معرفی بازی The Callisto Protocol

38
0
بازی The Callisto Protocol

بازی The Callisto Protocol یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ است. توسعه‌دهنده‌ این بازی، یعنی استودیو Striking Distance قصد داشت که این بازی را مشابه مجموعه Dead Space بسازد. با توجه به چیزی که از آب درآمده، می‌توان گفت که این استودیو به هدفش رسیده است. در The Callisto Protocol شما باید برای زنده ماندن بر روی یکی از ماه‌های سیاره مشتری بجنگید. علاوه بر این، همواره در سایه‌ها و گوشه کنارهای این بازی هیولاهایی وجود دارند که می‌توانند برای یک مدت طولانی مشتری دائمی کابوس‌هایتان شوند.

بازی کالیستو پروتکل یک بازی سوم شخص سبک بقاست که با خون و خون‌ریزی‌های وحشتناکش برای مدت‌ها در ذهنتان می‌ماند. این بازی قرار است که در سبک ترسناک طوفان به پا کند. اگر دوست دارید در مورد کالیستو پروتکل بیشتر بدانید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

بازی The Callisto Protocol در چه تاریخی برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟

بازی The Callisto Protocol
بازی The Callisto Protocol

این بازی قرار است که در دوم دسامبر سال ۲۰۲۲ منتشر شود. این تاریخ در تابستان گذشته، در مراسم سونی با انتشار یک تریلر از بازی مشخص شد. استودیو Striking Distance گفت که بازی قرار است بر روی کنسول‌های PS5 ،PS4 ،Xbox One ،Xbox Series X و همینطور PC منتشر شود. هنوز حرفی از وجود این بازی بر روی گیم پس زده نشده، اما کارگردان این پروژه درباره همین موضوع با رئیس مایکروسافت، یعنی فیل اسپنسر، صحبت کرده. طبق صحبت‌های آن‌ها، اول باید دید که The Callisto Protocol در بازار چقدر فروش خواهد داشت، سپس در مورد گیم پس تصمیم‌گیری خواهد شد.

جزئیات گیم‌پلی The Callisto Protocol

بازی The Callisto Protocol
بازی The Callisto Protocol

سبک کالیستو پروتکل قرار است سوم شخص و بقا ترسناک باشد و مخصوص بازیکنان نسل جدید است. این بازی تقریبا ترکیبی از دو نسخه منتشر شده بازی Dead Space است، البته سازنده بازی، یعنی گلن اسکافیلد (Glen Schofield) هم تاثیرات بسیاری روی گیم‌پلی بازی گذاشته است. کالیستو پروتکل سعی می‌کند که یک حس ترس و تنش را در یک فضای تاریک ایجاد کند و در کل جوی وحشتناک دارد. البته جامپ اسکیرها هم در بازی تاثیر زیادی در ترسناک بودنش خواهند داشت و شما قرار است که در بسیاری از گشت و گذارهایی که انجام می‌دهید، توسط یک یا چند هیولا مورد حمله قرار بگیرید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اعضای بدنشان را قطع کنید، آن‌ها را به سمت مکان‌های خطرناک و کشنده پرتاب کنید و یا بدنشان را با یک چکش سنگین له کنید. مشابه بازی Dead Space، کالیستو پروتکل هم برای افرادی که مشکل قلبی دارند مناسب نیست.

با توجه به گفته‌های گلن اسکافیلد، قرار نیست که کالیستو پروتکل فقط با مرگ و قطع عضو شناخته شود، استودیو توسعه‌دهنده‌ بازی در تلاش است که یک بازی عمیق بسازد و نسل جدید از سبک ترس و بقا را به وجود بیاورد. حتی سیستم مبارزه بازی هم خشک و یکنواخت نیست. هم مبارزه تن به تن هست، هم کارهای مخفیانه و هم سلاح‌های بزرگ و نابود کننده و انتخاب بین آن‌ها فقط به خودتان بستگی دارد.

بازی The Callisto Protocol
بازی The Callisto Protocol

اسکافیلد در مورد یکی از سلاح‌های جالب بازی گفت :«یک سلاح جاذبه‌ای به نام GRP در بازی وجود دارد که المان‌‌های یک سندباکس را وارد بازی می‌کند. شما می‌توانید هم دشمنانتان را و هم وسایل داخل بازی را بلند و جابجا کنید. این مسئله که به چه شکلی از این سلاح استفاده خواهید کرد دیگر با خودتان و خلاقیتتان.»

داستان The Callisto Protocol در مورد چیست؟

بازی The Callisto Protocol
بازی The Callisto Protocol

بازی کالیستو پروتکل در سال ۲۰۳۰ و بر روی یکی از ماه‌های سیاره مشتری اتفاق می‌افتد. استودیو توسعه‌دهنده بازی این مکان را به عنوان یکی از خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین مکان‌های ایزوله جهان تعریف کرده است. شخصیت اصلی بازی یک شخص به اسم جیکوب لی (Jacob Lee) است که در زندان Black Iron حبس شده است. پس شیوع یک بیماری روی این سیاره، شما از این زندان فرار می‌کنید و وارد ایستگاه فضایی این ماه می‌شوید. حالا باید در آن ایستگاه، از دست هیولاهایی که در حال پرسه زدن در راهرو‌های این ایستگاه فضایی هستند زنده بمانید. داستان بازی شما را به سمت رمزگشایی یک راز بزرگ حول سیاره مشتری می‌برد و یک حس و حال بازی معمایی هم خواهد داشت.

اسکوفیلد گفت که داستان بازی در طول مبارزه و گشت و گذار در راهرو‌های زندان Black Iron بازگو خواهد شد. خوشبختانه به نظر می‌رسد که بازی قرار است که داستانی بسیار قوی داشته باشد و حدودا ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت فیلم برای کل بازی ضبط شده است. داستان فقط حول شما هم نخواهد چرخید بلکه از دید تعداد زیادی از افراد مختلف این داستان رمزآلود را مشاهده خواهید کرد.

آیا The Callisto Protocol با پابجی هم در ارتباط خواهد بود؟

بازی The Callisto Protocol
بازی The Callisto Protocol

روزی روزگاری کالیستو پروتکل قسمتی از پابجی بود. حداقل زمان معرفی‌اش در سال ۲۰۱۹ که اینطور بود. در طول پروسه ساخت بازی چه اتفاقی افتاد را نمی‌دانیم؛ ولی کالیستو دیگر یک قسمت از پابجی نیست و بلکه یک بازی مستقل است. حتی در یک دنیا مشابه با پابجی هم اتفاق نمی‌افتد. به نظر می‌رسد که کالیستو بزرگ‌تر چیزی شد که انتظارش را داشتند و وقتی که اسکوفیلد به سراغ ناشر بازی، یعنی Krafton رفت؛ این اجازه را دریافت کرد که از این بازی یک عنوان مستقل بسازد.

تمام کردن بازی The Callisto Protocol چقدر طول می‌کشد؟

بازی The Callisto Protocol
بازی The Callisto Protocol

کالیستو شما را بیشتر از نیازتان در جایی نگه نمی‌دارد و همواره مجبورتان می‌کند که بازی را جلو ببرید. این بازی قرار است که حدودا بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت طول بکشد. البته این مقدار زمان فقط به طور خالص برای داستان اصلی است. برای افرادی که دوست دارند در زندان Black Iron بگردند، چندین مسیر مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بروید و بازی این اجازه را به شما می‌دهد که پس از پایان دوباره برگردید و از یک مسیر دیگر بروید. این موضوع هم اجازه می‌دهد که بازیکنان محیط بازی را بهتر بگردند و هم هر کسی تجربه‌ای متفاوت داشته باشد.

آیا The Callisto Protocol قابلیت چند نفره خواهد داشت؟

بازی The Callisto Protocol
بازی The Callisto Protocol

استودیو Striking Distance اعلام کرد که کالیستو پروتکل یک بازی تک نفره خواهد بود و یک روند خطی داستانی خواهد داشت. وقتی که از اسکوفیلد درباره تیمی بودن بازی یا co-op بودن آن سوال شد، گفت :«ما می‌خواستیم که یک داستان زیبا را تعریف کنیم. بهترین روش تعریف این داستان هم به صورت تک نفره بود. اگر شما با دوستانتان بخواهید بازی کنید احتمالا پخش شوید و از مکان‌های مختلف بروید. چنین چیزی تمرکزتان را روی داستان بازی به شدت کاهش می‌دهد.» پس متاسفانه قرار نیست که این بازی را با دوستانمان تجربه کنیم.

منبع : gamesradar

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس