اسرار ساخت محیط کاری خوب از زبان مدیران شرکت های مطرح

فرهنگ شرکت باید از همان لحظه مصاحبه ایجاد شود و بعد از آن برنامه ریزی کنید. در ادامه شما را با اسرار ساخت محیط کاری خوب آشنا می‌کنیم.

92
0
0 اسرار ساخت محیط کاری خوب از زبان مدیران شرکت های مطرح

شرکت‌های نام برده شده در این مقاله در لیست Best Companies Culture قرار دارند. فرهنگ محیط کار یک شرکت باید از همان لحظه مصاحبه با ورود استعدادهای جدید ایجاد شود و بعد از آن استعداد آن‌ها را کشف کند و برنامه ریزی نماید. در ادامه شما را با اسرار ساخت محیط کاری خوب در یک شرکت آشنا می‌کنیم.

اقدامات بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد شرکتی قوی، پر جنب و جوش و پایدار انجام بدهید. اولین و عاقلانه‌ترین قدم، مراجعه به مسائلی است که به شرکت‌های موفق الهام می‌دهند. آنها چه کار‌هایی انجام می‌دهند؟ از آن‌ها تقلید کنید.

اسرار ساخت محیط کاری خوب از زبان مدیران شرکت های مطرح

برای ایجاد فهرست فرهنگ‌های برتر شرکت کارآفرین با مشارکت Culture IQ، اخیراً از طیف وسیعی از رهبران کسب و کار سوال کرده‌ایم که چگونه محیط کاری خوب را ایجاد می‌کنند. به قول خودشان این کار‌ها باعث پیشرفت شرکت آن‌ها شده است.

۱. برای درخشش استخدام کنید، نه کار عادی

1 اسرار ساخت محیط کاری خوب از زبان مدیران شرکت های مطرح

شرکت: BetterWorks

دفتر مرکزی: Palo Alto، کالیفرنیا

تاسیس: ۲۰۱۳

ما معتقدیم که ایجاد یک فرهنگ شگفت انگیز با مصاحبه آغاز می‌شود. هنگامی که ما به یک استخدام جدید مشغول می‌شویم، بررسی‌هایی انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها اشتیاق زیادی برای کمک در انجام ماموریت ما دارند. باید کمک کنیم آن‌ها در کار متمرکز باشند تلاش کنند و ثابت بمانند. ما شعار “استخدام برای درخشش” را دنبال می‌کنیم و داوطلبان را تا حدی با توجه به میزان انرژی و ذائقه‌ای که روی میز می‌آورند ارزیابی می‌کنیم.

ما در حال ساختن تیمی هستیم که می‌خواهند به افراد برای بهتر شدن در مشاغل خود کمک کنند، بنابراین همه ما از ابتدا فرهنگی مشترک داریم. سپس ما پس از گذراندن مراحل، فرهنگ مد نظر را تصویب می‌کنیم. به عنوان مثال، هر کارمند با انگیزه و درست کار با تمامی اعضای هیئت مدیره دیدار می‌کند: از جمله با بخش بازاریابی، مهندسی، فروش، مدیر ارزیابی کیفیت محصول. این کار اجماع می‌شود تا مطمئن شویم او می‌تواند با تیم همکاری کند.

من همچنین برای همه افراد جدید یک جلسه ماهانه فرهنگی برگزار می‌کنم تا مطمئن شوم که آنها می‌فهمند چرا ما کارها را به چه روشی انجام می‌دهیم. وقتی عضو جدید جایگاه خود را بشناسد و بداند چه جایگاهی دارد، آن زمان است که شرکت در مسیر رشد قرار خواهد گرفت.

Chris Dugan بنیانگذار و مدیرعامل BetterWorks، شرکتی که در زمینه نرم افزارهای سازمانی فعالیت می‌کند.

۲. روش‌های خلاقانه‌ای را برای کار خود و تیم طراحی کنید

2 اسرار ساخت محیط کاری خوب از زبان مدیران شرکت های مطرح

شرکت: FlexJobs

دفتر مرکزی: Bolder، ایالت کلرادو

تأسیس: ۲۰۰۷

وقتی من FlexJobs را به عنوان یک شرکت فریلنسر تاسیس کردم، از روز اول می‌دانستم که ایجاد یک فرهنگ شگفت انگیز برای شرکت مهم خواهد بود.

برای شروع فرهنگ سازی باید به ارتباطات توجه ویژه کنید. ارتباطات یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای یک شرکت موفق است و می‌توان گفت از اساس یک شرکت است. ما یک سیاست ارتباطی کاملا باز و مستقیم داریم. تیم مدیریتی ما می‌خواهد همه افرادی که در شرکت ما کار می‌کنند بدانند که می‌توانند نظر خود را بیان کنند و به این کار تشویق می‌شوند. آنها می‌توانند ایده‌های بزرگ و خلاقانه خود را ارائه دهند، مسائل و مشکلاتی را که با آن روبرو هستند را مطرح کنند و انتقاد سازنده ارائه دهند، زیرا اطمینان دارند به بهترین شکل ممکن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به عنوان یک بنیاد، ما ابزارهای ارتباطی مختلفی را پیدا کرده‌ایم که انجام این کار را راحت‌تر می‌کنند، داشتن محلی برای دادن پیام در شرکت (Yammer)، فضای مجازی دفتر (Sococo)، اشتراک فایل و همکاری (Box و Google Drive)، مدیریت پروژه (Pivotal Tracker و Slack)، کنفرانس وب / ویدئو (join.me)، و در نهایت ایمیل استفاده می‌شود. از نظر ما داشتن راه‌های ارتباطی متنوع مهم است، زیرا تمام افراد نمی‌توانند به یک شیوه نظر خود را منتقل کنند.

ما همچنین با فرهنگ شرکت خود سرگرم می‌شویم، و کار‌هایی می‌کنیم که به تیم ما انرژی می‌بخشد، مانند پرداختن مزایا به افراد. ما روش‌های خلاقانه‌ای داریم که تیم خود را به تعامل و شناخت یکدیگر ترغیب می‌کنیم. ما همچنین “گفتگوهای قهوه” را به طور منظم انجام می‌دهیم. در این گفتوگو‌ها کارکنان قهوه می‌خورند و در موضوعاتی غیر از کار با یکدیگر بحث می‌کنند.

Sara Sutton Fell، بنیانگذار و مدیرعامل FlexJobs، یک سرویس شغلی آنلاین برای کمک به مردم در یافتن مشاغل نیمه وقت و فریلنسری می‌باشد.

۳. به کارمندان خود اعتماد کنید، شرکت شما شکوفا خواهد شد

3 اسرار ساخت محیط کاری خوب از زبان مدیران شرکت های مطرح

شرکت: TeamSnap

دفتر مرکزی: Boulder ایالت کلرادو

سال تاسیس: ۲۰۰۹

ما ساعت کاری مشخص و هیچ مرخصی استعلاجی یا سیاست PTO نداریم. اما به شدت به کارکنان جایزه می‌دهیم. ارزش شماره یک ما اعتماد است. ما اعتماد داریم که مردم واقعاً می‌خواهند کار آن‌ها به بهترین وجه ممکن انجام شود و در صورت داشتن اعتماد کامل به زیر دست‌ها، همه می‌توانند کار‌های خود را سازماندهی کنند تا کار به بهترین شیوه ممکن انجام شود.

ما یک شرکت توزیع شده متشکل از ۸۰ نفر به اضافه بدون محاسبه پیمان کاران و کارکنان پاره وقت داریم. تعداد کمی از کارمندان در دفتر کوچک ما در Boulder کار می‌کنند، و اکثر این کارکنان در حال سفر به دنیا، یا در خانه، ون‌های RV، یا وقتی در کافی شاپ‌ها کار می‌کنند. اینکار برای ایجاد تعادل و حس خوشبختی بسیاز موثر است، در روابط بین فردی نیز تأثیر جالبی دارد. وقتی همه از طریق Slack، ایمیل و Google Hangouts ارتباط برقرار می‌کنند، دیگر رابطه دوستانه و آن حس نزدیکی به شما القا نمی‌شود. با استفاده از مدل ما، کارکنان روابط بهتری با جمع بزرگ‌تری از مردم ایجاد می‌کنند. با این وجود دیدن یکدیگر و برقراری ارتباط نزدیک ضروری است، و هر ساله دوبار یک دیگر را میبینیم.

ما افراد با فکر‌های بزرگ را استخدام می‌کنیم، ابزار‌های لازم را برای موفقیت در اختیار آنها قرار می‌دهیم و سپس آن‌ها را قادر می‌سازیم تا بهترین کار خود را انجام دهند. از آنجا که ما روی افراد خلاق سرمایه گذاری می‌کنیم، می‌خواهیم آن‌ها برای همیشه بمانند و با ما همکاری کنند. بنابراین ما آموزش مداوم، مشاوره و فرصت‌هایی را برای افراد فراهم می‌کنیم تا در راه موفقیت تیم، حرفه‌ای عمل کنند.

Berkowitz Andrew، بنیانگذار و مدیر ارشد TeamSnap، یک شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزار مدیریت و خدمات آنلاین برای تیم‌های ورزشی.

۴. برای کارمندان خود سرمایه گذاری کنید

4 اسرار ساخت محیط کاری خوب از زبان مدیران شرکت های مطرح

شرکت: MailChimp

دفتر مرکزی: آتلانتا

تأسیس: ۲۰۰۱

در فرآیند استخدام، ما مدیران استخدام کننده خود را تشویق می‌کنیم تا به دنبال افرادی بگردند که چشم اندازهای جدیدی به شرکت وارد می‌کنند. تمرکز ما ایجاد شرکتی با توانایی‌های متنوع است. با سرمایه گذاری برای آموزش کارکنان ما از آن‌ها عمیقا حمایت می‌کنیم. آموزش هر کارمند از طریق MailChimp، با یک برنامه آموزش داخلی انجام می‌شود که ما با کمک اساتید مدرسه تجارت Goizueta دانشگاه Emory این کار را انجام دادیم. وقتی ما برای یادگیری کارمندان اینگونه سرمایه گذاری می‌کنیم، آن‌ها با انگیزه می‌شوند و بهتر کار می‌کنند. مدیران در زمینه توسعه و یادگیری دخالت کمی دارند و کارکنان اکثرا خودشان تصمیم می‌گیرند.

Marti Wolf مدیر ارشد MailChimp، یک سرویس بازاریابی از طریق ایمیل.

۵. خوشبختی کارمندان را بسنجید و متناسب با آن تصمیم بگیرید

5 اسرار ساخت محیط کاری خوب از زبان مدیران شرکت های مطرح

شرکت: HubSpot

دفتر مرکزی: شهر کمبریج، ایالت ماساچوست

تأسیس: ۲۰۰۶

راز هر موفقیتی که کسب کرده‌ایم، تلاش فراوان است. اول ما با تعهد شروع کردیم. کارفرمایان ما می‌خواستند یک محیط کاری خوب و متناسب با نحوه زندگی و کار انسان ایجاد کنند، بنابراین آنها شرکت را از ابتدا با توجه به استقلال و شفافیت کارمندان تاسیس کردند.

بنیانگذار و مدیر فنی HubSpot، آقای Daremesh Shah، معمار و نویسنده فرهنگ ما است و Mr.Bryan بیش‌تر وقت خود را صرف تفکر در مورد فرهنگ و مردم می‌کند. ما مشتاقانه بر روی آن تمرکز می‌کنیم. ما خوشبختی کارمندان را هر سه ماه یکبار اندازه گیری می‌کنیم و گزارشی مفصل راجع به میزان خوشبختی کارمندان، روند کار تیمی و برنامه عملیاتی تنظیم کرده و به کل سازمان منتشر می‌کنیم.

علاوه بر این، ما فرهنگ شرکت را به یک اولویت اصلی تجارت تبدیل می‌کنیم. ما در هر جلسه شرکت، وقت خود را صرف پرداختن به فرهنگ و مردم می‌کنیم.

ما هم گوش می‌دهیم و عمل می‌کنیم. در اوایل سال جاری، یکی از کارمندان ما اشاره کرد که اگرچه ما به آن‌ها استقلال زیادی می‌دهیم، اما وقتی بودجه سال آینده را می‌نویسیم، به آن‌ها اختیار عمل زیادی قرار نمی‌‌دهیم. و تخصیص بودجه ما کاملا هوشمندانه نیست.

ما اولین Tuna Tank خود را که در Shark Tank واقع شده بود، سازماندهی کردیم، که به کارمندان اجازه می‌داد ایده تجاری خود را برای مدیریت اجرای ارسال کنند، بازخورد آن‌ها را دریافت کنند، بینش و تجربه خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند تا بهترین تصمیم گرفته شود.

حال که با اسرار ساخت محیط کاری خوب از زبان مدیران شرکت های مطرح آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس