تکنولوژی در صنعت رستوران داری چگونه است ؟ و آشنایی با انواع آن

آیا به تغییر و تحولات صنعت رستوران داری در دهه‌های گذشته توجه کرده‌اید؟ در ادامه به تکنولوژی در صنعت رستوران داری و انواع آن می‌پردازیم

64
0
01 تکنولوژی در صنعت رستوران داری چگونه است ؟ و آشنایی با انواع آن

آیا به تغییر و تحولات صنعت رستوران داری در دهه‌های گذشته توجه کرده‌اید؟ راه حل‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای جذب مهمان استفاده می‌شود. علاوه بر این، کاربران به دلیل خدمات متعدد موجود در ارتباط با تحویل غذا و رستوران‌ها بسیار بیش‌تر ترغیب شده‌اند. تکنولوژی کاربردی در رستوران‌ها یک گزینه برای پیشی گرفتن از رقبا است. در ادامه به تکنولوژی در صنعت رستوران داری و انواع آن می‌پردازیم.

امروزه برای صاحبان رستوران این موضوع بسیار مهم است که تکنولوژی های جدیدی را به کار بگیرند و آنها را در فرایندهای تجاری ادغام کنند تا بتوانند در فضای رقابتی باقی بمانند و ترندهای جدید را دنبال کنند. چرا تکنولوژی ها برای صنعت رستوران داری مفید هستند؟ کدام تکنولوژی‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند؟ چگونه آنها را انتخاب کنیم؟ ما تمام پاسخ‌های درست به این سوالات را در ادامه ارائه می‌دهیم.

مزایای تکنولوژی در صنعت رستوران داری

2 تکنولوژی در صنعت رستوران داری چگونه است ؟ و آشنایی با انواع آن

برای شروع، ما باید مزایای تکنولوژی‌هایی را که قرار است در تجارت خود استفاده کنید و همچنین اهمیت کلی تکنولوژی در صنعت رستوران داری را مشخص کنیم. بیایید مزایای اصلی را بررسی کنیم.

بهره وری: اول از همه، تکنولوژی‌ها به محاسبه مقدار غذای پخته شده کمک می‌کنند و ضایعات احتمالی را کاهش می‌دهند. مدیران قادر خواهند بود تعداد صحیحی از مواد اولیه سفارش دهند، بنابراین محصولات خراب یا غیر ضروری هدر نمی‌روند و به کسب و کار شما کمک می‌کند تا بیشتر صرفه جویی کند. علاوه بر این، نرم افزار اتوماسیون آشپزخانه ممکن است به نظارت بر مدت زمان منتظر ماندن مهمانان برای سفارش خود و آماده کردن غذاها در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک کند.

بهبود خدمات به مشتریان: این مزیت با مورد قبلی ارتباط تنگاتنگی دارد. اگر از یک سیستم مدیریت موجودی برای نظارت بر تعداد محصولات خود توسط کارکنانتان استفاده کنید، در نهایت کاربران همیشه می‌توانند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند زیرا شما به طور ناگهانی محصولات خود را تمام نمی‌کنید. و مشتریان از این سطح جدید از خدمات رستوران شما به آنها، راضی خواهند بود.

افزایش درآمد: تکنولوژی نوآورانه رستوران به اتوماسیون کمک می‌کند. اتوماسیون به معنی بهینه سازی است. بهینه سازی منجر به کاهش هزینه‌ها و درآمد بیش‌تر می‌شود. کارکنان شما از فهرست موجودی موثرتری استفاده می‌کنند، مشتریان شما وفادارتر می‌شوند و بیشتر از رستوران شما بازدید می‌کنند و سود شما افزایش می‌یابد.

حفظ کارکنان: تکنولوژی در صنعت رستوران به شما این امکان را می‌دهند که نیروی کار را بهتر مدیریت کرده و کار و وظایف مناسب را در اختیار کارکنان خود قرار دهید. وقتی کارکنان شغل خود را دوست داشته باشند و استرس نداشته باشند، به احتمال زیاد به کار در رستوران شما ادامه می‌دهند. علاوه بر این، سیستم‌های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) کار کارکنان را ساده کرده و به آنها اجازه می‌دهد روابط بهتری با مشتریان برقرار کنند.

پایداری: سرانجام، تکنولوژی‌هایی مانند یخچال‌های هوشمند، سیستم‌های گرمایش هوشمند و سیستم‌های تهویه به شما کمک می‌کند تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، به محیط زیست کمک کرده و رستوران خود را به یک بازیکن با قابلیت رقابت تبدیل کنید. بنابراین استفاده از تکنولوژی در صنعت رستوران داری امری بدیهی است.

انواع تکنولوژی مورد استفاده در صنعت رستوران داری

در این بخش، ما می‌خواهیم انواع تکنولوژی‌های موجود را که با تجارت رستوران شما تناسب بیش‌تری دارد، معرفی کنیم. البته، ما همه تکنولوژی‌ها را نام نمی‌بریم، ولی بر جذاب ترین آنها تمرکز می‌کنیم.

برنامه‌ها و وب سایت‌های تلفن همراه

app 2 تکنولوژی در صنعت رستوران داری چگونه است ؟ و آشنایی با انواع آن

برنامه‌های تحویل غذا و وب سایت‌های رستوران از مدت‌ها پیش محبوبیت زیادی پیدا کردند، اما تغییرات اخیر باعث شد همه مردم خیلی بیش‌تر از برنامه‌های تلفن همراه استفاده کنند. به دلیل پاندمی COVID-19، مردم به طور فعال از خدمات آنلاین استفاده کردند. و برنامه‌های تلفن همراه به کاربران امکان می‌دهد این کار را در حین حرکت و خیلی سریع انجام دهند. بنابراین اگر می‌خواهید ترندهای روز را دنبال کنید، باید یک برنامه بسازید. یک برنامه رستوران باید شامل ویژگی های اساسی مانند موارد زیر باشد:

  • صفحه محصول: صفحه‌ای که در آن کاربران می توانند توضیحات غذا، مواد تشکیل دهنده آن، وزن و غیره را ببینند.
  • منو: یک منوی آنلاین ارائه دهید که شامل تمام غذاهایی باشد که رستوران شما ارائه می‌دهد.
  • رزرو میز: مشتریان می‌توانند میز را برای زمانی که برایشان مناسب است، رزرو کنند.
  • فیلترها: مشتریان می‌توانند جستجو را بر اساس قیمت، مواد تشکیل دهنده و غیره فیلتر کنند.
  • ثبت سفارش: اگر رستوران شما در زمینه تحویل غذا نیز فعالیت دارد، به کاربران اجازه دهید سفارش دهند.
  • پرداخت: یک درگاه پرداخت یکپارچه به کاربران امکان می‌دهد تا پرداخت هزینه سفارشات خود را به صورت غیر نقدی انجام دهند.
  • پشتیبانی مشتری: شما باید مدیرانی برای پشتیبانی استخدام کنید که در صورت داشتن هرگونه مشکل یا سوال به مشتریانتان کمک کنند.
  • وضعیت: مشتریان می‌توانند بر وضعیت سفارش خود نظارت داشته باشند.
  • نوتیفیکیشن‌ها: هر نوتیفیکیشنی درباره آخرین تغییرات در برنامه روی صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه کاربر ظاهر شود. به این ترتیب کاربران همیشه آپدیت هستند.
  • بررسی ها و نظرات: کاربران باید بتوانند بررسی‌ها و نظرات خود را در مورد رستوران شما ارسال کنند.

تکنولوژی‌های PoS صفحه لمسی

تکنولوژی PoS (نقطه فروش) به معنای نصب پایانه‌ها و تبلت‌های صفحه لمسی برای بهبود و سرعت بخشیدن به کار کارکنان است. این یک گزینه عالی برای افزایش کارایی و وظیفه شناسی کارکنان خواهد بود. اما توجه داشته باشید که پایانه PoS باید دارای طراحی کاربرپسند و بصری باشد تا کارکنان بتوانند به اندازه کافی با آن تعامل داشته باشند. با این حال، به عنوان یک اصل، پایانه‌های PoS دارای نرم افزار نصب شده آسان برای استفاده هستند و نیازی به توسعه نرم افزار اضافی برای آن ندارید.

پرداخت بدون تماس

همانطور که در بالا در مورد محدودیت‌های قرنطینه اشاره کردیم، تماس مستقیم بین دو نفر نامطلوب و حتی خطرناک شده است. پرداخت بدون تماس با تلفن‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهد بدون تماس مستقیم با پول نقد یا دستگاه‌های موجود در رستوران شما، هزینه خود را پرداخت کنند. Apple Pay، Google Pay و سایر سیستم‌های پرداخت بدون تماس این فرآیند را ممکن می‌سازند.

کیوسک‌های سفارش خودکار

امروزه بسیاری از رستوران‌ها از کیوسک‌های سفارش خودکار استفاده می‌کنند تا به کاربران اجازه دهند با کمک منوی دیجیتالی و رابط کاربری ساده، مراحل سفارش خود را بهتر کنترل کنند. مجدداً، چنین خدمات تکنولوژی رستوران داری باعث می‌شود از ارتباط مستقیم بین دو نفر جلوگیری شود و همچنین از حجم کار کارکنان شما بکاهد.

سیستم سفارش آنلاین

خدمات شخص ثالث مانند Glovo به دلیل خدمات پیک خود که باعث می‌شود کاربران بتوانند هر چیزی را سفارش دهند (و تحویل غذا نیز) مشهور است و پیک آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل می‌دهد. با این حال، برای یک رستوران بسیار مفیدتر است که سیستم سفارش آنلاین خود را با یک وب سایت ادغام کند.

بنابراین، مشتریان غذا را مستقیماً از رستوران شما سفارش می‌دهند. به این ترتیب، می‌توانید یک برنامه رستوران تلفن همراه نیز ارائه دهید (به بالا مراجعه کنید). اما برنامه‌ها و وب سایت‌های تلفن همراه قدرت رقابتی شما را افزایش می‌دهد، بنابراین به فکر سرمایه گذاری در توسعه وب سایت و برنامه‌های تلفن همراه با Cadabra Studio باشید.

عواملی که هنگام انتخاب یک تکنولوژی در صنعت رستوران باید در نظر بگیرید

3 تکنولوژی در صنعت رستوران داری چگونه است ؟ و آشنایی با انواع آن

چگونه می‌توانید تکنولوژی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید؟ شما باید چند عامل مهم را در نظر بگیرید که به شما در انتخاب درست و برداشتن گام های مناسب کمک می کند.

اهداف خود را مشخص کنید: ابتدا باید تعیین کنید که رستوران شما به چه تکنولوژی‌هایی نیاز دارد. به چه اهدافی می‌خواهید برسید؟ هزینه‌ها را کاهش دهید یا تجربه مشتری خود را افزایش دهید؟ یا هر دو؟ برای انتخاب بهترین تکنولوژی در انجام کارهای رستوران، مهم است که این اهداف را مشخص کنیم.

قابلیت‌های خود را ارزیابی کنید: سپس، شما باید بودجه را مشخص کرده و زمانی را برای ادغام تکنولوژی‌های جدید و آموزش کارکنان خود اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که زمان می‌برد تا کارکنان با نوآوری‌های رستوران شما آشنا شوند.

قابلیت دسترسی به تکنولوژی را ارزیابی کنید: اگر استفاده از یک تکنولوژی ساده و آسان نیست، آن را فراموش کنید. و به همین دلیل است که بسیار مهم است که بفهمید تکنولوژی انتخاب شده چگونه کار می‌کند و چگونه می‌تواند برای نیازهای خاص شما مفید باشد. حتی اگر برخی از راه حل‌های چند منظوره برای همه رستوران‌ها مناسب است، اما بهتر است در مورد این تکنولوژی اطلاعات بیش‌تری کسب کنید تا مطمئن شوید که این راه حل برای شما مناسب است یا خیر.

امنیت را همواره در نظر بگیرید: اگر برای رستوران خود برنامه تلفن همراه یا وب سایت ایجاد می‌کنید، به حفاظت مناسب فکر کنید زیرا کاربران کارت‌های پرداخت خود را برای پرداخت هزینه تحویل، اضافه می‌کنند. بنابراین نرم افزار شما باید در برابر حملات هکرهای آنلاین ایمن باشد. اگر کاربران در مورد امنیت داده‌های خود تردید پیدا کنند، مشتریانتان را برای همیشه از دست خواهید داد.

اکنون می‌بینید که چگونه تکنولوژی صنعت رستوران داری را تغییر می‌دهد. در پایان، می‌خواهیم اضافه کنیم که انتخاب تکنولوژی مناسب، همه آنچه که شما نیاز دارید، نیست. توسعه برنامه‌های تلفن همراه و وب باید به توسعه دهندگان نرم افزار قابل اعتماد سپرده شود.

حال که با مزایای استفاده از تکنولوژی در صنعت رستوران آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس