بهترین لنزهای زاویه باز برای عکاسی

70
0
بهترین لنزهای زاویه باز برای عکاسی

همانطور که از نام آن پیداست لنز با زاویه، دید وسیع تری نسبت به سایر لنزهای دوربین عکاسی فراهم می‌کند. آنها برای معماری، منظره طبیعی، منظره شهری، خیابان و سبک های خلاقانه عکاسی پرتره ایده آل هستند، در حالی که دامنه وسیع تر آنها به عکاسان نجومی اجازه می‌دهد تا وسعت کهکشان راه شیری را ثبت کنند. بهترین لنزهای زاویه باز برای عکاسی را بشناسید.

با طیف وسیعی از فواصل کانونی، دیافراگم ها، ویژگی ها و سازگاری، هنگام خرید یک لنز زاویه باز، ملاحظات زیادی وجود دارد. با این حال، عکاسان برای مهار تاثیر بصری که روی تصاویر می‌گذارند، باید بر چالش های اعوجاج غلبه کنند و با تفکر به ترکیب بندی های خود نزدیک شوند.

Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN Art Lens

یک لنز فوق عریض با فوکوس خودکار قابل اعتماد

لنز هنری Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN یک لنز زوم فوق عریض است که تصاویر فوق العاده واضحی ارائه می‌دهد. این دستگاه قوی و مقاوم در برابر آب و هوا است و دارای فوکوس خودکار سریع، قابل اعتماد و بی صدا است.

مزایا:

سازگار با APS-C

کیفیت تصویر عالی

فوکوس خودکار سریع و بی صدا

کیفیت ساخت برتر

معایب:

فقط با فیلترهای نصب شده در پشت قابل استفاده است

بدون لرزشگیر اپتیکال تصویر

قیمت: 999 دلار در آمازون، 1140 دلار در Walmart

لنز هنری Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN با وزن 28 اونس نسبتاً سنگین است، وضوح فوق العاده ای ارائه می‌دهد. این یک لنز فوق‌واید ۱۴-۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 ثابت در سراسر محدوده کانونی است و برای دوربین های بدون آینه E-Mountهای سونی، Canon RF و L-Mount فول فریم در دسترس است.

با ساختار مقاوم در برابر آب و هوا، کیفیت ساخت عالی است. ضد گرد و غبار و پاشش است و عنصر جلویی نیز دارای پوشش ضد آب و مقاوم در برابر روغن است. ظاهر از شیشه های درجه بالا تشکیل شده اند و طراحی اپتیکال دارای 18 عنصر است که در 13 گروه چیده شده اند. این شامل پنج عنصر SLD و یک عنصر FLD است که به طور موثر انحرافات رنگی و اعوجاج را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، پوشش های سوپر چند لایه و نانو متخلخل، شعله ور شدن و شبح را کاهش می‌دهند.

فوکوس خودکار که توسط موتور پله ای Hyper-Sonic Sigma هدایت می‌شود، سریع، دقیق و بی‌صدا است و به صورت دستی تمام وقت کار می‌کند. وضوح مرکز در کل محدوده دیافراگم و زوم چشمگیر است، در حالی که جزئیات لبه به لبه قابل توجهی بین f/5.6 و f/11 دریافت می‌کنید. با 11 تیغه گرد روی دیافراگم عنبیه، بوکه نیز برای لنزهایی از این نوع خوشایند است.

Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM

بهترین برای دوربین های DSLR

انتخابی با ارزش برای دوربین های DSLR، Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM یک زوم فوق عریض مقرون به صرفه است. در نور کم عملکرد خوبی دارد و دیافراگم f/3.5 در تمام محدوده زوم ثابت است. تصاویر واضح هستند، در حالی که فوکوس خودکار سریع و دقیق است.

مزایا:

مقرون به صرفه

سیستم فوکوس خودکار سریع و بی صدا

حلقه های زوم و فوکوس خوب

ساخت جامد

بوکه صاف

معایب:

محدودیت وضوح گوشه

قیمت: 250 دلار در آمازون

اگر به دنبال ارزش بالا هستید، Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM نتایج عالی را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. عکاسانی که به دنبال یک لنز معماری و منظره مقرون به صرفه هستند، نباید بیشتر به دنبال آن باشند. گزینه هایی برای دوربین های Nikon، Canon، Pentax و Sony DSLR با قیمت های متفاوت اما قابل قبول وجود دارد.

دارای حداکثر دیافراگم f/3.5 در سراسر محدوده زوم است و در محیط های کم نور و محیط های داخلی عملکرد خوبی دارد. این بشکه دارای یک حلقه زوم چرخان مناسب است و انحراف رنگی به طور موثری با یک SLD و دو عنصر ELD مقابله می‌کند، که به کنترل حاشیه های رنگ در کل محدوده زوم نیز کمک می‌کند.

کیفیت تصویر توسط قالب شیشه ای دوگانه و عناصر غیرکروی هیبریدی لنز افزایش می‌یابد. این عناصر اعوجاج و آستیگماتیسم را اصلاح می‌کنند، در حالی که پوشش فوق العاده چند لایه شعله ور شدن و شبح را به حداقل می‌رساند. با این حال، وضوح گوشه می تواند کمی مشکوک باشد.

این لنز مجهز به فوکوس خودکار مبتنی بر امواج صوتی، سیستم فوکوس بی صدا، سریع و قابل اعتمادی را ارائه می‌کند که تضمین می‌کند هرگز عکسی را از دست نخواهید داد. علاوه بر این، با حداقل فاصله فوکوس 9.4 اینچ، می‌توانید از سوژه های نزدیک با پس زمینه گسترده عکس بگیرید.

بهترین لنزهای زاویه باز Sony FE 12-24mm f/2.8 GM

بهترین برای Sony E Mounts

Sony FE 12-24mm f/2.8 G Master، پرچمدار لنز زاویه فوق عریض سونی است. می‌توانید از دیافراگم f/2.8 حتی در 12 میلی متر استفاده کنید و کیفیت تصویر در تمام فواصل کانونی و دیافراگم ها ثابت است. این دوربین در برابر شرایط جوی مهر و موم شده است و دارای فوکوس خودکار قابل اعتماد و سریع است که آن را به بهترین انتخاب برای هر کسی که جیب عمیقی دارد و میل به لنز حرفه ای دارد تبدیل می‌کند.

مزایا:

زاویه بسیار گسترده

F/2.8 در سراسر صفحه

ساخت محکم و بادوام

کیفیت تصویر فوق العاده

معایب:

حجیم و سنگین

قیمت بسیار گزاف

قیمت: 2898 دلار در آمازون، 2620 دلار در Walmart، ۲۵۰۰ دلار در Newegg

اگر برای دستیابی به نتایج چشمگیر در معماری، منظره، و عکاسی نجومی به دنبال لنز حرفه ای Sony E Mount هستید، Sony FE 12-24mm f/2.8 G Master بی نظیر است. اگرچه دارای برچسب قیمت قابل توجهی است، اما عملکرد استثنایی که از یک لنز پرچمدار درجه یک انتظار دارید را ارائه می‌دهد.

طراحی اپتیکال پیچیده دارای 17 عنصر است که در 14 گروه مرتب شده اند. اینها شامل یک عنصر غیر کروی، سه عنصر فوق العاده غیر کروی، سه عنصر پراکندگی فوق العاده کم و دو عنصر پراکندگی فوق العاده کم می‌باشد.

لنز دیافراگم f/2.8 ثابتی را حتی در فاصله کانونی 12 میلی متری بدون افت کیفیت تصویر حفظ می‌کند. وضوح در تمام فواصل کانونی و دیافراگم ها استثنایی است، با اعوجاج و رنگ آمیزی در سطوح نامحسوس. Nano AR Coating II به طور موثر با شعله ور شدن و شبح مقابله می‌کند، عملکرد اپتیکال فوق العاده برای عکاسان منظره شب لذت بخش است. با حداقل اغما، آستیگماتیسم و ​​حاشیه های رنگی، به سادگی، یک شاهکار قابل توجه از مهندسی لنز است.

لوله تمام فلزی در برابر آب و هوا آب بندی شده است و چهار موتور خطی XD فوکوس خودکار سریع و دقیقی را ارائه می‌دهند. با این حال، وزن آن تقریباً کمتر از 2 پوند است و فاقد تثبیت کننده تصویر، حلقه دیافراگم و رشته فیلتر جلو است. اما یک شکاف در پشت برای فیلترهای ژل وجود دارد.

بهترین لنزهای زاویه باز Sigma 16mm f/1.4 DC DN Contemporary Lens for Sony E Mounts

بهترین ارزش برای APS-C

Sigma 16mm f/1.4 DC DN Contemporary Lens برای دوربین های بدون آینه APS-C طراحی شده است و ارزش فوق العاده ای ارائه می‌دهد. علیرغم قیمت مقرون به صرفه، این لنز یک لنز بادوام با آب بندی خوب در آب و هوا است. همچنین کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و فوکوس خودکار سریعی دارد که مانند چسب می‌چسبد.

مزایا:

لنز سریع، زاویه باز، پرایم

ساختار محکم و مقاوم در برابر آب و هوا

فوکوس خودکار عالی

تصاویر با کیفیت

مقرون به صرفه

معایب:

بدون سوئیچ فوکوس خودکار/دستی

قیمت: 347 دلار در آمازون، 360 دلار در Walmart و Newegg

اگر دوربین بدون آینه APS-C سونی دارید و به دنبال لنز پرایم 16 میلی‌متری با زاویه دید عریض هستید، Sigma 16mm f/1.4 DC DN ارزش بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. این نسخه به طور خاص برای پایه های Sony E طراحی شده است، اما در فرمت های دیگری مانند Canon EF-M، Fujifilm X، L-Mount، Nikon Z و Micro Four Thirds نیز موجود است.

با وجود ارزش باورنکردنی لنز، بادوام، ضد گرد و غبار و پاشش پاشیده شدن آن، فوکوس خودکار خوب و کیفیت تصویر عالی ارائه می‌دهد. کمی در سمت سنگین است، اما یک حلقه فوکوس لاستیکی راحت و بزرگ، بشکه فلزی سخت را در بر گرفته است. پایه عقب دارای یک واشر لاستیکی است که به خوبی از گرد و غبار و زباله جلوگیری می‌کند و همچنین از آن در برابر پاشش و کمی باران محافظت می‌کند. دکمه دیگری روی لنز وجود ندارد و ظاهری بسیار مینیمالیستی به آن بخشیده است. با این حال، یک سوئیچ فوکوس خودکار/دستی می‌تواند یک افزودنی مناسب باشد.

فوکوس خودکار سریع است و به شدت به سوژه ها می‌چسبد. با دیافراگم عریض f/1.4، در نور کم نیز عملکرد خوبی دارد. کیفیت تصویر نسبت به قیمت فوق العاده است. وضوح لبه به لبه با باریک کردن دیافراگم افزایش می‌یابد، اما همچنان از چیزی که در عریض ترین حالت به دست می‌آورید راضی خواهید بود. با این حال، اعوجاج هندسی ممکن است گاهی مشکل ساز باشد و عکاسان نجومی مشتاق ممکن است برخی از انحرافات رنگی و حاشیه های رنگی را کشف کنند.

Nikon Z 14-24mm f/2.8 S

یک پایه Z ممتاز برای دوربین های بدون آینه نیکون

برای یک لنز فوق عریض سطح حرفه ای برای پایه های Nikon Z، نیکون Z 14-24mm f/2.8 S خرید مناسبی است. این یک انتخاب خوب برای مناظر شهری باورنکردنی است، در حالی که عکاسان نجومی می‌توانند از قابلیت های عالی آن در نور کم لذت ببرند. فوکوس خودکار قابل اعتماد فوق العاده سریع است و همچنین هنگام استفاده از فیلترها، گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مزایا:

تصویر و کیفیت ساخت عالی

ارگونومی خوب

نسبتا سبک و جمع و جور

آب بندی عالی در برابر آب و هوا

معایب:

قیمت گزاف

فیلترهای 112 میلی متری هزینه را افزایش می‌دهند

قیمت: 2297 دلار در آمازون، 2297 دلار در Walmart، ۲۰۱۴ دلار در Newegg

برای کاربران بدون آینه نیکون، لنز 14-24 میلی‌متری f/2.8 S یکی از بهترین لنزهای Z-Mount این شرکت است. همچنین یکی از گران‌ترین آنها است، اما نتایجی در سطح عالی دریافت می‌کنید. برای یک لنز با زاویه فوق عریض، وزن آن نیز کمی بیش از 1.4 پوند است و یک انتخاب ایده آل برای زمین و مناظر شهری و بهترین انتخاب برای عکاسان نجومی است.

علاوه بر اندازه و وزن کم آن، حرفه ای ها و علاقمندان جدی دیگر ویژگی های آن را دوست خواهند داشت. عملکرد عالی در نور کم، تعداد زیادی از گزینه های قابل تنظیم و فوکوس خودکار سریع و دقیق دارد. از نظر گزینه های فیلتر، می‌توانید فیلترهای دایره ای 112 میلی متری را مستقیماً به هود لنز موجود متصل کنید. همچنین یک شکاف اضافی در پشت برای صفحات فیلتر و ژل وجود دارد.

ممکن است زمانی که لنز را تا حد مجاز فشار می‌دهید، اعوجاج هندسی و رنگ بندی وجود داشته باشد، کیفیت تصویر استثنایی باقی می‌ماند. فوق العاده تیز است، با عدم وجود حاشیه های رنگی و شعله ور شدن. علاوه بر این، فوکوس خودکار سریع، قابل اعتماد است و در نور کم عالی است. این لنز همچنین به لطف پوشش اختصاصی فلورین نیکون در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است.

بهترین لنزهای زاویه باز Canon RF 15-35mm f/2.8L IS USM

یک لنز زاویه باز با کیفیت تصویر بسیار خوب

Canon RF 15-35mm f/2.8 IS USM را برای کیفیت تصویر برتر روی پایه RF Canon انتخاب کنید. گران و حجیم است، اما عکس های خیره کننده ای که می‌گیرید را نمی‌توان با لنز دیگری بهتر کرد. همچنین دارای تثبیت کننده تصویر خوب است – که در لنزهایی از این نوع نادر است – تصاویر زیبایی را در نور زیاد تضمین می‌کند.

مزایا:

کیفیت ساخت برتر

آب بندی عالی در برابر آب و هوا

عکس های واضح و رنگارنگ

فوکوس خودکار سریع و دقیق

لرزشگیر تصویر 5 مرحله ای

معایب:

حلقه زوم سفت

قیمت: 1720 دلار در Walmart

Canon RF 15-35mm f/2.8L IS USM یک لنز با زاویه دید عریض از سری L است و تصاویری نزدیک به ایده آل تولید می‌کند که احتمالاً می‌بینید. همچنین بسیار گران است. تثبیت کننده تصویر اپتیکال اضافه شده، وزن را تا جایی که ممکن است سنگین در نظر بگیرید، می‌برد. اگر بخواهید از فیلترها استفاده کنید، باید فیلترهای گران قیمت 82 میلی متری بخرید. هیچکس نگفته است که گرفتن تصویر عالی یک کار مقرون به صرفه است.

این دوربین به طور خاص برای دوربین های بدون آینه فول فریم سری EOS R Canon طراحی شده است و دارای طراحی مینیمالیستی است. این تنها دو سوئیچ دارد: یکی برای جابجایی بین فوکوس خودکار و دستی و دیگری برای فعال کردن لرزشگیر تصویر. IS بسیار خوب کار می‌کند و به شما این امکان را می دهد که از سرعت های شاتر کمتر بدون مشکل استفاده کنید. همچنین تضمین می‌کند که لنز عملکردی با کیفیت در نور کم دارد. فوکوس خودکار نیز سریع و قابل اعتماد است. قفل می‌کند و به راحتی سوژه ها را نگه می‌دارد و حتی در نورهای چالش برانگیز اثربخشی را حفظ می‌کند.

کیفیت ساخت مطابق با شهرت L-Mount Canon است و دوام و استحکام را ارائه می‌دهد. همه چیز سفت و کاملاً ضد آب است، بنابراین در هر شرایطی که مایل به گرفتن آن هستید سالم می‌ماند. کیفیت تصویر فوق العاده است، با رنگ های رندر فوق العاده و وضوح کامل حتی در f/2.8. با این حال، با باز بودن دیافراگم هنگام عکاسی با فاصله 15 میلی‌متری، شواهدی دال بر انحراف و انحراف وجود دارد، اما هیچ چیزی را نمی‌توانید در طول فرآیند ویرایش اصلاح کنید.

بهترین لنزهای زاویه باز Olympus M.Zuiko Digital ED 7-14mm F/2.8 Pro

Olympus M.Zuiko Digital ED 7-14mm F/2.8 Pro بر چالش هایی که حسگرهای Micro Four Thirds برای عکاسی با زاویه دید عریض ایجاد می‌کنند غلبه کرده و تصاویر فوق العاده ای ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید با حداقل فاصله فوکوس کوتاه و دیافراگم f/2.8 عکس های کلوزآپ خلاقانه ای بگیرید. سیستم فوکوس خودکار نیز سریع است و این لنز بادوام به طور موثر در برابر عناصر محافظت می‌شود.

مزایا:

کیفیت تصویر درجه یک

فوکوس خودکار سریع

برای سنسورهای Micro Four Thirds طراحی شده است

مقاوم در برابر آب و هوا و بادوام

نسبتا سبک

معایب:

بدون تثبیت کننده تصویر

بدون نخ فیلتر

قیمت: 1200 دلار در آمازون و Walmart و Newegg

Olympus M.Zuiko Digital ED 7-14mm F/2.8 Pro یک لنز با زاویه دید عریض است که بر چالش های پیش بینی شده توسط فرمت Micro Four Thirds غلبه می‌کند. طراحی فوق عریض 7-14 میلی متری آن بر ضریب برش 2 برابری غلبه می‌کند و به طور موثر میدان دید معادل 14-28 میلی متر با دیافراگم ثابت f/2.8 ایجاد می‌کند. علاوه بر این، در مقایسه با بسیاری از رقبای خود، بادوام، مقاوم در برابر آب و سبک وزن است.

این لنز با 14 عنصر در 11 گروه، از جمله سه Super ED، یک ED، دو EDA و دو عنصر HR برای از بین بردن انحرافات، تصاویر با کیفیت بالا را تضمین می‌کند. حتی با باز بودن دیافراگم، تصاویر در کل واضح هستند. به لطف پوشش اپتیکال انعکاس بسیار کم Zuiko Olympus، شبح و شعله ور شدن به حداقل می‌رسد، در حالی که حاشیه های رنگی وجود ندارد.

با این حال، شواهدی از برخی اعوجاج بشکه در انتهای پایین فاصله کانونی وجود دارد.

فوکوس خودکار سریع و دقیق است و لنز حداقل فاصله فوکوس کوتاه سه اینچی را نیز دارد. همراه با دیافراگم باز، می‌توانید نماهای نزدیک خلاقانه با پس زمینه وسیع و بوکه های شگفت آور خوب بگیرید.

انتخاب لنز عریض مناسب برای شما

سازگاری باید نکته شماره یک شما باشد. خرید لنزی که برای دوربین شما طراحی نشده است، فایده ای ندارد. اما ملاحظات دیگری مانند فاصله کانونی و دیافراگم نیز وجود دارد. تا زمانی که Sony FE 12-24mm f/2.8 GM وارد بازار شد، دریافت دیافراگم عریض f/2.8 در محدوده کانونی تا 12 میلی‌متر غیرممکن بود. اکنون می‌توانید با دیافراگم f/2.8 در پای ‌های Sony E تا 12 میلی‌متر عکس بگیرید. با این حال، برای لذت بردن از تصاویر باورنکردنی که می‌توانید با این لنز ایجاد کنید، باید هزینه قابل توجهی بپردازید.

اگر از DSLR استفاده می‌کنید و به سرعت دیافراگم ثابت خود نیاز ندارید، می‌توانید ارزش خوبی دریافت کنید. Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM f/3.5 نسبتاً عریض را تا حداکثر 10 میلی متر ارائه می‌دهد. این با قیمت مناسب در دسترس است و گزینه هایی برای انواع پایه ها وجود دارد. کاربران بدون آینه APS-C می‌توانند ارزش بسیار خوبی را در لنز معاصر سیگما 16 میلی متری f/1.4 DC DC بیابند.

لنز هنری Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN یک انتخاب عالی برای تعادل خوب بین هزینه و کیفیت است. قیمت متوسط ​​مناسبی دارد، در برابر آب و هوا مقاوم است، دارای سیستم فوکوس خودکار عالی است و کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس