آپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi

38
0
آیپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi

Vivaldi 5.4 به تازگی عرضه شده و شامل تغییرات زیادی است. در ادامه موارد جدیدی که در آپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi وجود دارد را معرفی خواهیم کرد.

Vivaldi نسخه 5.4 مرورگر وب محبوب خود را عرضه کرده است. آخرین آپدیت ویژگی ‌های مفیدتری را برای این مرورگر فوق العاده به همراه می ‌آورد.

آپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi

آپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi
آپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi

ماه‌ ها پیش، Vivaldi 5.3 ویژگی‌ های جدیدی از جمله نوار ابزار قابل ویرایش، زنجیره فرمان در ویرایشگر نوار ابزار، یک دکمه ریست، جستجوی همگام‌ سازی شده، حرکت کشیدنی در فیلد آدرس و بسیاری موارد دیگر را به همراه داشت.

با نسخه 5.4، Vivaldi یک بار دیگر با آپدیت هایی برای وب پنل ها، ژست های ماوس و راکر، Vivaldi Mail و امنیت، به سطوح بالاتری ارتقا پیدا می کند. 

 

  1. گزینه Mute Panel در Web Panel ها 

آیپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi
آیپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi

Web Panel ها آن دسته از پنل های کناری هستند که از نوار کناری مرورگر اصلی شما خارج می شوند. هنگامی که بر روی مرورگر Vivaldi خود کلیک راست کرده و Add page to Web Panel را انتخاب کنید، Web Panel ها یک نمای کوچک تقسیم شده ای از صفحات ایجاد می کنند.

Web Panel ها می توانند به عنوان یک نسخه کوچک از یک صفحه وب فعلی شما، یکی از سایت های مورد علاقه شما یا به عنوان یک صفحه جدید عمل کنند که به شما این امکان را می دهد که URL را تایپ کنید. آنها می توانند صدا و همچنین فیلم های پخش خودکار را پخش کنند.

پیش از این، تنها گزینه‌ های منوی موجود در Web Panel ‌ها عبارت بودند از: Open in، Copy Panel Address ، Periodic Reload ، Show Desktop Version ، Separate Width ، Floating Panel ، Toolbar ، Remove Web Panel ، و Panels.

در Vivaldi 5.4، Web Panel اکنون دارای یک گزینه Mute Panel اضافی است که به شما این امکان را می دهد تا پنل را در صورت پخش خودکار ویدیوها یا صدا از یک سایت، نادیده بگیرید. به این ترتیب می توانید فقط صداهایی که می خواهید بشنوید را انتخاب کنید.

  1. ژست های راکر ماوس را تنظیم کنید

با Vivaldi 5.4، اکنون می توانید ژست های راکر خود را شخصی سازی کنید. پیش از این، هیچ گزینه ای برای تنظیم یا سفارشی کردن نحوه عملکرد ژست راکر شما وجود نداشت. با این آپدیت، نه تنها می ‌توانید ژست های راکر خود را شخصی سازی کنید، بلکه در واقع می‌ توانید ژست ماوس خود یا همان MYOMG را که در Vivaldi اینگونه معرفی می شود را نیز بسازید.

با این قابلیت، دیگر هیچ محدودیتی برای نحوه عملکرد ژست های راکر شما وجود ندارد. این بدان معناست که اکنون می توانید هر دستوری را به هر دو دکمه ماوس اختصاص دهید.

می ‌توانید در مورد نحوه جستجوی سریع ‌تر با حرکات ماوس در Vivaldi اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  1. لینکی را برای هایلایت کردن کپی کنید

آیپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi
آیپدیت 5.4 مرورگر Vivaldi

برخلاف آپدیت Vivaldi 5.3، اکنون می‌ توانید لینک ها را برای هایلایت کردن محتوا، کپی کرده و به اشتراک بگذارید. با این ویژگی جدید، می ‌توانید به سادگی بخشی از متن را در یک صفحه وب که می‌خواهید با شخصی به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. اگر نقل قولی توجه شما را جلب کرد، می توانید روی صفحه کلیک راست کرده و آن را به صورت یک لینک به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار، یک صفحه وب را باز کنید، بخشی از متنی را که می خواهید برای شخصی هایلایت کنید انتخاب کنید، کلیک راست کرده و گزینه Copy link را برای هایلایت کردن انتخاب کنید. اکنون می توانید URL تولید شده را از طریق یک مرورگر مبتنی بر Chromium برای شخصی ارسال کنید.

هنگامی که گیرنده لینک را باز می کند، نه تنها به آن صفحه، بلکه به آن بخش خاصی از صفحه که برای توجه بیشتر او هایلایت کرده اید هدایت می شود. اگر می خواهید توجه کسی را به موضوع مهمی در یک صفحه وب جلب کنید، این یک ویژگی فوق العاده مفید است.

  1. همیشه از اتصالات امن استفاده کنید

در سال 2021، گوگل شروع به پیاده سازی نوار وضعیت HTTPS به طور پیش فرض برای سایت هایی کرد که مستقیماً در نوار آدرس Chrome تایپ می شدند. این حرکت امنیت و عملکرد این مرورگر را بهبود می بخشد. راه های دیگری نیز برای سرعت بخشیدن به  Vivaldiوجود دارد.

گزینه پیش فرض اتصال HTTPS ایمن اکنون در Vivaldi 5.4 موجود است. برای تنظیم این گزینه به عنوان گزینه پیش فرض خود، مرورگر Vivaldi خود را باز کنید، روی Settings و سپس Address Bar کلیک کنید و باکس Always Use Secure Connection را تیک بزنید.

وقتی بعد از این تنظیمات، به سایتی متصل شوید که همچنان از HTTP استفاده می کند، به طور خودکار به یک اتصال HTTPS ارتقا می یابد. این به روز رسانی ها از طریق وبلاگ Vivaldi اعلام شد.

Vivaldi 5.4 دارای ویژگی ‌های بسیاری است

همانطور که مشاهده می ‌شود، Vivaldi 5.4 مملو از ویژگی ‌های جدید و بهبودیافته ای است که شامل پنل های وب، ژست های راکر ‌و ماوس، لینک دادن به یک هایلایت و اتصال پیش ‌فرض HTTPS است. همچنین شامل بهبودهایی در Vivaldi Mail 1.1 برای Vivaldi Mail، Calendar و Feed Reader یکپارچه شده است.

اگر به دنبال مرورگری هستید که مدیریت تب ها، سازماندهی، سفارشی ‌سازی و حفظ حریم خصوصی را در اولویت قرار دهد، بهتر است به چیزی غیر از Vivaldi فکر نکنید. با Vivaldi، شما یک جایگزین بسیار عالی برای Chrome و Edge دارید.

منبع : makeuseof

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس