گان‌پلی چگونه می‌تواند ساختار Star Wars Jedi: Survivor را تغییر دهد

42
0
گان‌پلی چگونه می‌تواند ساختار Star Wars Jedi: Survivor را تغییر دهد

بازی Star Wars Jedi: Survivor یک تپانچه انفجاری را به ساختار خود اضافه کرده است. موضوعی که مطمئناً نحوه رویکرد مبارزات سولزلایک بازی را تغییر می‌دهد. در ادامه با اول نیوز همراه شوید تا با هم بررسی کنیم که گان‌پلی چگونه می‌تواند ساختار Star Wars Jedi: Survivor را تغییر دهد.

بازی Star Wars Jedi: Survivor در حال حاضر بر اساس تیزر سینمایی اتمسفریک خود به عنوانی فوق‌العاده تاریک و معمایی شناخته شده است. سرنوشت خدمه استینگر مانتیس ناشناخته است، ظاهراً شمشیر نوری کال کستیس در دست یک سناتور امپراتوری است و یک فرد ناشناس در یک تانک باکتا معلق مانده است. همه اینها فضایی هدفمند را برای آنچه که روایت Star Wars Jedi: Survivor از نظر مضامین پیشنهاد می‌دهد، ایجاد می‌کنند، اما این تیزر همچنین دارای یک شگفتانه‌ی مهم به عنوان یک تغییر اصلی در گیم پلی است.

در آخرین شات از تیزر، کال چیزی را که به نظر می‌رسید یک تپانچه انفجاری است، در غلاف خود قرار می‌دهد. این موضوع اکنون از طریق یک اکشن فیگور Star Wars Jedi: Survivor ’s Cal تایید شده است و پیامدهای قابل توجهی بر نحوه گیم پلی بازی با اضافه شدن سلاح‌های دوربرد اضافه می‌کند. Star Wars Jedi: Fallen Order قبلاً با توجه به سبک‌های مختلف بازی سبک شمشیر نوری، توانایی‌های متنوع Force و مکانیک‌های خلاقانه BD-1 به طرز شگفت‌آوری پویا بود. به نظر می‌رسد که Star Wars Jedi: Survivor با تفنگ اختصاصی این موضوع را تکرار خواهد کرد، موضوعی که اساساً نحوه رویکرد مبارزه را تغییر خواهد داد.

گان‌پلی چگونه می‌تواند ساختار Star Wars Jedi: Survivor را تغییر دهد

گان‌پلی بازی Star Wars Jedi: Survivor را از عناصر سولزلایک دور می‌کند

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order ملغمه‌ای از ژانرهای مختلف بود که یکی از آن‌ها Soulslike است. این موضوع به دلیل طراحی مرحله و ساختار مبارزات Star Wars Jedi: Fallen Order است، که در آن بازیکنان اغلب در اطراف حملات دشمن در حال حرکت هستند، در حالی که هم‌زمان در تلاش برای استفاده از آیتم‌های شفابخش هستند و گهگاه با حمله‌های دریافتی مقابله می‌کنند.

رویکرد اکشن اخیر بیشتر قابل مقایسه با Sekiro: Shadows Die Twice است که بازیکنان به صورت متوالی جاخالی می‌دهند. اما مقایسه همچنان پابرجاست و بنابراین فرمول Soulslike از FromSoftware یک انتخاب طراحی فوق‌العاده برای Star Wars Jedi: Fallen Order بود.

مشخص نیست که Star Wars Jedi: Survivor تا چه حد ساختار مبارزات نسخه قبلی خود را دنبال خواهد کرد، اما طرفداران اکنون می‌دانند که کال در مرحله‌ای از بازی عاقبت به یک تپانچه بلستر مجهز می‌شود و بدون شک در مبارزات بازی اصلی تغییر حاصل می‌شود. همچنین داشتن تفنگ اختصاصی مطمئناً آن را کمی از فرمول Soulslike دور می‌کند، به خصوص اگر تبادل تیراندازی به بخش مهمی از بازی جنگ ستارگان Jedi: Survivor تبدیل شود.

استودیوی FromSoftware مطمئناً با تسلیحات دوربرد مانند کمان و کوکری ناآشنا نیست، و Bloodborne سهم عادلانه‌ای از سلاح‌های گرم برای مقابله و مبارزه با دشمنان دارد. در واقع، سلاح‌های گرم رایج‌تر Bloodborne به ندرت در هنگام آسیب رساندن به دشمن توصیه می‌شوند، به خصوص اگر بازیکنان بخواهند فاصله خود را حفظ کنند یا هنگام مبارزه با باس‌ها که کوچک‌ترین ضربه نوار سلامتی بازیکن را خالی می‌کند.

در عوض، حملات به‌موقع با سلاح گرم، حمله‌های وارده به دشمن را جبران می‌کند و گارد آن‌ها را برای پاسخ بعدی باز می‌گذارد. بعید است که بلستر یا بلسترهای Star Wars Jedi: Survivor رفتار مشابهی داشته باشند، به خصوص با توجه به سرعت شلیک یک بلستر و میزان آسیبی که این سلاح وارد می‌کند. بنابراین، طراحی بالقوه Soulslike Star Wars Jedi: Survivor احتمالاً با معرفی یک بلستر به شدت تغییر خواهد کرد.

گان‌پلی چگونه می‌تواند ساختار Star Wars Jedi: Survivor را تغییر دهد

گان‌پلی می‌تواند مبارزات Star Wars Jedi: Survivor را پویاتر کند

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order کار فوق‌العاده‌ای انجام داد و باعث شد گیمرها احساس قدرت مناسبی داشته باشند و یک شمشیر نوری جذاب را به حرکت درآوردند. شمشیرهای نوری قابل سفارشی سازی Igniting Star Wars Jedi: Fallen Order به این معنی بود که بازیکنان می‌توانستند در برابر شلیک‌های بلستر و سایر ضربه‌ها محافظت شوند، اما وقتی هر حمله را منحرف می‌کردند، یک نوار استقامت تخلیه می‌شد. پس از تخلیه، گارد کال شکسته می‌شود و او برای لحظه‌ای تلوتلو می‌خورد.

با این حال، ضربات شمشیر نوری که بازیکنان می‌توانند روی دشمنان فرود بیاورند نیز وزن مناسبی دارند و بسته به نوع دشمن سرعت آن‌ها را کاهش می‌دهند. در Star Wars Jedi: Fallen Order، بازیکنان هرگز بدون شمشیر نوری خود وارد یک سناریوی مبارزه نمی‌شوند، اما اکنون تقریباً به طور قطع تضمین شده است که Star Wars Jedi: Survivor بازیکنان را مجبور می‌کند تا راه خود را از سلاح زیبا و متمدن جدا کنند.

تیزر سینمایی Star Wars Jedi: Survivor نگاهی اجمالی به تپانچه انفجاری که روی پای کال بسته شده بود و شمشیر نوری او که به کمرش وصل شده بود، می‌کند. که احتمالاً نشان می‌دهد بازیکنان تعادل نبرد را بین رویکردهای اکشن و مخفی‌کاری برقرار می‌کند. امیدواریم انگیزه منطقی کافی برای استفاده از شمشیر نوری و بلستر وجود داشته باشد، زیرا Star Wars Jedi: Fallen Order توانایی‌های بسیاری را معرفی کرد که باعث شد شمشیر نوری بیش از حد ضعیف ظاهر شود، مانند توانایی نگه داشتن شلیک بلستر در حالت سکون و کشیدن یک استورم تروپر به داخل خود.

اما اگر بازیکنان خودشان یک بلستر داشته باشند، ممکن است از یک رویکرد melee جلوگیری کند. به عنوان مثال، سربازان طوفان Star Wars Jedi: Fallen Order می‌توانستند حملات شمشیر نوری کال را با باتوم‌های الکتریکی و تسلیحاتی اینچنینی متوقف کنند، اما با داشتن یک بلستر به نظر می‌رسد که این دشمنان معمولی ممکن است بی دفاع باشند و به راحتی قابل شکست باشند.

اگر شمشیر نوری کال در جریان رویدادهای Star Wars Jedi: Survivor گم شود یا از او گرفته شود، معرفی یک تپانچه انفجاری می‌تواند بازیکنان را وادار کند که چگونه به هر رویارویی فقط با یک سلاح گرم مجهز و بدون راهی برای درگیری با دشمنان به صورت melee فکر کنند. با این حال، اگر Star Wars Jedi: Survivor بین نبردهای دور و نزدیک خود تعادل برقرار می‌کند، تجهیز یک بلستر مطمئناً راهی پویا برای بهبود گیم‌پلی بازی قبلی خواهد بود، موضوعی که به شدت روی فهرست کاملی از توانایی‌های Force تمرکز خواهد داشت.

جنگ ستارگان

گان‌پلی تخصص اصلی استودیوی Respawn است

اگر هر بازی اکشن ماجراجویی سولزلایک یا melee محور دیگری، مکانیک گان‌پلی به ساختار خود اضافه می‌کرد، احتمالاً منجر به اختلاف و نگرانی طرفداران می‌شد. اما طرفداران شاید نیازی به نگرانی در مورد اجرای ضعیف بازی در Star Wars Jedi: Survivor نداشته باشند. چرا که استودیوی کاربلدی در پشت صحنه قرار دارد.

استودیوی Respawn Entertainment به‌خاطر مجموعه محبوب تیراندازی علمی-تخیلی Titanfall و همچنین بازی بسیار محبوب و رایگان بتل رویال Apex Legends شناخته می‌شود. بنابراین، برای Respawn این بیشتر یک ریسک شدید بود که قدرت خود را در یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص که تقریباً به طور کامل حول محور مبارزات melee متمرکز شده بود، امتحان کند. Respawn قبلاً به خوبی به داستان‌های علمی تخیلی واقف بود، بنابراین انتقال خود را به IP بسیار نمادین جنگ ستارگان دلپذیرتر کرد و اکنون فرصتی دارد تا مکانیک‌های تیراندازی مشهور خود را در Star Wars Jedi: Survivor ادغام کند.

می‌توان حدس زد که بازی Star Wars Jedi: Survivor به صورت سوم شخص خواهد بود و اگر بازیکنان بتوانند آزادانه بین یک شمشیر نوری و یک بلستر مبادله کنند، جالب است که ببینیم این رویکرد از منظر گیم پلی چگونه خواهد بود. سازنده Star Wars Jedi: Survivor امیدوار است در آینده نزدیک چیزهای بیشتری به اشتراک بگذارد. اطلاعاتی که خارج از حدس و گمان و پیش‌بینی است، و نمایشگاه بازی‌های دیزنی و مارول که اخیراً معرفی شده است، صحنه بسیار خوبی برای نمایش سلاح‌های آن در گیم پلی رسمی خواهد بود.

انتظار می رود Star Wars Jedi: Survivor در سال 2023 برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس عرضه شود. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ گان‌پلی چگونه می‌تواند ساختار Star Wars Jedi: Survivor را تغییر دهد؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس