مراحل ساخت و کسب درآمد از پادکست چگونه است؟

به نظر می‌رسد که کسب درآمد از پادکست برای خیلی‌ها جالب باشد و اگر طرافدارن زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارید، پادکست را هم امتحان کنید.

102
0
کسب درآمد از پادکست

پادکست یک راه سرگرم کننده و مقرون به صرفه برای ارتقای کسب و کار، برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها و نشان دادن تبلیغ و تخصص شما است. شما می‌توانید در خانه خود اقدام به کسب درآمد از پادکست کنید.

چالشی که افراد علاقه‌مند برای ساخت یک پادکست سودآور با آن رو به رو هستند این است که دانش و فوت و فن آن سخت به نظر می‌رسد. اگرچه برنامه‌ریزی و کارهای زیادی برای شروع پادکست وجود دارد، اما اگر آن را مرحله به مرحله انجام دهید دشوار نیست.

هدف شما از ساخت پادکست چیست؟

برخی از صاحبان مشاغل خانگی برای کامل کردن کسب و کار خود یک پادکست می‌سازند و برای برخی دیگر، کسب درآمد از پادکست را به عنوان کسب و کار خانگی خود در نظر می‌گیرند. یا شاید هدف شما صرفاً داشتن یک برنامه رادیویی آنلاین به عنوان یک سرگرمی باشد. همه‌ی این اهداف قابل قبول هستند اما تصمیماتی که در طی این مسیر می‌گیرید به هدف نهایی شما وابسته است.

چه موضوعی را پوشش خواهید داد؟

ساخت و کسب درآمد از پادکست

تمرکز فعالیت‌ها بر روی بخش‌های کوچک، باعث منحصر به فرد شدن آن می‌شود. اما نباید آنقدر محدود شود که در بلندمدت باعث ایجاد مشکلاتی شود. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید پادکستی در مورد سلامتی را شروع کنید، یک موضوع فرعی یا یک بازار خاص مانند غذاهای سالم یا رژیم های غذایی مادران میانسال را انتخاب کنید.

برای چه مخاطبانی پادکست می سازید؟

اینجا جایی است که بازار هدف وارد می‌شود. مانند هر مشاغل خانگی یا استراتژی های بازاریابی، اگر در بازاری وارد شده‌اید که خواسته‌های شما را برآورده می‌کند، در نتیجه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

برای پادکست خود یک اسم انتخاب کنید

مطرح شدن با یک نام و نشان یکی از مهمترین کارهای شروع یک پادکست است، پس برای انجام درست این کار وقت بگذارید. از بسیاری جهات، شبیه نامگذاری کسب و کار شماست، از این نظر که می خواهید یک نام به یاد ماندنی داشته باشد که ماهیت پادکست را توصیف کند. اگر با مشاغل خانگی فعلی خود یک پادکست می‌سازید و می‌خواهید برند خود را حفظ کنید، پس باید نام تجاری خود را در پادکست به کار ببرید.

زمان، فرکانس و فرمت پادکست خود ا مشخص کنید

اکثر کارشناسان پادکست زمان ایده آل ۲۰ تا ۴۵ دقیقه را برای پادکست مناسب می‌دانند. پادکست‌ها می‌تواند به‌صورت روزانه، هفتگی منتشر شوند. در صورتی که پادکست شما دارای محتوایی خوب و با ارزش برای مخاطبان باشد، می‌توانید ماهانه آن را منتشر کنید. چگونه انتشار قسمت‌های پادکست را سازمان دهی کنیم؟ آیا شما تنها شخصی هستید که صحبت می کنید یا میزبان مشترک یا مهمان برای مصاحبه خواهید داشت؟ آیا بخشهای مختلفی مانند پرسش و پاسخ یا نکات هفته را در پادکست خود خواهید داشت؟

برای پادکست خود طرح های گرافیکی و یک وب سایت ایجاد کنید

ارزی و کسب درآمد از پادکست

قسمت‌های گرافیکی در دایرکتوری پادکست استفاده می‌شود، همچنین در دستگاه شنوندگان شما نیز نمایش داده می‌شود. شما به یک هاب نیاز دارید که بتوانید پادکست خود را از طریق آن به اشتراک بگذارید و تبلیغ کنید. بسیاری از پادکسترها برای ایجاد وب سایت خود از وردپرس استفاده می‌کنند زیرا پلاگین های بسیار خوبی در رابطه با پادکست دارد، اما می‌توانید از هر گزینه‌ای که به شما حضور حرفه‌ای در وب را می‌دهد استفاده کنید.

به پادکست خود متعهد باشید

به محض شروع پادکست و داشتن مخاطب، از شما انتظار می‌رود قسمت‌های دیگری را نیز تولید کنید. شما نباید بدون قاعده و نظم قسمت‌های پادکست را منتشر دهید. تعهد در پادکست می‌تواند به شما کمک کند که برای ۱۰ قسمت یا بیشتر از قبل برنامه‌ریزی کنید و هر هفته برای طرح ایده‌های قسمت آینده وقت بگذارید تا مطمئن شوید که همیشه چیزی را برای ضبط برنامه خود دارید.

وسایل و تجهیزات خود را آماده کنید

کسب درآمد از پادکست تجهیزات

خبر خوب این است که تکنولوژی بیشتر از همیشه در دسترس است. در این صورت، شما تجهیزات با کیفیتی برای اطمینان از صدای خوب و ویرایش می‌خواهید. در اینجا مواردی که شما برای ضبط پادکست خود نیاز دارید، وجود دارد.

میکروفن یکی از مواردی است که نباید از آن صرف نظر کنید. می‌توانید یک میکروفون USB ارزان قیمت در حدود ۵۰ دلار تهیه کنید که مستقیماً در نرم افزار ویرایش صدا، ضبط کند. اکثر پادکسترها میکروفون رومیزی دارند، اما برخی هدست های با کیفیتی نیز استفاده می‌کنند.

۱) اسکایپ برای مصاحبه ها

اگر قصد مصاحبه با مهمانان پادکست را دارید، اسکایپ یک گزینه خارق العاده، همیشه در دسترس و مقرون به صرفه است، خصوصاً اگر مهمانان شما در کشوری دیگر زندگی کنند. اگر دوست دارید ویدیوکست بسازید، می‌توانید از تماس‌های صوتی یا تصویری استفاده کنید و به صورت رایگان با Skype-to-Skype تماس برقرار کنید. تماس اسکایپ به تلفن هزینه دارد اما بسیار مقرون به صرفه است.

۲) نرم افزار ضبط مصاحبه‌ها

اگر یک پادکست تک نفره دارید نیازی به انجام این کار نیست، اما اگر می‌خواهید تماس‌های Skype را ضبط کنید، به یک نرم افزاری نیاز دارید که تماس‌ها را ضبط می‌کند.

برخی از این نرم افزارها شامل Pamela برای Skype (ویندوز)، ECamm Mac / iOS و MP3 Skype Recorder (رایگان) است.

۳) نرم افزار ویرایش صدا

برای زمان زیادی گزینه‌ی مقرون به صرفه (رایگان) برای ویرایش پادکست، Audacity بوده است. کاربران Mac نرم افزار Garageband را بر روی دستگاه‌های خود دارند. نرم افزارهای دیگری برای ویرایش صوتی نیز وجود دارد، اما باید از نرم افزاری استفاده کنید که به شما امکان برطرف کردن مشکلات صدا، برش بخشها و اضافه کردن مواردی ( مثلا اضافه کردن موسیقی در بخش مقدمه پادکست) را بدهد. گزینه دیگر، برون سپاری ویرایش صدا است. اگر یک ویدیوکست می‌سازید، به همان موارد قبل نیاز دارید به علاوه‌ی اینکه باید ویدیو را نیز ویرایش کند.

۴) یک سرویس میزبانی وب یا Web Hosting پیدا کنید

فایلهای صوتی حجم زیادی دارند، بنابراین شما به مکانی برای ذخیره‌ی آن ها نیاز دارید، همچنین می‌توانید گزینه‌های پخش را در وب سایت خود قرار بدهید. Libsyn و SoundCloud دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند. اگر سادگی را دوست دارید می‌توانید از سایت Podcastwebsite.com مکانی برای ذخیره همه چیز (وب سایت و پادکست) استفاده کنید. این وب سایت مناسب افراد مبتدی است، اما محدودیتی در ذخیره سازی یا پهنای باند وجود ندارد و می‌تواند قیمت پادکست را با برخی گزینه‌های دیگر افزایش دهد.

هنگام انتخاب سرویس، در نظر بگیرید که آیا آنها می‌توانند پادکست شما را در iTunes و سایر منابع محبوب پادکست منتشر کنند یا خیر. توجه داشته باشید که خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید، اما اگر هاست بتواند این کار را برای شما انجام دهد، بهتر است.

همه چیز را تست کنید

کسب درآمد از پادکست گرافیک

قبل از اینکه اولین پادکست واقعی خود را ضبط کنید، یک نمونه ی آزمایشی داشته باشید تا یاد بگیرید چگونه از تجهیزات و نرم افزارها استفاده کنید و اشکالات خود را برطرف کنید. به عنوان مثال، اطمینان حاصل کنید که ضبط کننده شما تماس Skype را ضبط می کند.

پادکست خود را تولید کنید

اگر همه‌ی موارد قبل را به درستی انجام داده‌اید، اکنون وقت آن است که پاکست خود را تولید کنید. در اینجا مراحل تولید پادکست ذکر شده است.

۱) اولین (مقدمه) و آخرین بخش پادکست (INTRO/OUTRO) را بسازید.

این دو مورد بخش‌های موسیقی و گفتاری پادکست‌ها هستند. می‌توانید این کارها را خودتان انجام دهید یا یک متخصص صداگذاری استخدام کنید. اطمینان حاصل کنید که موسیقی‌های مورد استفاده شما بدون حق امتیاز است و اجازه استفاده از آن را دارید. مردم مشتاق شنیدن قسمت اصلی پادکست شما هستند، پس مخاطبان را بیش از حد منتظر نگذارید.

۲) یک طرح کلی یا outline از مطالب پادکست تهیه کنید

جالب‌ترین پادکست‌ها گفتگو محور هستند. برای اینکه فقط شما متکلم وحده نباشید، مهمانان یا میزبان دیگر پادکست باید متن گفتگو را نیز از قبل داشته باشد تا از روی آن بخواند و گفتگو شکل بگیرد. اگر در حال مصاحبه با یک مهمان هستید، سوالات خود را از قبل با او به اشتراک بگذارید تا هر دو بدانید که چه مواردی باید پوشش داده شوند.

۳) تمام بخش‌های پادکست خود را ضبط کنید

پادکست‌ها به بخش های مختلفی تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال، مقدمه، سپاسگزاری مختصر میزبان از به اشتراک گذاری پادکست این هفته، مصاحبه، نکته‌ها و قسمت پایانی. ممکن است پادکست شما یک پادکست ۵ دقیقه‌ای کوتاه و سریع باشد که فقط شامل یک مقدمه، بخش اصلی پادکست و بخش پایانی است.

۴) پادکست خود را ویرایش کنید

کالین گری چندین ویدیوی YouTube در مورد نحوه ی استفاده از Audacity برای ویرایش صدای پادکست دارد. اگر از نرم افزارهای دیگری استفاده می‌کنید، دستورالعمل‌های ویرایش را دنبال کنید. هدف شما یکنواخت کردن صدا، بهبود کیفیت صدا، کاهش نویز و سایر مشکلات صدا و برش دادن آن با توجه به بخش های پادکست است.

۵) تگ یا برچسب گذاری فایل های صوتی پادکست

برای نامگذاری فایل استفاده از پادکست و نام قسمت کافی نیست. شما باید آن را برچسب گذاری کنید تا این نام در دستگاهی که افراد با آن پادکست شما را می‌شنوند نیز نشان داده شوند. در اینجا شما قسمت‌های گرافیکی پادکست را اضافه می کنید.

پادکست خود را در هاست خود آپلود کنید

کسب درآمد از پادکست هاست

  • برای آپلود پادکست از دستورالعمل‌های هاست استفاده کنید.
  • پادکست خود را به اشتراک بگذارید.
  • وقتی ساختن پادکست شما تمام شد، وقت آن است که به شنوندگان در مورد آن اطلاع دهید.

پادکست را در وب سایت خود قرار دهید

اکثر هاست‌ها به شما کدی می‌هند که به مردم امکان می‌دهد از طریق سایت شما به پادکست گوش دهند یا می‌توانند آن را دانلود کنند. بهترین راه برای انجام این کار داشتن یک پست وبلاگ در مورد پادکست، افزودن کد، یادداشت‌های پادکست و هر اطلاعات دیگری است که در مورد پادکست باشد. به عنوان مثال، اگر با نویسنده‌ای مصاحبه کرده‌اید، می‌توانید یک لینک وابسته کتاب او از سایت آمازون و یا لینک منابعی که در پادکست استفاده کرده‌اید را اضافه کنید.

پادکست خود را در یک دایرکتوری ثبت کنید

معروف‌ترین دایرکتوری‌ها شامل iTunes، Stitcher و SoundCloud است. برای این که پادکست در هر اپلیکیشن یا پلتفرم پادکست قابل پیدا شدن و دریافت باشد، باید درخواست بدهید و آن را در چند دایرکتوری ثبت کنید.

پادکست خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و اطلاعات مربوط به آن را در خبرنامه ایمیل خود قرار دهید. در آخر، اسلایدها یا قسمت های گرافیکی را اضافه کنید و صدای خود را به ویدیویی برای اشتراک گذاری در YouTube تبدیل کنید. یا از همان ابتدا ساختن یک ویدیوکست را در نظر بگیرید.

 کسب درآمد از پادکست چگونه است؟

کسب درآمد از پادکست اپلیکیشن

درست مانند استفاده از بازاریابی وابسته برای درآمدزایی از یک وبلاگ، از آن می‌توانید برای کسب درآمد از پادکست نیز استفاده کنید. آدرس URL شما باید خاص باشد. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از پلاگین Pretty Link ، لینک‌هایی با نام دامنه خود ایجاد کنید که شنوندگان را مستقیما به سمت تولیدات شما هدایت کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کتاب ” Amazing Acme Tips ” را تبلیغ کنید، می‌توانید لینک وابسته را از آمازون دریافت کرده و در وب سایت خود قرار دهید سپس از طریق آن افراد را به لینک خرید کتاب هدایت کنید.

۱) محصول یا خدمات خود را بفروشید

اگر محصول یا خدماتی را تولید کرده‌اید، پادکست یک گزینه عالی است برای فروش این محصولات است. به عنوان مثال، اگر خدمات دفترداری دارید، می‌توانید یک پادکست درباره‌ی” رازهای دفترداری” را برای صاحبان مشاغل کوچک داشته باشید. شما می‌توانید از پادکست برای به اشتراک گذاشتن نکات و تخصص و خدمات خود استفاده کنید.

۲) فروش تبلیغات

قبل از دادن پیشنهاد تبلیغ، باید یک پادکست با تعداد زیادی شنونده بسازید، و بعد می‌توانید ۲۰ تا ۳۰ ثانیه از زمان پادکست خود را به تبلیغات اختصاص دهید. همچنین می‌توانید این قسمت از تبلیغات را در وب سایت خود داشته باشید.

۳) اسپانسری بهترین راه  کسب درآمد از پادکست

مشابه تبلیغات، می‌توانید اسپانسر یا حامیان مالی برای پادکست خود بگیرید. برای داشتن یک برند تجاری و حمایت توسط اسپانسرها، به مخاطبان زیادی نیاز خواهید داشت. این نکته مهم است که آمار تعداد شنوندگان و میزان دانلود پادکست شما برای جلب نظر یک حامی مالی بالا باشد. توجه داشته باشید که باید از اسپانسر در پادکست نام برده شود و همچنین اطلاعاتی در مورد آن در وب سایت منتشر شود.

۴) محتوای ویژه (Premium Content)

مشابه پیشنهادات رایگان مانند اشانتیون به عنوان راهی برای جلب نظر مردم، می‌توانید از پادکست به عنوان مکانیزمی برای جذب مردم به منظور پرداخت هزینه برای محتوا با جزییات بیشتر استفاده کنید. مثلا دسترسی به مصاحبه‌های عمیق‌تر یا مصاحبه‌هایی که از پادکست پخش نشده است. یا می‌تواند شامل عضویت در سایت یا انجمن باشد. برای اینکه این کار عملی شود، پادکست شما باید عملکرد و محتوای عالی داشته باشد تا مردم را برای خواستن پیشنهادات بیشتری ترغیب کند. علاوه بر این، محتوای برتر باید از کیفیت و ارزش خوبی برخوردار باشد.

۵) کمک های مالی (دونیت)

درخواست کمک برای حمایت از پادکست هیچ ضرری ندارد. در حالی که اکثر مردم فعالیت‌ها و پادکست‌های رایگان را دوست دارند، افرادی هستند که اگر احساس کنند این پادکست ارزش زیادی دارد و از آن استفاده‌ی بسیاری برده‌اند، کمک مالی می‌کنند که بخش مهمی از کسب درآمد از پادکست های رایگان است.

به نظر می‌رسد که کسب درآمد از پادکست برای خیلی‌ها جالب باشد و اگر طرافدارن زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارید، بد نیست پادکست را هم امتحان کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود بخش اپلیکیشن‌ها و فناوری‌های جدید سایت اول نیوز را پیش‌برد اهدافتان دنبال کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس