هر آنچه در مورد بازی Forspoken می دانیم

58
0
بازی Forspoken

استودیو Square Enix بیشتر به خاطر سری Final Fantasy خود مشهور است (و در حال حاضر در حال کار بر روی آخرین عنوان است)، یک پروژه جدید JRPG در ژوئن 2020 به عنوان یک عنوان جدید برای PlayStation 5 با نام رمزی Project Athia به نمایش گذاشته شد. بازی Forspoken را در ادامه بررسی می کنیم.

این بازی جدید بسیاری از گیمرها را به خاطر جلوه های بصری خیره کننده نمایش داده شده تحت تاثیر قرار داد و نوید دنیایی کاملاً جدید از سوی توسعه دهندگان محترم JRPG را داد. پس از خبر اولیه، جزئیات زیادی در مورد این پروژه جدید دریافت نکردیم. تنها چیزی که می‌دانستیم این بود که سازنده Luminous Productions، بیشتر از اعضای تیم Final Fantasy 15 تشکیل شده است.

حالا که زمان بیشتری می گذرد، جزئیات جدیدی از این بازی فاش شده است. یکی از مهم ترین آنها، البته، عنوان واقعی بازی است: Forspoken. بین تریلرها، دموهای توسعه یافته گیم پلی و جزئیات ارائه شده توسط توسعه دهندگان، ما اطلاعات خوبی در مورد اینکه داستان این بازی چیست، گیم پلی چگونه است و چه زمانی می توانیم بازی را شروع کنیم، داریم.

اگر درباره این بازی جدید JRPG هیجان زده هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

تاریخ انتشار بازی Forspoken

در نمایشگاه پلی استیشن در سپتامبر 2021، رسما اعلام شد که تاریخ انتشار Forspoken بهار 2022 خواهد بود. Square Enix قادر به محدود کردن تاریخ انتشار تا 24 مه، 2022 بود. با این حال، در اوایل سال 2022، این تاریخ به 11 اکتبر 2022 موکول شد.

توسعه دهنده در پیامی اعلام کرد:

“ما تصمیم گرفتیم تاریخ انتشار Forspoken را تا 11 اکتبر سال 2022 عقب بندازیم. چشم انداز ما برای این IP جدید، ارائه یک بازی جهانی و قهرمان است که گیمرها در سراسر جهان می خواهند تجربه کنند، بنابراین برای ما بسیار مهم است. به این ترتیب، طی چند ماه آینده، ما تمام تلاش هایمان را برای آماده کردن بازی خواهیم کرد و نمی توانیم صبر کنیم تا شما آن را تجربه کنید.”

پلتفرم های بازی Forspoken

پلتفرم های بازی Forspoken
پلتفرم های بازی Forspoken

این بازی از زمانی که برای اولین بار عنوان شده است، به سونی متصل می‌باشد. همچنین Square Enix دارای یک تاریخچه همکاری طولانی با این پلتفرم است. بنابراین این احتمال وجود دارد که یک بازی انحصاری باشد. با تماشای تریلر این فرضیه اثبات می‌شود.

بله، Forspoken یک عنوان انحصاری برای PS5 خواهد بود. البته احتمال دارد که برای PC هم عرضه شود. این احتمال هم وجود دارد که بازی انحصاری دائمی نباشد. البته شرکت بیان می‌کند که حداقل تا 24 ماه پس از انتشار آن، در سیستم عامل های دیگر در دسترس نخواهد بود. این یک زمان بسیار طولانی برای انتظار است.

تریلر

اولین تریلر رسمی در نمایشگاه PlayStation منتشر شد نشان می‌دهد که باید منتظر یک بازی خوب باشیم. این JRPG مدرن است. شخصیت های اصلی را به ما معرفی می کند، Frey Holland، به دنبال فرار از زندگی در شهر است. در حال حاضر در این دنیای فانتزی سنتی به نام Athia گیر کرده است.

Frey در آستانه 21 سالگی است. او باید با نیروهای شیطانی دنیای جدید مبارزه کند.

به نظر می رسد که Frey کسی است که جهان Athia را از شر هیولاهایی که آن را آزار می دهند و همچنین موجوداتی به نام Tantas که مردم ساکن آنجا را کنترل می کنند، خلاص می کند. سردسته Tantas شخصی به نام Tanta Sila است که احتمالاً آخرین کسی است که Frey بر اساس نحوه نمایش او در تریلر باید بر آن غلبه کند.

Forespoken نام های بزرگی در پشت خود دارد. خارج از تیم Luminous Productions، گروه نویسندگی شامل Garry Whitta، نویسنده جنگ ستارگان: Rogue One، Prey و بسیاری از کتاب های مصور و همچنین Amy Hennig است که سه گانه اصلی Uncharted را برای NaughtyDog و Soul نوشته است.

به غیر از Frey و Cuff، چند شخصیت دیگر در این داستان هستند که ما آنها را می شناسیم. Jogedy به Frey در کاوش در این دنیای جدید کمک می کند. Auden به عنوان یک زن جوان مهربان و از خود گذشته توصیف می شود که نیازهای دیگران را قبل از نیازهای خود در اولویت قرار می دهد. او به سرعت Frey را در Athia می پذیرد.

مناطق Athia که دیده ایم شامل قلعه های فانتزی معمولی و تمدن های پادشاهی هستند، به علاوه مناطق کوهستانی، مناطق جنگلی و محیط های بیابانی.

تریلر نمایش داده شده در مراسم The Game Awards 2021 کوتاه است، اما مملو از داستان های جالب است. ما Frey را در زنجیر می‌بینیم و به نظر می رسد که او در حال محاکمه شدن است. به نظر می رسد مردم این جهان بر این باورند که او به نوعی مسئول فسادی است که به سرزمین آنها هجوم آورده است و یکی از اعضای شورا وظیفه دارد تا مردم را امیدوار کند. ما می‌توانیم کارهای بیشتری را ببینیم که این فساد چیست، کشتن و به ظاهر زنده کردن مردم در غالب موجودات هیولایی که Frey باید با آنها مبارزه کند.

مبارزات بیشتری دیده می شود، با طلسم های زیاد مواجه می‌شویم، موج سواری با سرعت بالا روی نوعی تکه یخ و مبارزه با موجودات وحشی. Frey می‌تواند استتار کند، شمشیر آتش را احضار کند و با چیزی که شبیه انفجار الکتریکی به نظر می‌رسد به زمین بخورد. تریلر با یک هیولای بزرگ و خزنده به پایان می رسد که از درختان انگور سیاه ساخته شده است.

گیم پلی بازی Forspoken

گیم پلی بازی Forspoken
گیم پلی بازی Forspoken

آخرین تریلر دارای گیم‌پلی زیادی بود که می‌توانیم به آن بپردازیم. ما قبلاً می دانستیم که Frey توانایی های جادویی مختلفی را به نمایش می گذارد، اما اکنون طیف وسیعی از آنها را در عمل دیده ایم. به نظر می رسد که یک انفجار جادویی سریع تر وجود دارد که او می تواند به سمت دشمنان پرتاب کند. همچنین نوعی سپر، گوی های آب، انگورها و تله های انفجاری وجود دارد. چیزی که هیجان انگیز بود نحوه حرکت Frey در محیط بود.

Frey به سرعت حرکت می کند، واقعا سریع است. او نه تنها مهارت های پارکور دیوانه کننده ای دارد، بلکه می تواند از جادوی خود استفاده کند تا حرکت خود را حتی نرم تر، سریع تر و همه کاره تر کند. به نظر می رسد که او می تواند در هوا بچرخد و بپیچد تا زمان پخش خود را طولانی تر کند، به راحتی از سطوح صاف بالا برود. حتی می تواند یک طناب جادویی پرتاب کند تا بتواند خودش را با آن به اطراف بکشد. همچنین به نظر می رسد که او در اثر سقوط از ارتفاعات مرگبار آسیبی نمی بیند.

مبارزه بسیار فعال است و می تواند در هر جایی رخ دهد. ما Frey را می‌بینیم که در زمین های باز، فضاهای داخلی و میدان های شهر می‌جنگد. طیف وسیعی از دشمنان از انسان نماهای شیطانی گرفته تا موجودات بالدار در آسمان و حتی “اژدهای وحشتناک” وجود دارد.

به نظر می‌رسد این بازی یک جهان باز خواهد بود که بر اساس بزرگی محیط ها و میزان تاکید بر اینکه Frey با سرعت در سراسر زمین حرکت کند، خواهد بود. ما همچنین امیدواریم که علاوه بر ماموریت اصلی، ماموریت های جانبی، مناطق اختیاری برای کاوش و چیزهایی از این نوع داشته باشیم.

ما نمی دانیم که دریافت جادوی جدید چگونه کار می کند یا اینکه آیا سیستمی برای بهبود جادوی شما وجود دارد یا خیر. آیا گزینه های دیگری به جز جادو وجود خواهد داشت؟ ما Frey را می‌بینیم که لباس های متفاوتی نیز پوشیده است ممکن است نوعی زره داشته باشد.

حالت چند نفره Multiplayer بازی Forspoken

حالت چند نفره Multiplayer بازی Forspoken
حالت چند نفره Multiplayer بازی Forspoken

اگرچه هیچ تاییدی به این صورت وجود ندارد، اما کاملاً مطمئن هستیم که هیچ گونه حالت چند نفره در این بازی وجود نخواهد داشت. همه چیزهایی که دیده‌ایم نشان می‌دهد Frey به تنهایی بازی می‌کند. اکثر JRPG ها به عنوان بازی تک نفره بهتر هستند، بنابراین ما با Forspoken که یک ماجراجویی انفرادی ارائه می دهد مشکلی نداریم.

DLC بازی Forspoken

«Forspoken» احتمالا DLC خواهد داشت. این استودیو سازنده که Final Fantasy 15 را ساخته است، سابقه ی زیادی در افزودن محتوای DLC دارد. FF15 به تنهایی بسیار بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت DLC دریافت کرد، از جمله حالت چند نفره، بنابراین هر چیزی ممکن است.

از آنجایی که ما حتی نمی‌دانیم جریان بازی برای Forspoken چگونه خواهد بود، هر ایده ای در مورد اینکه DLC چگونه خواهد بود وجود دارد.

پیش سفارش بازی Forspoken

با تعیین تاریخ انتشار، اکنون می‌توانید از طریق سایت رسمی بازی برای PS5 و رایانه شخصی، Forespoken را سفارش دهید.

4/5 - (4 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس