گزارش: خرید Nuance توسط مایکروسافت با قیمت 16 میلیارد دلار

در چند سال اخیر شاهد خرید‌های بزرگی از سمت شرکت‌های غول فناوری بوده‌ایم، در ادامه به گزارش خرید Nuance توسط مایکروسافت می‌پردازیم.

26
0
گزارش خرید Nuance توسط مایکروسافت با قیمت 16 میلیارد دلار

در چند سال اخیر شاهد خرید‌های بزرگی از سمت شرکت‌های غول فناوری بوده‌ایم، در راس این خرید‌ها شرکت مایکروسافت است. مایکروسافت از سال ۲۰۱۸ شروع به خرج کردن پول در زمینه‌های مختلف مخصوصا در صنعت بازی‌های ویدئویی کرد و با خرید شرکت Zenimax media با قیمت ۷/۵ میلیارد دلار امپراطوری خود را بزرگ‌تر کرد. هر ماه شایعاتی در زمینه‌ی خرید بعدی مایکروسافت به گوش می‌رسد و بعد از شایعه‌ی خرید دیسکورد با قیمت ۱۰ میلیارد دلار این بار نوبت به غول هوش مصنوعی Nuance رسیده که یک شرکت خوش نام در این زمینه است. در ادامه به گزارش خرید Nuance توسط مایکروسافت می‌پردازیم.

گزارش: خرید Nuance توسط مایکروسافت با قیمت 16 میلیارد دلار

2 گزارش خرید Nuance توسط مایکروسافت با قیمت 16 میلیارد دلار

گفته می‌شود Microsoft در حال مذاکره برای خرید Nuance Communications Inc (شرکت فناوری هوش مصنوعی و فناوری گفتاری) است. اخبار مذاکرات بین مایکروسافت و Nuance از گزارشی از بلومبرگ حاصل می‌شود. ارزش این معامله بالقوه می‌تواند ۱۶ میلیارد دلار باشد که باعث می‌شود این یکی از بزرگ‌ترین خریدهای مایکروسافت باشد.

Nuance روی فناوری کار می‌کند که جنبه صوتی دستیار Siri اپل را می‌سازد و نرم افزار شناخته شده تشخیص گفتار Dragon را ایجاد می‌کند. مایکروسافت همچنین از سال ۲۰۱۹ با Nuance کار کرده است. همکاری مایکروسافت با Nuance شامل استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان در ضبط اطلاعات پزشکی از بیماران است.

به گفته منابع بلومبرگ، معامله بین مایکروسافت و Nuance می‌تواند ارزش Nuance را برای هر سهم ۵۶ دلار ارزیابی کند. این رقم برای کل Nuance تقریبا ۱۶ میلیارد دلار است. این معامله در کوتاه مدت خرید مایکروسافت از LinkedIn به مبلغ ۲۶/۲ میلیارد دلار است اما همچنان یکی از بزرگ‌ترین خریدهای مایکروسافت تاکنون می‌تواند باشد.

به گزارش بلومبرگ، این معامله می‌تواند این هفته اعلام شود. نماینده مایکروسافت از اظهار نظر در مورد بلومبرگ خود داری کرد و Nuance به درخواست بلومبرگ برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دلایل مایکروسافت برای سرمایه گذاری بیش‌تر در هوش مصنوعی

3 گزارش خرید Nuance توسط مایکروسافت با قیمت 16 میلیارد دلار

آینده در هوش مصنوعی و سرویس‌های ابری است. با کم شدن حاشیه سود ویندوز در چند سال اخیر مایکروسافت در تلاش است تا با وارد شدن و بیش‌تر مطرح شدن در صنایع دیگر مانند صنعت گیم و Azure از رقابت عقب نماند، با سرمایه گذاری به صورت بلند مدت بر روی هوش مصنوعی زمینه‌ی ایجاد سود دهی در آینده را زیاد می‌کند.

مایکروسافت در کنار مقر Nuance در ماساچوست یک مرکز فنی دارد، بنابراین مایکروسافت هم از نظر اهداف فنی و هم از نظر فیزیکی به Nuance نزدیک است.

حال که با گزارش خرید Nuance توسط مایکروسافت آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس