بهترین ارزهای دیجیتال ژانویه 2023

111
0
بهترین ارزهای دیجیتال ژانویه 2023

پس از گذراندن سال 2022 در رکود، بازار ارزهای دیجیتال در ژانویه 2023 رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. نکته جالب این است که کوین‌های پیشتاز در سال 2023، بیشترین کاهش را در سال گذشته داشتند. در این مطلب به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال ژانویه 2023 می پردازیم.

بهترین ارزهای دیجیتال ژانویه 2023

بر اساس داده‌های بازار، رمزارز APT بلاکچین لایه اول آپتوس بزرگترین برنده سال 2023 است که در ماه ژانویه، 387 درصد افزایش یافت. توکن‌های وابسته به بازی و متاورس از جمله گالا گیمز (GALA) و دیسنترالند (MANA) نیز به ترتیب 233% و 150% افزایش قیمت داشتند.
مارتین لاین‌وبر (Martin Leinweber)، کارشناس محصولات دارایی‌های دیجیتال در MarketVector Indexes، در این باره می‌گوید: «این غیرعادی نیست که ببینیم کوین‌هایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، زمانی که بازار صعودی می‌شود، بیشترین افزایش را داشته باشند. آلت کوین‌های کوچک‌تر، بتای بالاتری نسبت به بیت‌کوین در مسیر صعود و کاهش دارند.»

بهترین ارزهای دیجیتال ژانویه 2023
بهترین ارزهای دیجیتال ژانویه 2023

لازم به ذکر است که آپتوس توسط کارمندان سابق Meta Platforms در ماه اکتبر راه‌اندازی شد. این ارز در میان سؤالات گسترده در مورد سرعت تراکنش و توکنومیک شبکه، شروع دشواری داشت. بر اساس داده‌های CoinDesk، سونامی بازار نوامبر ناشی از فروپاشی صرافی FTX، قیمت APT را در 29 دسامبر به 3 دلار رسانده بود.
علاوه براین، رشد توکن‌های رسانه، فرهنگ و سرگرمی نیز از تمام بخش‌های دیگر پیشی گرفت. در میان بزرگترین برندگان، توکن‌های متاورسی دیسنترالند و سندباکس (SAND) قرار دارند که اخیراً به ترتیب 150% و 91% افزایش داشته‌اند. ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS) نیز در این بازه حدود 75 درصد افزایش یافته است.
علاوه بر این، به گزارش شرکت داده‌های رمزارزی Kaiko، حجم معاملات توکن متاورس در بزرگترین صرافی کریپتو کره جنوبی، Upbit، در مقایسه با Binance، افزایش بیشتری داشته است. این روند نشان می‌دهد که کره تمایل خاصی به متاورس دارد.
در این میان، همچنین لازم به ذکر است که بیت‌کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در این بازه تنها 40 درصد و 30 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.
از طرفی، ارز دیجیتال XCN با تجربه یک افت 10 درصدی، یکی از بزرگترین بازندگان بازار کریپتو در ماه ژانویه بوده است.

coindesk

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس