پیش بینی گسترش شهر های هوشمند در سال های آینده

شرکت تحقیقاتی Frost & Sullivan پیش بینی می‌کند سرمایه گذاری بر روی شهر های هوشمند در آینده گسترش خواهد یافت.

65
0
گسترش شهر های هوشمند در سال های آینده

شرکت تحقیقاتی Frost & Sullivan پیش بینی می‌کند سرمایه گذاری بر روی شهر های هوشمند در آینده گسترش خواهد یافت.

پیش بینی گسترش شهر های هوشمند

پیش بینی گسترش شهر های هوشمند

این جا یک تناقض وجود دارد: به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا، مردم کم‌تر مالیات پرداخت می‌کنند و به همین دلیل درآمد‌های دولت و شهرداری‌ها کاهش پیدا کرده است.

با این حال کارشناسان خوش بین هستند که در سال بعد درآمد‌های آن‌ها افزایش پیدا کند و آن‌ها خواهند توانست سرمایه گذاری بیش‌تری برای هوشمند سازی شهر داشته باشند.

تحلیلگران انتظار دارند که رئیس جمهور جدید آمریکا جو بایدن Joe Biden سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها را در اولویت‌های اصلی دولت خود قرار دهد.

طبق پیش بینی منتشر شده از Frost & Sullivan انتظار می‌رود هزینه‌های هوشمند سازی شهر‌ها به میزان ۲۲/۷ درصد افزایش پیدا کند و در سال ۲۰۲۵ به عدد ۳۲۷ میلیارد دلار برسد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ فقط ۹۶ میلیارد دلار بود. این تحقیقات همچنین اعلام کرد: فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و ذخیره داده‌های بزرگ برای مقابله با بیماری‌های همه گیر، با فرصت‌هایی برای مطالعه جمعیت و مقابله با بیماری‌های همه گیر ایجاد می‌کند‌.

شهرداران انتظار سرمایه گذاری در زیرساخت‌های هوشمند سازی شهر را دارند

پیش بینی گسترش شهر های هوشمند در سال های آینده

با وجود برخی از تصمیمات مخالف مانند تصمیم Alphabet برای لغو توسعه هوشمند سازی شهر در تورنتو کانادا، این انتظار وجود دارد این روند ادامه پیدا کند و اکثر شهر‌ها در آینده نزدیک هوشمند شوند. لزوم انجام این امر آنجا مشاهده می‌شود که شهر‌ها نیازمند اجرای فناوری‌های جدید هستند، و این کار بدون هوشمند سازی کلی ممکن نیست.

طبق گفته Frost & Sullivan، انتظار می‌رود سرمایه گذاری در زمینه هوشمند سازی شهر‌ها در دو سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد. این شرکت خاطرنشان می‌کند: “فناوری هوشمند سازی قبلاً در ردیابی افراد از روی لباس و خودرو، سیستم عامل‌های جمع آوری اطلاعات Open data، هواپیماهای بدون سرنشین مستقل، تجزیه و تحلیل جمعیت برای مبارزه با همه گیری سرمایه گذاری شده است.” پس از همه گیری ویروس کرونا، سرمایه گذاری در پروژه‌های هوشمند سازی مانند شبکه‌های هوشمند، مدیریت هوشمند ترافیک، وسایل نقلیه خودران، روشنایی هوشمند، خدمات دولت الکترونیکی و افزایش امنیت الکترونیک، افراد و شهرداران را به این مسئله علاقمند کرده است.

این احتمال وجود دارد که این بحران فرصتی را برای پیشبرد پروژه‌ها و ساختن زیرساخت‌های مورد نیاز شهر‌ها را تامین کند.

Debra Lam، از مدیریت پروژه‌های هوشمند سازی شهری در ایالت جورجیا Geirgia، به Axios می‌گوید: “ویروس کرونا علاوه بر تمامی مشکلاتی که ایجاد کرده است، فرصت‌هایی هم خلق کرده است. مردم در آینده خواهند گفت اتصال هوشمند به شبکه هوشمند شهری مهم است، و مانند لوله کشی آب اهمیت دارد.”

Archana Vidysaker مدیر پروژه نوآوری گروه Frist & Sullivan می‌گوید: شهر هوشمند را با هشت پارامتر توصیف می‌کنند، از نظر آن‌ها شهری هوشمند است که: ساختمان‌های هوشمند، تحرک و پویایی، زیرساخت‌های مناسب، انرژی، حقوق شهروندی، حاکمیت، مقتدر آموزش و مراقبت‌های بهداشتی، را در خود جای داده باشد. تاکنون هیچ شهری در جهان نتوانسته به آن حد برسد.

Frost & Sullivan پیش بینی می‌کند بیش از ۲۶ شهر تا سال ۲۰۲۵ این ویژگی‌ها را اجرایی کند و هوشمند شود. همچنین انتظار می‌رود ۹ شهر از ۲۶ در ایالات متحده باشند.

پیش بینی شهر های هوشمند در سال های آینده

تحقیقات بر روی سیستم مناسب آب در هر منطقه می‌تواند باعث رشد کیفیت آب در آن منطقه شود. بایدن علاوه بر حمایت از جایگزین کردن لوله‌های آب قدیمی و پوسیده سربی در آمریکا، از تحقیقات و نوآوری‌ها هم حمایت می‌کند. “تحقیقات فرصت‌های واقعی برای استفاده مناسب‌تر از منابع آب موجود و کاهش هزینه و انرژی مورد نیاز برای تولید منابع جدید آب را منجر می‌شود. یکی از روش‌های جدید که برای ایجاد منابع آب جدید پیشنهاد شده است نمک زدایی است، که در خاورمیانه (عربستان، کویت، امارات، قطر و ایران) اسپانیا (Almeira) و آمریکا اجرا می‌شود.”

Vidyasekar به Smart Cities Dive می‌گوید: “با اینکه هنوز جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است، اما ما می‌دانیم یکی از نگران کننده‌ترین آلاینده‌ها PFAS است. یک راه حل احتمالی برای درست کردن آن، استفاده از سیستم‌های آب رسانی دوقلو دیجیتال Digital twins است که می‌تواند مشکل را تا حد زیادی بر طرف کند، و همچنین قادر است حوادثی مانند نشت آب از لوله، قطع برق و آلودگی را شبیه سازی کند.”

حال که با پیش بینی گسترش شهر های هوشمند آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس