آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

فکر کردم خوب است که لیستی از فرصت‌های روزمره زندگی برای آموزش هوش پول به کودکان، ایجاد کنم. در ادامه به آموزش هوش پول به فرزندان می‌پردازیم.

31
0
آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

فکر کردم خوب است که لیستی از فرصت‌های روزمره زندگی برای آموزش هوش پول به کودکان، ایجاد کنم. در اینجا چند پیشنهاد برای شروع وجود دارد. در ادامه به آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم) می‌پردازیم. اگر قسمت اول را نخوانده‌اید کلیک کنید.

۱. فرزند خود را به محل کار خود ببرید

من این ایده را دوست دارم زیرا وقتی صحبت از مفهوم “هزینه‌ها بیش‌تر از درآمد‌ها است” به میان می‌آید، می‌تواند مفهوم را کامل منتقل کند. کودکان بزرگ می‌شوند و در صورتی که به آن‌ها نگویید، هرگز نمی‌دانند پول از کجا می‌آید. مهم است که به آن‌ها نشان دهیم مادر و پدر ساعت‌ها بیرون از خانه کار می‌کنند تا بتوانند هزینه‌ها را تامین کنند.

استفاده از این ایده همچنین فرصت خوبی برای شما است که از آن‌ها بپرسید در صورت نیاز می‌توانند درآمد کسب کنند.

۲. از بهانه “Can’t Afford It نمی‌توانم تهیه کنم” خودداری کنید

10 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

من با اکراه از این کلمه استفاده می‌کنم. در عوض، هدف من استفاده از عباراتی مانند “در حال حاضر اولویت ما نیست” یا “ما پول خود را در جای دیگری خرج می‌کنیم”. این روشی است که به شما کنترل می‌دهد و می‌توانید بدون ناراحتی فرزندانتان را از خرید منصرف کنید.

۳. آموزش هوش پول به فرزندان | در ثبت نام با آن‌ها صحبت کنید

در صورتی که از پول نقد غالبا استفاده میکنید به آن‌ها بگویید با پولی که در محل کار خود به دست آورده‌اید وسایلی را که می‌خواهی بخر. اگر از کارت اعتباری استفاده می‌کنید، توضیح دهید که چگونه کار می‌کند و چگونه در واقع هنوز از پول شما استفاده می‌کند، زیرا کودکان تصور می‌کنند کارت اعتباری یک منبع تمام نشدنی و جادویی از پول مفت است.

۴. به آنها نشان دهید که چگونه صورت حساب‌ها را پرداخت می‌کنید

از آن‌ها بخواهید تا در روند پرداخت قبض ماهیانه به شما کمک کنند. نحوه نوشتن چک را به آن‌ها نشان دهید و آن مفهوم را توضیح دهید. با آنها درباره نحوه پرداخت قبض آنلاین و نحوه کار با آن‌ها بحث کنید.

۵. داوطلبانه عضو یک موسسه خیریه شوید و درباره نیاز‌ها در مقابل پول پرداختی با خیریه بحث کنید.

مدتی را با هم به عنوان خانواده‌ای که در یک امر خیرخواهانه درگیرند بگذرانید. به آن‌ها بیاموزید که مشکلات دیگران برای شما اهمیت دارد و نباید بی‌تفاوت باشید و چگونه نیاز‌های دیگران را تأمین می‌کنید.

۶. کمک خرجی که به آن‌ها می‌دهید را به ۴ قسمت تقسیم کنید.

اگر به آن‌ها خرجی هفتگی می‌دهید، روش ۴ شیشه‌ای را پیاده کنید. از شیشه‌های سنگ تراشی برای تقسیم کمک هزینه آن‌ها به پس انداز، کمک به خیریه، هزینه و مالیات استفاده کنید. به آن‌ها بگویید چرا تقسیم پول به هر شیشه مهم است. برای توضیح سود مرکب، پیشنهاد دهید مقداری را که هر هفته در ظرف پس انداز خود قرار می‌دهند، را مطابقت بدهند.

۷. یک حساب پس انداز واقعی باز کنید

11 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

به بانک محلی خود مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید یک حساب پس انداز باز کنند. یا به سادگی در یکی از بانک‌های آنلاین فراوانی که وجود دارند برای آن‌ها حساب باز کنید. هنوز به یاد دارم اولین حساب پس انداز خود را باز کردم. این یک “حساب پس انداز دفترچه‌ای” در بانک شهری من بود.

۸. هنگام خرید از گزینه‌های آن‌ها استفاده کنید

در فروشگاه همه چیز را برای آن‌ها انتخاب نکنید. به آن‌ها نیز حق انتخاب بدهید. به آن‌ها اجازه دهید بین دو نوع مختلف غلات سالم یکی را انتخاب کنند. از آن‌ها بخواهید که قیمت هر یک را بررسی کنند و به آن‌ها اجازه بدهيد بر اساس آن تصمیم بگیرند. به آن‌ها نشان دهید چگونه برای کالا‌های مورد علاقه آن‌ها به صورت آنلاین پیدا کنند. برای آنها محدودیتی میان انتخاب چیز خوب و بد ایجاد کنید، اما انتخاب میان خوب و خوب‌تر را به خود آن‌ها محول کنید.

۹. درباره تبلیغات بحث کنید

ما هر روز با هزاران پیام تبلیغاتی مواجه می‌شویم. من با کمتر تلویزیون تماشا کردن، تبلیغات کمتری را مشاهده می‌کنم.

همچنین زمان مناسبی برای مراجعه مجدد به آن حساب پس انداز است. اگر بچه‌ها چیزی را که در تلویزیون دیدند خواستند، از آن‌ها بخواهید که وجوه خود را در قلک یا حساب پس انداز ذخیره کنند. به آن‌ها محاسبه کردن را هم آموزش بدهید، برای مثال بگویید در صورتی که هر روز یا هفته m مقدار پول ذخیره کند می‌تواند پس از n مدت وسیله مورد نظر خود را بخرد.

۱۰. مشاغل پایه و کار‌های روزمره خانگی را به کمک خرجی‌ها اضافه نکنید

در این مورد با کودکانتان معامله نکنید، در صورتی که آن‌ها اتاق خود یا خانه را مرتب کردند، جارو کشیدند، ظرف شستند و یا هر کاری را که مربوط به خانه است انجام دادند، در ازاء این کار‌ها به آن‌ها پول ندهید. آن‌ها در خانه زندگی می‌کنند پس باید از کار‌های خانه هم کاری را بر عهده بگیرند.

۱۱. به فرزندان خود بیاموزید که به خواسته‌های خودشان احترام بگذارند

12 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

دنیای یک کودک پر از چیز‌های مختلف است: وسایلی که آن‌ها دارند، وسایلی که دوستانشان دارند و چیزهایی که آن‌ها می‌خواهند داشته باشند. وقتی با آن‌ها درباره وسایلشان صحبت می‌کنید، آن‌ها به طور طبیعی درک می‌کنند. از آن‌ها انتظار داشته باشید که وسایل خود را سالم و تمیز نگهدارند، و پس از استفاده هر شیء را در جای خود قرار بدهد.

به آن‌ها بگویید در صورتی که وسایل خود را سالم و تمیز نگهدارند، نشان داده‌اند که لایق چیز‌های جدید هستند.

۱۲. از هدایا یا پول برای تشویق عادت‌های مثبت استفاده کنید

بیش‌تر ما به خرید هدیه برای فرزندان خود و آموزش نحوه پس انداز به عنوان زمینه‌های خاص والدین برای فرزندان، فکر می‌کنیم. اما اگر بتوانید هر دو را به طور هم زمان انجام دهید، چه می‌گویید؟ در آن صورت خیلی عالی می‌شود.

از خرید بازی‌های بچگانه مانند روپولی که به آن‌ها می‌آموزد چگونه پول را مدیریت کنند تا هدیه دادن سهام شرکت به آن‌ها، را می‌توانید امتحان کنید. با این کار‌ها مي‌توانيد آن‌ها را تشویق به پس انداز پول کنید.

آموزش هوش پول به فرزندان | ۱۳ برنامه آموزشی هوش مالی

1 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

۱. Goalsetter

Goalsetter یک نسخه دیجیتالی از قلک یا صندوق‌های پس انداز است. والدین می‌توانند برای کمک به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان، به حساب‌های دیجیتالی فرزندان خود پول واریز کنند. خانواده و دوستان همچنین می‌توانند با اهدای کارت هدیه به آن‌ها کمک کنند.

۲. برنامه FamZoo

FamZoo یک بانک خانوادگی مجازی است که اصول پس انداز و هزینه را به بچه‌ها یاد می‌دهد. والدین لیست‌هایی را ایجاد می‌کنند که با اعضای خانواده به اشتراک گذاشته می‌شود. حساب‌های مجازی برای پیگیری درآمد پس از اتمام کارها ایجاد می‌شوند.

این برنامه یک محیط بودجه بندی مشترک را فراهم می‌کند و می‌توان در آن پول را به طور واقعی مدیریت کرد. به والدین اجازه می‌دهد بر اساس درآمد دقیق به کودکان پول بدهند. همچنین می‌توانید کارت‌های اعتباری FamZoo را به حساب خود پیوند دهید که می‌تواند از طریق FamZoo تأمین مالی شود.

۳. Greenlight

کارت اعتباری برای بچه‌ها که والدین می‌توانند از طریق تلفن همراه تراکنش‌های آن را کنترل کنند. با Greenlight می‌توانید انواع فروشگاه‌های اینترنتی را انتخاب کنید که بچه‌های شما می‌‌توانند پول خود را فقط در آن خرج کنند. می‌توانید کمک خرج را به صورت خودکار یا با چند ضربه ساده و کوتاه روی تلفن برای آن‌ها ارسال کنید.

۴. Moonjar

Moonjar چندین محصول کمک آموزشی به آموزش بچه‌ها در مورد پول است. Moojar Moneybox یک بسته یادگیری بصری است که به کودکان در درک خواسته‌ها و نیاز‌ها، بودجه بندی و تعیین هدف کمک می‌کند. همچنین می‌توانید کتاب Moonjar را بخرید تا داستان‌هایی در مورد اصول مالی و دستیابی به اهداف را برای کودکان توضیح بدهید.

۵. بازی‌های Cash Crunch

13 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

Cash Crunch Games چندین بازی جذاب ایجاد کرده است که به بچه‌ها سواد مالی را یاد می‌دهد. Cash Crunch Junior یک بازی تخته‌ای است که برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال طراحی شده است. Cash Crunch سه بازی برای کودکان ۱۳ سال و بالاتر طراحی کرده است:

Cash Crunch 101 ،Cash Crunch Bitesize و Cash Crunch.

۶. Money Mammals توسط SniggleZoo

Money Mammals محصولی را برای کودکان و منابعی را برای والدین جهت سرگرمی و توام با یادگیری ایجاد کرده است. بسته‌های آن‌ها شامل برنامه‌ها، کتاب‌های تصویری DVD و کیت‌های آموزشی است. این مجموعه شامل کلیه محصولات برای آموزش هوش مالی به کودکان، از جمله برنامه ریز کمک خرجی است.

۷. Centsables

Centsables نوع جدیدی از کامیک بوک‌های ابرقهرمانانه است که صبح روز شنبه صبح ساعت ۱۱ صبح به وقت فاکس منتشر می‌شود. این برنامه برای کمک به کودکان در درک پول و تأثیر آن بر زندگی آن‌ها ایجاد شده است. وب سایت Centsables یک تجربه چند رسانه‌ای در مورد آموزش پول به والدین و بچه‌ها را فراهم می‌کند.

۸. Dollars & Sense توسط H&R Block

Dollars & Sense یک سری دوره‌های سواد مالی است که H&R Block به صورت رایگان در اختیار والدین، ​​معلمان و دانش آموزان قرار می‌دهد. دوره‌های آن‌ها طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله بودجه بندی، درک مالیات، بیمه، پس انداز، روش‌های پرداخت و اعتبار را پوشش می‌دهد.

۹. امور مالی Next Gen

برنامه امور مالی Next Gen بیشتر در زمینه تجهیز معلمان برای آموزش بچه‌ها در مورد امور مالی در کلاس متمرکز است. اما برخی از ابزار‌های آن که افراد می‌توانند از طریق وبسایت به آن دسترسی داشته باشند، بیش‌تر جنبه بودجه بندی دارند. آن‌ها مسابقه، بازی، پازل و موارد دیگر ایجاد کرده‌اند که همه برای کمک به بچه‌ها در بهبود سواد مالی طراحی شده‌اند.

۱۰. My ClassRoom Economy

14 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

My ClassRoom Economy سیستمی را ایجاد کرد که معلمان می‌توانند برای کمک به کودکان در یادگیری امور مالی به آن‌ها کمک کنند.

۱۱. Ally Wallet Wise

Ally Wallet Wise مجموعه‌ای از ابزار‌های آموزش خانواده را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند به شما در آموزش سواد مالی به فرزندانتان کمک کند. از بازی تعاملی “What’s Zee Answer” گرفته تا کتاب‌های سرگرم کننده “Planet Zee and the Money Tree”، آن‌ها ابزار‌های بسیار خوبی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند برای شما مفید باشد.

۱۲. Junior Achievement

Junior Achievement یکی از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین سازمان‌هایی است که تمرکز خود را روی آموزش هوش مالی به کودکان، آمادگی برای کار و کارآفرینی قرار داده است. بیش از ۲۰۰ هزار کلاس در برنامه آن‌ها دایر است، که بسیاری از آن‌ها توسط والدین ایجاد شده‌اند. اگر مدرسه کودک شما برای آن‌ها برنامه سواد مالی Junior Achievement را در نظر نگرفته است، شاید شما بتوانید آن را امتحان کنید.

۱۳. Stockpile

آیا می‌خواهید به بچه‌ها یا نوجوانان خود در مورد سرمایه گذاری با یک روش سرگرم کننده آموزش دهید؟ Stockpile را امتحان کنید. این برنامه سرمایه گذاری به شما امکان می‌دهد برای فرزندان خود حساب حضانت تنظیم کنید. بودجه‌ای به حساب اضافه کنید و آن‌ها می‌توانند از آن برای خرید بیش از ۱۰۰۰ سهام کوچک EFT استفاده کنند. ثبت نام و ساختن حساب کاملا رایگان است و هیچ گونه هزینه ماهانه یا حداقل سرمایه گذاری وجود ندارد. ارزش هر برگه سهام فقط 99 سنت است. وقتی بچه‌های شما به اندازه کافی بزرگ شدند، می‌توانند دارایی‌های خود را به یک حساب شخصی منتقل کنند. این یک روش عالی و کم خطر برای معرفی دنیای سرمایه گذاری به کودکان شما است.

آموزش هوش پول به فرزندان | آموزش پس انداز بیشتر به بچه‌ها

8 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

در حقیقت، شما باید کاری کنید که فرزندانتان به درستی پول خود را اداره کنند. آگاه باشند که هر دلار را کجا خرج می‌کنند.

مسئولیت آن‌ها تا ۱۸ سالگی بر عهده شما است، بنابراین همواره این موضوعات را در نظر داشته باشید.

در عین حال، شما می‌خواهید که فرزندان شما تصمیم گیری را یاد بگیرند و با عواقب آن تصمیمات روبرو شوند. اگر ما در مورد “پول اضافی” صحبت می‌کنیم، بگذارید آن‌ها تصمیم بگیرند، یا پول خود را پس انداز کنند، و یا پول خود را به نحوی که می‌خواهند خرج کنند.

مهم‌تر از همه این نکات، به آن‌ها نشان بدهید که چگونه پس انداز می‌کنید. جزئیات حساب بانکیتان را به آن‌ها بگویید و صندوق اضطراری خود را به آن‌ها نشان دهید.

حساب بازنشستگی خود را به آنها نشان دهید. اگر ببینند شما برای آینده آماده می‌شود، بیشتر به این مفهوم ایمان می‌آورند.

در ادامه چندین ایده دیگر در رابطه با دادن کمک هزینه به کودکان می‌آوریم

2 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

۱. تطبیق مشارکت‌ها

یک راه جالب برای ترغیب فرزندان خود برای پس انداز جهت رسیدن به یک هدف، مطابقت دادن میزان پس انداز آن‌ها با کمک خرجی‌های شماست. مشابه این کار را کارفرمایان با مطابقت دادن بیمه نامه‌ها انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، اگر کودک شما یک اسباب بازی جدید می‌خواهد، به او بگویید که هزینه آن معادل با برای مثال ۱۰ روز پول توجیبی آنهاست.

۲. تهیه نمودار پس انداز

اکثر ما به شیوه بصری یاد می‌گیریم و فرزندانمان با ما تفاوتی ندارند. داشتن یک نمودار که در آن اهداف پس انداز شما (و میزان پس انداز شما تا اینجای کار) باعث افزایش انگیزه شما می‌شود.

۳. از سه قلک استفاده کنید

این مورد ذکر شده است اما دوباره ذکر کردن آن خالی از لطف نیست. به کودکان بگویید، یکی از قلک‌ها را به عنوان درآمد، یکی را برای پس انداز و آخری را به عنوان خرج ها استفاده کنند.

۴. برای آموزش هوش پول به فرزندان ، بچه‌ها به چیزی جالب‌تر از Piggybanks (قلک‌های شکل خوک) نیاز دارند

9 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

بیایید رو راست باشیم، قلک‌های سنتی خسته کننده هستند. فرزند شما به چه چیزی علاقه مند است؟ آیا او عاشق فوتبال است؟ پس یک قلک شبیه یک توپ فوتبال در نظر بگیرید. بانک‌های جدید، قلک‌های جدید، و در کل هرچیزی که برای کودک شما جذاب است در نظر بگیرید.

۵. استفاده از مثال درست

اینکه فرزندان ما به فکر پول بزرگ می‌‌شوند ارتباط زیادی با نحوه تعامل ما در زندگی با پول دارد. والدین می‌دانند و درک می‌کنند که فرزندانشان همیشه مراقب هر حرکت آن‌ها هستند و از آن‌ها تقلید می‌کنند. اولین باری که در کنار پسرم فحش دادم و او کمی بعد آن فحش را تکرار کرد و حتی معنی آن را نمی‌دانست، این قضیه تقلید کودکان برای من اثبات شد.

چگونه با پول ارتباط برقرار می‌کنید؟ آیا از جواب دادن به تلفن همراه می‌ترسید؟ از رسیدن به موعد صورت حساب در هر ماه هراس دارید؟ آیا شما در مورد پول پیش فرزندان خود به طور تحقیرآمیز صحبت می‌کنید؟ فرزندان شما این تعامل را می‌شنوند و می‌بینند و آن را مو به مو یاد می‌گیرند. آنها تعاملات مالی شما را درک می‌کنند. ارائه یک مثال مناسب می‌تواند زمینه را برای موفقیت در آینده مالی آن‌ها فراهم کند.

آموزش کسب درآمد بیشتر به بچه‌ها

از سمت درآمد معادله غافل نشوید. کمک به فرزندانتان در جهت یابی به اولین کار خود و یا درمورد شروع یک هیاهوی جنبی یا شغلی می‌تواند تا موفقیت آینده آن‌ها کمک زیادی کند.

در اینجا دوست من Manda El Grossman از MoneyProdigy.com آمده است تا چند توصیه عالی در مورد چگونگی آموزش کسب درآمد به فرزندان به ما ارائه دهد. او در یک گاوداری تولید محصولات لبنی بزرگ شد که در آنجا کار سخت و بی پایان بود، اما زندگی به او یاد داد که چگونه سخت کار کند و یک کسب و کار را اداره کند. در اینجا صحبت‌های او درباره آموزش دادن به کودک شما برای آمادگی در دنیای کار به ویژه نحوه اداره مشاغل شخصی وجود دارد.

آموزش هوش پول به فرزندان | آن‌ها را به مذاکره در مورد کمک خرجی ترغیب کنید

6 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

فرزند شما از هر نوع سیستم کمک هزینه‌ای استفاده کند احتمالا برای او مسخره است، می‌توانید با او سر این مسئله بحث و مذاکره بکنید. سر عدد و رقم چک و چانه بزنید.

می‌دانم این کار از نظر شما باعث جنگ و جدل در خانه شما خواهد شد اما به من اعتماد کنید.

درس‌هایی که کودک باهوش شما از طریق مذاکره در مورد کمک هزینه از شما می‌آموزد ارتباط مستقیمی با آنچه کارآفرینان باید بدانند دارد:

کارآفرینان باید خودشان را بفروشند: بگذارید واقعیت را بپذیریم، کارآفرین بایستی سرمایه گذاری‌های زیادی انجام بدهد و خود را صرف کار کند، او باید با توانایی‌های خود، مردم را به خودش جذب کند.

کارآفرینان باید بدانند که چگونه قیمت گذاری کنند: قیمت گذاری پایین و یا بیش از حد بالا، برای ما‌ها که همه چیز را از دریچه چشمان خودمان میبینیم کار ساده‌ای است، و این می‌تواند باعث هدر رفتن هزینه‌ها و فرصت‌های بیشماری بشود. فرزند شما با گذراندن مراحل مذاکرات کمک خرجی، در سنین پایین شروع به دریافت اطلاعات درباره قیمت گذاری می‌کند. و در آینده اشتباهات مشابه کمتری را مرتکب می‌شوند.

کارآفرینان به اعتماد به نفس و انعطاف پذیری باورنکردنی احتیاج دارند: شما باید به گونه‌ای در حین مذاکره با فرزندانتان صحبت کنید که شکسته نشوند، و بتوانند با خود کنار بیایند. کارآفرینان موفق می‌توانند از ضرر‌های مالی غصه نخورند و از آن‌ها جهت موفقیت در آینده درس بگیرند.

آن‌ها را در تجارت خود مشارکت دهید

Curious little kid saving up money and learning about financial

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه کسی می‌خواهد کار شما را تصاحب کند؟ چه کسی بعد از بازنشستگی شما کار را ادامه خواهد داد؟

به احتمال زیاد، آن شخص یکی از بچه‌های شما خواهد بود!

شما یک فرصت باورنکردنی پیدا کرده‌اید که نه تنها نوعی درآمد به فرزندتان منتقل می‌کنید بلکه می‌توانید از آن راه، شیوه کار را از کودکی به او یاد بدهید.

من به شدت شما را تشویق می‌کنم که فرزند خود را به کار خود علاقمند کنید. محیط کاری شما مانند خانه شما می‌ماند، چه جایی از خانه خود آدم راحت‌تر؟ به جای آنکه فرزندان شما برای دیگران شاگردی کنند می‌توانند کنار شما باشند و از شما یاد بگیرند.

این یک فرصت شگفت انگیز برای این است تا:

به کودک خود نشان دهید که مامان، بابا در لپ تاپ چه کاری انجام می‌دهد، به چه کسی خدمت می‌کنید، چه چیزی ارائه می‌دهید، ساعت کاری شما چقدر است و چقدر حقوق می‌گیرید.

به فرزند خود وظیفه دهید تا به شما کمک کند. کسی چه می‌داند، ممکن است روزی جای شما را بگیرد!

به کودک خود کمک کنید تا برنامه کاری خود را ارائه دهد.

آموزش هوش پول به فرزندان | فرزند خود را به عنوان مشاور استخدام کنید

3 آموزش هوش پول به فرزندان خود (قسمت دوم)

کار‌هایی را به آن‌ها بسپارید که انجام آن‌ها در محدوده توانایی‌های آن‌ها باشد. کار‌های تخصصی برای فرزندانی که مهارت کمتری دارند اصلا مناسب نیست و به نوعی باعث القای حس شکست در او می‌شود.

چه راهی بهتر از معرفی فرزند شما به عنوان مشاور و برنامه ریز شخصی؟

تعطیلات آینده یا یک رویداد بزرگ را انتخاب کنید که مایلید در آن با کودک خود کار کنید. در جمع خانواده با فرزند خود صحبت کنید و به او بگویید که می‌تواند مشاور یا دستیار شما باشد.

در زبان بچه‌ها، این بدان معنی است که در ازای وقت، انرژی و کار می‌توانند کمی پول بدست آورند.

در اینجا اصول اولیه تنظیم این یکی وجود دارد:

وظایفی را که می‌خواهید مشاور یا دستیار شما به آن‌ها توجه داشته باشند، در یک فهرست بنویسید.

چند جلسه را به گونه‌ای برگزار کنید که گویا شما مربی هستید و او شاگرد. شیوه کار را به او توضیح بدهید. در حین کار به او اجازه بدهید تا از شما سوال بپرسد و در مورد این ایده اطلاعات بیش‌تری کسب کند.

بودجه‌ای را به آن‌ها تحویل دهید تا برای وظایفی که به آن‌ها محول کردید وسایل مورد نیاز را تهیه کنند.

به آن‌ها اجازه دهید در مورد قیمت خدمات خود مذاکره کنند (می‌توانید در این ضمن از او مالیات کسر کنید تا با مفهوم مالیات هم آشنا بشوند.)

کارآفرینان موفق از مادر کارآفرین به دنیا نیامده‌اند بلکه از زمان کودکی و با آموزش به این موفقیت رسیدند. حتی اگر کودک شما قرار نباشد Shark Tank بعدی شود با آموزش‌های بالا می‌توانید او را به موفقیت‌های بزرگی برسانید.

حال که آموزش هوش پول به فرزندان را دریافتید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس