رکورد سرمایه گذاری استارتاپ در سال 2021 در آمریکا کلیک خورد

توجهات به شرکت‌های استارتاپی حوزه فناوری به شدت بالا رفت و رکورد سرمایه گذاری استارتاپ در سال 2021 در آمریکا کلیک خورد.

45
0
رکورد سرمایه گذاری استارتاپ در سال 2021

در سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کارهای سنتی دچار ضرر و آسیب جدی شدند، اما بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی رشد قابل توجهی را تجربه کردند. این اتفاق تنها مربوط به یک کشور نبود و کشورهای زیادی دچار این تحولات شدند. در نتیجه توجهات به شرکت‌های استارتاپی حوزه فناوری ( به خصوص مواردی که با اینترنت سر و کار داشتند) به شدت بالا رفت و رکورد سرمایه گذاری استارتاپ در سال 2021 در آمریکا هم کلیک خورد.

آمار مربوط به رکورد سرمایه گذاری استارتاپ در سال 2021 در آمریکا

رکورد سرمایه گذاری استارتاپ در سال

استارتاپ‌ها یا شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا ریسک‌پذیر، توانستند در سه ماهه اول ۲۰۲۱ بالغ بر ۶۴ میلیارد دلار سرمایه جذب کنند. جالب است بدانید که این میزان سرمایه گذاری معادل ۴۳ درصد کل جذب سرمایه این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۰ است که عملا رقم قابل توجهی می‌باشد.

چرا با رشد سرمایه گذاری روبه رو بودیم؟

رکورد سرمایه گذاری استارتاپ فناوری 2021

به گفته تحلیلگران، در سال ۲۰۲۰ با توجه به همه گیری ویروس کرونا در سرتاسر دنیا و تعطیل شدن کسب و کارها، انتظار می‌رفت استارتاپ‌ها راه دشوارتری برای پیدا کردن سرمایه‌گذار خطرپذیر پیدا کنند و حتی استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا به لبه پرتگاه هدایت شوند، اما به ناگهان همه چیز تغییر کرد. شرکت‌های فناوری به خوبی نشان دادند که چطور می‌توانند در شرایط بحرانی انعطاف پذیر عمل کنند، حتی به راحتی به صورت دورکاری شرکت خود را مدیریت کنند و البته با ورود واکسن و استارت واکسیناسیون، خوشبینی‌ها به بازار به طور فزاینده‌ای افزایش داشت که همه این موارد هجوم سرمایه‌گذارن روی استارتاپ ها را همراه داشته است.

آینده سرمایه گذاری استارتاپ ها بعد از کرونا

رکورد سرمایه گذاری استارتاپ هوش مصنوعی2021

احتمالا میزان سرمایه‌گذاری‌ها بر روی استارتاپ‌ها در سال ۲۰۲۱ در آمریکا از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد، سوال مهم این است که آیا میزان آن‌ها به ۲۰۰ میلیارد دلار هم می‌رسد؟

شرکت‌ها متوجه شده‌اند که بعد از ۲۰۲۰، همه دنیا و همینطور فناوری با سرعت بسیار بالاتری رشد خواهد کرد، رقابت سخت‌تر است و همین حالا باید روی فناوری‌های آینده سرمایه گذاری کنند. به عنوان مثال:

مثال ۱: شرکت خودروسازی کروز با سرمایه ۲ میلیارد دلاری در ژانویه ۲۰۲۱ با هدایت مایکروسافت قرارداد محکمی بسته است. همچنین ماکروسافت با جنرال موتورز هم وارد معامله شده است تا از دیگر شرکت‌های فناوری که به صنعت خودرو وارد شده‌اند عقب نماند.

مثال ۲: شرکت تحویل کالای Gopuff توانست در ماه مارس، ۱/۱۵ میلیارد دلار سرمایه جمع کند. اکثر فروشگاه‌های فیزیکی به سمت تحویل کالا در منزل روی آوردند و شرکت‌های تحویل سریع کالا به سرعت رشد داشته‌اند.

مثال ۳: شرکت نرم افزاری Databricks که در زمینه جمع‌اوری داده و البته هوش مصنوعی فعال است، توانست ۱ میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کند. مباحث مرتبط با هوش مصنوعی و تحلیل داده، مهمترین مباحث ۱۰ سال آینده خواهد بود.

مثال ۴: شرکت فضایی ایلان ماسک یعنی SpaceX در فوریه ۲۰۲۱ سرمایه ۸۵۰ میلیون دلاری بدست آورد و ارزش خود را به ۷۴ میلیارد دلار رساند.

رکورد سرمایه گذاری استارتاپ در سال 2021 در آمریکا حتی برای شرکت‌های کوچک هم زده شد و آمارهای جالبی جابه‌جا شد. اگر از این مقاله لذت بردید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات سایت هم بازدید کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس