بررسی کامل افزونه های واتساپ |  WhatsApp Business چیست

147
0
افزونه های واتساپ

احتمالا در رابطه با اپ ها و افزونه هایی که می توانند ویژگی های واتس اپ را گسترش دهند اطلاعات چندانی ندارید. پس قصد داریم به  افزونه های واتساپ که برخی امکانات و ویژگی های اضافی را در اختیار شما قرار می دهند نگاهی بیاندازیم.

افزونه های واتساپ

WhatsApp یک پیام رسان فوق العاده است، اما این به این معنا نیست که نمی تواند از چیزی که هست بهتر باشد. از امکان مخفی کردن فایل ها در واتس اپ وب یا استفاده از چندین حساب واتس اپ در یک تلفن، برخی برنامه ها و افزونه ها می تواند هر چیزی را ممکن کنند.

برای استفاده از هر یک از افزونه ها، باید از Google Chrome یا یک مرورگر مبتنی بر Chromium مانند Opera استفاده کنید.  و همچنین، باید از واتس‌اپ وب در رایانه استفاده کنید. به علاوه اینکه، برنامه های موجود در این لیست به اندروید متکی هستند.  اما ربات پیام رسان واتس اپ در هر دستگاهی قابل استفاده است.

 WhatsApp Business (Android): استفاده از دو شماره در یک تلفن

افزونه های واتساپ
افزونه های واتساپ

اگر یک تلفن دو سیم کارته دارید، احتمالاً برای هر یک از شماره های خود نیاز به یک حساب WhatsApp دارید. راه حل، استفاده از WhatsApp Business است.

 WhatsApp Business یک برنامه رسمی از WhatsApp است که در واقع نسخه دیگری از پیام رسان واتساپ است که شما با آن آشنایی دارید. این نسخه از واتساپ دارای چند ویژگی اضافی مخصوص بیزینس است، مانند “quick replies” برای ارسال پیام های از پیش نوشته شده، برچسب هایی برای شناسایی چت های مختلف و غیره.

اما بیش از هر چیز دیگری، WhatsApp Business با دو شماره متفاوت به درستی کار می کند. لیست مخاطبین در هر دو برنامه یکسان است، اما شما می‌توانید با فعال کردن واتس‌اپ یا واتس‌اپ بیزینس تصمیم بگیرید که با کدام سیم‌کارت می‌خواهید کار کنید.

در حال حاضر WhatsApp Business فقط برای اندروید در دسترس است. واتس اپ گفته است که به زودی نسخه iOS را برای آیفون XS، XS Max و XR عرضه خواهد کرد که به شما امکان استفاده از دو سیم کارت را می دهد.

WhatsAuto (اندروید)

زمانی که مشغول انجام کاری هستید، میتوانید پاسخ خودکار ارسال کنید [این ویژگی دیگر در دسترس نیست]

گاهی اوقات، پیش می آید که شما در حال رانندگی هستید، برای امتحان درس می خوانید، یا آنقدر مشغول هستید که نمی توانید به پیام های خود پاسخ دهید. در عین حال هم نمی خواهید بی ادب به نظر برسید. WhatsAuto به شما امکان می دهد برای هر پیامی که دریافت می کنید، پاسخ خودکار ارسال کنید.

برنامه به راحتی قابل شخصی سازی شدن می باشد. می‌توانید از بین پاسخ‌های از پیش تعیین شده یکی را انتخاب کنید، یا یک قالب سفارشی ایجاد کنید. می‌توانید هر متنی را که می خواهید به صورت پررنگ، ایتالیک یا خطی کنید. می‌توانید انتخاب کنید به چه افرادی پاسخ‌های خودکار ارسال کنید، مانند همه ی اعضا لیست مخاطبین، فقط برخی افراد، یا همه افراد به استثنای موارد مشخص شده. به طور پیش فرض، یک هدر “Auto Reply” در بالای Reply وجود دارد، اما اگر بخواهید می توانید آن را حذف کنید.

 در حالی که یک ویژگی ذخیره وضعیت در WhatsAuto وجود دارد، اما این ویژگی برای من چندان خوب کار نکرد.

افزونه WikiBot

افزونه های واتساپ
افزونه های واتساپ

واتس اپ چیزی بیش از یک برنامه چت ساده می باشد. شما می توانید از برخی سرویس‌های قدرتمند در داخل واتس‌اپ استفاده کنید، مانند job alerts، به‌روزرسانی‌های خبرها و غیره.  یکی دیگر از خدماتی که احتمالاً درباره آن ناطلاعاتی نداشتید ویکی پدیا است. برای استفاده از این ویژگی یک کلمه به WikiBot بفرستید و توضیح ویکی‌پدیا در رابطه با آن کلمه را مشاهده کنید.

 در اینجا نحوه عملکرد این ویژگی آورده شده است. ابتدا باید شماره تلفن WikiBot را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید و در حالت ایده آل آن را به عنوان WikiBot ذخیره کنید. سپس متن زیر را برای آن شماره ارسال کنید:

join ultramarine-tapir

در ادامه شما پیامی دریافت خواهید کرد که تأیید می‌کند این سرویس را فعال کرده‌اید، و همچنین روشی را برای لغو اشتراک در صورت تمایل عنوان می کند.

تمام کاری که باید انجام دهید همین بود، اکنون شما آماده استفاده از این ربات هستید.  یک کلمه یا یک عبارت ارسال کنید و WikiBot در چند خط توضیحی در رابطه با آن برای شما ارسال خواهد کرد.  این بات یک راه مناسب برای جستجوی معانی چیزهای ساده یا کسب اطلاعات در رابطه با یک فرد می باشد، بدون نیاز به جستجو در گوگل.

افزونه پنهان کردن فایل های رسانه ای (Chrome)
مخفی کردن عکس‌ها و ویدیوها در واتس‌اپ وب

واتساپ وب تمام عکس‌ها و ویدیوهایی را که افراد برای شما ارسال می کنند به‌طور خودکار بارگیری می‌کند. نمایش این تصاویر و ویدیوها در صفحه بزرگ مانیتور، می تواند یک کابوس برای همه باشد، از طرفی حریم خصوصی شما را نیز به خطر می اندازد زیرا هرکسی که از کنار شما عبور می کند می تواند آنچه را که روی صفحه نمایش شما است ببیند.

 Hide Media یک افزونه ساده است که به طور پیش فرض تمام تصاویر را در واتس اپ وب مخفی می کند. عملکرد آن بدین شکل است که  تصویر دانلود می شود، اما تار می ماند به طوری که نمی توانید آن را ببینید.  برای مشاهده تصویر یا ویدیو، باید نشانگر ماوس خود را روی آن ببرید تا واضح شود.  برای یک ویدیو، می‌توانید پس از نمایش آن، دکمه پخش را فشار دهید.

این یک افزونه ساده و کارآمد برای حفظ حریم خصوصی شما در هنگام استفاده از واتس اپ وب است.  البته، باید از روش های دیگر هم برای حفظ حریم خصوصی هنگام استفاده از WhatsApp استفاده کنید.

افزونه WATolkit (Chrome)

افزونه های واتساپ
افزونه های واتساپ

پیش‌نمایش‌ پیام ها را بخوانید، عرض متن را تغییر دهید.

WAToolkit یک برنامه افزودنی کروم است که برای هر کسی که از واتس اپ وب استفاده می کند ضروری می باشد.  دو ویژگی به واتساپ وب اضافه می کند که آن را بسیار بهتر می کند، همراه با چند ویژگی مفید دیگر.

 در قدم اول، WATolkit عرض پیام ها در صفحه چت را اصلاح می کند.  به دلایلی، واتس‌اپ پیام ها را در صفحه چت در کل صفحه نمایش نمی‌دهد، در ایتصورت بخش اعظمی از صفحه بلااستفاده باقی می ماند.  WAToolkit برای بهینه سازی فضای صفحه نمایش، عرض پیام های چت را افزایش می دهد.

در قدم دوم، یک نماد WATolkit در نوار ابزار کروم فعال می شود.  هنگامی که پیام جدیدی دریافت می کنید، نمادی تحت عنوان پیام های خوانده نشده به آن اضافه میشود.  ماوس را روی نماد نگه دارید تا همه پیام های دریافتی خود را بدون بازکردن پنجره وب واتس اپ بخوانید.  این ویژگی نه تنها باعث صرفه جویی در زمان می شود، بلکه یک ترفند برای خواندن پیام ها بدون فعال شدن دو تیک آبی «به معنای خوانده شده» است.

اگر مشکل اتصال به اینترنت در تلفن شما وجود داشته باشد، این نماد نارنجی می شود، که اغلب در واتس اپ وب اتفاق می افتد.  WAToolkit همچنین desktop notifications   را در حالت always-on  قرار می دهد، به طوری که حتی وقتی کروم را می‌بندید، اعلان‌های واتس‌اپ وب را دریافت می‌کنید.

واتس اپ بدون افزونه ها هم می تواند کارهای زیادی برای شما انجام دهد.

 این برنامه‌ها و افزونه‌ها راهی عالی برای بهبود تجربه کاربری واتس‌اپ شما هستند.  در حال حاضر، این ویژگی ها برای iOS وجود ندارد، اما امیدواریم که با گذشت زمان این وضعیت تغییر کند.  با این حال، بدون این افزونه ها هم واتساپ نیازهای شما را رفع می کند.

در واقع، واتس‌اپ همیشه ویژگی‌های جدیدی را معرفی می‌کند.  به عنوان مثال، شما می‌توانید بررسی کنید که کدام چت بیشترین فضای ذخیره‌سازی را مصرف می‌کند و …..  همچنین می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای وضعیت WhatsApp را دانلود کنید، اما اینکه آیا انجام این کار درست است یا خیر، شما باید تصمیم بگیرید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس