خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تایید شد

38
0
تحلیل تکنیکال سولانا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

اداره دولتی چین معامله ۶۹ میلیارد دلاری ادغام اکتیویژن بلیزارد با شرکت مایکروسافت را تایید کرد. در این مطلب به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می پردازیم.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

دولت چین معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را پذیرفت. با این تاییدیه، اکنون معامله ادغام مورد بحث، در ۳۷ اداره تنظیم رقابت شامل اتحادیه اروپا و ژاپن تایید شده است. این خبر توسط مایکروسافت هم تایید شده است و یکی از سخنگویان این شرکت به رسانه IGN بیانیه‌ای را فرستاد.

در این بیانیه آمده است:

«مجوز غیرمشروط چین از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط ما، پس از تاییدیه‌های متعددی از ادارات قضایی نظیر اتحادیه اروپا و ژاپن دریافت شد. درمجموع [این خرید] توسط ۳۷ کشور به‌نمایندگی بیش‌از ۲ میلیارد نفر تایید شده است. این معامله درکنار تعهدات اخیر ما به اتحادیه اروپا بازیکنان سراسر جهان را قادر می‌سازد تا بازی‌های بیشتری را روی دستگاه‌های بیشتری تجربه کنند».

این خبر تنها چند روز پس از تایید معامله نام‌برده توسط اتحادیه اروپا منتشر شده است. اکنون مخالف رسمی این معامله‌ی ادغام، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) است که به‌خاطر امکان انحصاری‌سازی بازار نوپای کلاد گیمینگ توسط ردموندی‌ها، آن را بلاک کرد. مایکروسافت هم قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند.

البته هنوز معامله در ایالات متحده آمریکا هم تایید نشده است. در این کشور کمیسیون تجارت فدرال (FTC) می‌خواهد حکم خود را در دادگاه در اوت امسال اعلام کند و بین کارشناسان حقوقی اختلاف نظری درباره نتیجه نهایی این تصمیم وجود دارد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس