند، براساس تعداد افرادی که این دوره‌ها را مشاهده کرده‌اند حق امتیاز دریافت می‌کنند.

اگر یودمی دوره شما را به مجموعه دوره‌های Udemy for Business خود اضافه کند، آنها مجوز انحصاری فروش دوره آنلاین شما را خواهند داشت. بنابراین شما نمی‌توانید دوره خود را در پلتفرم دیگری بفروشید. اگر دوره‌های خود در پلتفرم دیگری بفروشید شما مقررات Udemy را نقض کرده‌اید و آنها می‌توانند فروش دوره‌های شما را ممنوع کنند. همچنین طبق قوانین Udemy for Business شما نمی‌توانید دوره‌های مشابه‌ای با دوره‌ای که در Udemy for Business وجود دارد بسازید و آن دوره را در پلتفرم‌های دیگری بفروشید. اگر دوره شما بخشی از مجموعه Udemy for Business نیست، یودمی مجوز غیر انحصاری فروش دوره آنلاین شما را دارد. اگر Udemy مجوز غیر انحصاری دوره شما را داشته باشد، شما می‌توانید دوره‌های خود را در سایر پلتفرم‌ها نیز بفروشید.

چگونه از Udemy for Business انصراف دهیم؟

شما می‌توانید با رفتن به بخش “Promotional Preferences” در داشبورد یودمی خود و برداشتن علامت مربوط به Udemy for Business می‌توانید از آن انصراف دهید. پس از انصراف از برنامه Udemy for Business یودمی فروش دوره شما را به عنوان بخشی از این برنامه به مدت ۱۲ ماه متوقف می‌کند.

با این حال هر کاربری که قبلاً در دوره شما ثبت نام کرده باشد و آن دوره عضوی از برنامه Udemy for Business باشد، تا زمان اتمام اشتراک کاربر، همچنان به محتوا دسترسی خواهد داشت.

فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم‌ها | نتیجه

2 بررسی امکان فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم های آموزشی به صورت همزمان

در نهایت آیا می‌توان همزمان دوره‌های خود را در یودمی و سایر پلتفرم‌های دوره آنلاین بفروشید؟

پاسخ این است “بله”، البته تا زمانی که آن دوره بخشی از برنامه Udemy for Business نباشد.

بسته به مدل و اهداف کسب و کار شما ایجاد دوره‌های آنلاین برای برنامه Udemy for Business ممکن است برای شما مناسب باشد.

حال که چگونگی فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم‌ها را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “بررسی امکان فروش دوره های یودمی در سایر پلتفرم های آموزشی به صورت همزمان

  1. · 12 شهریور 1400 در 21:52

    افتضاح.
    چجوری عضویت رو کنسل کنم

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس