فناوری کد گذاری محصول Fill it Forward | کد گذاری محصولات قابل بازیافت

محیط زیست برای شما چقدر اهمیت دارد؟ در ادامه شما را با فناوری کد گذاری محصول Fill it Forward و کد گذاری محصولات قابل بازیافت آشنا می‌کنیم.

35
0
فناوری کد گذاری محصول Fill it Forward کد گذاری محصولات قابل بازیافت

محیط زیست برای شما چقدر اهمیت دارد؟ آیا می‌خواهید در راه حفظ محیط زیست کاری کرده باشید؟ استفاده از کیسه‌های چند بار مصرف را امتحان کرده‌اید؟ اگر هنگام رفتن به خرید کیف چندین بار قابل استفاده خود را فراموش کردید ناراحت نشوید، محققین شرکت Fill it Forward یک راه حل برای شما دارند. اول باید این را گفت که شما تنها نیستید. این شرکت کانادایی می گوید ۶۳٪ از مصرف کنندگان هنگام خرید، کیف‌های قابل استفاده مجدد خود را فراموش می‌کنند، در ادامه شما را با فناوری کد گذاری محصول Fill it Forward و کد گذاری محصولات قابل بازیافت آشنا می‌کنیم.

فناوری کد گذاری محصول Fill it Forward | کد گذاری محصولات قابل بازیافت

1 فناوری کد گذاری محصول Fill it Forward کد گذاری محصولات قابل بازیافت

به عنوان یکی از ۹ برنده اخیر چالش Beyond the Bag Challenge شرکت Fill it Forward قصد دارد فناوری ردیابی خود را ارتقا ببخشد. این شرکت با ارائه برچسب‌ها و برنامه‌هایی که به کیسه‌ها متصل می‌شد، توانست برنده این مسابقه شود. این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر محیط زیست تاثیرات مثبت بگذارند، جوایزی دریافت کنند و به پروژه‌های خیریه کمک کنند.

Matt Wittek بنیانگذار و مدیر عامل شرکت می‌گوید: این فناوری یک پیشرفت جدید است که با استفاده از آن، کاربران همراه خود بردن کیف‌های قابل استفاده مجدد را فراموش نمی‌کنند. البته ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که Fill it Forward از سال ۲۰۱۲ بر روی آن‌ها کار کرده و اینک قابل استفاده هستند.

Wittek می‌گوید: “فراموش کردن استفاده از این کیف‌ها باعث می‌شود سالانه میلیارد‌ها عدد کیسه پلاستیکی وارد محیط زیست شده و به آن آسیب برسانند.”

“این فناوری کد گذاری محصول فورا عملکرد مدنظر را می‌تواند اجرا کند. مشتریان می‌توانند به راحتی یادآوری‌های زمان یا مکان را تنظیم کنند تا هرگز کیف‌های قابل استفاده مجدد خود را فراموش نکنند. ما از ویژگی یادآوری مبتنی بر موقعیت جغرافیایی بسیار هیجان زده‌ایم که با رسیدن به فروشگاه‌های مورد علاقه کاربر، برنامه خریداران را با یک اعلان آگاه می‌کند.”

کمک به خیریه

4 فناوری کد گذاری محصول Fill it Forward کد گذاری محصولات قابل بازیافت

Fill it Forward چیزی بیش‌تر از کیف‌های قابل استفاده مجدد با برچسب‌های قابل اسکن است (که هر کدام به قیمت ۴/۹۵ دلار به فروش می‌رسند). در میان محصولات این شرکت، برچسب‌های قابل اسکن برای بطری‌های آب یا فنجان‌های قابل استفاده مجدد وجود دارد.

هر بار که از وسایل خود مجددا استفاده می‌کنید و برچسب را اسکن می‌کنید، کمک مالی به موسسات خیریه می‌رسد. این کمک هزینه به موسساتی که در زمینه فراهم کردن آب پاکیزه و غذا برای نیازمند فعالیت می‌کنند می‌رسد. از جمله‌ی این موسسات خیریه می‌توان: Water ،DIGDEEP و Water to Wine را نام برد.

هدف اصلی این برنامه این است که افراد را به استفاده از وسایلی که قابلیت چندین بار استفاده را دارند ترغیب کند تا زباله‌های پلاستیکی کمتری تولید شود. این شرکت توصیه می‌کند از کیف‌های پارچه‌ای یا کیف به جای نایلون استفاده کنید. علاقمندان به محیط زیست می‌توانند با کمک‌های مالی به فعالیت این شرکت کمک کنند. به ازاء هر بار استفاده از وسایل غیر پلاستیکی این شرکت جوایزی به مخاطبان تخصیص می‌دهد و خیرین می‌توانند با کمک‌های مالی به این فرایند کمک کنند.

Wittek می‌گوید از زمان راه اندازی این شرکت در سال ۲۰۱۲، Fill it Forward بودجه ۲۸۳ پروژه تأمین آب سالم را در سطح جهان تأمین کرده است، از جمله در ایالات متحده آمریکا، کانادا، تانزانیا، هند، بنگلادش و جمهوری دومنیکن.

هر بار اسکن یک کیسه یا بطری برای پروژه‌های خیریه در سراسر جهان معادل ۲ سنت تا ۱ دلار است. هزینه‌های کمک‌های مالی از طریق فروش محصولات Fill it Forward و کمک‌های خیرین جبران می‌شود.

اثرات زیست محیطی

3 فناوری کد گذاری محصول Fill it Forward کد گذاری محصولات قابل بازیافت

مدیر عامل شرکت می‌گوید: “فناوری ما به مصرف کنندگان و خرده فروشان کمک می‌کند تا تأثیر محیطی خود را در لحظه درک کنند.”

“با استفاده از برنامه Fill it Forward، می‌توانید از تولید بیش‌تر زباله‌های پلاستیکی، میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و میزان آلودگی اقیانوس‌ها جلوگیری کنید.”

این شرکت برای درک بهتر تأثیرات محیط زیستی با WSP همکاری می‌کند. نتایج فعالیت هایتان را می‌توان با دوستانتان به اشتراک بگذارید و نتیجه را مقایسه کنید. به عنوان مثال، هر بار که یک بطری آب قابل استفاده مجدد را دوباره پر می‌کنید، حدود ۰/۰۳ پوند زباله کمتر ایجاد می‌شود.

Fill It Forward تقریباً ۵ میلیون مورد یکبار مصرف را ردیابی کرده و بیش از ۱۸۰۰۰۰ پوند پلاستیک را از اقیانوس‌ها دور کرده است. همچنین با فعالیت‌های این شرکت ۲/۱ میلیون پوند گاز کربن کمتر وارد جو شده است.

حال که با فناوری کد گذاری محصول Fill it Forward آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس