محبوب ترین شخصیت های کارتونی تاریخ، قسمت دوم

284
0
محبوب ترین شخصیت های کارتونی

در این مقاله ادامه محبوب ترین شخصیت های کارتونی تاریخ را به شما معرفی می کنیم. امیدواریم با یادآوری این شخصیت های کارتونی محبوب خاطرات شیرینی برای شما زنده شود. با اول نیوز همراه باشید.

همچنین مقالات زیر را هم بخوانید:

محبوب ترین شخصیت های کارتونی تاریخ، قسمت اول

چگونه نویسنده انیمیشن شویم؟

بهترین انیمیشن سال ۲۰۲۱ | معرفی بهترین انیمه های سال ۲۰۲۱

21-محبوب ترین شخصیت های کارتونی: رابین هود

کارتون رابین هود (Robin Hood)

نخستین حضور: قرن ۱۴ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: ماریان، جان کوچولو

رابین هود قدیمی ترین شخصیت این مقاله است. رابین هود ابتدا در قرن 13 و 14 میلادی در اشعار عامیانه میان مردم خلق شد و به سرعت به شخصیت محبوب مردمی تبدیل شد. شخصیت رابین هود با کمک به مردم تهی دست عجین شده است. این شخصیت از مردم پولدار و افراد قدرتمند دزدی می کند و با آن به مردم تهی دست کمکمی کند. در انیمیشن دیزنی بر خلاف باور عموم که روباه را فریبکار می دانند، رابین هود را در قالب یک روباه انسان نما نمایش می دهد و دیگر شخصیت های انیمیشن هم حیواناتی انسان نما هستند.

22- راپونزل

محبوب ترین شخصیت های کارتونی

انیمیشن گیسوکمند (Tangled)

نخستین حضور:‌ سال ۱۷۹۰ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: فلین، مادر گوتل، یوجین

راپونزل یا راپانزل یک پرنسس با موهای بسیار بلند جادوییست که از کودکی توسط یک پیرزن در یک قلعه زندانی می شود. راپانزل از خانواده واقعی خود خبر ندارد و پیرزن از جادوی موهای راپانزل برای جوان ماندن خود استفاده می کند. راپونزل همیشه دوست دارد دنیای بیرون قلعه را ببیند و در نهایت با کمک موهای بلندش و یک شخص دیگر موفق می شود از قلعه فرار کند و از میراث سلطنتی خود آگاه می شود.

23- محبوب ترین شخصیت های کارتونی: رنگو

انیمیشن رنگو (Rango)

نخستین حضور: سال ۲۰۱۱ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: بینز

شخصیت رنگو برای اولین بار در سال 2011 روی پرده سینما رفت. رنگو یک آفتاب پرست است که به طور اتفاقی از آکواریوم خود خارج می شود و به دنیای جدیدی پای می گذارد. این شخصیت برای اثبات خود در دنیای جدید به طور مرتب دروغ می گوید و به عنوان کلانتر شهر انتخاب می شود.

24- زورو

انیمیشن ماجراجویی‌های جدید زورو (The New Adventures of Zorro)

نخستین حضور: سال ۱۹۱۹ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: برنارد، تورنادو

شخصیت زورو در ابتدا در یک فیلم سینمایی به بینندگان معرفی شد. پس از محبوبیت این شخصیت در بین بزرگسالان، انیمیشن زورو هم ساخته شد. زورو را اغلب با امضای مخصوصش به خاطر می آورند. این شخصیت یک اشراف زاده است که در لباس مبدل به فقرا کمک می کند. او روی کمر قربانی های خود یا روی دیوار علامت z را به عنوان امضای خود با شمشیر هک میکرد.

25- زیبای خفته (آرورا)

انیمیشن زیبای خفته (Sleeping Beauty)

نخستین حضور: سال ۱۶۹۷ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پرنس فیلیپ، ملفیست

شخصیت زیبای خفته یک شاهزاده بسیار زیباست که با طلسم یک جادوگر به خوابی عمیق فرو می رود و تنها با بوسه یک عشق واقعی از خواب بیدار می شود. این شخصیت ابتدا در سال 1697 در یک رمان معرفی شده بود. در سال 1959 اولین انیمیشن بر اساس این رمان به روی پرده سینما رفت. البته دیزنی بر اساس شخصیت زیبای خفته چند انیمیشن و لایو اکشن را ساخته است. اخیرا فیلم بانوی اهریمنی هم با اقتباس از این داستان و بازی آنجلینا جولی بر روی پرده سینما رفت.

26- سفید برفی

سفید برفی

انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs)

نخستین حضور: سال ۱۸۱۲ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: ملکه خبیث، شاهزاده

سفید برفی هم از محبوب ترین شخصیت های کارتونی است. نامادری سفیدبرفی به خاطر حسادت او را به دست یک شکارچی می پرد تا از شرش خلاص شود. شکارچی به جای کشتن سفیدبرفی او را در جنگل رها می کند. سفیدبرفی در جنگل و در خانه هفت کوتولوله بزرگ می شود. شخصیت سفیدبرفی در ابتدا در سال 1812 در یک رمان معرفی شد. والت دیزنی اولین انیمیشن سفیدبرفی را در سال 1937 بر روی پرده سینما رفت.

27- سوباسا

انیمه کاپیتان سوباسا (Captain Tsubasa)

نخستین حضور: سال ۱۹۸۱ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: کاکرو، واکابایاشی، تارو

سوباسا ازارا یک شخصیت فوتبالیست است که در دهه شصت و هفتاد در ایران بسیار معروف شد. این انیمیشن داستان سوباسا ازارا از زمان بازی فوتبال در مدرسه تا تبدیل شدن به یک قهرمان ملی روایت می کند. سوباسا با دوستش واکابایاشی به تمرین فوتبال می پردازند و مهم‌ترین رقیب آن‌ها کاکرو است. رقابت سوباسا و کاکرو  باعث پیشرفت سوباسا می‌شود و در آخر داستان سوباسا و واکابایاشیف تارو، کاکرو و دیگر هم‌ تیمی‌ هایشان به تیم ملی ژاپن کمک می‌کنند تا قهرمان جام جهانی فوتبال شود. فینال جام جهانی در این انیمیشن بین کشور ژاپن و آلمان است.

28- محبوب ترین شخصیت های کارتونی: سیمبا

سیمبا

انیمیشن شیرشاه (The Lion King)

نخستین حضور: سال ۱۹۹۴ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: موفاسا، تیمون، پومبا

 مجموعه سینمایی شیرشاه یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تاریخ سینماست و شخصیت سیمبا هم از محبوب ترین شخصیت های کارتونی است. سیمبا پسر پادشاه موفاساست که پس از پدرش پادشاه جنگل می شود. عموی سیمبا، اسکار که توقع داشت پس از موفاسا او سلطان جنگل شود،با سیمبا دشمنی می کند. اولین قسمت انیمیشن شیرشاه در سال ۱۹۹۴ اکران شد و فروش شگفت‌انگیز ۹۵۰ میلیون دلاری را تجربه کرد. در سال 2019 نسخه لایو اکشن شیرشاه توسط دیزنی با بودجه 260 میلیون دلار ساخته شد و فروش فوق العاده 1.66 میلیارد دلار را ثبت کرد.

29- سیندرلا

انیمیشن سیندرلا (Cinderella)

نخستین حضور: سال ۱۶۹۷ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پری مهربان، شاهزاده

سیندرلا هم از محبوب ترین شخصیت های کارتونی دخترهاست. هنوز نظر قطعی وجود ندارد که این شخصیت در در سال 860 در افسانه های کشور چین خلق شده یا در سال 1634 در ادبیات ایتالیا به وجود آمد. البته معتبرترین منبع درباره شخصیت سیندرلا داستان های شارل پرو در سال 1697 در فرانس است. سیندرلا شخصیت فقیر و یتیمی است که در سال در یک مهمانی عاشق یک شاهزاده می شود و به خاطر از بین رفتن طلسم خود مجبور به ترک سریع مهمانی می شود. شاهزاده برای پیدا کردن عشق خود با لنگه کفش جامانده از او، در شهر به دنبال صاحب لنگه کفش می گردد. این انیمیشن در سال 1950 برای اولین بار به روی پرده رفت و لایو اکشن آن در سال 2021 ساخته شد.

30- شرک

شرک

انیمیشن شرک (Shrek)

نخستین حضور: سال ۲۰۰۱ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: خرِ شرک، پرنسس فیونا، گربه چکمه‌پوش

شرک یک غول سبز مهربان است که به همراه یک خر دوست داشتنی تصمیم می گیرد پرنسس فیونا را از قصر اژدها نجات دهند. فیونا پس از آزادی با شرک ازدواج می کند و به یک غول تبدیل می شود. زندگی شرک و فیونا داستان انیمیشن های شرک را شکل می دهد. اولین قسمت انیمیشن شرک در سال 2001 ساخته شد و به خاطر محبوبیت زیاد آن پنج قسمت دیگر از آن ساخته شد.

31-محبوب ترین شخصیت های کارتونی: کارآگاه گجت

کارتون کارآگاه گجت (Inspector Gadget)

نخستین حضور: سال ۱۹۸۳ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پنی، کوئینی

کارآگاه گجت از محبوب ترین شخصیت های کارتونی است. کارآگاه گجت با ظاهری شبیه انسان بسیار شلخته و فراموش کار است. این کارآگاه دوست داشتنی مانند ربات ها گجت ها و وسایل مختلی را در بدن خود دارد که می تواند در شرایط مختلف از آنها استفاده کند. این انیمیشن برای بار اول در سال 1983 روی پرده نمایش رفت و در ایران هم از تلویزیون پخش میشد.

32- کارل فردریکسن

کارل فردریکسن

انیمیشن بالا (Up)

نخستین حضور: سال ۲۰۰۹ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: چارلز، راسل

محبوب ترین شخصیت های کارتونی بعدی پیرمرد دوست داشتنی انیمیشن بالا است. کارل فردریکسن یک بادکنک فروش است که به همراه همسر خود آرزوی سفر به آبشار بهشت در آمریکای جنوبی را دارد. بعد از مرگ همسرش، کارل چند هزار بادکنک به خانه اش می بندد و به سمت بهشت رویایی خود می رود. انیمیشن بالا فقط یک قسمت دارد اما با همین قسمت محبوبیت بسیار بالایی را در بین مخاطبان در تمام سنین پیدا کرد.

33- گربه نره

کارتون گربه نره و روباه مکار (The Fox and the Cat)

نخستین حضور: سال ۱۸۸۳ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پینوکیو، روباهِ مکار

گربه نره از شخصیت های داستان پینوکیو است که در سال 1883 خلق شد. گربه نره و دوستش روباه مکار که به دنبال گول زدن پینوکیو بودند، در انیمیشن های دیگری هم نقش آفرینی داشتند. داستان پینوکیو از تلویزیون ایران هم پخش می شد و گربه نره و روباه مکار به شخصیت های معروفی در تلویزیون تبدیل شدند.

34- لاک‌پشت‌های نینجا

لاک‌پشت‌های نینجا

انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles)

نخستین حضور: سال ۱۹۸۴ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: استاد اسپلینتر

لاک پشت های نینجا هم از محبوب ترین شخصیت های کارتونی نوجوانان هستند. لاک پشت های نینجا مانند یک خانواده در کنار هم و برای خوبی می جنگند. بعد از معروفیت این انیمیشن، پای آن ها به بازار عروسک، پوشاک، لوازم تحریر هم باز شد. بازی های ویدیویی هم از روی شخصییت های لاک پشت های نینجا ساخته شد.

35- محبوب ترین شخصیت های کارتونی: لوک خوش شانس

انیمیشن لوک خوش شانس (Lucky Luke)

نخستین حضور: سال ۱۹۴۶ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: برادران دالتون، بوشوگ، جالی جامپر

 لوک خوش‌شانس برای اولین بار در مجله‌ ی بلژیکی به نام اسپیرو به‌تصویر درآمد و به سرعت در کشورهای مختلف محبوب شد. شخصیت لوک خوش شانسی که در انیمیشن وجود دارد نسبت به نسخه مجله ای آن تغییرات بسیار زیادی داشت. این لوک خوش شانس یک شخصیت تنهاست و به همراه اسب خود بوشوگ و یک سگ دست و پاچلفتی به اسم جالی جامپر با تبهکاران مبارزه می کند.

36- مایک وازوفسکی

مایک وازوفسکی

انیمیشن کارخانه هیولا ها (Monsters,Inc)

نخستین حضور: سال ۲۰۰۱ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: سالیوان

کارخانه هیولاها  یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌ های استودیوی پیکسار است.در کارخانه هیولاها در ابتدا مایک وازوفسکی با ترساندن بچه ها انرژی لازم را تامین می کند، اما بعد متوجه می شود که با خندیدن بچه ها انرژی بیشتری جذب می کند. قسمت دوم این انیمیشن در سال 2001 تولید شد و در سال 2021 هم یک سریال به عنوان ادامه این انیمیشن ساخته شد.

37- ملوان زبل

انیمیشن ملوان زبل (Popeye the Sailor)

نخستین حضور:‌ سال ۱۹۲۹ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: آلیو، بلوتو

اگر شما هم در دوران کودکی سعی می کردید با خوردن اسفناج مانند ملوان زبل قوی شوید، باید بگوییم این امر فقط نشان از محبوبیت شخصیت ملوان زبل داشت. ملوان زبل در سال 1929 در یک مجله مصور خلق شد و محبوبیت زیاد آن باعث تولید انیمیشن بر اساس این شخصیت شد. ملوان زبل با خوردن اسفناج قدرت زیادی پیدا می کرد و ماجراهای زیادی را پشت سر می گذاشت.

38- مورچه خوار

کارتون مورچه و مورچه‌ خوار (The Ant and the Aardvark)

نخستین حضور: سال ۱۹۶۹ میلادی

سایر شخصیت‌ های محبوب: مورچه (چارلی)، مورچه‌خوارِ سبز

 مورچه و مورچه‌خوار هم یک انیمیشن محبوب با داستانی شبیه به تام و جری است. شخصیت مورچه خوار در این انیمیشن به دنبال به دام انداختن یک مورچه قرمزرنگ به اسم چارلی است و معمولا شکست می خورد. این انیمیشن در سال های 1969 تا 1971 پخش میشد و سری جدید آن در سال 2010 به روی پرده رفت. انیمیشن مورچه خوار در ایران برای اولین بار در دهه چهل از تلویزیون پخش شد.

30- موش سرآشپز (رمی)

موش سرآشپز

انیمیشن موش سرآشپز (Ratatouille)

نخستین حضور: سال ۲۰۰۷ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: آلفردو

موش سرآشپز در سال 2007 توسط استودیو پیکسار خلق شد. این موش متفاوت ساکن پاریس به دلیل علاقه به آشپزی، به همراه دوستش آلفردو در رستورانی کار می کند. خانواده او با شغلش مخالف هستند و او باید پنهانی در رستوران کار کند تا مشتریان هم او را نبینند.

31- محبوب ترین شخصیت های کارتونی: میتی کومان

کارتون سفر های میتی کومان (Manga Mito Kōmon)

نخستین حضور: سال ۱۹۸۱ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: داداش کایکو، تسوکه، زُمبه

انیمیشن سفرهای میتی کومان بر اساس زندگی یکی از شخصیت های واقعی ژاپن به سرعت به یکی از محبوب ترین شخصیت های کارتونی تبدیل شد. این انیمیشن داستان زندگی توکوگاوا میتسوکونی ملقب به میتی کومانرا به تصویر می کشد. میتی کومان فردی شوخ‌ طبع و دوست‌ داشتنی است. شخصیت میتی کومان در نقش مامور مخصوص حاکم بزرگ و به عنوان یک مامور مخفی با هویت‌ جعلی به شهرهای مختلف ژاپن می رود تا عملکرد حاکمان مناطق مختلف را ببیند. از شخصیت های محبوب دیگر این انیمیشن می توان به داداش کایکو، تسوکه و زمبه اشاره کرد.

32- میکی ماوس

انیمیشن کشتی بخار ویلی (Steamboat Willie)

نخستین حضور: سال ۱۹۲۸ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: فلیسیتی، مورتی و فردی

میکی ماوس یک موش دوست داشتنی است که برای اولین بار در سال 1928 در والت دیزنی خلق شد. اولین انیمیش با حضور میکی ماوس کشتی بخار ویلی نام داشت، اما به دلیل محبوبیت زیاد این شخصیت، در 130 فیلم سینمایی دیگر هم حضور داشت.

33- میگ میگ (رودرانر)

میگ میگ

انیمیشن کایوت و رودرانر (Wile E. Coyote and Road Runner)

نخستین حضور: سال ۱۹۴۹ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: کایوت

میگ میگ هم شخصیت کارتونی دیگری است که در کل این داستان به دنبال به دام انداختن شخصیت دیگری است. نام اصلی انیمیشن میگ میگ و گرگه، کایوت و رودرانر است. این شخصیت در کل این انیمیشن فقط دیالوگ میگ میگ را تکرار می کند و به همین خاطر به این نام معروف شده است. میگ میگ حرف های خود را به وسیله پلاکارد به مخاطب می رساند. گرگ این داستان با شیوه های مختلفی به دنبال شکار میگ میگ است اما هر بار با شکست مواجه می شود.

34- وال‌-ای

انیمیشن وال-ای (Wall.E)

نخستین حضور: سال ۲۰۰۸ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: ایوا

وال-ای رباتی ساخته ذهن پیکسار است که هفتصد سال پس از ترک زمین توسط انسان ها، برای پاکسازی زمین از آشغال ها به زمین فرستاده می شود. یک روز سفینه ای به زمین می آید و شخصیتی به نام ایوا وارد داستان می شود. وال-ای و ایوا که عاشق هم می شوند تصمیم می گیرند حیات را به کره زمین بازگردانند. شخصیت وال-ای هم از محبوب ترین شخصیت های کارتونی است که جای خود را در بازار پوشاک و لوازم التحریر هم باز کرد.

35- وروجک (پوموکل)

کارتون وروجک و آقای نجار (Master Eder and his Pumuckl)

نخستین حضور: سال ۱۹۸۲ میلادی

سایر شخصیت‌ های محبوب: آقای نجار (استاد ادر)

انیمیشن وروجک و آقای نجار هم از انیمیشن های جذابی بود که در دهه های گذشته از تلویزیون پخش میشد. وروجک موجودی کوچک با قدرت نامرئی شدن است. شخصیت وروجک در عین خرابکار بودن بسیار هم مهربان است و به آقای نجار در کارهایش کمک می کند.

36- وودی

انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها (Toy Story)

نخستین حضور: سال ۱۹۹۵ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: باز لایتیر، کله سیب‌زمینی، اندی

شخصیت وودی در انیمیشن داستان اسباب بازی ها هم در استودیوی پیکسار متولد شد. قطعا همه ما در زمان بچگی و دیدن داستان اسباب بازی ها به این فکر کردیم که آیا واقعا وقتی خواب هستیم اسباب بازی هایمان بیدار می شوند یا خیر. شخصیت وودی محبوب ترین کاراکتر این انیمیشن است که مانند انسان های عادی ماجرای زندگی خود را دارند.

37- وینی پو

انیمیشن وینی پو (Winnie the Pooh)

نخستین حضور: سال ۱۹۲۶ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: کریستوفر رابین، پیگلت، تایگر

کمتر کی است که این خرس دوست داشتنی عاشق عسل را به یاد نیاورد. انیمیشن وینی پو اولین بار در سال 1926 توسط آ.آ.میلن خلق شد. والت دیزنی حق امتیاز این شخصیت را خرید و آن را در انیمیشن های زیادی استفاده کرد. اولین انیمیشن با حضور شخصیت وینی پو در سال 1977 اکران شد و به دلیل استقبال بی نظیر از این شخصیت کارتونی در سال 1988 هم یک ریال با حضور وینی پو ساخته شد. البته شخصیت وینی پو در فیلم ها و انیمیشن های دیگری هم حضور دارد.

۵۹- محبوب ترین شخصیت های کارتونی: هومر سیمپسون

انیمیشن سیمپسون ها (The Simpsons)

نخستین حضور: سال ۱۹۸۹ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: بارت، مارج، مگی

انیمیشن سیمپسون ها با 700 قسمت و 32 فصل برای اولین بار در سال 1989 روی آنتن رفت. هومر سیمپسون به عنوان پدر خانواده سیمپسون ها شخصیتی تنبل، عصبی و احمق است. این شخصیت مسئول بخش امنیتی نیروگاه اتمی است و به دلیل کارهای احمقانه اش بارها از کار اخراج شده است. او که مدام سر کار می خوابد به راحتی عصبی شده و کارهای احمقانه انجام می دهد.

2.5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس