معرفی 6 مورد از بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی های لینوکس

48
0
دانلود بازی های لینوکس

یک مشکل همیشگی از دیرباز در مورد کمبود بازی برای سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس وجود دارد. با این حال، در این مقاله به معرفی 6 مورد از بهترین وب سایت ها برای دانلود بازی های لینوکس می پردازیم.

دانلود بازی های لینوکس

یکی از رایج ترین شکایات در مورد لینوکس این است که ظاهرا بازی های زیادی در دسترس نیست. این فرض اشتباه است. مکان های زیادی وجود دارد که می توانید بازی های لینوکس را دانلود کنید، چه به صورت رایگان و چه به صورت پولی.

اگر می‌خواهید پس از یک روز طولانی کدنویسی یا Sysadmining استراحت کنید، این سایت ‌ها را بررسی کنید:

سایت Steam

دانلود بازی های لینوکس
دانلود بازی های لینوکس

Steam بزرگترین فروشگاه بازی های رایانه شخصی است و طبیعتاً اولین جایی است که باید به آن نگاه کنید. نه تنها تعداد زیادی بازی بومی لینوکس وجود دارد، بلکه کتابخانه Proton همچنین به شما امکان می دهد بسیاری از بازی های ویندوز را روی لینوکس اجرا کنید. با این حال، قبل از دانلود بازی ها در لینوکس، باید کلاینت Steam را نصب کنید.

بهتر از این، می‌توانید Steam Deck مبتنی بر لینوکس را بخرید و بازی ‌های خود را در حال حرکت بازی کنید. با نفوذ Valve، بازی ‌های لینوکس می ‌تواند به جریان اصلی تبدیل شود، اما این شرکت بیش از یک دهه است که تلاش می‌کند تا بازی ‌های لینوکس را ارتقا بخشد.

سایت GOG

دانلود بازی های لینوکس
دانلود بازی های لینوکس

این یکی دیگر از مکان های اصلی برای یافتن بازی های لینوکس است. اگر با بازی ‌های MS-DOS بزرگ شده ‌اید و می ‌خواهید دوران جوانی خود را دوباره زنده کنید، GOG عناوین کلاسیک زیادی در دسترس دارد. شما همچنین می توانید برخی از جدید ترین عناوین، از جمله سری Witcher را خریداری کنید (استودیو، CD Projekt، از فروشگاه پشتیبانی می کند).

مانند Steam، فروش‌ های زیادی در GOG وجود دارد، بنابراین می ‌توانید بازی ‌های مورد علاقه خود را با قیمت ارزان خریداری کنید. همه دانلود های آنها بدون DRM است. برخلاف Steam، می ‌توانید بازی ‌ها را به‌عنوان بسته‌ های APT برای اوبونتو مستقیماً دانلود کنید.

طرفداران بازی ‌های PC کلاسیک مانند بازی ‌های Sierra، Lucasfilm Games، یا Apogee در اینجا چیز های زیادی برای دوست داشتن پیدا خواهند کرد. چندین بازی هنوز به طور گسترده فقط برای ویندوز در دسترس هستند، که می تواند آزاردهنده باشد زیرا GOG از پروژه های منبع باز DOSBox و ScummVM برای بسته بندی بازی های قدیمی استفاده می کند.

نکته خوب در مورد GOG این است که بازی‌ های آن‌ ها اغلب به فروش می ‌رسند، بنابراین نه تنها می ‌توانید از برخی بازی‌ های جدید و کلاسیک لینوکس لذت ببرید، بلکه می ‌توانید در هزینه‌ های آن ‌ها نیز صرفه ‌جویی کنید.

سایت Itch.io

دانلود بازی های لینوکس
دانلود بازی های لینوکس

اگر به بازی های مستقل علاقه دارید، Itch.io انتخاب خوبی است. انتخاب بازی در مقایسه با عرضه های اصلی عجیب به نظر می رسد. این سایت نه تنها میزبان بسیاری از بازی‌ های مستقل است، بلکه میزبان «جمع‌ های بازی» است که توسعه‌ دهندگان بازی زمان کوتاهی برای ایجاد یک بازی کامل دارند.

لینوکس برای بازی های مستقل خوب به نظر می رسد. به نظر می رسد لینوکس دسکتاپ و بازی های مستقل در مقایسه با ناشران اصلی بازی ها و فروشندگان سیستم عامل انحصاری، اخلاق مستقل یکسانی دارند.

سایت Lutris

دانلود بازی های لینوکس
دانلود بازی های لینوکس

Lutris یک پروژه جاه طلبانه است. هدف آن این است که به شما اجازه دهد بازی‌ هایی را که خریداری می ‌کنید در طول عمر خود، بدون توجه به سخت‌افزاری که دارید، ادامه دهید. می ‌تواند شبیه ‌ساز ها و کتابخانه ‌های دیگر بازی ‌ها را از GOG، فروشگاه Epic Games، Steam و Humble Bundle و غیره دانلود کند.

سایت Flathub

دانلود بازی های لینوکس
دانلود بازی های لینوکس

Flathub وب‌سایتی است که Flatpaks را ارائه می‌دهد، یک روش توزیع خنثی برای بسته ‌بندی برنامه ‌ها. در حالی که ابزار های توسعه غالب هستند، برخی از بازی ها نیز در این پلتفرم در دسترس هستند. مزیت استفاده از این نسبت به مدیر بسته این است که ممکن است برنامه های جدیدتری نسبت به مخازن توزیع خود داشته باشید.

بسیاری از عناوین منبع باز هستند، اما برخی از نسخه های اختصاصی نیز در دسترس هستند. برنامه محبوب MMORPG Runescape یک کلاینت لینوکس مبتنی بر Flatpak دارد.

سایت Snapcraft

دانلود بازی های لینوکس
دانلود بازی های لینوکس

گاهی اوقات، به نظر می رسد که اوبونتو فقط باید متفاوت باشد، و این شامل دانلود بازی نیز می شود. Snap ​​یک فرمت بسته بندی برنامه رقابتی است. Snapcraft شبیه Flathub است اما بر اساس Snap است. همچنین بازی های زیادی در دسترس دارد.

همانند Flathub، اکثریت قریب به اتفاق اینها بازی های منبع باز هستند. برای استفاده از آن نیازی نیست اوبونتو را اجرا کنید. می ‌توانید Snaps را در بسیاری از توزیع ‌های دیگر مانند Arch یا Fedora نصب کنید.

اگر کاربر Steam در اوبونتو هستید، می‌توانید نسخه دسترسی زود هنگام فروشگاه بازی رایانه‌ های شخصی Valve را که در بالا ذکر شد، دریافت کنید. شما زودتر از نسخه استاندارد به ویژگی ها دسترسی خواهید داشت.

بازی ها را با استفاده از مدیریت بسته Distro خود دانلود کنید

دانلود بازی های لینوکس
دانلود بازی های لینوکس

یک منبع خوب برای بازی های متن باز، مخازن پیش فرض توزیع شما هستند. به اندازه Steam یا GOG پر زرق و برق نیست، اما اگر مایل به مرور و آزمایش هستید، می توانید برخی از بازی های خوب را پیدا کنید. می توانید ساعت ها با بازی های رایگان در لینوکس بسیار سرگرم شوید.

راه های زیاد برای اجرای بازی های لینوکس

چه کسی می گوید که هیچ بازی برای لینوکس موجود نیست؟ منابع زیادی برای بازی های لینوکس، کلاسیک و معاصر، اصلی یا مستقل، اختصاصی یا متن باز وجود دارد.

همچنین ممکن است تعجب کنید که آیا توزیع شما برای بازی مناسب است یا خیر. وقتی می ‌خواهید بازی ‌ها را به‌عنوان سیستم ‌عامل ‌هایی که به ‌طور خاص برای بازی با نرم‌افزار مناسب توسعه یافته ‌اند، بازی کنید، به انتخاب توزیع مناسب نیز به شما کمک می‌ کند.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید یک منبع مناسب برای یافتن بازی های مورد علاقه ی خود در سیستم عامل لینوکس پیدا کنید.

شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دیگر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس