دلایلی که چرا Witcher 2 بهتر از Witcher 3 عملکرده است

Witcher 3 یکی از بزرگ ترین بازی‌های تاریخ است، در این مقاله دلایلی را می‌گوییم که Witcher 2 بهتر از Witcher 3 در آن عمکرده است!

201
6
که چرا Witcher 2 بهتر از Witcher 3 عملکرده بود!

سری Witcher یکی از سری‌های با قدمت در صنعت بازی‌های ویدئویی است، ولی بیشتر افراد از Witcher 3 با این سری آشنا شده‌اند و این هم دلایل خاص خود را داشت، Witcher 3 یکی از بهترین بازی‌های نسل ۸ بود و بسیار مشهور‌تر از نسخه‌های پیشین شد، حتی توانست بهترین بازی سال ۲۰۱۵ شود و بیش‌ترین تعداد جایزه از نظر منتقدان در تاریخ را کسب کند، کمتر کسی است که Witcher 3 را یک شاهکار به تمام معنا و یکی از بهترین بازی‌های تاریخ نداند ولی همیشه بهترین‌ها هم مشکلاتی دارند در این مقاله به مقایسه‌ی بازی Witcher 3 با پدرش یعنی Witcher 2 می‌پردازیم و دلایلی را می‌گویم که Witcher 2 بهتر از Witcher 3 (یا شاید متفاوت تر) در آن عملکرده بود.

همچنین مطالب زیر را هم بخوانید:

DLC جدید بازی Witcher 3 بر اساس سریال نتفلیکس خواهد بود

ساخت فصل سوم سریال ویچر قبل از انتشار فصل دو تایید شد

معرفی بهترین مود های ویچر 3 + لینک دانلود

دلایلی که چرا Witcher 2 بهتر از Witcher 3 عملکرده بود :

نقشه‌ی کوچک و پرجزئیات در مقابل نقشه‌ی بزرگ

دلایلی که چرا Witcher 2 بهتر از Witcher 3

خب یکی از دلایلی که ویچر ۲ در آن بهتر عمل کرده بود ساخت نقشه بازی بود. ویچر ۲ دارای ۳ نقشه‌ی کوچک و پرجزئیات بود به صورتی که کمتر مکانی در ویچر ۲ پِرت و بی استفاده بود تمام مکان‌ها بخاطر دلیلی ساخته شده بودند این دلیل می‌توانست مراحل اصلی داستان باشد یا مراحل‌های فرعی و داسان‌های کوتاه.

وقتی ایده‌ی “one block city” از Warren Spector را می‌خوانیم دو بازی به ذهنم می‌رسد، اول Dishonored و دوم Witcher 2 و پی می‌برم  Witcher 2 در سال ۲۰۱۱ یک نوع تکامل بوده است. البته تکاملی که در Witcher 3 تکرار نشد! نقشه‌های بزرگ Witcher 3 نیز بسیار پرجزئیات است ولی ساخت نقشه‌ی بسیار بزرگ و با جزئیاتی در حد Witcher 2 بسیار سخت است و حتی می‌شود گفت غیر ممکن است! به همین دلیل نقشه‌ی Witcher 3 پر شد از کوئست‌های تکراری مثل نابود کردن Nest‌ها، این به خودی خود چیز بدی نیست ولی وقتی در نقشه بسیار تکرار می‌شود، باعث تکراری شدن بازی می‌شود. به صورتی که بیش‌تر افراد آن‌ها را آنجام نمی‌دهند ولی در Witcher 2 کوئست‌های تکراری زیاد نیستند، همانند Witcher 3 کوئست‌هایی مانند نابود کردن Nest نیز در Witcher 2 وجود دارد تعدادشان در نقشه کم است و تمام کردن آن خوشایند است و باعث تکراری شدن بازی نمی‌شود! حتی بعضی از این کوئست‌ها باعث باز شدن باس فایتی در بازی نیز می‌شوند.

شخصیت پردازی‌ ضد قهرمان‌ها

دلایلی که چرا Witcher 2 بهتر از Witcher 3 عملکرده بود! Letho

خب کارکتر ضد قهرمان در ویچر ۲ Letho بود، فردی که بسیار عالی شخصیت پردازی شده بود، ضد قهرمانی بسیار باهوش بود و توانست گرالت را به داستان خود گره بزند و شخصیت پردازی بسیار خوبی داشت. ولی Wild Hunts در Witcher 3 به خوبی Letho نبودند، تعداد دفعات رو به رو شدن با آن‌ها بسیار کم بود و King of the Wild Hunt اصلا شخصیتش شرح داده نشده بود! با اینکه پتانسیل بسیار بالا‌تری نسبت به Letho داشتند.

باس فایت‌های غول پیکر!

دلایلی که چرا Witcher 2 بهتر از Witcher 3 عملکرده!

یکی دیگر از چیز‌هایی که در Witcher 3 گم شده بود باس فایت‌های غول پیکر بود، باس فایت‌هایی مانند The Kayran، کمبودشان در Witcher 3 حس می‌شد! با اینکه باس فایت‌های Witcher 3 بسیار عالی و تقریباً بی‌نقص بودند، ولی داشتان باس فایتی با جسه‌ای غول پیکر مخصوصا در مراحل اصلی می‌توانست بسیار جالب باشد با اینکه یکی از مراحل فرعی در Skellige باس فایتی با جسه‌ای بزرگ وجود داشت ولی آن چیزی نبود که من در نظر داشتم، Kayran نمونه‌ی یک باس فایت عالی بود که شما باید با تکنیک خاصی آن را می‌کشتید و بسیار لذت بخش بود، باس فایت draug هم بسیار غول پیکر و چالش برانگیز بود.

کمرنگ شدن المان‌های RPG در Witcher 3

تقریبا در Witcher 3 همه چیز فقط به لول بستگی داشت، نقش درست انلاک کردن اسکیل‌ها، ساخت شمشیر و لوازم و حتی آیتم‌ها بسیار کمتر از Witcher 2 شده بود، در Witcher 2 آیتم‌ها و اسکیل‌ها در گیم پلی بسیار تاثر گذار‌تر بودند و به اصطلاح Witcher 2 بازی هاردکورتری نسبت به Witcher 3 بود. به صورتی که من آن را در کنار بازی‌های RPG همانند Fallout 3 قرار می‌دهم، ولی در Witcher 3 اگر شما لول بالایی می‌داشتید روی درجه سختی Normal دیگر به فکر آیتم‌ها نمی‌افتادید.

افراد بسیار زیادی می‌شناسم که Witcher 3 را بدون ساخت حتی یک شمشیر به اتمام رسانده بودن، بازی با زیاد در دسترس قرار دادن آیتم‌های قوی گیمر را بی‌نیاز می‌کرد. البته این به آن معنی نیست که آیتم‌های کمیاب در بازی وجود نداشتند، بلکه به این معنا است که به گیمر انگیزه‌ی زیادی برای بدست آوردن آیتم‌های خاص نمی‌داد.

تاثیر انتخاب بازیکن در گیم پلی

Witcher 2 بهتر از Witcher 3 عملکرده!

باید بگویم Witcher 3 در این زمینه ایراد خاصی نداشت، ولی اگر بخواهم بین Witcher 3 و 2 یکی را در این زمینه انتخاب کنم قطعا Witcher 2 را انتخاب می‌کنم! تاثیرات انتخاب‌های Witcher 2 در روند گیم پلی بسیار بزرگ‌تر از Witcher 3 بود! به شکلی که بازی حتی به دو خط داستانی تقسیم می‌شد! که کلی از مراحل آن با یک دیگر متفاوت بودند! ولی انتخابات در Witcher 3 بیش‌تر جنبه‌ی داستانی داشتند و تفاوت بسیاری زیادی در گیم پلی ایجاد نمی‌کردند. (قابل اشاره است که در ساخته‌ی جدید استودیو یعنی cyberpunk 2077 تاثیر شدید انتخابات بازیکن در گیم پلی برگشته است. )

در آخر باید اشاره کنم که قصد من تخریب بازی Witcher 3 نیست، Witcher 3 یکی از بهترین بازی‌های تاریخ گیم و بسیار انقلابی است همانطور که Witcher 2 از نظر من بازی انقلابیی بود، ولی Witcher 3 ادامه دهنده‌ی راه Witcher 2 نبود و انقلاب خود را ساخت. حال که با دلایلی که Witcher 2 بهتر از Witcher 3 در آن عملکرده بود. آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز مانند: آشنایی با تاریخچه‌ی سبک RPG دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 دیدگاه برای “دلایلی که چرا Witcher 2 بهتر از Witcher 3 عملکرده است

  1. · 18 آذر 1399 در 21:50

    مقاله جالب و مفیدی بود ، اما با یک چیزاییش یکخورده مخالفم مقلا مپ بازی ، ویچر سه نیاز داشت که مپش بزرگتر بشه شما نگاه به بازیای مثلا از سری اساسین هم بکنی تو اون بازه از زمان مپای خیلی وسیعی داشتن و کوچیک بودن مپ بازی تو ویچر سه خودش،میتونستن تبدیل به یک فیچز منفی بزرگ تو بازی بشه و خب اینی که بزرگ شد و یکسری جزئیاتش کم شد ( که البته همونم باز خیلی پرجزئیات تر یکسری دیگه از بازیا مثل همون اساسینا یا حتی متالگیر فانتوم پین بود ) یک امر عادی بود

  2. مقاله خوبی بود مرسی از جناب کنکاش

  3. مقاله جالبی بود ولی بنظرم با این دید نوشته شده بود که بخوایم ویچر دو رو بهتر نسخه سه نشون بدیم و اگر با دید مخالف نگاه کنیم ضد این دلایل رو هم میشه اورد مثلا در مورد گیم پلی شخصا خودم بعضی مراحل بود استفاده از اسپل خاص و از بمب خاص حس میشد و بدون اون مجیک مرحله قابل رد شدن نبود یا باید کلی مدت الکی به خودت زحمتی میدادی بجای اینکه ساده با یه مجیک هلت ریکاوری انمی رو غیرفعال کنی و ی دلیلشم اینکه بیشتر از المان آر پی جی پلیر بیشتر در ویچر دو استفاده کنه خشک تر بودن حرکت و در کل موبیلیتی گرالت در این نسخه بود در نسخه ۳ خیلی نرم داج میدی و کمبو رو اجرا میکنی و در مورد مپ ویچر ۳ درسته مثل بازیای اوپن ورلد مجبور بودی از نقطه A به B با اسبت بری بدون جزئیات ولی اون حس گشت و گذار و لذت از منظره و با اسب حرکت کردن واقعا بهتر نسخه دو بود با اینکه در نسخه دو برای گرالت اسپرینت یا همون دویدن تعریف نشده بود و خودم به شخصه یکی از رو مخ ترین نکات بازی بود وقتی تجربش می‌کردم
    از لحاظی که کاملا با شما موافق هستم شخصیت پردازی شخصیت منفی بود که والت هانت اونطوری که باید روش کار نشده بود
    خسته نباشید

  4. · 18 آذر 1399 در 22:17

    بله ممنون از نظر شما

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس