بررسی گلکسی A73 سامسونگ

86
0
بررسی گلکسی A73 سامسونگ

شرکت سامسونگ از گوشی های سری A خود در سال 2022 رونمایی کرد و در بین این گوشی ها گلکسی A73 سامسونگ جذاب تر از بقیه به نظر می رسد. در این مقاله قصد داریم گلکسی A73 سامسونگ را بررسی کنیم و امکانات و قابلیت های این گوشی را معرفی کنیم. این گوشی از نظر فنی امکانات بالایی داشته و ظاهر قدیمی و جذابی هم دارد.

طراحی گلکسی A73 سامسونگ

طراحی گلکسی A73 سامسونگ

این گوشی نسبت به مدل قبلی خود کمی باریک تر شده و وزن آن هم حدود 22 گرم کمتر شده است. لبه های این گوشی هم مربعی تر شده است. بخش پشتی این دستگاه از جنس پلاستیکی باکیفیت بوده و دوربین ها هم در یک محفظه قرار دارد.

در پشت این تلفن همراه قسمت پایین هم نام برند سامسونگ درج شده است. چهار دوربین در این تلفن همراه وجود دارد که سه تای آنها در یک ردیف عمودی و با یک سایز هستند، دوربین دیگر و فلش هم در یک ردیف عمودی به موازات آنها با سایز کوچکتری قرار دارند.

حسگر اپتیکال این مدل از گوشی سامسونگ، درون نمایشگر تعبیه شده است. از این نظر انتقادی به گوشی سامسونگ واردست که حسگرهای اثر انگشت درون نمایشگر نمی توانند کارایی مطمئن و قابل قبولی داشته باشند. از این نظر گوشی های شیائومی با جدا کردن حسگرهای اثر انگشت عملکرد بهتری دارند. درگاه تایپ سی، اسپیکر و میکروفون در زیر گوشی قرار دارد. کلید پاور و کم و زیاد کردن صدا در لبه راست این تلفن همراه قرار گرفته است.

وزن این مدل گوشی 181 گرم است. این گوشی با داشتن استاندارد IP67  در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاومت خوبی دارد؛ البته بهتر است با در نظر گرفتن درصد خطا گوشی خود را زیر آب نبرید. این گوشی یک حالت مات نسبتا براق دارد که باعث می شود جای اثر انگشت روی آن نماند. گلکسی A73 از کارت حافظه هم پشتیبانی می کند و درگاه سیم کارت و کارت حافظه آن یکسان است. البته می توانید به جای کارت حافظه از دو سیم کارت همزمان استفاده کنید.

نمایشگر گلکسی A73

نمایشگر گلکسی A73

صفحه نمایش گلکسی A73 سامسونگ 6.7 اینچ، 1080 در 2400 پیکسل با رفرش ریت 120 هرتز است. سامسونگ A73 با تراکم 393 پیکسل بر اینچ کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. OLED بودن این صفحه نمایش رنگ مشکی بسیار عمیق با کنتراست بالا را تولید می کند.

اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچی، این گوشی را به انتخاب بسیار مناسبی برای بازی کردن و فیلم دیدن تبدیل کرده است. این نمایشگر روشنایی بسیار خوبی داشته و حتی در حالت اتوماتیک و زیر نور آفتاب هم خوانایی خوبی را ارئه می دهد. نسبت تصویر به بدنه با حذف حاشیه اطراف این نمایشگر از 84.4 درصد به 87 می رسد.

نمایشگر گلکسی A73
نمایشگر گلکسی A73

نرم افزار گلکسی A73

پیش فرض گلکسی A73 سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 است، البته رابط کاربری آن با One UI 4 تفاوت چندانی ندارد. قابلیت تقویم هوشمند در این گوشی سامسونگ با دسترسی به تاریخ و ساعت پیام های کوتاه، محتوای آن ها را به عنوان رویداد به تقویم اضافه می کند.  این تقویم هوشمند به جز پیام رسان پیش فرض گوشی به واتساپ، تلگرام، لاین و سیگنال نیز سازگار است.

رابط کاربری One UI 4.1 با کمک تراشه Snapdragon 778G  و بهینه سازی نرم افزاری در این گوشی در کاربری روزمره عملکرد سریع و روانی دارد که از این نظر تفاوتی میان این گوشی و گوشی های پرچم دار سامسونگ به چشم نمی آید. این گوشی تا چهار سال قابلیت آپدیت داشته و می تواند تا اندروید 16 را پشتیبانی می کند.

در این گوشی می توانید نوع نمایش نوتیفیکشین را مدیریت کنید. با قابلیت های شخصی سازی و آیکون های زیبا، پالت های رنگی مختلفی را هم می توانید با توجه به بک گراند انتخاب کنید. این گوشی با رم 6 یا 8 گیگابایت و حافظه 128 یا 256 گیگابایت عرضه شده است. برای افزایش حافظه در این گشی می توانید از کارت حافظه هم استفاده کنید. باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت و جدا نشدنی است.

دوربین گلکسی A73

دوربین گلکسی A73

دوربین گوشی گلکسی A73 سامسونگ لنزی 108 مگاپیکسلی دارد، که البته حسگر 108 مگاپیکسلی موجود در این گوشی میان رده نسبت به گوشی های پرچم دار 36 درصد کوچکتر است. پس شما نمی توانید انتظار خروجی عکس مانند گوشی های پرچم دار را از این گوشی داشته باشید.

عکس های این گوشی شارپنس و داینامیک رنج خوبی دارند. وایت بالانس این گوشی خیلی دقیق نیست. برای عکس پرتره یک سنسور پنج مگا پیکسلی تشخیص عمق دارد که در هفتاد درصد اوقات سوژه اصلی را از بک گراند جدا می کند و سی درصد خطای تشخیص دارد. در این مدل دوربین تله فوتو حذف شده و فقط می توانید از زوم دیجیتال استفاده کنید.

شب هنگام، وقتی یک منبع نوری مناسب برای عکاسی وجود داشته باشد، نویزها تا حد زیادی کم شده و عکس باکیفیتی را ارائه می دهد. با داشتن سنسور 12 مگا پیکسلی اولترا واید، می توانید عکس های اولترا واید خوبی را با آن ثبت کنید. رنگ ها در اینجا خیلی بهتر از سنسور اصلی هستند. با  داشتن سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی می توانید در فاصله سه تا پنج سانتی متری از سوژه عکس های ماکرو با کیفیت معمولی بگیرید.

دوربین سلفی این گوشی 32 مگا پیکسل است و در شرایط نوری مناسب می توانید عکس سلفی خوبی بگیرید. سلفی این گوشی فوکوس خودکار ندارد و در صورت لرزش دست عکس شما تار می شود. اگر شرایط نوری مناسب نباشد، عکس شما شارپنس خوبی نخواهد داشت.

در مجموع می توان گفت که این گوشی میان رده دوربین خوبی دارد، اما اگر به دنبال ثبت تصاویر و فیلم با کیفیت خیلی خوب هستید بهتر است به سراغ گوشی های پرچمدار روید. فیلم برداری این گوشی 4k و با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلم برداری 1080p را هم با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می دهد.

آیا گلکسی A73 ارزش خرید دارد؟

در حال حاضر گلکسی A73 سامسونگ با قیمتی بین چهارده تا شانزده میلیون تومان در بازار ایران به فروش می رسد. اگر بخواهیم این گوشی را با پرچمداران اقتصادی مثل شیائومی  11T Pro یا گلکسی S20 FE مقایسه کنیم باید بگوییم که به نسبت تفاوت قیمت و تفاوت ویژگی های کم از نظر اقتصادی ارزش خرید ندارد. اگر روی مارک سامسونگ تعصب نداشته باشید یا این قیمت می توانید شیائومی 12X را خریداری کنید که از نظر ویژگی به طور مشخصی از این مدل بهتر است.

به طور کلی این گوشی صفحه نمایش مناسب، دوربین خوب، سخت افزار خوب و اسپیکر عالی دارد. اگر می خواهید به طور مداوم با این گوشی بازی کنید شارژ آن به ازای هر یک ساعت بازی حدود بیست درصد کم می شود.

5/5 - (5 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس