Cloudfront آمازون چیست | آشنایی با شبکه‌ی توزیع محتوا (Content delivery network)

برنامه‌ی CloudFront آمازون در واقع یک شبکه توزیع محتوا (CDN) سریع است. در ادامه به Cloudfront آمازون چیست و کاربرد‌های آن می‌پردازیم.

211
1
Cloudfront آمازون چیست ؟ آشنایی با شبکه‌ی توزیع محتوا (Content delivery network)

به گفته وب سایت Amazon Web Services (AWS)، برنامه‌ی CloudFront آمازون در واقع یک شبکه توزیع محتوا (Content delivery network) سریع است که داده‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌ها و API‌ها را با تأخیر کم و سرعت انتقال زیاد، در محیطی امن و با فضای برنامه نویسی آسان به مشتریان (در سطح جهانی) ارائه می‌دهد. CloudFront دارای سرورهایی است که در اروپا (انگلستان، ایرلند، هلند، آلمان، اسپانیا)، آسیا (هنگ کنگ، سنگاپور، ژاپن، تایوان و هند)، استرالیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و چندین شهر بزرگ ایالات متحده واقع شده است. در ادامه با این موضوع آشنا خواهید شد که Cloudfront آمازون چیست و کاربرد‌های آن چه می‌باشد.

کاربرد‌های Cloudfront آمازون چیست ؟

2 Cloudfront آمازون چیست ؟ آشنایی با شبکه‌ی توزیع محتوا (Content delivery network)

Cloudfront برای ارائه برنامه‌ها و محتوای ثابت و پویا به کاربران در سراسر جهان، استفاده می‌شود. این کار را با استفاده از یک شبکه جهانی از مراکز دیتا انجام می‌دهد، که آمازون نام این مکان‌ها را edge location‌ها (جایی که کاربران به خدمات AWS دسترسی پیدا می‌کنند) گذاشته است. CloudFront در مکان‌های فیزیکی که مستقیماً به زیرساختهای جهانی AWS و سایر خدمات AWS متصل هستند، با AWS همگام سازی شده است. علاوه بر این، CloudFront مستقیما با سرویس‌های دیگری که به عنوان سرچشمه و نقطه آغاز برنامه‌های شما عمل می‌کنند، نیز کار می‌کند (به عنوان مثال، AWS Shield برای کاهش اثر حملات DDoS ،Amazon S3 ،Elastic Load Balancing یا Amazon EC2).

کاربرد‌ها:

  • افزایش شتاب وب سایت
  • پخش ویدئو
  • بارگیری محتوا
  • محتوای ثابت یا پویا

مزایای Cloudfront چیست؟

1 Cloudfront آمازون چیست ؟ آشنایی با شبکه‌ی توزیع محتوا (Content delivery network)

طبق گفته آمازون، مزایای اصلی Cloudfront به شرح زیر است:

  • سریع و جهانی: شبکه توزیع محتوای CloudFront آمازون (CDN) به طور انبوه در سطح جهانی گسترش یافته است، دارای ۲۱۶ نقطه دسترسی به اینترنت (PoP) است.
  • امنیت: CloudFront یک CDN بسیار امن است که هم از شبکه و هم از برنامه محافظت می‌کند. تمام ترافیک و برنامه‌ها از طریق انواع محافظ‌های داخلی، مانند AWS Shield Standard، بدون هیچ گونه هزینه اضافی، بهره می‌برند.
  • قابلیت برنامه ریزی بسیار بالا: ویژگی‌های CloudFront آمازون را می‌توان برحسب نیازهای خاص برنامه شما، شخصی سازی کرد.
  • همگام سازی اساسی با AWS :CloudFront آمازون با سرویس‌های AWS مانند Amazon S3 ،Amazon EC2 ،Elastic Load Balancing ،Amazon Route 53 و AWS Elemental Media Services همگام سازی شده است.

حال که متوجه شدید Cloudfront آمازون چیست و کاربرد‌های کدام است، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “Cloudfront آمازون چیست | آشنایی با شبکه‌ی توزیع محتوا (Content delivery network)

  1. · 14 دی 1402 در 12:02

    دلیل نارضایت و پشتیبانی نکردن از سایت بانکداری شخصی و حساب های اعتباری و بانکی داخلی و کشوری مبنا بر چیست

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس