عوامل عدم موفقیت شما در کسب و کار کدام است؟

به عنوان یک متخصص می‌گویم، مردم نمی‌دانند چه چیزی باعث موفق نشدن آن‌ها می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله عوامل عدم موفقیت شما را توضیح می‌دهیم!

128
0
عوامل عدم موفقیت شما در کسب و کار کدام است؟

به عنوان یک متخصص حوزه موفقیت می‌گویم، قصدم کمک به مردم است اما مردم اکثرا نمی‌دانند چه چیزی باعث موفق نشدن آن‌ها می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله عوامل عدم موفقیت شما را توضیح می‌دهیم!

ممکن است فکر کنید در حال انجام تمام کاری هستید که می‌توانید انجام بدهید، اما گاهی اوقات کاهش سرعت و دقت به شما ضربه می‌زند. تمرین هوشیاری عمیق و خودآگاهی لازم است همانطور که بسیاری از ما همانطور که به سال گذشته فکر می‌کنیم و برای سال آینده برنامه ریزی می‌کنیم.

عوامل عدم موفقیت

عوامل عدم موفقیت شما و کار است؟

لیست زیر تمامی عوامل عدم موفقیت را یک جا معرفی می‌کند. این ۹ نکته را با دقت مطالعه کنید.

۱. شما تعریف دیگری را برای موفقیت دارید.

 این بدان معنی است که شما عملکرد خود را با جدول زمانی و اهداف شخص دیگری مقایسه می‌کنید، که فقط به ارزیابی نادرست و ناامیدی منجر می‌شود. تعریف خود را از موفقیت ایجاد کنید و فقط به کار و تلاش برای موفقیت فکر کنید.

۲. مغرور بودن و بیش از حد به خود متکی بودن

عوامل عدم موفقیت

در فرهنگ ما به ما آموخته‌اند فقط در صورتی که مشکلی دارید، به دنبال کمک گرفتن از دیگران باشیم. اما من کاملاً معتقدم که باید حتی در زمان موفقیت هم کمک بگیرید و مشورت کنید. باید خودتان با بشناسید و راهکار‌های مناسب خود را پیدا کنید.

بدون اینکه بفهمید در ذهن شما چه می‌گذرد، شما قربانی توصیه‌های دریافتی از خانواده خود می‌شوید. اعتقادات و “قوانین” آن‌ها تصمیمات شما را هدایت می‌کند و این نباید اتفاق بیافتد زیرا اگر آشپز دوتا شود آش یا شور می‌شود یا بی‌نمک.

نوع و اندازه اهداف شما مهم نیستند، باید از رفتار‌های اشتباهات خود آگاه باشید تا به آن‌ها برسید. اگر در حال حاضر یک مشاور یا مربی ندارید، می‌توانید با مطالعه و بررسی زندگی خود به دیدگاه و عملکرد بهتری دست پیدا کنید. چه چیزی ذهن شما را درگیر کرده است؟ توجه به این پیام‌ها را شروع کنید. این کار می‌تواند یک روش قدرتمند برای شروع روند درک پیام‌های داخلی باشد که باعث بروز برخی رفتارها می‌شود.

۳. شما به هنجارهای منسوخ اجتماعی پایبند هستید

برای موفقیت باید مدرک دانشگاهی بگیرید. مزایا و حقوق مهم‌تر از احساس شما و علاقه به شغل است. شغل آزاد و غیر دولتی بد است! اینها همه قوانین قدیمی هستند که دیگر در دنیای تجارت مدرن اعمال نمی‌شوند. اگر به یکی یا چند تا از آن‌ها معتقد هستید، خیلی وقت خود را تلف می‌کنید. اگر مناسب تشخیص دادید که به ضرر شماست، باید آن‌ها را کنار بگذارید.

۴. شما با حقیقت و اصل خود فاصله گرفته‌اید

عوامل عدم موفقیت در کسب و کار کدام است؟

به اکثر افراد آموزش داده نشده است که غرایز ما تا چه اندازه برای تصمیم گیری و برنامه ریزی شغلی مهم هستند. اما آن‌ها ضروری هستند. موفقیت هر فرد منحصر به فرد است و نمی‌توان همه را از یک مسیر عبور داد. این بدان معناست که شما باید تصمیم گیرنده باشید و احساسات واقعی شما، خواسته‌ها و نیازهای شما باید راه را انتخاب کند.

۵. شما اغلب مشاغلی دارید که برای شما مناسب نیستند

برای یافتن موقعیت‌های شغلی که از آن‌ها لذت خواهید برد و در آن‌ها پیشرفت خواهید کرد، دانستن منطقه استعداد شما مهم است. این از هدف شما، تأثیری که می‌خواهید بر جهان بگذارید و نبوغ و استعداد‌های شما شروع می‌شود که باید به این وسیله فکر و انتخاب کنید. وقتی شغلی پیدا می‌کنید که هر دو مورد را برآورده می‌کند، یک فرصت طلایی است.

۶. شما از روش‌هایی پیروی می‌کنید که خوب به نظر میرسد اما شما خوشتان نمی‌آید

عوامل عدم موفقیت شما در کسب و کار کدام؟

مهم نیست که چقدر به شخص مقابل احترام می‌گذارید، در پایان روز، توصیه او فقط برای او خوب است و هیچ تضمینی نیست که برای شما هم مناسب باشد. ولی اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که نباید به توصیه‌ها گوش دهید، بلکه باید نظر و پیشنهاد همه را گوش دهید فقط بدون فکر به آن‌ها عمل نکنید. اگر احساس می‌کنید این کار برای شما مناسب است به آن عمل کنید! اگر فکر می‌کنید این حرف‌ها به درد شما نمی‌خورد با این گوش بشنوید و با آن گوش فراموش کنید.

۷. شما به خاطر ترس از شکست عملکرد خود را محدود می‌کنید

شکست‌ها یک هدیه عالی است باید از شکست‌ها درس بگیرید. از شکست نترسید بلکه آن را به عنوان یک پروژه مطالعاتی در نظر بگیرید. شکست‌ها بخشی جدایی ناپذیر از هر داستان موفقیت بزرگ است. اگر زمین خوردید بلند شوید و دلیل آن را بفهمید‌.

و این ضرب المثل را همیشه به یاد داشته باشید: شکست اولین گام پیروزی است

۸. از لحاظ مالی در مضیقه هستید و نمی‌توانید ریسک کنید

عوامل عدم موفقیت شما کار کدام است؟

توانایی تأمین هزینه زندگی خود و خانواده بسیار مهم است و هدف اصلی کار کردن این است. اما در بعضی اوقات تامین هزینه‌ها شما را نگران نمی‌کند بلکه فقط ترسی بیجا است. هنگام تصمیم گیری در مورد ریسک کردن و سرمایه گذاری باید تعیین کنید چقدر پول نیاز دارید. این بدان معنی است که کالا‌ها و خدمات غیر ضروری را می‌توانید برای مدتی استفاده نکنید یا خیر.

مسئله مهم این است که اگر از یک شغل راضی باشید و لذت ببرید پول هم خواهید داشت، یا حداقل سختی‌ها برایتان لذت بخش خواهند بود. اگر شغل پر درآمد دارید ولی از شغل خود راضی نیستید، آن پول‌ها هم برای شما لذت بخش نخواهد بود و بدون فایده خواهد بود.

قصد تغییر شغل دارید، اما امنیت و پشتوانه کافی ندارید؟ از همین الان شروع کنید و پس انداز کنید اما تصمیمات لحظه‌ای و احساسی اتخاذ نکنید.

۹. اعتماد به نفس ندارید

اعتقاد به خود، صرف نظر از اینکه چه اتفاقی بیفتد یا دیگران درباره شما چه نظری داشته باشند، قابل بحث نیست. اگر از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برید باید به یک مشاور مراجعه کنید. این مشکلی است که با پشتیبانی مناسب کاملاً قابل حل است.

حال که با عوامل عدم موفقیت آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت مانند: مزایای نظر سنجی آنلاین و اشتباهات در تاسیس یک شرکت دیدن کنید!

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس