اگر یک Xbox Series X/S جدید دارید؟ کارهایی که ابتدا باید انجام دهید.

85
0
اولین کار بعد از خرید ایکس باکس

اگر این مقاله را مطالعه میکنید، احتمالا پس از یک سال انتظار، بالاخره یک ایکس باکس سری  X یا S جدید خریداری کردید. تبریک می گویم! بیش از آن چیزی که احتمالاً بتوانید حساب کنید، درگیر سرگرمی خواهید شد. اما شما از کجا شروع می کنید؟ اولین کار بعد از خرید ایکس باکس چیست؟

مطالب زیر را هم بخوانید:

10 ویژگی عالی ایکس باکس سری X و S که باید از آنها استفاده کنید

بهترین کنسول ها برای بازی در تلویزیون

مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس X: کدام کنسول برای خرید بهتر است؟

10 ویژگی عالی Xbox Series X|S که باید از آنها استفاده کنید

ما این راهنمای سریع را برای دارندگان ایکس باکس جدید آماده کرده‌ایم تا کنسول‌ های جدید خود را راه‌اندازی کنند. مطمئنا برای شروع بازی های جدید لحظه شماری میکنید، پس بیایید شروع کنیم!

بازی های خود را در فضای ابری ذخیره کنید!

بازی های خود را در فضای ابری ذخیره کنید!
بازی های خود را در فضای ابری ذخیره کنید!

اگر قبلا کنسول Xbox 1 خریداری کرده بودید، قبل از اینکه آن را از برق بکشید و در طاقچه قرار دهید تا فراموش شود، باید یک قدم مهم بردارید. کسانی که نسل قبلی Xbox را ندارند میتوانند از این بخش عبور کنند.

یکی از بهترین نکات در مورد رویکرد مایکروسافت تمرکز آن بر سازگاری است. تقریباً می‌توانید هر بازی از تمام نسل ‌های قبلی ایکس باکس را بازی کنید، اما این بدان معنا نیست که داده ‌های ذخیره شده شما با آن همراه می‌شود.

هر بازی که قصد ادامه دادن آن را دارید باید در فضای ابری ذخیره شود مگر اینکه بخواهید از اول شروع کنید. خبر خوب این است که وقتی به Xbox Live متصل هستید، این اتفاق به طور خودکار رخ می دهد. هر بار که بازی را ترک می کنید فایل ذخیره به روز می شود. شما حتی نیازی به اشتراک طلایی Xbox Live ندارید.

اگر به هر دلیلی کنسول خود را به اینترنت متصل نکرده اید، فقط یک بار آن را وصل کنید و بازی های خود را راه اندازی کنید تا ذخیره شوند. همچنین می‌توانید ذخیره‌ های ابری خود را از منوی اصلی بررسی کنید (یا حذف کنید). به «بازی ‌ها و برنامه ‌های من» بروید، دکمه منو روی کنترلر خود را فشار دهید، سپس «مدیریت بازی و افزونه ‌ها» را انتخاب کنید. با علامت زدن کادر داده‌ های ذخیره‌ شده، می‌توانید همه داده ‌های ذخیره‌ شده را ببینید.

کنسول ایکس باکس سری ایکس یا اس خود را راه اندازی و حتما به روز کنید!

کنسول ایکس باکس سری ایکس یا اس خود را راه اندازی و حتما به روز کنید!
کنسول ایکس باکس سری ایکس یا اس خود را راه اندازی و حتما به روز کنید!

فرض کنید قبل از خواندن این مطلب هنوز کنسول خود را راه ‌اندازی نکرده‌اید، آفرین به شکیبایی شما. اما اکنون زمان آن است که جعبه را باز کنید و همه چیز را وصل کنید. پس از اتصال کنسول، باید قبل از استفاده از آن به‌روزرسانی شود. ممکن است چند ساعت طول بکشد.

قبل از اینکه آن را به برق وصل کنید، باید کمی وقت بگذارید تا بفهمید کنسول در کجا قرار می‌گیرد. می‌توانید آن را روی زمین گذاشته و شاید فکر کنید جایش مناسب است، اما این کار فقط باعث گرد و خاک نشستن و خرابی کنسول خواهد شد.

Xbox Series X و S را می توان به صورت افقی یا عمودی قرار داد، اما آنها به مقداری فضا برای تنفس نیاز دارند. مایکروسافت توصیه می‌کند حداقل چهار تا شش اینچ فاصله در هر طرف (از جمله بالا) بگذارید. همچنین باید از قرار دادن اشیاء دیگر روی یا نزدیک خود کنسول خودداری کنید. بهتر است در فضا های بسته مانند کمد هم قرار ندهید.

ساده‌ ترین راه برای راه‌ اندازی Xbox جدید، استفاده از برنامه Xbox در Android و iOS است.

همچنین شایان ذکر است که باید از کابل HDMI ۲ متری Ultra High-Speed ​​موجود در جعبه استفاده کنید. این کابل برای خروجی 4K 120fps مورد نیاز است. البته در مواردی استفاده از کابل HDMI بدون گارانتی ممکن است منجر به عملکرد بدتر ویدیو شود. Xbox Series S نیاز کمتری دارد و از یک کابل استاندارد HDMI با سرعت بالا استفاده می کند که تعویض آن آسان تر است.

وقتی همه چیز وصل شد، ساده‌ ترین راه برای آماده کردن کنسول، استفاده از برنامه Xbox برای Android یا iOS است. دستورالعمل ‌های برنامه و کنسول جدید Xbox خود را دنبال کنید و در کمترین زمان کارتان تمام می‌شود. یا بهتر است بگوییم، کنسول خود را در کمترین زمان به روز کنید. از آن زمان برای خواندن بقیه این راهنما استفاده کنید!

تلویزیون و نمایشگر خود را تنظیم کنید!

تلویزیون و نمایشگر خود را تنظیم کنید!
تلویزیون و نمایشگر خود را تنظیم کنید!

کنسول‌ های جدید Xbox می‌توانند تصاویری با کیفیت باورنکردنی ارائه دهند، اما تنها در صورتی که تلویزیون (یا مانیتور) شما از این کیفیت پشتیبانی کند. بسته به نوع و مدل، ممکن است لازم باشد تنظیمات تلویزیون خود را طوری تنظیم کنید که وضوح بالاتر، نرخ فریم بالاتر یا حتی ویژگی ‌های خاصی مانند HDR را داشته باشد. حتی ممکن است لازم باشد کنسول خود را به یک پورت HDMI خاص وصل کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

به گزینه های TV & Display در تنظیمات بروید، سپس جزئیات تلویزیون 4K را انتخاب کنید و آنچه در حال حاضر با تلویزیون شما امکان پذیر است را نشان می دهد. از آنجا، باید در تنظیمات Xbox و TV خود جستجو کنید تا عملکرد بصری مطلوبی داشته باشید.

اگر با تلویزیون یا مانیتور ۱۰۸۰ پیکسلی و ۶۰ هرتزی بازی می‌کنید، وقت آن است که به ارتقا فکر کنید.

اولین کار بعد از خرید ایکس باکس: چند بازی نسل جدید بگیرید!

اولین کار بعد از خرید ایکس باکس: چند بازی نسل جدید بگیرید!
اولین کار بعد از خرید ایکس باکس: چند بازی نسل جدید بگیرید!

برای استفاده حداکثری از کنسول خود، به چند بازی نسل بعدی نیاز دارید. بازی‌ هایی مانند Halo Infinite و Battlefield 2042 اخیرا منتشر شده‌اند و هنوز چیزهای بیشتری در راه است. میتوانید آنها را امتحان کنید.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، Xbox Game Pass Ultimate یکی از بهترین مکان ها برای معاملات بازی است. با 15 دلار در ماه (اگر از اشتراک Xbox Live استفاده کنید حتی کمتر پرداخت میکنید)، به بیش از 100 بازی Triple-A از استودیو های مایکروسافت، EA و همچنین به اشتراک Xbox Live Gold دسترسی خواهید داشت.

انتخاب ها واقعاً باورنکردنی است و بهترین‌ های Xbox One را پوشش می‌دهد. به علاوه، تمام عناوین مایکروسافت از روز اول اضافه می شوند. در حال حاضر یک معامله بی نظیر برای گیمر های کنسول است و ارزش آن با گذشت زمان بیشتر می شود. اگر به کتابخانه بازی نیاز ندارید، همچنان برای بازی آنلاین به Xbox Live Gold نیاز دارید که به تنهایی ۹.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد.

برنامه های پخش استریم مورد علاقه خود را نصب کنید!

برنامه های پخش استریم مورد علاقه خود را نصب کنید!
برنامه های پخش استریم مورد علاقه خود را نصب کنید!

مایکروسافت مدت‌ هاست که می‌خواهد کنسول‌ هایش تمامی نیاز های گیمر ها را پوشش دهد. اکنون که پخش جریانی شکل اصلی سرگرمی برای بسیاری است، این رویا می‌تواند محقق شود.

برنامه‌ های Netflix، Disney Plus، Apple TV، HBO Max، CBS All Access و بسیاری دیگر به صورت رایگان در دسترس هستند. اکثر برنامه‌ های موسیقی محبوب، از جمله Spotify، Pandora و غیره را نیز میتوانید بیابید.

همچنین شایان ذکر است که Xbox Series S از خروجی 4K برای بازی ها پشتیبانی نمی کند، اما برای پخش محتوا پشتیبانی می کند. مطمئن باشید که می توانید از محتوای 4K HDR در هر دو نوع کنسول جدید Xbox لذت ببرید!

یک کنترلر دوم و سایر لوازم جانبی را تهیه کنید!

یک کنترلر دوم و سایر لوازم جانبی را تهیه کنید!
یک کنترلر دوم و سایر لوازم جانبی را تهیه کنید!

Couch Co-op یکی از ویژگی های تعیین کننده بازی های کنسولی است، اما اگر می خواهید با دوستان یا خانواده بازی کنید، به یک کنترلر دوم نیاز دارید. چند گزینه برای انتخاب دارید. میتوانید کنترلر استاندارد Xbox Wireless که حدود 60 دلار قیمت دارد را خریداری کنید.

اما اگر توانایی پرداخت بیشتر دارید، ارزش آن را دارد که برای Xbox Elite Controller Series 2 پول بیشتری بپردازید. این کنترلر نهایی به شما امکان می‌دهد دکمه شست، ماشه ‌ها و شوکر‌ها را مطابق با ترجیحات خود تغییر دهید. کنترلر استاندارد را برای بازیکن دو خود بگذارید! در هر صورت، برای جلوگیری از پرداخت هزینه باتری در آینده، یک کیت Play and Charge بگیرید.

Xbox Series X جدید با 1 ترابایت حافظه داخلی عرضه می شود، اما در نهایت، باید برای حافظه بیشتر سرمایه گذاری کنید. دو گزینه اصلی دارید. اولین مورد، کارت توسعه رسمی Seagate است که یک ترابایت فضای ذخیره ‌سازی را اضافه می‌کند که با سرعت SSD داخلی مطابقت دارد. اگر خیلی گران قیمت است، یک هارد دیسک خارجی فضای ذخیره سازی ارزان تری را به شما می دهد.

4.8/5 - (34 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس