همکاری مایکروسافت با Activision Blizzard

48
0
همکاری مایکروسافت با Activision Blizzard

پس از همکاری مایکروسافت با Activision Blizzard، بسیاری از کاربران به این فکر افتاده اند که سرنوشت بازی‌های آینده چه خواهد شد و آیا مایکروسافت ممکن است همه آن‌ها را انحصاری کند یا خیر. ولی با این حال مایکروسافت به توسعه دهنده Call of Duty اجازه می دهد تا بازی های خود را برای رقبای خود نیز منتشر کند.

همکاری مایکروسافت با Activision Blizzard

پس از خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت، گیمرها نگران شده اند که بازی های آینده این استودیو انحصاری Xbox  یا pc شوند.  با این حال، مایکروسافت قول داده است که Call of Duty همچنان بر روی کنسول های پلی استیشن عرضه خواهد شد.

 وعده مایکروسافت به گیمرهای پلی استیشن

این شرکت اطلاعیه خود را در Microsoft On the Issues  منتشر کرد. و در پستی با عنوان «adapting ahead of regulation: a principled approach to app stores,»، برنامه‌های خود را برای نحوه فروش محصولات خود در آینده ارائه می‌کند.

 با مطالعه این پست با نکات جالبی روبرو شدیم:

ابتدا، برخی از منتقدین پرسیده‌اند که آیا ما همچنان به عرضه محتوای محبوب مانند Activision’s Call of Duty در پلتفرم‌های رقیب مانند پلی‌استیشن سونی ادامه خواهیم داد یا خیر.  نگرانی اصلی این است که مایکروسافت می تواند این بازی را به طور انحصاری فقط بر روی کنسول ایکس باکس در دسترس قرار دهد و کاربران پلی استیشن از آن بی بهره بمانند.

خوشبختانه، مایکروسافت با اعلام اینکه به توافق فعلی بین Activision Blizzard و سونی احترام می گذارد، نگرانی ها را برطرف کرد.  این به این معناست که بازی‌های Call of Duty در آینده همچنان بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن عرضه خواهند شد.

 مایکروسافت همچنین عنوان کرد که مایل است به Activision Blizzard اجازه دهد تا از پلتفرم موفق نینتندو نیز پشتیبانی کند.  به این ترتیب، گیمرها برای آینده بازی‌های اکتیویژن بلیزارد و پلتفرم‌های مورد نیاز، هیچ نگرانی نخواهند داشت.

 حرکتی هوشمندانه توسط مایکروسافت

 اقدام مایکروسافت در احترام به قراردادهای قبلی اکتیویژن بلیزارد با شرکت های رقیب اقدام قابل ستایشی است.  با انجام این کار، این شرکت از مشکلات احتمالی جلوگیری می کند: گیمرها و رگولاتور ها.

در درجه اول، کنار گذاشتن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد از کنسول‌های سونی و نینتندو، برای مایکروسافت پیامد ها و واکنش های خوبی به همراه ندارد.  گیمرها این اتفاق را به عنوان حرکتی برای ترغیب مردم به خرید کنسول های ایکس باکس می دانند.

در درجه دوم، مایکروسافت جنگ بزرگی در پیش دارد تا قانونگذاران را متقاعد کند که خرید Activision Blizzard اقدامات متقابل آنتی تراست را نقض نمی کند.  اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد که Activision Blizzard را از توسعه بازی برای رقبای خود منع کند، ممکن است رگولاتور ها اعلام کنند که این معامله برای بازار منصفانه نیست و معامله را متوقف کنند.

 به این ترتیب، در حالی که مایکروسافت به احتمال زیاد دوست دارد اکتیویژن بلیزارد را فقط برای خود نگه دارد، انجام این کار در دراز مدت به آن آسیب می رساند.  همچنین با اعلام خبر اشتراک‌گذاری استودیو، خود را به عنوان مرد خوب در این داستان معرفی کرده است.

خبر خوب برای گیمرها

 پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، گیمرها نگران برنامه های انحصاری مایکروسافت بوده اند.  خوشبختانه، به نظر می رسد در حال حاضر همه چیز خوب پیش می رود، زیرا بازی هایی مانند Call of Duty همچنان بر روی کنسول های دیگر نیز عرضه خواهند شد.

منبع : makeuseof

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس