آشنایی و معرفی برنامه های مخفی App Store

60
0
برنامه های مخفی App Store

تمام برنامه‌های موجود در اپ استور برای مشاهده و دانلود در دسترس همگان نیستند.  در ادامه به آشنایی و معرفی برنامه های مخفی App Store می پردازیم. با اول نیوز همراه باشید.

معرفی برنامه های مخفی App Store

آیا می‌دانستید اپل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های فهرست نشده، که به عنوان برنامه‌های مخفی شناخته می‌شوند،را در اپ استور منتشر کنند.  این برنامه‌های مخفی می‌توانند برای کسب‌وکارها و مؤسسات آموزشی با هدف جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز به برنامه‌ باشند و در عین حال می‌توانند مخفیانه آنها را در اپ استور میزبانی کنند.

 بیایید در مورد برنامه های فهرست نشده و نحوه کار آنها بیشتر بدانیم.

برنامه های فهرست‌ نشده اپ استور کدام اند ؟

برنامه های مخفی App Store
برنامه های مخفی App Store

برنامه‌های فهرست‌نشده، برنامه‌هایی هستند که می‌توانید از طریق اپ استور آنها را دانلود کنید، اما برخلاف برنامه‌های فهرست‌شده (برنامه‌های معمولی که معمولا با آنها روبرو می‌شوید و استفاده می‌کنید)، نمی‌توانید با جستجو در اپ استور آن‌ها را پیدا کنید. در عوض، برای مشاهده و دانلود برنامه های فهرست نشده، باید از یک لینک مخصوص استفاده کنید.

 بدون لینک، هیچ کس نمی تواند این برنامه ها را پیدا کند یا از آنها استفاده کند. این ویژگی برای برنامه‌هایی که فقط برای دسترسی و استفاده توسط کاربران محدود طراحی شده‌اند عالی است، و برنامه‌های فهرست نشده را برای سازمان‌های خاص، رویدادهای خاص، مطالعات تحقیقاتی و سایر موارد مشابه ایده‌آل می‌کند. که ممکن است توسط دانشجویان، کارمندان و موارد مشابه استفاده شوند.

چرا سازمان ها از برنامه های مخفی استفاده می کنند؟

برنامه های مخفی App Store
برنامه های مخفی App Store

کسب‌وکارها و مؤسسات آموزشی از برنامه‌های فهرست‌نشده به‌عنوان راهی برای توزیع نرم‌افزار بین کارمندان، دانش‌آموزان یا شرکای تجاری خود استفاده می‌کنند، بدون اینکه آن‌ها را  در دسترس دیگران قرار دهند. کسب‌وکارها می‌توانند از برنامه‌های فهرست‌نشده برای توزیع اطلاعات بین کارکنان داخلی استفاده کنند.

 به عنوان مثال، شرکت‌های بیمه می‌توانند اپلیکیشنی را برای کارگزاران ایجاد کنند تا در هنگام فروش مستقیم بیمه به مشتری، از آن به‌عنوان ابزار فروش استفاده کنند و در نتیجه میزان کاغذبازی را کاهش دهند. بنابراین  منطقی به نظر میرسد که چرا یک شرکت نمی خواهد این برنامه را در دسترس عموم مردم قرار دهد.

ممکن است در یک رویداد خاص، مانند نمایشگاه یا کنفرانس ، با یک برنامه فهرست نشده مواجه شده باشید. ممکن است شخصی در آن رویداد از برنامه یک شرکت خاص برای نشان دادن چیزی به شما استفاده کرده باشد.

 مؤسسات آموزشی می توانند از برنامه های فهرست نشده برای توزیع مطالب درسی و به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با دانش آموزان در دوره های خود استفاده کنند. این امر باعث می‌شود دانش‌آموزان مجبور نباشند برای دانلود مطالب درسی به اینترنت متصل شوند و میزان ایمیل‌های دریافتی آنها را کاهش می دهد، زیرا همه اطلاعات در یکجا قرار می‌گیرد.

 نحوه یافتن و دانلود یک برنامه فهرست نشده در App Store

برنامه های مخفی App Store
برنامه های مخفی App Store

اگر نیاز به استفاده از یک برنامه فهرست نشده دارید، باید لینک دانلود آن را دریافت کنید. اگر دانشجو هستید، موسسه آموزشی شما می تواند این لینک را با شما به اشتراک بگذارد.  اگر کارمند هستید، کارفرمای شما می تواند لینک را در اختیار شما قرار دهد و در موارد مشابه هم همین روند را باید در پیش بگیرید.

 نکته اینجاست که به دلیل انحصاری بودن اپلیکیشن های فهرست نشده، تنها از طریق لینکی که اپل به توسعه دهنده داده می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.  سپس توسعه‌دهنده یا مالک برنامه تصمیم می‌گیرد چه کسی می‌تواند به برنامه دسترسی داشته باشد و لینک را در اختیار او قرار دهد.

پس از استفاده از لینک، اپ استور در توضیحات برنامه باز می شود و شبیه یک برنامه معمولی به نظر می رسد، یا برنامه بلافاصله شروع به دانلود می کند.  با این حال، اگر آن صفحه را ترک کنید، باید از لینک برای یافتن مجدد آن استفاده کنید.

 اگر نمی توانید یک برنامه مخفی را دانلود کنید چه کاری باید انجام دهید

اگر از لینک استفاده کرده‌اید اما نمی‌توانید یک برنامه مخفی یا فهرست نشده را در آیفون خود دانلود کنید، باید تمام مراحل عیب‌یابی معمولی را که برای یک برنامه معمولی انجام می‌دهید، امتحان کنید.  که میتواند شامل راه اندازی مجدد دستگاه یا ورود مجدد به اپ استور باشد. اگر هیچ یک از این مراحل عیب‌یابی جواب نداد، بهتر است با توسعه‌دهنده برنامه یا مالک برنامه تماس بگیرید تا ببینید آیا می‌توانند کمک بیشتری به شما ارائه کنند، زیرا ممکن است مشکلی در خود برنامه وجود داشته باشد.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس